Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zien jullie hier gebeuren?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

De blonde hond zit vast, wil de zwarte niet in de buurt hebben (maar die is los! baas niet in de buurt?)
Hoge staart van de zwarte zo te zien?
:19: knokken?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Volgens mij wil die zwarte gewoon spelen, maar reageert de andere er niet op.
Als hij had willen vechten (de zwarte) was hij er al wel bovenop gedoken.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Cleo daagt Dapper uit, wil diens aandacht. Maar Dapper heeft wat anders aan zijn hoofd. Uiteindelijk lukt het Cleo toch om middels een piesje Dapper zover te krijgen dat hij even op haar reageert, met aandacht in de vorm van een plasje over haar plasje. Ze reageert zelfs verheugt.

Zie ik.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Zwarte : ik wil spelen, ik wil spelen, toe nou, speel met mij, ik wil spelen ikwilspelen ikwilspelen, toe nouhouououoou.

Blonde : nee, geen zin! Moet m'n buurtkrantje lezen en zelf artikeltjes schrijven........... jouw artikel klopt ook voor geen meter, hup de mijne er bovenop.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Een uitdagende Cleo(is toch Cleo?) en een Dapper die de hele uitlaatstrook van zijn vlaggen voorziet.Hij heeft ook even niks anders in het zin dan alléén dat laatste te doen.Voorts plast ie nog even over Cleo's vlag heen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

oortjes staan opzij, dus die gaan gewoon gezellig spelen ondanks de lijn.
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Dapper wil zijn geur overal wegzetten en Cleo wil spelen en probeert Dapper over te halen om te stoppen met vlaggen en te gaan spelen. Dapper negeert haar spelvraag maar houdt haar ondertussen wel heel goed in de gaten om te zien dat ze niet ergens gaat plassen. Dat doet ze uiteindelijk toch wel en hij zorgt dat ie er als een speer bij is om eroverheen te piesen zodat andere reuen weten dat hij er is en dat Cleo van hem is.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Een speelse maar licht gefrustreerde Cleo die Dapper uitdaagt tot spel op een licht dwingende manier. Dapper die in zijn eigen reuenwereld rondloopt en de luchtjes en het markeren vele malen belangrijker vindt dan spelen met z'n vrouwtje. :19:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Zwarte wil spelen (maar weet dat het geen zin heeft). Leeuwtje is alleen bezig met vlaggen plaatsen, maar vindt de aandacht van de zwarte niet vervelend.
Zoiets?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Tja de zwarte hond probeert op alle mogelijke manieren de hond die aan de lijn is over te halen om te gaan spelen. De spelbuiging is het duidelijkst. Dat door de voorpoten heen zakken en de kont hoog in de lucht. De hond aan de lijn speelt nooit? Misschien ook omdat hij aan de lijn zit? Heeft hij nou zijn oren zo plat in de nek liggen? Beetje ambivalent dan met zijn hoge staart.

Groetjes mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
ranetje
Zeer actief

Zien jullie een andere foto dan ikke? :denken:
Of kennen jullie die honden :19:
Ik zie nergens plasjes :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Tamara.
Zeer actief

ranetje schreef:Zien jullie een andere foto dan ikke? :denken:
Je weet wel dat het een filmpje is en dat je op de foto moet klikken voor het filmpje? :F:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Even op de foto klikken :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Je weet wel dat het een filmpje is en dat je op de foto moet klikken voor het filmpje? :F:
:oeps: nee :smile: :smile:
Nu dus wel :mrgreen:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Tamara en Bowie schreef:Een speelse maar licht gefrustreerde Cleo die Dapper uitdaagt tot spel op een licht dwingende manier. Dapper die in zijn eigen reuenwereld rondloopt en de luchtjes en het markeren vele malen belangrijker vindt dan spelen met z'n vrouwtje. :19:
Idem.... :wink:

....en een Dapper die over meerlijnen van bootjes piest... :N:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
ranetje
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Een speelse maar licht gefrustreerde Cleo die Dapper uitdaagt tot spel op een licht dwingende manier. Dapper die in zijn eigen reuenwereld rondloopt en de luchtjes en het markeren vele malen belangrijker vindt dan spelen met z'n vrouwtje. :19:
Lijkt mij ook (kreeg een "foutmelding"dus kon misschien niet het hele filmpje zien :mrgreen: )
Dapper is ook een beetje geërgerd door het aanhoudende gedoe van Cleo lijkt mij.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mee eens :mrgreen:
Een teef die heeeeeel graag aandacht wil en het probeert af te dwingen, maar niet verder durft te gaan (lichaamshouding Dapper, die toch wel duidelijk maakt 'tot hier en niet verder').
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Stang schreef:
Mee eens :mrgreen:
Een teef die heeeeeel graag aandacht wil en het probeert af te dwingen, maar niet verder durft te gaan (lichaamshouding Dapper, die toch wel duidelijk maakt 'tot hier en niet verder').
Ook mee eens.

En ik zie ook Moos en Saar hierin terug :mrgreen:

Saar doet het alleen als ze allebei loslopen, maar dan is Moos dus op bepaalde momenten ook druk, druk, druk met snuffelen en plassen, en wil Saar spelen. Ze rent dan ook regelmatig een stuk van hem vandaan om hem in spelbuiging te beloeren en dan te bespringen.
Alleen gaat Saar verder dan Cleo, want ze duikt dan echt luid blaffend/grommend vol in Moos zijn rug. Waarop Moos 1 keer even teruggromt en een hupsje maakt zo van "Zo Saar, we hebben gespeeld, ophoepelen nu!" :mrgreen:
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Cleo die van alles probeert om te spelen, maar Dapper heeft geen zin, en lijkt het zelfs een beetje vervelend te vinden. Hij is druk bezig om te laten zien dat dit zijn plekje is. Als Cleo dan toch een keertje plast, laat hij meteen zien dat hij toevallig wel de baas is.
AfbeeldingAfbeelding
Tamara.
Zeer actief

En wat zie jij zelf, Martijn?
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik herken in het gedrag van Cleo veel van Catootje. Catootje loopt op een vergelijkbare manier Belle uit te dagen tot spel. I.t.t. Dapper gaat Belle er echter na enige tijd wel op in. Maar het wordt altijd voorafgegaan door uitdagen (en imo treiteren) van Catootje.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Grappig om te zien dat Dapper - ondanks alle uitnodiginen van Cleo - zo onverstoorbaar door gaat met snuffelen en markeren (zijn vaste route?)

En op het laatst, als Cleo een plas heeft gedaan en Dapper weet niet hoe snel 'ie daar over heem moet, is erg herkenbaar! :wink:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Cleo wil graag ff spelen en gek doen, Dapper is een man en die wil alleen maar overal zijn geurtje achterlaten....maar wel ff laten zien dat door het plasje van Cleo teoverplassen dat ze bij hem hoort en Cleo is beetje blij dat ze toch niet helemaal genegeerd wordt.

Jacqueline
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Mark-fryslan schreef:Heeft hij nou zijn oren zo plat in de nek liggen? Beetje ambivalent dan met zijn hoge staart.

Groetjes mark
Ik denk dat de oren voor Cleo zijn en de staart zijn gemoedstoestand bij het plassen heeft aangenomen. Dus de oren zijn naar achter omdat Cleo hem vaak hard in zijn nek grijpt als ze in zo'n bui is als op het filmpje. Dat wil hij voorkomen :N: :mrgreen:
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik zie Cleo die op een speelse manier Dapper aan het uitdagen is, maar met als ondertoon bedoelt om de rangen te bevestigen dat zij de baas is?

Bij Dapper zie ik wel een hoge staart, maar met name als hij aan het markeren is. Op andere momenten heeft hij zijn staart niet echt heel laag maar wel lager dan Cleo en hij houdt haar ook wel in de gaten.

het rustig door snuffelen van Dapper, zie ik als kalmerende signalen naar Cleo, en het is kalmerend voor Dapper zelf.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik zie een Nanni en Tuana :smile:
Dapper is een Nanni, die hebben het te druk bezig met alle piesjes en andere dingen. Cleo is een Tuana, die wil spelen, lang leve de lol :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik zie dat dapper probeerd indruk te maken op cleo
door heel stoer langs het randje te lopen van die enorme afgrond
dapper durft dit te doen zo uit te sloven omdat hij weet
dat zijn baas hem toch wel zal redden mocht hij vallen
cleo is ondertussen bang dat haar minaar te water gaat en probeerd hem door uit dagende sprongen van de kant weg te lokken
helaas lukt dat niet gelijk
en denkt ze nou dan bekijk je het ook maar
wand haar blaas staat ondertussen op springen
en ze plast en negeerd daarmee die uitslover van een dapper
die dan denkt nou he het werkt niet ze ziet me niet eens meer
en probeerd dan op een andere manier aan de aandacht van cleo te komen
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Wil de hond schreef:Cleo daagt Dapper uit, wil diens aandacht. Maar Dapper heeft wat anders aan zijn hoofd. Uiteindelijk lukt het Cleo toch om middels een piesje Dapper zover te krijgen dat hij even op haar reageert, met aandacht in de vorm van een plasje over haar plasje. Ze reageert zelfs verheugt.

Zie ik.
Ja ik ook. Wat een onverstoorbare hond is Dapper zeg :mrgreen: totdat er een plasje wordt gedaan dan opeens heeft hij aandacht voor zijn Cleo :mrgreen: niet zo zeer voor haar maar wel voor haar plas.
Vrouw schiet een eind op joh ik lees mijn krant :boos:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Rataplan schreef:
Wil de hond schreef:Cleo daagt Dapper uit, wil diens aandacht. Maar Dapper heeft wat anders aan zijn hoofd. Uiteindelijk lukt het Cleo toch om middels een piesje Dapper zover te krijgen dat hij even op haar reageert, met aandacht in de vorm van een plasje over haar plasje. Ze reageert zelfs verheugt.

Zie ik.
Ja ik ook. Wat een onverstoorbare hond is Dapper zeg :mrgreen: totdat er een plasje wordt gedaan dan opeens heeft hij aandacht voor zijn Cleo :mrgreen: niet zo zeer voor haar maar wel voor haar plas.
Vrouw schiet een eind op joh ik lees mijn krant :boos:
Vandaag stond er iets opwindends in de krant want Dapper was erg vervelend :roll: Helemaal opgefokt en totaal onbereikbaar :boos:

Af en toe zou ik willen dat hij helemaal niet kon lezen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”