Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

GT voor Raisa

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

In dat geval zou het heel misschien wel eens andersom kunnen zijn, dat er een allergie in het spel is waardoor haar schildlier niet goed/anders werkt. Maar nu bevind ik me op glad ijs en ik ga er verder niet te diep op in want dan snap ik het zelf niet meer :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:knuffel1: Sterkte meis! Ik vind het triest te lezen dat het allemaal zo moeizaam gaat!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Natas. schreef:Vanavond dus weer bij de DA geweest.

Weer bloed geprikt voor de schildklier, uitslag hoor ik deze week nog als het goed is.
De test met pijnstiller gaan we mee door omdat ik tot nu toe weinig heb kunnen zien. Wel over naar Metacam omdat ik daarvan zeker weet dat het werkt, een keer eerder deed dat het in ieder geval wel.

De Selgian heb ik mee, wel idd met de bevestiging van de DA dat als ze minder angst heeft het juist ook averechts zou kunnen uitpakken. Maar ik denk dat ik dat risico moet nemen.
Ik wacht er wel nog eventjes mee omdat we nu ook met die gevoelige dikke darm + medicatie zitten en ze zo op haar pootje kluift. Ik wil dat ze zich wat dat betreft eerst goed voelt, anders beinvloedt het wellicht ook weer de resultaten van de Selgian.

Maar ik zat vanavond echt even aan m'n tax toen ik hoorde dat haar rode huid (heeft ze weer, shit) en het kluiven ook op een allergie kan duiden. (zie ook topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=95102).
Ja mevrouw, is wel erg veel en erg gecompliceerd hè voor uw eerste hond........... nee DA, m'n vorige hond Queenie had nooit wat!

En dan Raisie's angst voor de DA :jank:
Was dit keer dus weer erger, kreeg haar nu echt de auto niet uit en heb ik een kreuk gelegen om dat dode gewicht eruit te tillen en tegelijkertijd stribbelde ze ook tegen. In de wachtkamer heb ik haar niet meer onder dat bankje laten liggen, maar ja ik moest haar wel weer optillen.
En op de behandeltafel is ze nu echt anders. Ik weet niet wat 'beter' is hoor, maar dat het anders is vind ik verontrustend. Was ze voorheen een in zichzelf opgesloten mechanische pop, nu was het rillen rillen rillen en bij alles wat de DA wilde doen zich verzetten en de tafel af willen. Heb haar voor bloed afnemen + onderzoek pootje + de injectie echt stevig in de houtgreep moeten nemen.

Van de homeopatisch gedragstherapeute bij Gaus Lelystad heb ik nog niets gehoord.
Heb nog geen contact opgenomen met Kreupel Dier (stond ook op m'n lijstje) voor de achterpoot, en nu er misschien ook nog een allergie bij komt zou de hollistisch dierenarts in Almere waar Reini heen gaat ook nog aan die lijst kunnen worden toegevoegd.
Maar ik kan toch moeilijk alles tegelijk doen met die hond? Wat is wijsheid.........
wat is wijsheid? ik heb geen idee, igg niet teveel ineens doen, voor jezelf niet en voor een resultaat niet.

het zal ws niet , of je zal het "tegen " kunnen spreken, maar doe JIJ niet teveel? wil jij niet op erg veel vragen antwoord?

ik ben helemaal niet zweverig oid, maar ik weet en heb meegemaakt dat door je eigen angst en onrust dingen meer lijken.

rust is zo heelzaam, en tuurlijk moet je dingen ondernemen als er medische indicatie is..
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik heb door omstandigheden nu pas allebei je topics helemaal kunnen lezen.
Vandaar van de week mijn vraag. Sorry!

Wat een zorgen om Raisa. Raad kan ik je helaas niet geven, wel heel veel sterkte wensen en jou en Raisa een knuffel sturen :knuffel: :knuffel: .
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Maakt niet uit hoor Ariane :wink:

De hoeveelheid vragen, informatie en ontwikkelingen maken idd dat ik er af en toe een beetje hoteldebotel van raak. Dit komt ook omdat dingen in elkaar haken, gaat het éen niet goed kan dat een oorzaak zijn dat het ander ook niet goed gaat.
Nee, ik heb niet de illusie dat alles over zal kunnen gaan bij Raisa. Voor nu gaan we gewoon verder met het plan van de GT en met de voeding veranderen en weer opbouwen betr. de gevoelige darm. De eventuele allergie laat ik even voor wat het is, hoop dat die injectie de circel doorbreekt wat betreft het kluiven en likken.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik durf eigenlijk niks te zeggen, aangezien het om een uiterst complexe problematiek gaat. Wil je alleen nog maar even heel veel sterkte en wijsheid toewensen !
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Dat kan ik me helemaal voorstellen Jan :wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Natas. schreef:Dat kan ik me helemaal voorstellen Jan :wink:
ja, ik zie wel allerlei overeenkomsten met sien, maar ik heb de mazzel gehad dat sien bij benadering niet zo onbereikbaar bleek als raisa.

Zelf heb ik b.v. ook grote twijfels om dat grommen een aanblaffen te negeren, bij sien heb ik dat niet gedaan. Nu weet ik niet eens of ik het goed heb gedaan, laat staan dat ik het voor raisa zou durven zeggen :mrgreen: :wink:

( om het wat concreter te maken, ze had 's morgens al op haar lazer van me gehad omdat ze op een hond was geklapt, en toen ze hier op de trap ook nog tegen mijn moeder begon te tetteren, ben ik even heel boos geworden, heb haar op de slaapkamer gebonjourd ( verbaal en met lichaamshouding, dus zonder haar aan te raken ), en haar middels een preek duidelijk gemaakt dat ik hier uitmaak tegen wie er geblaft wordt.

Idd was ik bang dat ik te ver was gegaan, en dat ik de relatie voor lange tijd had verstoord. maar dat bleek alleszins mee te vallen. En nu weet ze het, als ik een brul geef vanwege dit soort wangedrag moet ze bij me komen.

Maar ja, misschien heb ik het wel helemaal niet goed gedaan, en ik zou werkelijk niet durven inschatten hoe dat bij een hond als raisa uit zou pakken. )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”