Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe je als je niet (meer) welkom bent met je hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik vind het heel normaal dat niet iedereen op mijn honden zit te wachten.
Ik zit er zelf ook niet op te wachten dat iedereen maar zijn huisdieren mee neemt.

Mijn hondjes gaan alleen mee als we de enige zijn die op bezoek komen en dan alleen bij mensen waar we vaak komen en die het geen probleem vinden. En anders gaan we zonder.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Anouschka
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anouschka »

Nanna schreef:dat is wel degelijk hier gezegd, bijvoorbeeld door Anouschka...
Maar het is alsof Faolin gewoon een kind van me is en hij is dan ook superbelangrijk.

Brrr, vind dat nogal sektarisch.....dat je hond belangrijk voor je is daar kan ik inkomen, maar een kínd...nee, dat gaat te ver.
Wat mij betreft dan hè... :ok:
Jeetje zeg ! Ik beschouw Faolin echt niet als mijn zoon hoor ! (Zou wel een hele zware bevalling zijn trouwens :smile: )

Ik denk dat je mijn woorden een beetje té letterlijk neemt. Faolin is voor mij superbelangrijk ja, maar ik bedoel het meer in die context dat hij voor mij net zo belangrijk is als dat een kind voor een ouder is. Ik heb zelf geen kinderen, ik wil ze ook niet, dus daar kan ik niet over oordelen. Als ik die wel zou hebben, zou ik er vast anders over denken, maar ik heb ze niet dus is Faolin voor mij numero uno !
Groetjes van Anouschka en Faolin

Afbeelding
Anouschka
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anouschka »

Zoek stok! schreef:Ik heb totaal geen kinderwens, maar wel een hondenwens. Dus een hond is belangrijker voor mij dan een kind.

Jouw vergelijking is voor mij dus helemaal geen issue. Bram = Bram en Bram = superbelangrijk. Of hij nou als een oom, een opa, een vader of een zoon voor me is, vind ik zinloze vergelijkingen.
Ben ik het helemaal mee eens ! :ok:
Groetjes van Anouschka en Faolin

Afbeelding
Diesel73
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Diesel73 »

Mijn honden gaan nooit mee op visite, behalve bij 1 vriend van me. Die heeft er ook 2 waar ze dan lekker mee kunnen ravotten. :ok:

Diesel
Afbeelding
Oh yeah, right.....'ram, would you mind please being sweet & diplomatic for a moment?'
Gimme a break!
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

mercedes2803 schreef:
beppie schreef:Er komen bij mij ook moslims op visite en die vinden honden onrein en Yoegoslavische vrienden die zijn ook niet erg gecharmeerd van honden in huis,we delen andere interesses,lekker eten bijelkaar en gezelligheid. Het blijven mijn vrienden ook al moeten ze niets van mijn honden weten.
bij mij komen ook Molsims en ik kan het je nog gekker maken...mijn stink Rimpel gaat zelfs mee naar mijn zwager en zus... :mrgreen:
Omdat hij weet hoe belangrijk die stinkerd voor mij is, vind hij het geen probleem...Rimpel zit gewoon bij ons als we aan het eten zijn. (op de grond)
maar hij wast zijn handen wel heeel zorgvuldig als Rimpel eraan gelikt heeft hoor :mrgreen: Zelfs van zijn vrienden kan er een aai af...meestal vinden ze honden namelijk gewoon eng...dat is wat ze bijgebracht wordt..
En likken vinden ze idd vies :wink:
Mijn ervaring is toch iets anders :wink: In de 25 a 30 jaar dat ik met moslims omgaat heb ik gemerkt dat er net zoals met katholieken of protestanten of wat voor geloof dan ook je verschillende stromingen hebt. Sommige moslims zijn bang voor honden en sommige leven echt volgens de Koran waarin staat dat honden onrein zijn.Er zijn hier in de loop der jaren verschillende moslims geweest,de bokstrainer van mijn jongste dochter die mijn hond masseerde als ze pijn in haar schouder had :mrgreen: maar ook moslims die het hier onrein vonden en hun handen wasten voordat ze hier naar binnen kwamen omdat we honden hebben. Het zijn hier altijd vogels van diverse pluimage die hier zijn :mrgreen:
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

Marie-José schreef:Alsjeblieft zeg, ga je preek ergens anders houden. Ook al is m'n hond het belangrijkste in m'n leven, wat maakt jou dat uit?
Inderdaad! :pffff:
En toevallig zijn onze honden het belangrijkst in Hans' en mijn leven.
Wij hebben daar geen probleem mee...het is eerder een verrijking. En wat andere daarvan vinden interesseert me nu echt geen ene biet.
Dan maar bekrompen in jouw ogen :pffff:
Sorry ,dat ik het moet schrijven, maar ik herken dit als uitspraken waar mensen dus jùist een hekel krijgen honden !!!

Dat kweek je dus zó, op deze manier. :19:

het werkt dan averechts, echt waar !
Ik heb dit meegemaakt met mijn ouders dus.
Eerst met een blanco mening over honden, , maar door die "obsessie" van iedereen, die zo maar hun hond overal zonodig mee moeten nemen,
(in zèlfs chique restaurants) , draaide hun meneing èn de mijne radicaal om, steeds meer in een negatieve richting t.o.v. de honden en hun eigenaars !

Denk ook een andersom: die vrienden zijn blij jullie niet meer te zien mèt je hond ( en ) :ok:
Vandaar het contact verlies, van hùn kant, ook zeker?
Ooit daar eens aan gedacht?? :denken:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik nam Wuilus wel overal mee naartoe maar daar was ze dan ook echt welkom. Zij deed niets en lag alleen op haar kussen naast mij. Daar had dus nooit iemand last van.
Dapper en Cleo zijn lekker druk en vrolijk en die nemen we alleen mee naar Martijn's ouders omdat die dat leuk vinden.

Mijn moeder heeft 3 katten dus daar zullen de honden nooit welkom zijn. Ook prima en een goed excuus. :wink:
Mijn vrienden mochten alleen reuen meenemen want Wuil pikte geen teven in huis en hier mogen helemaal geen honden komen omdat we de reactie van Dapper en Cleo niet kunnen voorspellen. Beetje lullig als de honden gaan vechten met die van het bezoek waardoor die mensen direct weer weg moeten :mrgreen: :roll: Of ze worden helemaal wild en Dapper gaat op hun teef rijden en de boel op stelten zetten. Geen goed idee :neenee: :mrgreen:

Dus van mij mag iedereen lekker zelf uitmaken of er honden mogen komen of niet. De reden doet er wat mij betreft helemaal niet toe aangezien die persoonlijk is. :19:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mensen die echt een hekel aan honden hebben, zullen niet mijn beste vrienden zijn nee, gewoon omdat dat zover uit elkaar ligt qua gevoel.

ik neem mijn honden absoluut niet overal mee naar toe, ga ik bv naar mijn moeder of zus, dan gaat er soms 1 of 2 mee, mits het oke, is, dat vraag ik dan ook van te voren, mijn moeder is erg netjes en als ze bv net de hele keet heeft opgeruimd? dan zit ze niet te wachten op een hond in huis, tja ik kan daar het mijne van vinden, maar dat is haar huis en recht.

ik heb gekozen voor mijn honden en dus ook voor de beperkingen die dat met zich mee brengt, zelfs in mijn eigen huis wil ik me best aanpassen aan sommig bezoek, tot op zekere hoogte dan en ligt er ook aan hoe belangrijk dat bezoek voor mij is :mrgreen: ik heb wel vrienden gehad, die niks anders konden dan zeuren en haartjes plukken als ze bij mij waren, tja dan blijf je lekker weg, ik word daar nerveus van. :pffff:

mijn honden zijn mijn gezin, mijn alles en of iemand dat nou eng, bekrompen, ongezond vind? zal mij werkelijk aan mijn reet roesten. ga je lekker niet met me om, ik vind het best :mrgreen:

maar goed, oorspronkelijke vraag, ik heb respect voor een ieder zijn eigen mening en haard, dus willen ze geen honden in huis? dan respecteer ik dat, dat het dan kan dat we elkaar minder zien omdat het dan wat meer plannen word? ja dat is dan maar zo. :wink:
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

bauke schreef:
Marie-José schreef:Alsjeblieft zeg, ga je preek ergens anders houden. Ook al is m'n hond het belangrijkste in m'n leven, wat maakt jou dat uit?
Inderdaad! :pffff:
En toevallig zijn onze honden het belangrijkst in Hans' en mijn leven.
Wij hebben daar geen probleem mee...het is eerder een verrijking. En wat andere daarvan vinden interesseert me nu echt geen ene biet.
Dan maar bekrompen in jouw ogen :pffff:
Sorry ,dat ik het moet schrijven, maar ik herken dit als uitspraken waar mensen dus jùist een hekel krijgen honden !!!

Dat kweek je dus zó, op deze manier. :19:

het werkt dan averechts, echt waar !
Ik heb dit meegemaakt met mijn ouders dus.
Eerst met een blanco mening over honden, , maar door die "obsessie" van iedereen, die zo maar hun hond overal zonodig mee moeten nemen,
(in zèlfs chique restaurants) , draaide hun meneing èn de mijne radicaal om, steeds meer in een negatieve richting t.o.v. de honden en hun eigenaars !

Denk ook een andersom: die vrienden zijn blij jullie niet meer te zien mèt je hond ( en ) :ok:
Vandaar het contact verlies, van hùn kant, ook zeker?
Ooit daar eens aan gedacht?? :denken:
Wie zegt dat ik contactverlies heb? Daar heb ik het in het geheel niet over gehad . :denken:
Toen ik eigenlijk alleen Boris (vorig teckeltje) nog had ging die wel overal mee naar toe. Nu ik 3 honden heb neem ik geen 3 honden mee . Waarom niet? Omdat ik anderen niet lastig wil vallen. Ook al zeggen ze dat het mag....ik voel me bezwaard en doe dat niet. :19: Soms eentje , maar 9 van de 10 keer blijft mijn roedeltje thuis.
Waar ik tegen ageer is de vraag (die ik ook vet gedrukt had in de quote van Nanna) of de honden niet té belangrijk waren.
Dat viel bij mij 'verkeerd'. Ik bepaal zelf in welke mate mijn honden belangrijk zijn. En zij zijn het belangrijkste voor mij.
Dat daarna het gedeformeerd denken,het medelijden hebben en de hond als kind zien in de volgende post van Nanna naar voren komt is iets waar ik niet op in ga. Dit heb ik ook al eerder geschreven: in mijn ogen belachelijke uitspraken.

(ps: de eerste quote is niet van mij hoor.....al had ie van me kunnen wezen :wink: )
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

Hier gaan de honden nooit mee als we op visite gaan, en er komt hier geen visite met honden...en we hebben vrienden met en vrienden zonder honden...Ik heb 1 vriendin die doodsbang is voor honden....die zit altijd héél rustig als ze bij me op visite is :smile: (9 van de 10 keer ga ik dan ook lekker bij haar op de koffie :wink: )
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Gonny schreef: Ik heb 1 vriendin die doodsbang is voor honden....die zit altijd héél rustig als ze bij me op visite is :smile:
Wat stoer dat ze dan toch bij je op bezoek komt :ok:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Gonny
Zeer actief

BeëlzeBubble schreef:
Gonny schreef: Ik heb 1 vriendin die doodsbang is voor honden....die zit altijd héél rustig als ze bij me op visite is :smile:
Ja hé...ze zegt dan: omdat ze mij vertrouwt....máár er moeten geen gekke dingen gebeuren hoor! 1 keer was erg..ik was "vergeten" dat ze ze écht bang is...en onze vorige dog was buiten....dus ik laat haar binnen en vriendin zit dus binnen in de kamer alleen, en toen kwam die dog binnen galopperen...tja...toen zat ze in tranen op de bank.....(waar ze later gelukkig wel weer om kon lachen) Ze riep ook: Ooooo GOONNNNNNN nu ben ik banggggggggggg.......
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Gonny schreef: Ze riep ook: Ooooo GOONNNNNNN nu ben ik banggggggggggg.......
:smile: Agossie toch... Het arme mens.

Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Nanna schreef:
BeëlzeBubble schreef:
Inderdaad, heel dapper... :ok:
Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je je aanpast aan degene waar je op bezoek gaat. Dus niet roken bij mensen die dat niet op prijs stellen, en ook niet je honden meenemen bij mensen waarvan je weet dat ze het onprettig vinden.
Die vriendin weet dat jij die honden hebt en ze is er bang voor, maar ze kan zich daar toch overheen zetten. Chapeau! Ik neem aan dat je omgekeerd je honden niet mee naar haar toe neemt... :wink:
Zo werkt het toch prima?
Ik neem mn honden nergens mee naar toe op visite....en ik ga vaker naar haar toe...dat kletst gewoon wat relaxter... :wink: :mrgreen: op verjaardagen komt ze gewoon hoor! :wink:
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

BeëlzeBubble schreef:
Gonny schreef: Ze riep ook: Ooooo GOONNNNNNN nu ben ik banggggggggggg.......
:smile: Agossie toch... Het arme mens.

:smile: moet er nu weer om lachen.....ze had de tranen in de ogen staan.. ...ze schrok zich wezenloos....
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Martijn schreef:Waar ligt dan die grens?
Goed, het is misschien niet gezond om je honden echt als je kinderen te zien maar het is redelijk onschadelijk. Persoonlijk vind ik het veel erger als mensen denken dat ze een hond minder verschuldigd zijn omdat het geen kind is.
Ook een hond is een voelend, denkend wezen met een eigen waarde. Daar kun je je maar heel weinig laksheid mee veroorloven voor het verwaarlozing gaat heten.
Roerend mee eens...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Martijn schreef:
Nanna schreef: Brrr, vind dat nogal sektarisch.....dat je hond belangrijk voor je is daar kan ik inkomen, maar een kínd...nee, dat gaat te ver.
Ik vind het sektarisch om de titel "kind" zo fanatiek te beschermen.
Natuurlijk is het een hond geen kind. Een herder is ook geen kat en een vogel is geen vis.
Maar dat verontwaardigde gelul dat je dit belangrijker dan dat moet vinden en vooral kinderen altijd bovenaan moet houden is pas sektarisch. Wat kan jou het schelen?
Niet iedereen deelt jouw gehallelujah als het om kinderen gaat. Jij hoeft je hond toch ook niet op te hemelen? Waarom vind je het dan belangrijk dat anderen kinderen op jouw manier zien?

En nee, ik heb geen hekel aan kinderen. Integendeel!
Maar kinderen én honden behandel ik naar mijn beste kunnen, uitgaande van hun eigen bestwil en mijn beste kunnen.
Dat lijkt verdomd veel op elkaar. Sterker nog, aangezien het ene kind het andere niet is kan die behandeling ook nog enorm verschillen.

Wat is bij jou het moment dat je iets wat je hond nodig heeft niet doet omdat het maar een hond is? En in welk opzicht is dat dan anders dan bij een kind?

Honden en kinderen zijn allebei totaal afhankelijk van de verzorger. En in tijd nog ongveer even lang ook.
Honden en kinderen hebben vanuit hun karakter allebei een heel duidelijke inbreng in de relatie met hun verzorger.
Honden en kinderen vragen beide een goede medische en psychische verzorging. Ik kan op die manier lang doorgaan.
Als kers op de taart is het ook nog eens zo dat er gevallen bekend zijn van kinderen die tussen honden opgroeien en zich daaraan kunnen aanpassen.

Waar ligt dan die grens?
Goed, het is misschien niet gezond om je honden echte als je kinderen te zien maar het is redelijk onschadelijk. Persoonlijk vind ik het veel erger als mensen denken dat ze een hond minder verschuldigd zijn omdat het geen kind is.
Ook een hond is een voelend, denkend wezen met een eigen waarde. Daar kun je je maar heel weinig laksheid mee veroorloven voor het verwaarlozing gaat heten.

Er is een verschil maar dat verschil is dan wel persoonlijk dus als er iemand hier fanatiek doet ben jij het.
Mooi geschreven weer!

Ik heb zelf overigens kinderen en een hond, maar ze hoort er gewoon heel erg bij uiteraard!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Martijn schreef:
Waar ligt dan die grens?
Goed, het is misschien niet gezond om je honden echte als je kinderen te zien maar het is redelijk onschadelijk. Persoonlijk vind ik het veel erger als mensen denken dat ze een hond minder verschuldigd zijn omdat het geen kind is.

Er is een verschil maar dat verschil is dan wel persoonlijk dus als er iemand hier fanatiek doet ben jij het.
eens :ok:
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

Gonny schreef:smile: moet er nu weer om lachen.....ze had de tranen in de ogen staan.. ...ze schrok zich wezenloos....
Waarom moet je daar nou om lachen?
Ben jij wel eens in een huis vòl met spinnen geweest??

Of waar ben jij bang voor ??

Als mijn schoonzusje hier is, en dat is ook dapper, dan bind ik mijn hond vast aan de radiator en ziet ze hem alleen van een afstand. Niets mis mee, toch?
Hij krijgt daar zijn water en eten en snoepjes !
BeëlzeBubble
Zeer actief

bauke schreef: Waarom moet je daar nou om lachen?
Omdat dingen achteraf vaak erg grappig zijn. :roll:

En mijn honden worden niet in hun eigen huis aan de radiator vastgebonden. Voor mijn gevoel is dat vanalles hartstikke mis mee.

Afbeelding
Gonny
Zeer actief

bauke schreef:
Gonny schreef:smile: moet er nu weer om lachen.....ze had de tranen in de ogen staan.. ...ze schrok zich wezenloos....
Waarom moet je daar nou om lachen?
Ben jij wel eens in een huis vòl met spinnen geweest??

Of waar ben jij bang voor ??

Als mijn schoonzusje hier is, en dat is ook dapper, dan bind ik mijn hond vast aan de radiator en ziet ze hem alleen van een afstand. Niets mis mee, toch?
Hij krijgt daar zijn water en eten en snoepjes !
Omdat het inmiddels ongeveeer 10 jaar geleden is....én vriendin ook om dit verhaal moet lachen! :wink:
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Nanna schreef: Maar om nou met een stoere kop te zeggen "het is MIJN huis en het bezoek past zich maar aan aan MIJN honden", nee.
En weer de vraag: quote even waar ik dat gezegd heb. Ben je nou echt een stooktrol of doe je alleen zo?

Bezoek hoeft zich niet aan te passen aan mijn honden maar ik verwacht wel dat zij net zo goed rekening met ze houden als dat ik en mijn honden met hen moeten doen. Ik vind het onzin dat het gemak en vrijheid van honden altijd maar moet wijken voor bezoek.

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

je richt het niet persoonlijk aan iemand, maar je zet wel een toon neer met jouw berichten...

Alsof iemand die ontzettend intensief en veel met zijn beesten omgaat hem ook per definitie als kind ziet.
Dat iemand die zijn hond tot op het bot verwend en alles voor hem zou doen de hond ook als kind ziet.
Dat iemand die zijn hond niet wegstopt voor visite een enge griezel is die beperkt leeft en niet gastvrij is.
Dat iemand die zijn hond niet wegstopt geen rekening met zijn bezoek houdt...

Je moet niet zo "algemeen" praten en denken dat als je het 1 doet, je automatisch het andere ook wel zult doen of denken.
Dat is namelijk NET iets te simplistisch :wink:

Ik ben namelijk heel gastvrij hoor...en ik sta met het zweet op mijn rug te stofzuigen als bepaalde vrienden langskomen omdat zij allergisch is voor honden.
Maar Rimpel komt niet in haar buurt, gaat gewoon ergens anders liggen en zij heeft geen last op dat moment en kan uren bij ons zitten.
Maar iemand die de verwarming komt maken of iets dergelijks en bij de voordeur al begint of ik een vechthond heb? (mijn raam, deur, alles...alles laat duideljk zien dat ik een hond heb en ook wat dat voor hond is) ja rot een end op..
Ik ga dan Rimpel niet wegstoppen.
En dat die man dan tot drie keer toe tegen het plafond gaat omdat Rimpel vanaf de bank naar hem staat te loeren...dat boeit me dan echt niet....
Als ik hem daar rond laat lopen mag ie er vanuit gaan dat ie niet met huid en haar opgegeten wordt hoor :wink:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Oooooh... tuurlijk. Ok weet ik voortaan dat als je mij quote dat je het niet tegen mij hebt :ok: :roll:

UItbreiding op mijn vorige post over wat ik bedoel met dat ik verwacht dat mensen ook met mijn honden (en katten) rekening houden.

Tuurlijk moeten ze in hun mand pitten ipv languit op de bank omdat daar bezoek zit. Tuurlijk krijgen ze een lekkere kluif zodat ze (lees: Smekkie) daar mee bezig zijn en niet constant bij ze op schoot springen.
Tuurlijk roep ik Smek bij me als hij op een vriendin van me afdendert die niet dol is op lik en slobberpartijen waar Smek wel heel dol op is. Maar in ruil daarvoor verwacht ik wel dat er niet tegen mijn honden gefoetert wordt als het een keer wel gebeurt. En dat mensen niet in de deuropening blijven staan dralen en mutsen zodat Casper in paniek raakt. En dat ze snappen dat Casper flink te keer kan gaan als ze binnenkomen. En dat hij gauw bang kan worden dus dat ze niet constant drukke, wilde gebaren moeten maken met een harde stem erbij.

Het moet (en kan) van twee kanten komen hoor. Zoals ik al eerder zei: de honden en katten horen bij het gezin. Als je hier op bezoek komt ga je automatisch akkoord met het feit dat je kleren onder de haren zitten, dat de kans groot is dat je een wasbeurt krijgt van Smek. Dat Casper misschien van je schrikt en kan gaan blaffen. Dat als je een stuk koek laat vallen dat je het toch echt kwijt bent omdat het in Smek zijn buik zit voor je beseft wat er gebeurd. Dat als je zelfs maar aan slagroom denkt dat er een kwijlende kat bij je op schoot zit te bedelen.

In ruil daarvoor roep ik Smek bij me als ik denk dat hij van plan is te trakteren op een van zijn befaamde slobberpartijen. Waarschuw ik iedereen van te voren in welke situaties Casper herrie kan gaan maken. Geef ik de kat zijn eigen lik slagroom zodat hij van de jouwe afblijft. Stofzuig ik een keer extra zodat je maar een paar haren op je kleren hebt ipv een spiksplinternieuw wintervachtje.

Dus... Ik wil aan alle kanten rekening houden met bezoek maar als mensen van me verwachten dat ik mijn beesten ga wegwerken, vastleggen of opsluiten dan heb ik eerlijk gezegd liever dat ze gewoon wegblijven. Ik heb nu eenmaal honden en katten en die horen bij mij en bij mijn huis (thuis).

Als ik bij mijn neefje en nichtje op bezoek ga weet ik van te voren toch ook dat ik thuiskom met een plakkend gezicht van alle "vieze toet zoenen en knuffels". Dat ik een pracht van een vlek op mijn trui heb omdat mijn babyneefje zo nodig weer zijn eten op mij moet opkotsen. Hoe hard hun papa en mama ook hun best doen het te voorkomen :mrgreen:

Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

BeëlzeBubble schreef:Tuurlijk moeten ze in hun mand pitten ipv languit op de bank omdat daar bezoek zit. Tuurlijk krijgen ze een lekkere kluif zodat ze (lees: Smekkie) daar mee bezig zijn en niet constant bij ze op schoot springen.
Tuurlijk roep ik Smek bij me als hij op een vriendin van me afdendert die niet dol is op lik en slobberpartijen waar Smek wel heel dol op is. Maar in ruil daarvoor verwacht ik wel dat er niet tegen mijn honden gefoetert wordt als het een keer wel gebeurt. En dat mensen niet in de deuropening blijven staan dralen en mutsen zodat Casper in paniek raakt. En dat ze snappen dat Casper flink te keer kan gaan als ze binnenkomen. En dat hij gauw bang kan worden dus dat ze niet constant drukke, wilde gebaren moeten maken met een harde stem erbij.

Het moet (en kan) van twee kanten komen hoor. Zoals ik al eerder zei: de honden en katten horen bij het gezin. Als je hier op bezoek komt ga je automatisch akkoord met het feit dat je kleren onder de haren zitten, dat de kans groot is dat je een wasbeurt krijgt van Smek. Dat Casper misschien van je schrikt en kan gaan blaffen. Dat als je een stuk koek laat vallen dat je het toch echt kwijt bent omdat het in Smek zijn buik zit voor je beseft wat er gebeurd. Dat als je zelfs maar aan slagroom denkt dat er een kwijlende kat bij je op schoot zit te bedelen.

In ruil daarvoor roep ik Smek bij me als ik denk dat hij van plan is te trakteren op een van zijn befaamde slobberpartijen. Waarschuw ik iedereen van te voren in welke situaties Casper herrie kan gaan maken. Geef ik de kat zijn eigen lik slagroom zodat hij van de jouwe afblijft. Stofzuig ik een keer extra zodat je maar een paar haren op je kleren hebt ipv een spiksplinternieuw wintervachtje.

Dus... Ik wil aan alle kanten rekening houden met bezoek maar als mensen van me verwachten dat ik mijn beesten ga wegwerken, vastleggen of opsluiten dan heb ik eerlijk gezegd liever dat ze gewoon wegblijven. Ik heb nu eenmaal honden en katten en die horen bij mij en bij mijn huis (thuis).

Als ik bij mijn neefje en nichtje op bezoek ga weet ik van te voren toch ook dat ik thuiskom met een plakkend gezicht van alle "vieze toet zoenen en knuffels". Dat ik een pracht van een vlek op mijn trui heb omdat mijn babyneefje zo nodig weer zijn eten op mij moet opkotsen. Hoe hard hun papa en mama ook hun best doen het te voorkomen :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: Geweldig geschreven en ook nog eens zo, dat ik me er helemaal in kan vinden. Toppie :ok: !
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

BeëlzeBubble schreef:En mijn honden worden niet in hun eigen huis aan de radiator vastgebonden. Voor mijn gevoel is dat vanalles hartstikke mis mee.
daar kreeg ik ook een heel naar gevoel over, je zet je hond toch niet vast aan de radiator :19:
mijn honden gaan gewoon naar buiten kunnen ze lekker zichzelf vermaken :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
BeëlzeBubble
Zeer actief

malinois schreef: mijn honden gaan gewoon naar buiten kunnen ze lekker zichzelf vermaken :wink:
Helaas woon ik midden in het centrum anders was dat zeker een goede optie geweest :ok:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef: Maar om nou met een stoere kop te zeggen "het is MIJN huis en het bezoek past zich maar aan aan MIJN honden", nee.
Getuigt m.i. niet van echte gastvrijheid.
ja en... het is jouw huis toch niet... moet ze toch zelf weten? hier komen ook niet zoveel mensen aangezien ik niet voor elk wiswasje mijn honden naar buiten ga doen... alleen bij kinderen neem ik vaak het risico niet (qua onbenulligheid van de doggies) of het moeten kids zijn die gewend zijn met honden om te gaan....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mooi omschreven BeëlzeBubble! :ok:
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

BeëlzeBubble schreef:
Dus... Ik wil aan alle kanten rekening houden met bezoek maar als mensen van me verwachten dat ik mijn beesten ga wegwerken, vastleggen of opsluiten dan heb ik eerlijk gezegd liever dat ze gewoon wegblijven. Ik heb nu eenmaal honden en katten en die horen bij mij en bij mijn huis.
:ok: Wij hebben ook een aantal familieleden die hier niet meer komen vanwege onze honden....jammer dan, maar daar lig ik geen seconde wakker van.
Begrip voor elkaars manier van leven moet van twee kanten komen; voor mensen die alleen maar kunnen zeuren over onze honden en niet respecteren dat wij er wel gek mee zijn daar doe ik geen moeite voor, voor mensen die wel begrip hebben en dus niet onze honden afzeiken maar gewoon netjes vragen of wij rekening met ze kunnen houden, dan doen we dat ook.

Meenemen doen we eigenlijk nooit, alleen naar mensen die dat graag willen. :wink:

Met pups of een zieke hond zoals in het geval van TS gaat de hond voor. Bertus is vorig jaar ook een paar keer mee gegaan naar verjaardagen omdat ik 'm vanwege de tijdsduur niet thuis wou laten.
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”