Anders ben ik er mede verantwoordelijk voor dat de broodfok in stand wordt gehouden!

Moderator: moderatorteam
Ik kende die term niet hoor.Zoek stok! schreef:Wat stellen mensen zich dan voor bij broodfokkers? Daar ben ik wel erg benieuwd naar. Ik zie een aantal keer staan dat mensen hun hond bij een broodfokker hebben gehaald, maar dat toen niet doorhadden.
Gewoon nieuwsgierig, want ik verbaas me er elke keer weer over dat mensen signalen niet zien: advertentie op marktplaats, vader-hond onbekend, 'rashond' zonder stamboom, geen vragen beantwoorden, geen gezondheidsonderzoeken, pups niet in de woonkamer en de pup direct meegeven.
Wat doet een broodfokker dan in de ogen van mensen? Onverzorgde honden aan de ketting in een ranzige tuin samen met zielige puppen?
Zoek stok! schreef:Wat stellen mensen zich dan voor bij broodfokkers? Daar ben ik wel erg benieuwd naar. Ik zie een aantal keer staan dat mensen hun hond bij een broodfokker hebben gehaald, maar dat toen niet doorhadden.
Gewoon nieuwsgierig, want ik verbaas me er elke keer weer over dat mensen signalen niet zien: advertentie op marktplaats, vader-hond onbekend, 'rashond' zonder stamboom, geen vragen beantwoorden, geen gezondheidsonderzoeken, pups niet in de woonkamer en de pup direct meegeven.
Wat doet een broodfokker dan in de ogen van mensen? Onverzorgde honden aan de ketting in een ranzige tuin samen met zielige puppen?
Hm, dat vind ik ook een grijs gebied. Dat je verdient aan een nest pups, dat vind ik prima. Het hoeft echt geen vrijwilligerswerk als roeping te zijn ofzo. Wel zou ik in het geval van zo'n fokker als jij noemt kijken of de pups een goede start krijgen bij de fokker. En natuurlijk naar de omstandigheden van de ouderdieren.Daan schreef:Zoek stok! schreef:Wat stellen mensen zich dan voor bij broodfokkers? Daar ben ik wel erg benieuwd naar. Ik zie een aantal keer staan dat mensen hun hond bij een broodfokker hebben gehaald, maar dat toen niet doorhadden.
Dat is goed dat jij dit aanhaalt.
Want broodfok betekend niet gelijk ranzige schuren etc.
De fokker van een golden die ik goed kenkocht om de zoveel jaar een dekreu van een andere fokker, die aan de eisen van de rasvereniging voldeed, en zette die op al zijn eigen teven als die het ook goed deden naar de eisen van de rasvereniging.
dus aan de basisvoorwaarden qua exterieur en gezondheid werd voldaan.
Maar bezig met verbetering van het raseen reu met aanvullende kwaliteiten t.o.v. de teef
![]()
Ik vind dat dus ook broodfok.
Het grijze gebied.
Vermeerderen, weliswaar met gezonde en aangekeurde honden, maar totaal geen visie op waar je naar toe wil als fokker.
Gewoon een nest, dat goed genoeg is.
En wat is daar weer mis mee? Ik weet het ook niet.
Heel grijs gebied...
Mijn idee! Maar ik zou het beestje ook niet terugbrengen.irstas schreef:nee terugbrengen zeker niet maar wel zelf teruggaan en meneer/mevrouw even flink wat centjes aftroggelen om alle kosten te betalen , ik zal in ieder geval zorgen dat zo iemand niet met veel plezier verder fokt.
ik heb al eens ooit een broodfokker straatarm gemaakten ja ik ben een vastbijtertje grrrr :N:
Helemaal mee eens!!!Eline* schreef:Als je zo dom bent een pup bij een broodfokker te kopen is dat vervelend. Maar ik vind het barbaars een pup terug te brengen..Fouten worden gemaakt en je neemt dan ook maar de verantwoordelijkheid voor je misser en zorgt met alles wat je hebt voor die pup. Overigens vrewacht ik wel dat je die broodfokker nazit met alle rekeningen.
fokkers die ff snel pups naar binnen gooien en gezellig als huishondjes voordoenNeeltje schreef:Als ik al zo stom was zou het mooi blijven, kan ook niks terugbrengen. Maar ik snap ook nog steeds niet als mensen bij echt zo'n grote handelaar/broodfokker komen en al die honden zien, niet beseffen dat er iets niet pluis is? Dat dat geen manier is voor een puppy om op te groeien? Ik kan daar nog steeds met m'n pet niet bij.