Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toeval? Of toch niet?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Toeval? Of toch niet?

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas weet exact waarom ik opsta van achter mijn bureau.
Als ik opsta om iets in kantoor te pakken dan blijft hij liggen, als ik naar binnen ga (huis van mijn vader grenst aan kantoor) staat hij op.

Ik ben nu al een week heel scherp op mezelf aan het letten maar ik merk echt geen verschil in het opstaan (of ik moet haast hebben) :19:

Vegas heeft het feilloos door en ik snap er geen snars van, ik heb zelfs al schijnbewegingen gemaakt maar zelfs dié brengen hem niet van de wijs :denken: :mrgreen:

Hoe is dit mogelijk? Is hij nou echt zo slim of zie ik iets over het hoofd?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Martijn schreef:Dapper en Cleo weten het ook precies.
Kennelijk ben ik een soort halve zool die alles onbewust aankondigt.
Ik heb echt enorm op mezelf gelet dat ik geen signalen af gaf maar verdomd, hij weet het exact :19: Het verschil tussen verschillende sleutels (auto / zaak) weet hij ook feilloos maar dat is te verklaren door het geluid. Ik ga nog scherper op mezelf letten en kijken of ik hem kan beduvelen :mrgreen:
Afbeelding
peterr
Actief

Re: Toeval? Of toch niet?

Ongelezen bericht door peterr »

Reini schreef:Vegas weet exact waarom ik opsta van achter mijn bureau.
Als ik opsta om iets in kantoor te pakken dan blijft hij liggen, als ik naar binnen ga (huis van mijn vader grenst aan kantoor) staat hij op.

Ik ben nu al een week heel scherp op mezelf aan het letten maar ik merk echt geen verschil in het opstaan (of ik moet haast hebben) :19:

Vegas heeft het feilloos door en ik snap er geen snars van, ik heb zelfs al schijnbewegingen gemaakt maar zelfs dié brengen hem niet van de wijs :denken: :mrgreen:

Hoe is dit mogelijk? Is hij nou echt zo slim of zie ik iets over het hoofd?
Hij is gewoon zo enorrum slim :mrgreen:
Maar bij mijn hondje gebeurd dat dus ook, pak ik mn sleutels om ff wat buiten te gaan doen.. nauwelijks reactie, ze ziet het.... Pak ik mn sleutels om mn ronde te gaan doen...... staat die muts op en loopt ze naar de deur alvast....
er zal iets zijn ... maar wat.....

gr peter
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:je moet iets over het hoofd zien, zeker weten :mrgreen: . vlammetje heeft zo'n dingen ook heel erg. jaren terug kwam mijn vader hier één keer in de week 's ochtends met een klus helpen, en telkens wist vlam dat vooraf. ik heb er ook wéken op lopen studeren, want ik had elke ochtend krak dezelfde werkroutine, óók de dag dat mijn vader kwam. en toch, elke keer weer had ze het juist, en ging al een half uur voordien de oprit aflopen, en de weg afspeuren.
wat bleek finaal : ik deed mijn werk nét ietsjes gejaagder als ik mijn vader verwachtte, alles net hetzelfde, maar toch een ietsepietsie anders, blijkbaar (heb ik ontdekt doordat ze zichzelf verrraadde toen ik om een hele andere reden een keer wat sneller moest doorwerken - meteen ging ze in standje 'vader-komt-eraan', terwijl het toen dus niet zo was :mrgreen: ).
Ik moet iets over het hoofd zien ja, maar ik kan het echt niet vinden. Net stond ik op nét alsof ik naar buiten ging maar hij bleef liggen, ik was het ook niet echt van plan (wat een regen hier :eek: ) en meneer wist dat echt wel :pffff: Hij leest mijn gedachten :19: :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Reini schreef:
Ik moet iets over het hoofd zien ja, maar ik kan het echt niet vinden. Net stond ik op nét alsof ik naar buiten ging maar hij bleef liggen, ik was het ook niet echt van plan (wat een regen hier :eek: ) en meneer wist dat echt wel :pffff: Hij leest mijn gedachten :19: :mrgreen:
Neem jezelf eens op op de video? :wink:
Er moet toch iets zijn in je houding :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Reini
Zeer actief

ranetje schreef:
Reini schreef:
Neem jezelf eens op op de video? :wink:
Er moet toch iets zijn in je houding :mrgreen:
Volgens mij heb ik een helderziende hond :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Reini schreef:[
door dit soort fenomenen denken mensen idd dat hun hond helderziend is, maar ik geloof dat hij gewoon iets opmerkt waardoor hij het weet.

Spok ziet het aan mijn pakje shag: als ik die in mijn zak stop denkt hij dat ik naar buiten ga, en meestal is dat ook zo.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Zoie schreef:
Reini schreef:[
door dit soort fenomenen denken mensen idd dat hun hond helderziend is, maar ik geloof dat hij gewoon iets opmerkt waardoor hij het weet.

Spok ziet het aan mijn pakje shag: als ik die in mijn zak stop denkt hij dat ik naar buiten ga, en meestal is dat ook zo.
Was ook maar een grapje hoor :wink: Ik zal inderdaad iets afgeven waardoor hij weet, zodra ik opsta, wat ik ga doen. Ik kom er alleen niet achter wat dat dan is :boos:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Hier ook! Je kan 10 keer naar de keuken lopen om iets te pakken maar loop je 1 keer met de bedoeling om ze uit te laten, zijn ze al bij de deur.

Ook koffiezetten, eentje weet precies dat ik alvast koffie ga zetten voor bezoek, ze ziet mij naar het app. lopen en weet op een of andere manier dat het niet voor mezelf alleen is, maar dat er mensen in aantocht zijn en dat is leuk genoeg om alvast te piepen en bij de deur te wachten.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos en Saar hebben dat ook. Ze voelen ook precies aan of ik opsta achter de computer om met ze uit te gaan of ze eten te geven, of dat ik gewoon op de bank ga zitten. :19:

Wat ze ook weten, en wat ik helemaal raar vindt, is of we wel of niet naar buiten ga als ik de telefoon ophang.
Als mensen hier op bezoek komen, die niet zo heel vaak langskomen, vraag ik vaak of ze even bellen als ze er bijna zijn zodat ik ze bij de parkeerplaats op kan wachten (weet jij wel he Reini? :mrgreen: :wink: ). Ik ga ook nog weleens ergens met mijn moeder naartoe en dan belt ze als ze thuis wegrijdt zodat ik naar buiten kan komen.

Zodra ik "doei" zeg aan de telefoon weten ze gewoon exact of we naar buiten gaan om iemand op te wachten, of dat ik gewoon op de bank blijf zitten. Als ze weten dat we weggaan staan ze al in de gang te wachten, anders blijven ze gewoon liggen.
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

kan het zijn dat als je in je werk iets gaat pakken dat je dan niet naar de vegas kijkt en als je opstaat om het huis binnen te lopen dat je dan onbewust toch even naar hem kijkt? dat zijn van die signalen waar je zelf geen erg in hebt maar de hond wel.
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Telepathie :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Haha, ja herkenbaar! Billy is ook zo'n 'telepathische wonderhond' (Lees: een hond die zijn baas heel scherp in de gaten houdt! :mrgreen: )

Ik ben het met de vorige sprekers eens: je geeft een signaal af, en die is zo klein dat je er zelf niet bewust van bent. Misschien houd je -onbewust- je adem in, frons je je wenkbrauwen. Ben benieuwd of je er achter komt! :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik heb zoiets eens op tv gezien.
Was een man en die was er ook van overtuigd dat zn hond precies wist wanneer hij met hem ging wandelen want dan stond de hond ook op, terwijil als hij naar de wc ging of drinken ging pakken de hond bleef liggen.
Ze hebben toen gefilmd met een camera en ja hoor, als meneer ging wandelen dan trok hij altijd evn zn broek een stukje omhoog.....die hond had dat dus als signaal geleerd; broek omhoog trekken = wandelen.
Reini
Zeer actief

diana25 schreef:kan het zijn dat als je in je werk iets gaat pakken dat je dan niet naar de vegas kijkt en als je opstaat om het huis binnen te lopen dat je dan onbewust toch even naar hem kijkt? dat zijn van die signalen waar je zelf geen erg in hebt maar de hond wel.
Dat is het niet, Vegas ligt onder mijn bureau dus ik sta op zonder hem aan te kijken en loop naar de deur, of naar de kast, of naar de tafel etc. :wink: Zo is er in ieder geval weer wat uitgesloten :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

estelle schreef:ik heb zoiets eens op tv gezien.
Was een man en die was er ook van overtuigd dat zn hond precies wist wanneer hij met hem ging wandelen want dan stond de hond ook op, terwijil als hij naar de wc ging of drinken ging pakken de hond bleef liggen.
Ze hebben toen gefilmd met een camera en ja hoor, als meneer ging wandelen dan trok hij altijd evn zn broek een stukje omhoog.....die hond had dat dus als signaal geleerd; broek omhoog trekken = wandelen.
Wat een grappig verhaal zeg! Ik moet dus nóg beter op mezelf gaan (proberen te) letten :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik geloof best dat er meer is tussen hemel en aarde en ik geloof ook prima dat een hond gevoeliger is voor bv gedachten van ons dan dat wij dat zelf zijn. Er zijn te veel verhalen bekend van honden die anticiperen op situatie's waarvan ze niet kunnen weten dat het zo is, dus ik geloof heerlijk in fabeltjes! :mrgreen:
Een oom van mij vaarde en zijn hond stond altijd keurig de dag voor hij aankwam al te wachten voor de deur. Zijn ouders zagen aan de hond wanneer hij thuis ging komen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik heb er eigenlijk nooit op gelet wat Ameno doet.
maar ik vermoed dat je toch net iets anders doet zodat Vegas het prima in de smiezen heeft.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik geloof er in dat een hond iets aan je merkt, de kleinste dingen die we doen herkennen ze feilloos, ik verbaas mezelf er vaak genoeg over, net ook weer....Blisje kent van die domme handelingen(naja hij kent ze al maar hij heeft mij geleerd een handeling te doen dat hij begrijpt wat ik wil :mrgreen: ) en ik dacht kom ik laat hem weer eens rondjes draaien, ik loop met hem naar de kamer op het kleed, en ja hoor iets herkend ie maar weet zou ik echt niet weten en hij gaat al bij voorbaat 2 keer linksom draaien :mrgreen: ze zien nu eenmaal alles veel beter als ons mensen, we maken ook de fout door te denken dat we zo geweldig zijn dat we dat kunnen maskeren.....ja tuuuuurlijk :roll: :mrgreen:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Drnet dacht ik, terwijl ik gewoon verder ging met mn gesurf op de computer; goh, ik ga met Boomer naar buiten. Deed nix, zei nix, maar toch stond hij gelijk overeind...
Telepathisch.. :roll: :denken:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Honden weten wanneer hun baas thuiskomt, boek van Rupert Sheldrake. Leuk om te lezen, leuke experimenten. Saar is ook zo'n "telepatische" hond.

Maar ik geloof niet in telepathie, dus ik hou het gewoon op een erg baasgerichte hond die feilloos de kleinste signalen opmerkt :wink:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Marion. schreef:Honden weten wanneer hun baas thuiskomt, boek van Rupert Sheldrake. Leuk om te lezen, leuke experimenten. Saar is ook zo'n "telepatische" hond.

Maar ik geloof niet in telepathie, dus ik hou het gewoon op een erg baasgerichte hond die feilloos de kleinste signalen opmerkt :wink:

dat mensen het telepathie noemen is wel logisch, wij mensen zijn werkelijk zo onbeholpen als het gaat om dingen horen zien en ruiken, een hond is daar vele malen beter in en alseen mens het niet kan snappen dan moet hetwel haast iets onmenselijks zijn en het telepathie zijn....en dan zijn er dus idioten die er zelfs een boek over schrijven,
ze horen/ruiken en zien gewoon vele malen beter, simpel zat :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rob* schreef:dat mensen het telepathie noemen is wel logisch, wij mensen zijn werkelijk zo onbeholpen als het gaat om dingen horen zien en ruiken, een hond is daar vele malen beter in en alseen mens het niet kan snappen dan moet hetwel haast iets onmenselijks zijn en het telepathie zijn....en dan zijn er dus idioten die er zelfs een boek over schrijven,
ze horen/ruiken en zien gewoon vele malen beter, simpel zat :mrgreen:
Precies :wink:
Ik ben alleen wel blij dat er idioten zijn die er een boek over schrijven, want ik vind het wel heel vermakelijk leesvoer :pffff:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef: heb ik ook gelezen, maar die zijn door oa. budiansky op basis van zeer gedegen argumenten zó weer onder tafel geschoffeld :wink: .
Wat ben jij toch heerlijk nuchter :mrgreen:
In een andere topic laatst ook, over de een of andere piskijker. Geweldig :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”