Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ooit.....welk ras voor doggy dance
Moderator: moderatorteam
- Annet
- Zeer actief
Die Golden is inderdaad leuk. Het deed mij meteen denken aan de show die Mary Ray elk jaar op Crufts geeft met haar Border Collies. (Ik weet het Belle, die wil je niet want die zijn te druk ... maar wel heel leuk.) Zie hier voor een paar voorbeeldjes: http://www.maryray.co.uk/movies.html. Een paar jaar geleden had ze een show met een Border en een Sheltie, waarbij de Sheltie dan onder de BC door en eroverheen ging. Fantastisch!
- Rosa
- Zeer actief
-
chanti
- Actief
- Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
- Contacteer:
Veel kleine hondjes zijn geschikt: de papillon, de kooiker, de scheltie en de poedel vinden het allemaal erg leuk om te werken. Maar zelfs mijn kruising shih-tzu doet het erg leuk. Genoeg keus dus..
Bosco aan 't dogdancen:
http://youtube.com/watch?v=6NKRD85lMNU
Bosco aan 't dogdancen:
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Leuk filmpje! Ben jij dat?chanti schreef:Veel kleine hondjes zijn geschikt: de papillon, de kooiker, de scheltie en de poedel vinden het allemaal erg leuk om te werken. Maar zelfs mijn kruising shih-tzu doet het erg leuk. Genoeg keus dus..
Bosco aan 't dogdancen:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: ooit.....welk ras voor doggy dance
Volgens mij past een Toller ook niet helemaal bij de beschrijving van je wensen, want ik vind dat toch wel een ras wat je veel moet bezig houden.Belle schreef:Ik zat zelf te denken aan een toller of een poedeltje (van die laatste wil Rob alleen niets horen) of gewoon weer een "Chiva" uit het asiel, maar misschien hebben jullie nog ideeën waar ik nog niet opgekomen ben.
Ik zoek dus een ras dat het leuk vindt om kunstjes te leren, maar niet de hele dag bezig gehouden hoeft te worden en niet nerveus is in huis. Verder een ras dat niet al te blessuregevoelig is en over het algemeen sociaal is naar mensen en andere honden.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat loopt dat mens nu te clickeren?! Ik hoor continu clicks, maar ik zie haar werkelijk geen enkele beloning uitdelen?!Rob* schreef:![]()
![]()
![]()
Groetjes, Karen
- Belle
- Zeer actief
Nee he, dat dacht ik ook te zien. Die hond moet wel helemaal gek worden, die weet totaal niet waar hij aan toe is.Scooby schreef:Wat loopt dat mens nu te clickeren?! Ik hoor continu clicks, maar ik zie haar werkelijk geen enkele beloning uitdelen?!Rob* schreef:![]()
![]()
![]()
- Belle
- Zeer actief
Daar ben ik zelf ook wel bang voor. Ik ga elke dag minstens één lange wandeling (en nog wat kortere) maken met de honden en ik train heel regelmatig met ze, maar voor de rest van de dag liggen ze bij mij als vloerkleden en dat vind ik ook best wel prettig.Scooby schreef: Volgens mij past een Toller ook niet helemaal bij de beschrijving van je wensen, want ik vind dat toch wel een ras wat je veel moet bezig houden.
- Belle
- Zeer actief
Rob is het trouwens met geen van de voorgestelde rassen eens. Sinds Catootje wil hij alleen nog maar doggen 
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ook wel duidelijk te zien aan hem in dat filmpje!Belle schreef:Nee he, dat dacht ik ook te zien. Die hond moet wel helemaal gek worden, die weet totaal niet waar hij aan toe is.Scooby schreef:Wat loopt dat mens nu te clickeren?! Ik hoor continu clicks, maar ik zie haar werkelijk geen enkele beloning uitdelen?!Rob* schreef:![]()
![]()
![]()
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Marjolein,Belle schreef:Daar ben ik zelf ook wel bang voor. Ik ga elke dag minstens één lange wandeling (en nog wat kortere) maken met de honden en ik train heel regelmatig met ze, maar voor de rest van de dag liggen ze bij mij als vloerkleden en dat vind ik ook best wel prettig.Scooby schreef: Volgens mij past een Toller ook niet helemaal bij de beschrijving van je wensen, want ik vind dat toch wel een ras wat je veel moet bezig houden.
Volgens mij is 'alleen maar' wandelen niet genoeg voor een Toller. Die moeten ook geestelijk bezig gehouden worden als je de rasbeschrijvingen leest.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met Rob eens!Belle schreef:Rob is het trouwens met geen van de voorgestelde rassen eens. Sinds Catootje wil hij alleen nog maar doggen
(En doggen kunnen ook prima DoggyDancen!)
Groetjes, Karen
- Belle
- Zeer actief
Ja hoor, Belle en Catootje kennen allebei wel wat doggy dance dingetjes en vinden het ook leuk om te doen, maar met een kleiner formaat kun je toch wat meer en ik vind het ook wel leuk om nog een klein hondje erbij te hebben.Scooby schreef:Ik ben het helemaal met Rob eens!Belle schreef:Rob is het trouwens met geen van de voorgestelde rassen eens. Sinds Catootje wil hij alleen nog maar doggen![]()
![]()
(En doggen kunnen ook prima DoggyDancen!)
- Belle
- Zeer actief
Zou een beagle het kunnen leren? Niet dat ik een beagle wil (zijn me net iets te eigenwijs), maar een kennis van mij heeft een beagle waar hij wel mee wandelt, maar verder niets mee doet. Het beestje kent geen enkel commando en verveelt zich volgens mij verschrikkelijk. Hij reageert wel goed op de clicker, dat had hij in 5 minuten door en in 10 minuten had ik hem de zit geleerd. Volgens mij vindt hij het wel leuk om iets te leren. Ik heb sowieso met die man afgesproken dat ik af en toe wat met z'n hond ga trainen (zelf wil hij dat niet
) en ik ga ook een workshop clickeren met de beagle doen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom niet? Gewoon proberenBelle schreef:Zou een beagle het kunnen leren? Niet dat ik een beagle wil (zijn me net iets te eigenwijs), maar een kennis van mij heeft een beagle waar hij wel mee wandelt, maar verder niets mee doet. Het beestje kent geen enkel commando en verveelt zich volgens mij verschrikkelijk. Hij reageert wel goed op de clicker, dat had hij in 5 minuten door en in 10 minuten had ik hem de zit geleerd. Volgens mij vindt hij het wel leuk om iets te leren. Ik heb sowieso met die man afgesproken dat ik af en toe wat met z'n hond ga trainen (zelf wil hij dat niet) en ik ga ook een workshop clickeren met de beagle doen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Belle
- Zeer actief
Het is in ieder geval wel een uitdaging met een beagle denk ikLysette schreef:Waarom niet? Gewoon proberenBelle schreef:Zou een beagle het kunnen leren? Niet dat ik een beagle wil (zijn me net iets te eigenwijs), maar een kennis van mij heeft een beagle waar hij wel mee wandelt, maar verder niets mee doet. Het beestje kent geen enkel commando en verveelt zich volgens mij verschrikkelijk. Hij reageert wel goed op de clicker, dat had hij in 5 minuten door en in 10 minuten had ik hem de zit geleerd. Volgens mij vindt hij het wel leuk om iets te leren. Ik heb sowieso met die man afgesproken dat ik af en toe wat met z'n hond ga trainen (zelf wil hij dat niet) en ik ga ook een workshop clickeren met de beagle doen.
Benno is nu ook niet het type op en top werkhond maar ik heb hem wel wat dingen geleerd en dat vindt hij hartstikke leuk
-
chanti
- Actief
- Contacteer:
JaBelle schreef:Leuk filmpje! Ben jij dat?chanti schreef:Veel kleine hondjes zijn geschikt: de papillon, de kooiker, de scheltie en de poedel vinden het allemaal erg leuk om te werken. Maar zelfs mijn kruising shih-tzu doet het erg leuk. Genoeg keus dus..
Bosco aan 't dogdancen:
-
chanti
- Actief
- Contacteer:
Zijn ook leuke honden, maar de cairns die ik heb mee gemaakt (en dat zijn er niet zo heel veel) zijn niet zo makkelijk te trainen.Inge O schreef:cairn terriër, ook een geweldig leuk (en niet nerveus druk) beestjeBelle schreef:en ik vind het ook wel leuk om nog een klein hondje erbij te hebben.. maar misschien wat te klein voor doggydance? (en ja, geen dog natuurlijk
).
- Belle
- Zeer actief
Hartstikke goed joh!chanti schreef:JaBelle schreef:Leuk filmpje! Ben jij dat?chanti schreef:Veel kleine hondjes zijn geschikt: de papillon, de kooiker, de scheltie en de poedel vinden het allemaal erg leuk om te werken. Maar zelfs mijn kruising shih-tzu doet het erg leuk. Genoeg keus dus..
Bosco aan 't dogdancen:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mm, vind dat wel meevallen ( maar goed, ik ben een terriermenschanti schreef:Zijn ook leuke honden, maar de cairns die ik heb mee gemaakt (en dat zijn er niet zo heel veel) zijn niet zo makkelijk te trainen.Inge O schreef:cairn terriër, ook een geweldig leuk (en niet nerveus druk) beestjeBelle schreef:en ik vind het ook wel leuk om nog een klein hondje erbij te hebben.. maar misschien wat te klein voor doggydance? (en ja, geen dog natuurlijk
).
kennis deed ook doggydance met een cairn, deed het toch heeeeel leuk
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Gaaf zeg..chanti schreef:JaBelle schreef:Leuk filmpje! Ben jij dat?chanti schreef:Veel kleine hondjes zijn geschikt: de papillon, de kooiker, de scheltie en de poedel vinden het allemaal erg leuk om te werken. Maar zelfs mijn kruising shih-tzu doet het erg leuk. Genoeg keus dus..
Bosco aan 't dogdancen:
Zoeits wil ik ook leren met Boomer..
-
chanti
- Actief
- Contacteer:
Haha misschien wel. Ik train trouwens met mijn kruising shih-tzu maltheser ook dog dance en dat gaat goed.Inge O schreef:voor een bc-baasje zal een cairn wel een moeilijk beestje lijkenyamie schreef:mm, vind dat wel meevallen ( maar goed, ik ben een terriermenschanti schreef:Zijn ook leuke honden, maar de cairns die ik heb mee gemaakt (en dat zijn er niet zo heel veel) zijn niet zo makkelijk te trainen.Inge O schreef: cairn terriër, ook een geweldig leuk (en niet nerveus druk) beestje. maar misschien wat te klein voor doggydance? (en ja, geen dog natuurlijk
).
)
kennis deed ook doggydance met een cairn, deed het toch heeeeel leuk, maar mijn cairn koddeke was idd ook heel gehoorzaam, én enthousiast, de goeie combi voor doggydance dus
.
Maar dan zullen de meeste cairns wel makkelijker te trainen zijn dan die ik ken, en zoals ik al zei ik ken er niet zo veel
- Dibbes
- Zeer actief
Gaaf zeg!chanti schreef:JaBelle schreef:Leuk filmpje! Ben jij dat?chanti schreef:Veel kleine hondjes zijn geschikt: de papillon, de kooiker, de scheltie en de poedel vinden het allemaal erg leuk om te werken. Maar zelfs mijn kruising shih-tzu doet het erg leuk. Genoeg keus dus..
Bosco aan 't dogdancen:
Hoe heb je je hond geleerd om achteruit rondjes om je heen te draaien?

- Dibbes
- Zeer actief
-
monique40
- Vaste gebruiker
bij de clickertrainign is de klik de beloning dus koekje hoef je als het goed is nit meer tegeven!Scooby schreef:Dat is ook wel duidelijk te zien aan hem in dat filmpje!Belle schreef:Nee he, dat dacht ik ook te zien. Die hond moet wel helemaal gek worden, die weet totaal niet waar hij aan toe is.Scooby schreef:Wat loopt dat mens nu te clickeren?! Ik hoor continu clicks, maar ik zie haar werkelijk geen enkele beloning uitdelen?!Rob* schreef:![]()
![]()
![]()
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee de clickertraining is een signaal dat ze hond het op dat moment goed doet en die gedraging een beloning oplevert. Als de hond de oefening goed kent bouw je de clicker af, niet de beloning na de clicker.monique40 schreef:bij de clickertrainign is de klik de beloning dus koekje hoef je als het goed is nit meer tegeven!Scooby schreef:Dat is ook wel duidelijk te zien aan hem in dat filmpje!Belle schreef:Nee he, dat dacht ik ook te zien. Die hond moet wel helemaal gek worden, die weet totaal niet waar hij aan toe is.Scooby schreef: Wat loopt dat mens nu te clickeren?! Ik hoor continu clicks, maar ik zie haar werkelijk geen enkele beloning uitdelen?!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
-
monique40
- Vaste gebruiker
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, nee. Na een click volgt ALTIJD een koekje!monique40 schreef:bij de clickertrainign is de klik de beloning dus koekje hoef je als het goed is nit meer tegeven!Scooby schreef:Dat is ook wel duidelijk te zien aan hem in dat filmpje!Belle schreef:Nee he, dat dacht ik ook te zien. Die hond moet wel helemaal gek worden, die weet totaal niet waar hij aan toe is.Scooby schreef: Wat loopt dat mens nu te clickeren?! Ik hoor continu clicks, maar ik zie haar werkelijk geen enkele beloning uitdelen?!
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad; een click wordt altijd gevolgd door een koekje!Lysette schreef:Nee de clickertraining is een signaal dat ze hond het op dat moment goed doet en die gedraging een beloning oplevert. Als de hond de oefening goed kent bouw je de clicker af, niet de beloning na de clicker.monique40 schreef:bij de clickertrainign is de klik de beloning dus koekje hoef je als het goed is nit meer tegeven!Scooby schreef:Dat is ook wel duidelijk te zien aan hem in dat filmpje!Belle schreef: Nee he, dat dacht ik ook te zien. Die hond moet wel helemaal gek worden, die weet totaal niet waar hij aan toe is.
Groetjes, Karen