Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hulp gevraagd!amerikan stafford

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Tamara&Dana schreef:Er is niks leukers dan een vrolijke hond! Met op zijn tijd wat baldadige streken dat is iets wat bij dit ras hoort. Je moet alleen weten hoe je ermee om moet gaan. En als je reu denkt de leiding te kunnen overnemen is er al wat mis gegaan bij het baasje zelf.
Sommige mensen die hun hondje te soft opvoeden en de pech hebben zo'n reu in huis te hebben krijgen een probleem ja.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:Zoals iedere rotweiler zijn baas zal pakken en iedere herder in potentie iemand in de rug zal bijten van het gezin? :denken:
Vroeger toen ik klein was, werd gezegd dat een Duitse Herder vroeg of laat een keer zou bijten. Hij kon 6 jaar lief zijn, maar zich dan ineens tegen de baas keren.

Daar doet me het verhaal van Woody Woodpecker me nog het meeste aan denken eigenlijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Rob* schreef:
Tamara&Dana schreef:Er is niks leukers dan een vrolijke hond! Met op zijn tijd wat baldadige streken dat is iets wat bij dit ras hoort. Je moet alleen weten hoe je ermee om moet gaan. En als je reu denkt de leiding te kunnen overnemen is er al wat mis gegaan bij het baasje zelf.
Sommige mensen die hun hondje te soft opvoeden en de pech hebben zo'n reu in huis te hebben krijgen een probleem ja.
Wat is dan precies "zo'n reu"? Denk je niet dat als je "zo'n reu" gewoon vanaf dag 1 normaal opvoedt hij prima weet hoe het gaat in het huis waar hij woont?

Of denk je dat die hond met geweld moet leren wie de sterkste is? Dan zou dat nl betekenen dat er een hele hoop echt verkeerde mens/hond combinaties lopen aangezien een hele hoop honden als ze echt hard tegen hard gaan hun baasjes makkelijk kunnen pakken. Zeker met kinderen in huis :19: Die kunnen de hond nooit "breken" en lopen dus stuk voor stuk het risico door de staff van hun ouders gepakt te worden als ik het goed begrijp :denken:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

breken? :jank: Doe even normaal...

Wat Roelfien al zegt...ik dacht dat dit in de pre-historie van de vorige eeuw thuishoorde, maar helaas zijn er dus nog steeds van die debielen die dit verkondigen en ook daadwerkelijk doen.. :roll: :evil:

Ik ken helaas ook mensen met peitjes die denken dat een harde hand en veel schreeuwen wel werkt... :roll:
En mensen met nul verstand van Sharpei's (en andere rassen) zeggen het je ook weleens als je ze tegenkomt..
"Die moet je flink aanpakken he?!, anders heb je een onhandelbare hond"

Gos...die sul hier doet alles op stem. En daar doet ie het gewoon voor...
Ik heb zelden een brul gegeven, maar gewoon een kort en wat laag en harder commande is voldoende...

Dan moet je gewoon geen eigenwijze Sharpei nemen die een lage "will to please" heeft :roll:
hetzelfde als ik mensen met een Beagle spot die maar lopen te sjorren aan de riem dat ie door moet lopen en dan ook nog klagen dat ie met zijn neus op de grond hangt :roll:
Of mensen die klagen dat hun Border Collie zoooooo actief is...
Tja...sommige mensen denken ook gewoon totaal NIET na over wat voor ras ze aanschaffen..
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef:Zoals iedere rotweiler zijn baas zal pakken en iedere herder in potentie iemand in de rug zal bijten van het gezin? :denken:
Vroeger toen ik klein was, werd gezegd dat een Duitse Herder vroeg of laat een keer zou bijten. Hij kon 6 jaar lief zijn, maar zich dan ineens tegen de baas keren.

Daar doet me het verhaal van Woody Woodpecker me nog het meeste aan denken eigenlijk.
Die verhalen ken ik ook en ik ben zelf ook gebeten door Wuilus. Als je achteraf ziet met hoeveel onbegrip dat samen is gegaan en hoe dom ik met die hond ben omgegaan 15 jaar geleden was dat niet meer dan logisch natuurlijk. :ok:

Ik denk dat die verhalen vooral rondgaan bij mensen die echt geen idee hebben van de signalen die een hond kan geven en daar dus keer op keer overheen walsen waardoor de hond wel moet ingrijpen. :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ensen snappen er niks van, niet erg maar neem dan geen hond...

mijn moeder was blij dat ik staffords kocht want die kende ze ook die lief waren en herders krijgen vroeg of laat een kronkel in hun hoofd en dat is veel enger :roll:

daar is ze ondertussen vanaf. maar in dat denkwereldje leeft willy wortel ook...
Afbeelding
***Connie***
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffords en een Maine Coon kat.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ***Connie*** »

Roelfien schreef:Ik dacht dat dat breken en opbouwen verhaal iets van 15 a 20 jaar geleden was. Toen was dat de mening van mensen met een hond waar een wat steviger karakter in zat. Maar ik dacht dat we daar nu toch wel mee klaar waren en met zijn allen besloten hadden dat mensen die dat doen beter geen hond met stevig karakter kunnen nemen.
Maar ze bestaan nog, die mensen... :roll:

Elke hond, vooral reu, maar teven soms ook, zal rond een jaar oud proberen om de rangen t.o.v. van de baas naar zijn eigen voordeel te laten schuiven.
Meestal middels kleine gedragingen (gauw op de stoel springen als je wilt gaan zitten, dat soort ongein) maar soms ook middels snauwen of zelfs bijten na een verbale correctie van de baas.
En natuurlijk mag je dat soort signalen niet negeren, maar met stem of tijdelijk wegzetten kom je dan al een heel eind zonder dat er fysiek geweld bij aan te pas komt.

En elke pup bijt in spullen en als ie gaat wisselen wordt dat zelfs nog wat erger. Weghalen van je spullen is het enige wat je kan doen, naast het trainen in het alleen blijven zodat stressgedrag zoals slopen niet meer voorkomt.
Ze slopen niet om je te pesten, ze slopen omdat ze zich niet lekker voelen in het alleen zijn.

Maar we gaan niks breken en opbouwen. Een jonge hond hoef je namelijk alleen maar op te bouwen, het is nog een onbeschreven blad.
Als je moet breken, heb je de eerste tijd van je hond aardig de boel verknald.
Zo ga ik ook met mijn honden te werk het is even intensief en tijd roofend maar dan krijg je een leuke vrolijke hond met respect voor elkaar :mrgreen:

Maar wij doen het allemaal verkeerd, je moet je hond oppakken met zijn kop tegen de muur rammen en smijt hem gerust door de huiskamer :idea:

Nope never nooit dat ik mijn honden zo behandel :pffff:
Dit is gewoon dierenmishandeling :devil:
Afbeelding
Een dier heb je voor het leven, niet voor even.
SaRoBe
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door SaRoBe »

Ik ga me ook in het hol van de leeuw wagen :mrgreen:

Ik heb zelf 3 herders alledrie reuen en super braaf. Toch heb ik op clubs honden gezien die zo scherp en moedig waren dat ze iedere keer met hun baas aan de haal gingen. Een korrectie accepteren ze niet. Dit waren dan honden die echt samen met hun baas aan het "werk "waren, staart vrolijk iedereen blij. Tot de dominante reu of teef iets moest doen waar ze geen zin in had, dan komt ineens het verzet erop. Dit soort honden bestaan, hebben de juiste opvoeding gehad, goede band met hun baas noem het allemaal maar op maar ineens komt het punt dat ze zelf de touwtjes weer in handen willen nemen. De mens is in mijn ogen de roedelleider maar deze honden accepteren dat gewoonweg niet.

Ik ben absoluut geen voorstander van slaan (is hier ook niet nodig) en we hebben hier ook geen deuken in muren of deuren.
Toch denk ik niet dat deze honden met een clicker iets bijgebracht kunnen worden.

Gr. Jolanda
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik snap ook werkelijk niet waar dat gesmijt door de kamer voor nodig is als je schoenen met stalen neuzen hebt.

Anne
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Zoek stok! schreef:Daar doet me het verhaal van Woody Woodpecker me nog het meeste aan denken eigenlijk.
*proest* :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Rob* schreef:
jelle schreef:Een goede, stabiele roedelleider heeft naar mijn idee juist helemaal geen excessief geweld nodig om zijn positie te bevestigen. De beste leiders dwingen dat op heel andere manier af. Kun je dat niet ten opzichte van je hond dan ben ik zelf van mening dat je de verkeerde hond gekozen hebt.
vertel eens hoe die dat moeten afdwingen bij bepaalde rassen die de strijd met je aan willen gaan?
Als jij je van meet af aan een goede baas hebt getoond is dat niet nodig en kom je nooit tot het conflict wat die mafkees beschrijft. Maak je er een zooitje van en bestaat er geen vertrouwensband tussen hond en baas ontstaan er dit soort dingen. Agressie roept agressie op.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

SaRoBe schreef:Ik ga me ook in het hol van de leeuw wagen :mrgreen:

Ik heb zelf 3 herders alledrie reuen en super braaf. Toch heb ik op clubs honden gezien die zo scherp en moedig waren dat ze iedere keer met hun baas aan de haal gingen. Een korrectie accepteren ze niet. Dit waren dan honden die echt samen met hun baas aan het "werk "waren, staart vrolijk iedereen blij. Tot de dominante reu of teef iets moest doen waar ze geen zin in had, dan komt ineens het verzet erop. Dit soort honden bestaan, hebben de juiste opvoeding gehad, goede band met hun baas noem het allemaal maar op maar ineens komt het punt dat ze zelf de touwtjes weer in handen willen nemen. De mens is in mijn ogen de roedelleider maar deze honden accepteren dat gewoonweg niet.

Ik ben absoluut geen voorstander van slaan (is hier ook niet nodig) en we hebben hier ook geen deuken in muren of deuren.
Toch denk ik niet dat deze honden met een clicker iets bijgebracht kunnen worden.

Gr. Jolanda
Dan snap je het principe van de clicker niet. De clickermethode werkt namelijk niet met dwang. .en misschien moet je honden die zo hoog in hun driften staan wel niet zo over de zeik helpen met harde sporten. Ga leuk speuren of iets anders doen waarbij je een hond niet stimuleert in het opbouwen van een enorm ego waarbij hij mag bijten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
SaRoBe
Vaste gebruiker

starfleet schreef:Ik snap ook werkelijk niet waar dat gesmijt door de kamer voor nodig is als je schoenen met stalen neuzen hebt.

Anne
:idea: :N:
SaRoBe
Vaste gebruiker

Eline* schreef:
Dan snap je het principe van de clicker niet. De clickermethode werkt namelijk niet met dwang. .en misschien moet je honden die zo hoog in hun driften staan wel niet zo over de zeik helpen met harde sporten. Ga leuk speuren of iets anders doen waarbij je een hond niet stimuleert in het opbouwen van een enorm ego waarbij hij mag bijten.
Ik weet dat clicker methode een methode is om positief gedrag te belonen, ik wil alleen maar zeggen dat je er met dat soort honden niet mee komt.Ik ben van mening dat wanneer je met deze honden alleen gehoorzaamheid doet je de conflicten toch niet kan vermijden.
Daarbij ben ik niet zelf eigenaar van dit type hond, ik heb alleen dit soort honden op clubs gezien.
laeken
Zeer actief

SaRoBe schreef:
Eline* schreef:
Ik weet dat clicker methode een methode is om positief gedrag te belonen, ik wil alleen maar zeggen dat je er met dat soort honden niet mee komt.Ik ben van mening dat wanneer je met deze honden alleen gehoorzaamheid doet je de conflicten toch niet kan vermijden.
Daarbij ben ik niet zelf eigenaar van dit type hond, ik heb alleen dit soort honden op clubs gezien.
Dan weet je toch ook helemaal niet wat de band tussen de hond en de baas is? Wie zegt jou dat die honden niet zowiezo al met harde hand zijn opgevoed (wat weer gaat leiden tot zelf agressie tonen)?

Ik denk dat je niets kan zeggen over de honden van een ander en wat die aan opvoedmethodes nodig zouden hebben. Dat aangezien het gebruiken van dat geweld naar de honden misschien stiekem wel een daad is voortkomend uit gebrek aan inzicht. Wie zegt dat die hond bij een ander (slimmer en redelijker persoon) ook een harde hand nodig heeft?

Ik heb een hond gehad die door de vorige baas werd geslagen omdat ze anders moeilijk deed. Ik heb dat advies nooit opgevolgd maar ben wel met slipketting gaan trainen op een hondenclub. Resultaat, een moeilijke hond die mij gebeten heeft. Daarna ben ik gestopt met trainen en gaan doen wat mij het beste leek, gewoon goed met de hond omgaan en respect hebben voor de hond. Iets dat mijn gevoel me eigenlijk altijd al zei. Ik had er binnen 6 maanden nadat de slip eraf was en ik weg was bij die club een extreem goede hond aan die helemaal geen harde hand nodig bleek te hebben. :19: Ze luisterde perfect en deed alles gewoon direct omdat onze band en wederzijds vertrouwen en begrip gewoon hersteld waren :ok:

Honden gebruiken onderling ook geen harde hand en onderling kunnen ze alles altijd prima regelen. Ze zijn wel handig en spreken elkaars taal. Daar schort het bij mensen nogal eens aan. Weet je wat je doet dan is er weinig aan een hond dat niet te verbeteren is met overhalen en een beetje sturen. :ok:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Afbeelding

Kijk....mijn neus van tegenwoordig...
Gevolg van de opvoeding van onze hond vroeger, "want een hond met pit moet je duidelijk laten weten wie de baas is en er niet zachtzinnig mee omgaan anders loopt ie over je heen..." en "....een Herder en Rottweiler zullen eenmaal in hun leven ooit proberen je de baas te zijn en dat moet je voor zijn..."

Fijn hè...?? Het neusmiddenschot finaal doormidden gebeten, de plastisch chirurg heeft z'n best gedaan en met een lading hechtingen mocht ik aanhoren dat onze hond zou worden afgemaakt.

Met dikke proppen verbandgaasjes op mijn gezicht, krijsend van ellende omdat mijn hond dood moest, een snotneus onder het verband vanwege het huilen en stikbenauwd heb ik ze gesmeekt om mijn hond in leven te laten; ik heb ze verrot gescholden om de manier waarop hij werd opgevoed en ben met hem weggevlucht....
Weg...weg van degenen die mijn hond zoveel kwaad hadden aangedaan en hem zo hadden verward in alles...

Hij mocht blijven leven, ik heb gepraat en geprobeerd ze te overtuigen van hun verkeerde denkwijzen en over het geweld. Ik was ontzettend blij met effect wat alles had teweeggebracht, want dingen veranderden langzaam. Er kwam meer begrip, meer rust en, nog belangrijker, meer respect voor zijn wezen...
Hij is 7 jaar geworden....mijn lieve Ascot...

...en die neus...? Ach, hij doet waar ie voor is gemaakt...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

als iemand werkelijk het geweld toepast waar onze willie wortel (of was t woody woodpecker???) mee aankomt, dan heeft diegene een vreselijke fout begaan door voor dat ras te kiezen. :jank:

geweld is gewoon een erg makkelijke manier om je hond naar je te laten luisteren (voor zover je t luisteren kan noemen) :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Goh, mijn schoonvader had altijd precies zo'n verhaal (over door de kamer smijten enzo), maar dan over dobermans. Later ook nog over rottweilers trouwens en ook de jack russell die hij later had moest met harde hand opgevoed worden. Misschien dat het dan toch meer aan de baas dan aan de (soort) hond ligt?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Belle schreef:Goh, mijn schoonvader had altijd precies zo'n verhaal (over door de kamer smijten enzo), maar dan over dobermans. Later ook nog over rottweilers trouwens en ook de jack russell die hij later had moest met harde hand opgevoed worden. Misschien dat het dan toch meer aan de baas dan aan de (soort) hond ligt?
Dat is mi de enige juiste conclusie die er uit dit topic is te trekken :ok:
Afbeelding
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

Ik heb thuis 4 overheerlijke staffies, die toch wel goed luisteren, (ssst Zoek Stok jij heb Deflin gezien met goede manieren he :smile: ) ze lopen lekker hele dagen los bij elkeer. Nooit en te nimmer zou ik met geweld mijn honden opvoeden, en ze breken :N: NOW WAY nergens voor nodig :klaar:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eline* schreef:
SaRoBe schreef:Ik ga me ook in het hol van de leeuw wagen :mrgreen:

Gr. Jolanda
die driften krijgt hij juist bij het pakwerk, waarschijnlijk zijn ze bij de andere onderdelen prima hanteerbaar... en juist die honden met die hoge driften zijn geschikt voor het pakwerk aangezien zij de dreiging etc. makkelijk kunnen weerstaan. Kijk het is geen hond voor mij denk ik... vandaar dat ik mijn honden van pup wil hebben, ze zelf kan opbouwen en kan afnemen op een 'normale' manier. Maar ook mijn redelijke makkelijke hondje kan behoorlijk tekeer gaan als ze enorm hoog in haar driften zit tijdens het manwerk.... sta ik op dat moment op haar teen bijvoorbeeld, hangt ze mij ook in m'n knieeen terwijl ze dat tijdens het apel niet zal doen...geen grote wonden of wat dan ook maar wel even een reactie...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Bij herdershonden"kenners" gaat ook zo'n verhaaltje over breken en opbouwen :roll: Ik moet zeggen dat een gebroken hondje mijn hart breekt. :jank: Meestal blijven die hondjes een schaduw van wat ze hadden kunnen worden en is dat hele "opbouwen" precies hetgeen waardoor ze totaal niet meer weten waar ze aan toe zijn. Als ze naar de baas kijken zie je het wit van hun ogen uit angst voor de onvoorspelbare reactie die kan komen. :19:

Een normaal mens kan de gemiddelde hond geestelijk prima aan en verder hoeft het dus helemaal niet te gaan. :ok: Dan blijft de hond ook vrolijk en komt er gewoon uit wat er van nature in zat :cheer:
geen enkele hond van mij is 'gebroken'... gelukkig niet moet er niet aan denken... ik hou van vrolijke honden die een vrolijk en vrij apel lopen en niet gedrukt met de staart op de buik.... Een hond die je goed traint hoef je niet te breken en geloof me ook wij hebben er 1 bijzitten die niet de gemakkelijkste is qua trainen en zal ook niet schromen dit duidelijk te maken als het moet denk ik... maar zo is hij ook op straat, dat is z'n karakter... Korrigeren kan wel, maar wel op een manier waar bij nagedacht is en niet dom rukken of schoppen of weet ik wat want dan heb je wel een probleem denk ik.
Hij heeft bij ons nog nooit iets geprobeerd overigens, maar haal hem niet het bloed onder de nagels vandaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

dragonsstarr schreef:Ik heb thuis 4 overheerlijke staffies, die toch wel goed luisteren, (ssst Zoek Stok jij heb Deflin gezien met goede manieren he :smile: ) ze lopen lekker hele dagen los bij elkeer. Nooit en te nimmer zou ik met geweld mijn honden opvoeden, en ze breken :N: NOW WAY nergens voor nodig :klaar:
Jouw honden zijn heerlijke beesten met een eigen wil waar jij super mee omgaat. Niks breken, gewoon verstand van honden hebben! :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

Zoek stok! schreef:
dragonsstarr schreef:Ik heb thuis 4 overheerlijke staffies, die toch wel goed luisteren, (ssst Zoek Stok jij heb Deflin gezien met goede manieren he :smile: ) ze lopen lekker hele dagen los bij elkeer. Nooit en te nimmer zou ik met geweld mijn honden opvoeden, en ze breken :N: NOW WAY nergens voor nodig :klaar:
Jouw honden zijn heerlijke beesten met een eigen wil waar jij super mee omgaat. Niks breken, gewoon verstand van honden hebben! :ok:
Het zijn zeer zeker heerlijke beesten :ok: :I:
enne ik probeer mn best te doen om ze zo goed moeglijk op te voeden :ok:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

MARC_S schreef:
Rob* schreef:
jelle schreef:Een goede, stabiele roedelleider heeft naar mijn idee juist helemaal geen excessief geweld nodig om zijn positie te bevestigen. De beste leiders dwingen dat op heel andere manier af. Kun je dat niet ten opzichte van je hond dan ben ik zelf van mening dat je de verkeerde hond gekozen hebt.
vertel eens hoe die dat moeten afdwingen bij bepaalde rassen die de strijd met je aan willen gaan?
Er zijn geen rassen die perse 1 keer de strijd met je willen aangaan als je gewoon vanaf dag 1 normaal met ze omgaat.
Of denk jij dat iedere staff een greep naar de macht zal doen maar toevallig doen ze dat alleen maar bij bepaalde personen? :19: Zoals iedere rotweiler zijn baas zal pakken en iedere herder in potentie iemand in de rug zal bijten van het gezin? :denken:

Ik ken geen enkele staff die ooit de strijd aan wilde gaan met zijn baas omdat die mensen gewoon duidelijk en leuk met de hond omgingen. Daar sturen mensen het zelf op aan en een hond die zijn baas grijpt is een onbegrepen hond. Ik weet er alles van wat dat aangaat dus dat mag je bij deze van me aannemen. Dat is een uit de hand gelopen situatie ontstaan uit onbegrip en het missen van alle 1000 eerdere signalen die de hond je al gegeven heeft eer hij geweld zal gebruiken binnen de eigen mensenroedel.
:ok: precies Mark.

Je hond "breken", dat je maar lekker bij je so called "vriendjes" in de kroeg ofzo.

gr peter
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”