ranetje schreef:Joh! Wat vervelend nou

Arme Dante
Zijn er eigenlijk foto's gemaakt van die poot?
Alle soorten foto's zijn gemaakt, inclusief MRI-scan

. Er is ook een diagnose gesteld. Helaas gaat het om een diepliggende spier in zijn achterpoot (tussen bekken en dijbeen) waarvan de pees ws. gescheurd is. Dit kan niet door een echo of zo worden aangetoond dus het genezingsproces is niet te volgen via foto's. Alleen de reactie's van de hond zijn graadmeter hier in. We zijn nu al haast 5 mnd hier mee zoet, maar het heeft 2mnd geduurd eer er een diagnose was. De behandeling bestaat uit rust en medicatie (Rimadyl). Ik mocht afbouwen tot de helft ervan en prompt liep hij 's morgens weer mank.. Viel mij zo tegen omdat ik me nogal gefocussed had op drie maanden (dit was de rustperiode die voor zo'n soort blessure staat). Ik heb de FT gebeld (in tranen

) en zij heeft weer contact opgenomen met de orthopeed (doet zij vaker om de behandeling af te stemmen). De conclusie was dat beiden het niet zo zwart inzien, het duurt gewoon wat langer (nou ja, gewoon..). Hetgeen mij weer moed geeft om die drie weken streng regiem door te komen (traantjes weer gedroogd

). De FT zorgt er in ieder geval voor dat de rest van Dante's lijf in orde blijft omdat hij door het steeds ontzien van zijn re. achterpoot andere spieren, enz., kan overbelasten. En ze zou ons begeleiden bij het revalideren; maar dat wordt nu dus weer uitgesteld.
Gr. Marijke