Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ooit.....welk ras voor doggy dance

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Dibbes schreef:
chanti schreef:
Belle schreef:
chanti schreef:Veel kleine hondjes zijn geschikt: de papillon, de kooiker, de scheltie en de poedel vinden het allemaal erg leuk om te werken. Maar zelfs mijn kruising shih-tzu doet het erg leuk. Genoeg keus dus..

Bosco aan 't dogdancen:

http://youtube.com/watch?v=6NKRD85lMNU
Leuk filmpje! Ben jij dat?
Ja :wink:
Gaaf zeg!
Hoe heb je je hond geleerd om achteruit rondjes om je heen te draaien?
Ik heb het geleerd door de hond links naast je te zetten. En dat met een koekje de hond achteruit om je heen te sturen. Eerst een klein stukje, dan een halve ronde en dan een hele. Je kunt eerst in beide handen een voertje nemen, daarna kun je die afbouwen. Als je het wat vaker hebt gedaan kun je ook het gebruik van je handen afbouwen, zodat de hond het alleen op stemocommando kan.

Succes!
Afbeelding

Neem een kijkje op mijn site http://www.dogdance.nl.
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

chanti schreef:Ik heb het geleerd door de hond links naast je te zetten. En dat met een koekje de hond achteruit om je heen te sturen. Eerst een klein stukje, dan een halve ronde en dan een hele. Je kunt eerst in beide handen een voertje nemen, daarna kun je die afbouwen. Als je het wat vaker hebt gedaan kun je ook het gebruik van je handen afbouwen, zodat de hond het alleen op stemocommando kan.

Succes!
Op die manier ben ik nu al bezig, dus ik zal het gewoon verder uit moeten bouwen. Ze gaat nu al bijna een half rondje, maar wel met veel handhulp. Een heel rondje lukt nog niet. Dan gaat ze gewoon recht achteruit lopen :mrgreen:
Ik hoorde van iemand dat je het ook kon doen door binnen een hekje te gaan staan, zodat de hond al automatisch in een circel om je heen moet draaien. Dat wil ik ook nog gaan proberen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”