Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe je als je niet (meer) welkom bent met je hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

mercedes2803 schreef:Het gaat mij ook niet om mensen die niet veel van honden moeten hebben of er niet in geinteresseerd zijn, het gaat mij om mensen die fundamenteel iets tegen honden hebben...dat zullen nooit mijn vrienden worden...
Is hier ook wel een beetje zo.
Ok, m'n honden zijn niet m'n enige ding.
Maar dan zou het bij mij om respect voor de natuur, voor dieren te hebben. Als iemand dát niet zou hebben.... dan geloof ik ook niet dat dat een vriend zou kunnen worden.
Dus een stapje verder dan alleen iets tegen honden.
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

Ik was zelf ook niet dol op honden, gek genoeg, dat komt waarschijnlijk nog van mijn ouders:
vroeger namen mensen in mijn familie ( tantes en ooms) gewoon altijd , zònder te vragen hun honden mee,
en mijn ouders kregen daar steeds meer een hekel aan .

Dus zo , op deze manier, kàn je ook "een hekel krijgen aan .." kweken.

Het ergste voor mijn vader was, , dat de dalmatier ( niet zo'n kleintje dus), van mijn neefje,
persé mee naar binnen moest ( van de vrouw van mijn neefje), nà de begrafenis van mijn moeder :denken:

Dan denk je toch .. nee, nù eventjes niet, ik laat hem eventjes nog in de auto, ...of heb ik dat nou fout??
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Bij familie mogen ze gewoon altijd mee,naar kennissen alleen na overleg,mag dat niet,blijven ze gewoon thuis.
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Ik vind dat je hierin de mening van de personen waarbij je op bezoek gaat moet laten spreken. Als ze zelf aangeven dat de hond wel mee kan, kun je besluiten om de hond mee te nemen. Maar ik kan me goed voorstellen als mensen zelf een of meerdere hond(en) hebben dat ze niet zitten te wachten dat er ook nog eens honden mee op visite komen. Ook als mensen zelf geen hondenliefhebbers zijn kan ik me er iets bij voorstellen dat ze geen hond op visite willen.

Nieve gaat naar mijn familie eigenlijk altijd mee, omdat ze het ook leuk vinden. Ga ik hier in de buurt op visite dan blijft ze sowieso thuis.

De doggen gaan eigenlijk nooit mee, maar dat is ook een hele organisatie als je die mee zou nemen. En daarnaast kan ik me helemaal bij die doggen goed voorstellen dat mensen dat niet in huis willen hebben, want er kan dan kwijl op de muren komen. En dat zou ik persoonlijk zelf ook niet willen.

Ik vind het erg bekrompen dat je dan zelf ook niet gaat omdat je honden niet welkom zijn, maar dat is mijn mening.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nanna schreef:
Ik vind dat heel bekrompen. "Ik ben alleen vrienden met mensen die van honden houden".....vind jij je honden niet een beetje te belangrijk?
Er zijn nog andere dingen in het leven hoor, en er zijn héél veel leuke mensen die niets met honden hebben..;-) Je mist veel.
Alsjeblieft zeg, ga je preek ergens anders houden. Ook al is m'n hond het belangrijkste in m'n leven, wat maakt jou dat uit?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

tineke schreef:
M@ri@nne schreef:
Zoek stok! schreef:
mercedes2803 schreef: eens :mrgreen:
Iemand die fundamenteel iets tegen honden heeft wordt noooooit mijn vriend of vriendin.
En als ze "" gewoon" Rimpel niets vinden...tja...dan kom ik of niet of sporadisch.
Als het echt vrienden zijn, doen ze hun best om er iets van te maken. Toch? Ik heb 1 vriendin die niks met honden heeft. Maar toch heeft ze interesse voor Bram en is hij van harte welkom. M'n moeder is bang voor honden, maar heeft zich daar voor mij overheen gezet mbt Bram. Natuurlijk houd ik hem een beetje bij haar weg, maar ik kom daar wel gewoon met Bram. Hele weekenden zelfs :wink:
Alsjeblieft niet zeg.
Ik heb ook vrienden die niks met honden hebben. En die hoeven van mij echt niet hun best te doen om er iets van te maken. Ik neem ook nooit de honden mee naar ze toe. Al zou het wel mogen.
Mijn vrienden mogen van mij andere interesses hebben dan mij.
Zo denk ik er ook over mijn vreinden hoeven echt niet allemaal mijn interesse voor honden te delen ,ik heb een hondenvriendin een boekenvriendin een filmvriendin en die hebben ,op de hondenvriendin na natuurlijk :wink: ,geen tot weinig interesse voor mijn honden.
Prima toch geen enkel probleem wat mij betreft.
Als het gaat om een partner dan is interesse en liefde voor honden wel wenselijk anders word het niets :mrgreen:
Ik heb een vriendin die helemaal gek is van koken, gaat op kookvakanties, organiseert vijfgangen maaltijden bij haar thuis etc. Ik heb echt helemaal niks met koken, maar voor haar heb ik interesse dus heb ik het met haar ook over koken.

Ik heb ook he-le-maal niks met kinderen en trouwen, maar als een vriendin een kind krijgt of gaat trouwen is dat voor een tijdje het enige gespreksonderwerp.

En zo zijn mijn vrienden dus ook in Bram geinteresseerd. Ik vind dat logisch. Ze hoeven niet mee wandelen, maar ze weten wel dat Bram heel belangrijk is voor mij.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Nanna schreef:
Ik vind dat heel bekrompen. "Ik ben alleen vrienden met mensen die van honden houden".....vind jij je honden niet een beetje te belangrijk?
Er zijn nog andere dingen in het leven hoor, en er zijn héél veel leuke mensen die niets met honden hebben..;-) Je mist veel.
Zo dan. Zou je nog betuttelender kunnen zijn als je je best doet? Denk het niet :roll:

Ik kan helemaal niks met mensen die niks met honden (of liever: dieren in het algemeen) hebben. Zijn mijn type mens niet. Ik mis daar geen ene sodemieter aan.

Casper en Smekkie zijn onderdeel van mijn gezin. Mensen die niks met mijn gezinsleden hebben... Nou, daar heb ik ook niks mee. Wegwezen ermee. Ga ik geen energie in steken.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:
Alsjeblieft zeg, ga je preek ergens anders houden. Ook al is m'n hond het belangrijkste in m'n leven, wat maakt jou dat uit?
Inderdaad! :pffff:
En toevallig zijn onze honden het belangrijkst in Hans' en mijn leven.
Wij hebben daar geen probleem mee...het is eerder een verrijking. En wat andere daarvan vinden interesseert me nu echt geen ene biet.
Dan maar bekrompen in jouw ogen :pffff:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

BeëlzeBubble schreef: Ik kan helemaal niks met mensen die niks met honden (of liever: dieren in het algemeen) hebben. Zijn mijn type mens niet. Ik mis daar geen ene sodemieter aan.

Casper en Smekkie zijn onderdeel van mijn gezin. Mensen die niks met mijn gezinsleden hebben... Nou, daar heb ik ook niks mee. Wegwezen ermee. Ga ik geen energie in steken.
Tja........., helaas kan ik het hier alleen maar mee eens zijn. Donna en Megan zijn ook onderdeel van ons gezin en voor mij zijn ze enorm belangrijk.
Inderdaad een verrijking zoals Marie-José al schreef :ok: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:
Wij hebben daar geen probleem mee...het is eerder een verrijking. En wat andere daarvan vinden interesseert me nu echt geen ene biet.
:eek: :eek: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:
:eek: :eek: :wink:
Ja? Wat???? :devil:

:smile: :smile: :smile:
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-José schreef: Ja? Wat???? :devil:
Niks hoor :H:

Forumschatje
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Anouschka
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anouschka »

MoniqueDM schreef:Tja........., helaas kan ik het hier alleen maar mee eens zijn. Donna en Megan zijn ook onderdeel van ons gezin en voor mij zijn ze enorm belangrijk.
Inderdaad een verrijking zoals Marie-José al schreef :ok: .
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als iemand aan mij vraagt wat mijn thuissituatie is zeg ik dat ik samenwoon met Faolin :denken: . Mensen vragen zich dan af of ik getikt ben of zo. Maar het is alsof Faolin gewoon een kind van me is en hij is dan ook superbelangrijk. En het zal me worst zijn wat een ander daarvan denkt.
Groetjes van Anouschka en Faolin

Afbeelding
MJ
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Niks hoor :H:

Forumschatje
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb medelijden met de honden waarvan de baas ze als "kind" ziet.
Dat is het namelijk NIET en daarmee ontneem je hem zijn waarde. Die arme hond moet verwachtingen waar maken die hij niet kán waarmaken..

Ik heb trouwens ook wel medelijden met die bazen, wat moet je in je leven meegemaakt hebben om zó gedeformeerd te gaan denken?

jaja, ik weet het, het scheelt jullie geen biet wat ik er van vind, maar daarom wou ik het toch wel even gezegd hebben... :wink:

Nou, schiet er maar op... :smile:
Proest, ik kom niet meer bij :smile2:

Meisje, ik heb medelijden met jou :zwaai
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 13 aug 2006 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb medelijden met de honden waarvan de baas ze als "kind" ziet.
Dat is het namelijk NIET en daarmee ontneem je hem zijn waarde. Die arme hond moet verwachtingen waar maken die hij niet kán waarmaken..

Ik heb trouwens ook wel medelijden met die bazen, wat moet je in je leven meegemaakt hebben om zó gedeformeerd te gaan denken?

jaja, ik weet het, het scheelt jullie geen biet wat ik er van vind, maar daarom wou ik het toch wel even gezegd hebben... :wink:

Of ik mijn honden als kinderen beschouw is iets waar jij in het geheel niet over kunt oordelen en ik moet zeggen , dat hou ik ook liever zo. :pffff:
Verder kun je je medelijden besparen...het lukt me zeer goed zonder.

moet nu even gaan...mijn honden krijgen nu hun fruithapje :smile:
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
En nu weer lekker de kerk in!
Ik zei: gedeformeerd, niet gereformeerd.... :smile2:
En ik zei :zwaai
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 13 aug 2006 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-José schreef:
Brammie pammie moet even een poepie doepie doen, dus mamma is hier ook even weg :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Zoie schreef:
tineke schreef:[Als het gaat om een partner dan is interesse en liefde voor honden wel wenselijk anders word het niets :mrgreen:
Nee, dat lijkt me ook niks :mrgreen: Ik vraag me wel af of er mensen hier op het forum zijn wier partner hun liefde voor honden niet deelt.
Ikke :wink: Maar wel interesse hoor.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Wie zegt dat wij, die onze honden enorm belangrijk vinden, onze honden als "kind" zien???
Dat is helemaal niet zo gezegd.

Ik zie mijn honden als honden en ze mogen dan ook volledig hond zijn en van alle aspecten genieten die daarbij horen. Dus deze honden hoeven helemaal niet aan verwachtingen te voldoen die ze niet waar kunnen maken.

Een feit is wel dat ik enorm veel van ze houd :I: , maar dat kan volgens mij alleen maar in het voordeel werken van de baas-hondrelatie.

En als laatste; ik heb niks bijzonders meegemaakt waardoor ik gedeformateerd denk, hooguit misschien een beetje gedefragmenteerd :mrgreen: .
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 13 aug 2006 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Brammie pammie moet even een poepie doepie doen, dus mamma is hier ook even weg :mrgreen:
He gets. Jullie kunnen onderling wel lol hebben, maar ik vind het nu wel èrrug flauw worden :roll:
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
He gets. Jullie kunnen onderling wel lol hebben, maar ik vind het nu wel èrrug flauw worden :roll:
:denken:
Marion. schreef: Wat ik hier zie, is dat baby Miep, baby Miep is. In alles en altijd zal zij verzorgd worden door mama Saar. In alles zal ze beschermd worden door Saar. Ding weet niet eens hoe ze in haar eentje stand moet houden.

.
Marion. schreef:Nee :N:

Saar is bij Miep een absolute kruizenruiker, of -likker. Miep is haar baby, en die moet schoon. Héél af en toe mag Miep aan Saar's kruis ruiken, maar echt maar heel soms.
En anderen moeten er fijn uit de buurt blijven. Ook uit Mieppie's kruis, want dat is ook Saar's eigendom. Hààr baby :pffff:
Marion. schreef:Miep piept zich een ongeluk. Dat mag en kan Mieperd de pieperd zich ook veroorloven, want ze heeft een Saar die eventuele engerds wel van haar baby af zal leiden.
Ik heb nog heel wat in te halen hoor!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Wil je even quoten waar ik heb gezegd dat ik ze als mijn kind zie? Gelieve geen woorden in iemands mond te leggen als mensen het niet eens zijn met je betutteling.

Mijn honden zijn mijn honden en ik hou zielsveel van ze. Ze horen bij mijn gezin, ben het grootste gedeelte van de dag kwijt aan hun verzorging en dus zijn ze ontzettend belangrijk in mijn leven.

Ik heb medelijden met de honden waarvan hun bazen ze "maar" een hond vinden.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nanna schreef:mercedes2803 schreef:
"Het gaat mij ook niet om mensen die niet veel van honden moeten hebben of er niet in geinteresseerd zijn, het gaat mij om mensen die fundamenteel iets tegen honden hebben...dat zullen nooit mijn vrienden worden... "

leeezzzzeennnnn...nog maar een keer dan :wink:
Het gaat mij niet om mensen die niet veel van honden moeten hebben of er niet in geinteresseerd zijn,
Mensen die fundamenteel iets tegen honden hebben...DAT worden nooit mijn vrienden. en iemand die gewoon ronduit een hekel aan Rimpel heeft om wat voor reden dan ook? Die komt hier de keet niet in nee..

Dat is iets heeeel anders dan wat jij hier boven suggereert...ik zette het berichtje nog zzoooooo helder en zoooooo transparant neer, daar kon geen misverstand meer over komen dacht ik nog...
En nog....er blijven mensen zoals jij die niet lezen wat er staat. :wink:

Ik heb buiten Rimpel om nog een heleboel interesses kan ik je melden...en ook veel dingen waar ik me actief mee bezig houdt (politiek, correspondentie, etc.) Dus ik mis echt niets hoor. :wink:
Mijn collega heeft ook niets met honden en sommige penvrienden hebben ook niet veel met honden omdat ze er nooit 1 gehad hebben,maar ze vinden het leuk dat ik zo bevlogen met de mijne omga...
Ze hebben niet ronduit een hekel aan honden...hadden ze dat wel gehad, dan waren het nooit vrienden geworden
mercedes2803
Zeer actief

Martijn schreef:
mercedes2803 schreef:Het gaat mij ook niet om mensen die niet veel van honden moeten hebben of er niet in geinteresseerd zijn, het gaat mij om mensen die fundamenteel iets tegen honden hebben...dat zullen nooit mijn vrienden worden...
Môh...daar selecteer ik mensen niet op hoor.
Honden zijn ook niet mijn enige interesse.
ik selecteer ze er ook niet op, maar als ik iemand leer kennen en die komt een keer bij mij thuis en die heeft ronduit een schijthekel aan honden...dan geloof ik nooit dat die persoon nog een keer bij me thuiskomt. Ik heb hier regelmatig mensen over de vloer die OF allergisch zijn OF bangig zijn voor honden...geen punt...maar ze hebben niet een hekel aan honden...dat is voor mij het verschil.

Iemand die een hekel aan buitenlanders in het algemeen heeft wordt ook nooit een vriend...gaat ook erg lastig moet ik zeggen met een half-Molukse vriend :mrgreen:
MJ
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Jeetje Marion.....2 sarcastische opmerkingen van Linda en van mij jegens Nanna en het wordt érrug vervelend? Als wij erop door waren gegaan had je misschien een punt maar nu? :denken: Ik vind het nu een beetje overtrokken.
Laat dit mijn sarcastische manier zijn om op Nanna's haar bericht te reageren. Een in mijn ogen belachelijke post die onzin uitkraamt over hond als kind zien,gedeformeerd denken en medelijden hebben.
Ik reageerde daar op een sarcastische manier op en Linda begreep het sarcastische en reageerde daar ook éénmaal op.
What's the big deal? :19:
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Er komen bij mij ook moslims op visite en die vinden honden onrein en Yoegoslavische vrienden die zijn ook niet erg gecharmeerd van honden in huis,we delen andere interesses,lekker eten bijelkaar en gezelligheid. Het blijven mijn vrienden ook al moeten ze niets van mijn honden weten.
mercedes2803
Zeer actief

beppie schreef:Er komen bij mij ook moslims op visite en die vinden honden onrein en Yoegoslavische vrienden die zijn ook niet erg gecharmeerd van honden in huis,we delen andere interesses,lekker eten bijelkaar en gezelligheid. Het blijven mijn vrienden ook al moeten ze niets van mijn honden weten.
bij mij komen ook Molsims en ik kan het je nog gekker maken...mijn stink Rimpel gaat zelfs mee naar mijn zwager en zus... :mrgreen:
Omdat hij weet hoe belangrijk die stinkerd voor mij is, vind hij het geen probleem...Rimpel zit gewoon bij ons als we aan het eten zijn. (op de grond)
maar hij wast zijn handen wel heeel zorgvuldig als Rimpel eraan gelikt heeft hoor :mrgreen: Zelfs van zijn vrienden kan er een aai af...meestal vinden ze honden namelijk gewoon eng...dat is wat ze bijgebracht wordt..
En likken vinden ze idd vies :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Brrr, vind dat nogal sektarisch.....dat je hond belangrijk voor je is daar kan ik inkomen, maar een kínd...nee, dat gaat te ver.
Wat mij betreft dan hè... :ok:
Die laatste zin is een mooie toevoeging.

Ik heb niks met kinderen en wil ze ook niet. Ik weet niet of ik met Bram omga als een kind, want ik heb dus geen kinderen. Ik weet wel dat Bram erg belangrijk voor mij is. Heel erg belangrijk!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Ik weet niet of ik met Bram omga als een kind, want ik heb dus geen kinderen.
Het gaat er eigenlijk niet om hoe je met hem omgaat, maar om hoe je hem ziét.
Als hij belangrijk in je leven is, kan ik inkomen, dat zijn mijn honden voor mij ook. Maar als je hem ziet als een soort zoon, dat vind ik dan raar. Want hij IS je zoon niet, hij is je hondje.
En dát is wat ik bedoel.
Ik heb totaal geen kinderwens, maar wel een hondenwens. Dus een hond is belangrijker voor mij dan een kind.

Jouw vergelijking is voor mij dus helemaal geen issue. Bram = Bram en Bram = superbelangrijk. Of hij nou als een oom, een opa, een vader of een zoon voor me is, vind ik zinloze vergelijkingen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”