Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
correctie uit het niets
Moderator: moderatorteam
-
Roxy1
- Vaste gebruiker
correctie uit het niets
Hier in de wijk loopt een yorkshire terrier (reutje, zal nu zo'n jaar oud zijn). Roxy (teef) heeft er een hele tijd geleden mee gespeeld, en daarna hebben we het hondje een half jaar niet meer gezien. Een paar maanden geleden kwamen ze elkaar weer tegen. Roxy los en yorkshire aangelijnd. Roxy duikt er bovenop zonder aankondiging in mijn ogen, het enige wat mij opviel is dat de york stond te staren/kijken naar Roxy.
Gisteren weer hetzelfde, Roxy aangelijnd, york ook, en weer dook Rox er bovenop. Ik zag weer die starende (of misschien wel fixerende blik) van de york, maar verder niets.
Ik heb dit met Roxy en andere honden nooit meegemaakt. Ze is heel sociaal naar mens en hond. Ze is nu wel bijna 2 1/2 en ik merk dat wanneer reuen aan d'r kont gaan snuffelen, ze ze wegsnauwt. Terwijl ze tot een aantal maanden geleden gelijk heel onderdanig op de grond ging liggen.
Wordt Roxy volwassen en ging de york in haar ogen te ver?
Graag jullie mening.
Gisteren weer hetzelfde, Roxy aangelijnd, york ook, en weer dook Rox er bovenop. Ik zag weer die starende (of misschien wel fixerende blik) van de york, maar verder niets.
Ik heb dit met Roxy en andere honden nooit meegemaakt. Ze is heel sociaal naar mens en hond. Ze is nu wel bijna 2 1/2 en ik merk dat wanneer reuen aan d'r kont gaan snuffelen, ze ze wegsnauwt. Terwijl ze tot een aantal maanden geleden gelijk heel onderdanig op de grond ging liggen.
Wordt Roxy volwassen en ging de york in haar ogen te ver?
Graag jullie mening.
Groeten,
Brigitte

Brigitte

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als ik het goed begrijp loopt je bullmastif gewoon los en duikt ze zo nu en dan op een Yorkie? :N:
Of heb je nog een hond?
Hoe vaak speelt je hond uberhaubt met Yorkies? Misschien herkent ze dat niet meer als honden?
Hoe duikt ze op het Yorkie? Want als het echt dominantie en aanstaren van de York is dan vind ik het persoonlijk raar wanneer een hond die nooit agressief is dat ineens zo serieus neemt van zo klein hondje. Het zijn daarnaast reu en teef
Hoe vaak speelt je hond uberhaubt met Yorkies? Misschien herkent ze dat niet meer als honden?
Hoe duikt ze op het Yorkie? Want als het echt dominantie en aanstaren van de York is dan vind ik het persoonlijk raar wanneer een hond die nooit agressief is dat ineens zo serieus neemt van zo klein hondje. Het zijn daarnaast reu en teef
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: correctie uit het niets
Een Yorkie aan een lijntje die wordt aangevallen door zo'n reus die losloopt? Denk toch niet dat het aan de Yorkie ligtRoxy1 schreef:en ging de york in haar ogen te ver?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- starfleet
- Erelid
Re: correctie uit het niets
Roxy dan maar rap aanlijnen als je de York ziet. Hij zal haar niet aangestaan hebben om wat voor reden dan ook, maar het is geen partij natuurlijk en dan maar alles doen om zulke dingen in het vervolg te voorkomen.Roxy1 schreef: Wordt Roxy volwassen en ging de york in haar ogen te ver?
Graag jullie mening.
Anne
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk ook dat het meer aan jouw hond ligt dan aan de York....
Tyson van mij heeft ook een hele tijd gehad om voor mij onverklaarbare redenen zomaar op een hond teduiken.......dus die is heel lang alleen maar aan de lijn geweest....inmiddels heb ik flink met hem getraind en hij gaat alweer een heel poos lekker los maar op de leeftijd van 2/3 was het helemaal mis.
Toch hier en daar een foutje gemaakt denk.
Jacqueline
Tyson van mij heeft ook een hele tijd gehad om voor mij onverklaarbare redenen zomaar op een hond teduiken.......dus die is heel lang alleen maar aan de lijn geweest....inmiddels heb ik flink met hem getraind en hij gaat alweer een heel poos lekker los maar op de leeftijd van 2/3 was het helemaal mis.
Toch hier en daar een foutje gemaakt denk.
Jacqueline
-
Roxy1
- Vaste gebruiker
We hebben inderdaad maar 1 hond, de eerste keer dat ze (na lange tijd) de york weer tegenkwam, is de york wel tegen Roxy opgesprongen, bedenk ik me nu. Ik interpreteerde dat als spelen van de york, maar Roxy heeft dat denk ik niet zo opgevat.
Ik praat haar gedrag absoluut niet goed hoor, ik wil dit juist voorkomen. En het zal dus niet meer voorkomen met deze hond
De 2e ontmoeting heb ik Roxy direct aangelijnd, maar het baasje van de york kwam toch naar ons toe, en zo heeft het nogmaals kunnen gebeuren. (en ik had natuurlijk direct weg moeten lopen, maar dat deed ik dus niet, toch een beetje in de veronderstelling dat het toen eenmalig was).
En die correctie was eigenlijk dus alleen een snauw maar dan boven de york ipv een afstandje bv. Maar iig iets dat ik niet tolereer. Roxy was dan ook erg makkelijk bij de york weg te halen.
We komen verder nog wel eens 1 york tegen, die nu zo'n half jaar oud is. Dat hondje blaft naar Roxy en Roxy loopt dan onverschillig door.
Ik praat haar gedrag absoluut niet goed hoor, ik wil dit juist voorkomen. En het zal dus niet meer voorkomen met deze hond
De 2e ontmoeting heb ik Roxy direct aangelijnd, maar het baasje van de york kwam toch naar ons toe, en zo heeft het nogmaals kunnen gebeuren. (en ik had natuurlijk direct weg moeten lopen, maar dat deed ik dus niet, toch een beetje in de veronderstelling dat het toen eenmalig was).
En die correctie was eigenlijk dus alleen een snauw maar dan boven de york ipv een afstandje bv. Maar iig iets dat ik niet tolereer. Roxy was dan ook erg makkelijk bij de york weg te halen.
We komen verder nog wel eens 1 york tegen, die nu zo'n half jaar oud is. Dat hondje blaft naar Roxy en Roxy loopt dan onverschillig door.
Groeten,
Brigitte

Brigitte

-
Roxy1
- Vaste gebruiker
-
bianca83
- Zeer actief
Maar als jij jouw hond aangeleind heb hoe kan Roxy dan toch zo op die York duiken? Ik bedoel, je let toch op je hond en kijkt toch naar je hond en dan heb je hem moeten zien fixeren. Ik zou het eigelijk namelijk echt niet grappig vinden als een hond op mijn York zou duiken
Als hij echt kwaad wil kan het Yorkje namelijk geen kant op en dus ook echt niets terug doen.

-
Roxy1
- Vaste gebruiker
Het baasje kwam met de york kwam naar ons toelopen, en bleef vervolgens op zo'n meter afstand staan.bianca83 schreef:Maar als jij jouw hond aangeleind heb hoe kan Roxy dan toch zo op die York duiken? Ik bedoel, je let toch op je hond en kijkt toch naar je hond en dan heb je hem moeten zien fixeren. Ik zou het eigelijk namelijk echt niet grappig vinden als een hond op mijn York zou duikenAls hij echt kwaad wil kan het Yorkje namelijk geen kant op en dus ook echt niets terug doen.
Direct duikt roxy erop. Ik heb geen signalen gezien, het ging te snel (voor mij )
Ik besef ook wat voor schade Roxy kan aanrichten, daarom leg ik de situatie hier voor, om gedrag te begrijpen en te voorkomen
Groeten,
Brigitte

Brigitte

-
Roxy1
- Vaste gebruiker
Dank je Martijn.Martijn schreef:Ik ga je waarschuwen.
Hoe lief jouw hond ook is, je kunt op dit moment in haar leven niet inschatten of ze het bij een correctie gaat laten.
In het geval dat ze doorgaat delft een hondje als een yorkie wel heel erg het onderspit en dan zit jij met een hond die een andere hond ernstig verwondt of dood heeft gemaakt.
Dan wordt het niet ondenkbaar dat jouw hond ook het loodje legt.
Veiligheid eerst. Voor andere honden en voor je eigen hond.
Geen contact met kleintjes.
Het is relatief normaal dat een hond niet zijn hele leven met andere honden in aanraking mag komen. Vooral bij grote honden is dat echt wel te verwachten (omdat ze zo groot zijn, niet omdat ze een heftiger karakter hebben want yorkies kunnen net zo onhebbelijk zijn maar die zorgen toch voor minder schade)
Jouw hond is nu definitief pup af en daar hoort ander gedrag bij.
Daar moet je rekening mee houden anders krijg je spijt.
Hopelijk gaat ze nog jarenlang mee..dat is een lange tijd waarin je nog veel honden tegenkomt. Als je daar niet zorgvuldig mee omgaat loopt het fout. Niet alleen vanwege jouw hond maar er zijn ook andere honden die niet alles netjes doen.
Contact met vreemde honden is een penibel verhaal. Je moet behoorlijk zeker zijn van het gedrag van je eigen hond voor je er uberhaupt over moet denken de honden met elkaar in contact te laten komen.
De leukste oplossing is er een hond bij nemen en alle andere honden links laten liggen.
Dat bevalt mij uitstekend!
Ik denk dat 't 'm inderdaad zit, dat de york een onbekende hond is.En dat Roxy in zo'n situatie graag wilde laten zien dat zij de baas is.
Het is gedrag van Roxy dat ze naar andere (ook onbekende) honden nog nooit heeft laten zien. Ik ben dus gewaarschuwd. En neem je advies dan ook erg serieus.
En wat betreft die tweede hond, lijkt mij erg leuk (denk hier al wat langer over), maar dat zit er voorlopig nog even niet in.
Wat betreft jouw opmerking "geen contact met kleintjes". Ik neem aan dat je bedoelt, vreemde kleine honden, want ze kent veel kleine hondjes waar ze graag mee speelt.
Groeten,
Brigitte

Brigitte

-
Roxy1
- Vaste gebruiker
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik persoonlijk laat mijn hond nooit meer los in de buurt van kleine hondjes na bijna net zo`n ervaring,ging in dit geval om een malthezer, en hij kwam hem regelmatig tegen en die malthezer heeft altijd tegen hem gesnauwd en gegrauwd, en eigenlijk reageerde Baco hier nooit op, totdat mijn man hem en de pup uit liet en deze malthezer tegen de pup ging uitvallen.Als mijn man eraan denkt staat hij nog te trillen op zijn benen,totaal onverwacht heeft Baco de malthezer (heel luidruchtig gecorrigeert)Het beest mankeerde niets en liep daarna kwispelend weg.Maar wel het nachtmerrie senario hoor.Ik wil niet eens weten hoe het had kunnen aflopen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedoel een inschattingsfoutje qua verwachting van het gedrag van je hond...niet dat je opvoedkundig een grote fout hebt gemaakt...daar kan ik namelijk helemaal niet over oordelen.Roxy1 schreef:Wat zou ik fout hebben gedaan, denk je? Want die fout wil ik niet nogmaals maken.jacq1970 schreef: Toch hier en daar een foutje gemaakt denk.
Jacqueline
Mijn probleem was met Tyson dat ik inderdaad nooit verwacht had dat hij zich zo ging misdragen en ook echt zou gaan aanvallen op den duur...das mijn hele grote fout geweest, ik heb hem echt onderschat wat dat betreft...en die van mij is niet eens zo groot dua op zich zou hij niet onwijze schade aan richtten maar toch..
Ik gooide zijn gedrag ook altijd op een miscommunicatie tussen de honden...hij werd geprvoceerd want die andere hond keek hem aan...en nog meer van dit soort dingen.
Dat wil niet zeggen dat je ene valse gemene nare hond heb ..helemaal niet, maar wel dat je er bedachtzaam op moet zijn en er rekening mee moet houden..en inderdaad de kleinere honden die hij net kent vermijden voor het geval dat het mis gaat.
Of in zo een situatie gaan trainen dat je hond d e aandacht op jouw houd en niet op de andere hond.
Jacqueline
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Allebei de baasjes moeten op de signalen letten die hun hond geeft. Het baasje van de York net zo goed, het zal niet de eerste kleine hond zijn die gewoon lekker zijn lip op trekt naar een grote hond. Je zegt zelf al correctie en dat is het ook. Als het namelijk een gerichte aanval was geweest, was de York er inmiddels niet meer.Roxy1 schreef:Het baasje kwam met de york kwam naar ons toelopen, en bleef vervolgens op zo'n meter afstand staan.bianca83 schreef:Maar als jij jouw hond aangeleind heb hoe kan Roxy dan toch zo op die York duiken? Ik bedoel, je let toch op je hond en kijkt toch naar je hond en dan heb je hem moeten zien fixeren. Ik zou het eigelijk namelijk echt niet grappig vinden als een hond op mijn York zou duikenAls hij echt kwaad wil kan het Yorkje namelijk geen kant op en dus ook echt niets terug doen.
Direct duikt roxy erop. Ik heb geen signalen gezien, het ging te snel (voor mij )
Ik besef ook wat voor schade Roxy kan aanrichten, daarom leg ik de situatie hier voor, om gedrag te begrijpen en te voorkomen
Ik zou vanaf nu gewoon heel goed op gaan letten en vooral ook op de signalen die honden onderling communiceren. Soms letten niet alle hondenbaasjes op, dus het beste is om het zekere voor het onzekere te nemen en je hond goed in de gaten te houden. Want ook al is het een correctie en is er geen schade, je kunt het beter voor blijven
-
Roxy1
- Vaste gebruiker
Ga ik zeker doen, dank je wel allemaal voor het meedenkenbulletjebe schreef:Roxy1 schreef:Het baasje kwam met de york kwam naar ons toelopen, en bleef vervolgens op zo'n meter afstand staan.bianca83 schreef:Maar als jij jouw hond aangeleind heb hoe kan Roxy dan toch zo op die York duiken? Ik bedoel, je let toch op je hond en kijkt toch naar je hond en dan heb je hem moeten zien fixeren. Ik zou het eigelijk namelijk echt niet grappig vinden als een hond op mijn York zou duikenAls hij echt kwaad wil kan het Yorkje namelijk geen kant op en dus ook echt niets terug doen.
Ik zou vanaf nu gewoon heel goed op gaan letten en vooral ook op de signalen die honden onderling communiceren. Soms letten niet alle hondenbaasjes op, dus het beste is om het zekere voor het onzekere te nemen en je hond goed in de gaten te houden. Want ook al is het een correctie en is er geen schade, je kunt het beter voor blijven
Groeten,
Brigitte

Brigitte

-
Roxy1
- Vaste gebruiker
DAnk je Jacqueline voor je uitleg, de kleine onbekende hondjes gaan we zeker mijden. Eigenlijk heeft ze al veel aandacht voor mij, maar ik was er in dit gevalzeker niet op bedacht.jacq1970 schreef:Ik bedoel een inschattingsfoutje qua verwachting van het gedrag van je hond...niet dat je opvoedkundig een grote fout hebt gemaakt...daar kan ik namelijk helemaal niet over oordelen.Roxy1 schreef:Wat zou ik fout hebben gedaan, denk je? Want die fout wil ik niet nogmaals maken.jacq1970 schreef: Toch hier en daar een foutje gemaakt denk.
Jacqueline
Mijn probleem was met Tyson dat ik inderdaad nooit verwacht had dat hij zich zo ging misdragen en ook echt zou gaan aanvallen op den duur...das mijn hele grote fout geweest, ik heb hem echt onderschat wat dat betreft...en die van mij is niet eens zo groot dua op zich zou hij niet onwijze schade aan richtten maar toch..
Ik gooide zijn gedrag ook altijd op een miscommunicatie tussen de honden...hij werd geprvoceerd want die andere hond keek hem aan...en nog meer van dit soort dingen.
Dat wil niet zeggen dat je ene valse gemene nare hond heb ..helemaal niet, maar wel dat je er bedachtzaam op moet zijn en er rekening mee moet houden..en inderdaad de kleinere honden die hij net kent vermijden voor het geval dat het mis gaat.
Of in zo een situatie gaan trainen dat je hond d e aandacht op jouw houd en niet op de andere hond.
Jacqueline
Dank nogmaals.
Groeten,
Brigitte

Brigitte