Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gillen, blaffen, trekken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Gillen, blaffen, trekken

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Helaas moet ik zeggen dat ik op het moment gek wordt van mijn 2 'partners in crime'. Ze hebben namelijk verzonnen dat de hele buurt het toch zeker wel moet horen als ze uitgelaten worden.
Laat ik voorop stellen dat ze voldoende beweging krijgen, meestal minimaal zo'n 2 uur op een dag. Misschien is het wel dat ze de laatste tijd allemaal extra leuke dingen gedaan hebben en daardoor heel opgewonden zijn?
In ieder geval gaan ze dus trekken, blaffen, gillen en piepen als we uit gaan. Dit begint bij het opendoen van de poortdeur en is het ergst tot we de poort uit zijn, de straat uitgaan geeft wel minder herrie maar ze trekken er niet minder om.
Ik weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken, ze zullen toch mee uit moeten en ze moeten hun energie kwijt kunnen dus terug naar huis gaan zodra het gedrag begint is geen optie. Stilstaan en teruglopen lijkt ook niet veel effect te hebben, dat is net zo leuk :roll:
Ik denk dat ik ze sowieso even apart uit moet laten omdat ze elkaar natuurlijk ook nog opfokken maar verder, iemand tips hoe ik die neuroten rustig de straat uit geleid zonder dat iedereen weet waar ik ben :mrgreen:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Kleine Bram deed dit ook heel erg; zodra de voordeur open ging begon hij te blaffen.

Wat hier ontzettend goed werkte was dat ik hem aangeleerd had dat voordeur open betekende zitten plus koekje. Binnen een mum van tijd had hij (en ook Moos en Saar :mrgreen: ) dat door, en als ik de voordeur opendeed ging hij netjes zitten wachten op zijn koekje. Blafte hij toch, jammer dan, geen koekje, dan liep ik meteen verder.
In het begin moest ik hem ook de straat uit koekjes voeren, maar toen hij eenmaal echt doorhad dat stil zijn bij het uitgaan wat lekkers betekende keek hij netjes naar me op en kreeg hij nog af en toe als beloning daarvoor een koekje (alleen bij de voordeur kreeg hij nog wel steeds wat lekkers als hij netjes, zonder blaffen, ging zitten).

Misschien dat je hier iets aan hebt?
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Kleine Bram deed dit ook heel erg; zodra de voordeur open ging begon hij te blaffen.

Wat hier ontzettend goed werkte was dat ik hem aangeleerd had dat voordeur open betekende zitten plus koekje. Binnen een mum van tijd had hij (en ook Moos en Saar :mrgreen: ) dat door, en als ik de voordeur opendeed ging hij netjes zitten wachten op zijn koekje. Blafte hij toch, jammer dan, geen koekje, dan liep ik meteen verder.
In het begin moest ik hem ook de straat uit koekjes voeren, maar toen hij eenmaal echt doorhad dat stil zijn bij het uitgaan wat lekkers betekende keek hij netjes naar me op en kreeg hij nog af en toe als beloning daarvoor een koekje (alleen bij de voordeur kreeg hij nog wel steeds wat lekkers als hij netjes, zonder blaffen, ging zitten).

Het zal allicht helpen. Ik heb het al eens gedaan hoor, of in ieder geval wachten, maar dan is het klaar is klaar, opdracht voltooit en zoef :N:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
Moos schreef:Kleine Bram deed dit ook heel erg; zodra de voordeur open ging begon hij te blaffen.

Het zal allicht helpen. Ik heb het al eens gedaan hoor, of in ieder geval wachten, maar dan is het klaar is klaar, opdracht voltooit en zoef :N:
De truc was hier in het begin om d.m.v. lief praten e.d de aandacht vast te houden, en dan steeds weer met wat lekkers belonen als ik die aandacht had en Bram stil was.

Dat kon ik later steeds meer af gaan bouwen, maar toen ik hem dat aan aan het leren was liep ik als een halve zool door de straat elke wandeling :mrgreen:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef: De truc was hier in het begin om d.m.v. lief praten e.d de aandacht vast te houden, en dan steeds weer met wat lekkers belonen als ik die aandacht had en Bram stil was.

Dat kon ik later steeds meer af gaan bouwen, maar toen ik hem dat aan aan het leren was liep ik als een halve zool door de straat elke wandeling :mrgreen:
Ach, erger dan met 2 gillende malloten kan het niet worden :pffff:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
Moos schreef: De truc was hier in het begin om d.m.v. lief praten e.d de aandacht vast te houden, en dan steeds weer met wat lekkers belonen als ik die aandacht had en Bram stil was.

Dat was mijn redenatie ook zo ongeveer :mrgreen:

Maar hier werkte het dus heel goed :wink:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Benji&Brenda schreef:
Dat was mijn redenatie ook zo ongeveer :mrgreen:

Maar hier werkte het dus heel goed :wink:
Okay, thanx :mrgreen:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik geloof dat ik toch terug naar huis zou gaan bij zulk gedrag. Zou je het niet als volgt kunnen doen. Je plant een dag voor de training. 's Morgens laat je ze uit. Na een half uur (of voor mijn part 5 min. :wink: ) ga je weer en gaat onmiddellijk terug zodra ze hun mond open doen. Je hebt dan heel wat uur de tijd (voordat ze echt weer moeten wat hun blaas en darmen betreft) om te oefenen. Het lijkt me stug dat na een aantal keer terug keren naar huis, dat het kwartje dan niet valt :wink: . Dante maakte geen geluid maar heeft een tijdje geleden de gewoonte ontwikkeld om als een dwaas de deur uit te spurten. Ik ben een keer of 4 terug gegaan; dat hielp heel goed :mrgreen:. Voor zover een hond beteuterd kan kijken deed hij dat :wink:. Heeft echt geholpen bij ons.

Succes, gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:Ik geloof dat ik toch terug naar huis zou gaan bij zulk gedrag. Zou je het niet als volgt kunnen doen. Je plant een dag voor de training. 's Morgens laat je ze uit. Na een half uur (of voor mijn part 5 min. :wink: ) ga je weer en gaat onmiddellijk terug zodra ze hun mond open doen. Je hebt dan heel wat uur de tijd (voordat ze echt weer moeten wat hun blaas en darmen betreft) om te oefenen. Het lijkt me stug dat na een aantal keer terug keren naar huis, dat het kwartje dan niet valt :wink: . Dante maakte geen geluid maar heeft een tijdje geleden de gewoonte ontwikkeld om als een dwaas de deur uit te spurten. Ik ben een keer of 4 terug gegaan; dat hielp heel goed :mrgreen:. Voor zover een hond beteuterd kan kijken deed hij dat :wink:. Heeft echt geholpen bij ons.

Succes, gr. Marijke
Hmmm misschien heb je gelijk, als dat inderdaad in een dagje te doen is zou dat op die manier wel lukken.

Ik moet ze sowieso eerst een voor een doen denk ik? Als ik het combineer, de netjes zitten en aandacht manier en misdragen ze zich alsnog dan terug het huis in. En dan dus de ander meenemen en met die proberen. En als ze het apart goed doen dan weer samen meenemen en hetzelfde herhalen?
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik vrees dat ik dat niet weet; heb maar ervaring met één hond :wink:. De meerdere-hond-eigenaren moeten daar maar op antwoorden :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
Moon schreef:Ik geloof dat ik toch terug naar huis zou gaan bij zulk gedrag. Zou je het niet als volgt kunnen doen. Je plant een dag voor de training. 's Morgens laat je ze uit. Na een half uur (of voor mijn part 5 min. :wink: ) ga je weer en gaat onmiddellijk terug zodra ze hun mond open doen. Je hebt dan heel wat uur de tijd (voordat ze echt weer moeten wat hun blaas en darmen betreft) om te oefenen. Het lijkt me stug dat na een aantal keer terug keren naar huis, dat het kwartje dan niet valt :wink: . Dante maakte geen geluid maar heeft een tijdje geleden de gewoonte ontwikkeld om als een dwaas de deur uit te spurten. Ik ben een keer of 4 terug gegaan; dat hielp heel goed :mrgreen:. Voor zover een hond beteuterd kan kijken deed hij dat :wink:. Heeft echt geholpen bij ons.

Succes, gr. Marijke
Hmmm misschien heb je gelijk, als dat inderdaad in een dagje te doen is zou dat op die manier wel lukken.

Ik moet ze sowieso eerst een voor een doen denk ik? Als ik het combineer, de netjes zitten en aandacht manier en misdragen ze zich alsnog dan terug het huis in. En dan dus de ander meenemen en met die proberen. En als ze het apart goed doen dan weer samen meenemen en hetzelfde herhalen?
Dat ligt er denk ik een beetje aan in hoeverre ze dingen van elkaar afkijken.
Saar doet alles wat Moos doet, dus als ik Moos EN Saar iets wil leren dan doe ik het eigenlijk altijd tegelijk. Maar dat gaat dan dus heel makkelijk omdat Saar toch Moos nadoet. Saar kon als pupje ook heel snel alle commando's. Ik zette haar naast Moos neer en ze deed gewoon mee, en dat doet ze nu nog steeds :mrgreen:

Maar als je het eerder het idee hebt dat ze elkaar bijvoorbeeld op gaan jutten dan is apart oefenen wel handiger denk ik :wink:
Afbeelding
Simmetje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Simmetje »

Ik ben dus niet de enige... :mrgreen:

Meestal lees ik hier op het forum alleen maar en schrijf ik weinig. Hier moet ik gewoon even laten weten dat ik zo goed begrijp hoe je je voelt.

Mijn Sebas gaat volkomen uit zijn dak.

Die koekjes lijken me wel wat.

Succes met oefenen Benji&Brenda!

Simone
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Okay, gelijk maar even een update.
Ik dacht, ik laat ze even om de beurt uit en kijk hoe dat gaat.

Bram ging eerst mee, heerlijk stil en liep netjes mee. Britt was binnen druk met haar bal bezig :wink: Bram was dus erg braaf, ondanks dat hij zoiets had van "eet die koekjes zelf maar op, ik heb geen trek nu" :pffff:
Langs de katten lopen (het stikt hier in de straat van de katten en dat is niet echt bevordelijk :mrgreen: ) was wel even lastig. Hij wil of hup achter die kat en en mag dat niet van mij, nou dan gaat hij wel liggen :pffff:
Maar al met al ging het dus heel goed :ok:

Toen ik terug was met Bram heb ik Britt aangelijnd en die begon al gelijk te gillen :N: Waarop Bram dus ook gek werd en weer mee wilde. Dat ging natuurlijk niet door :neenee:
Maar ik heb echt tig keer die deur door moeten lopen voordat het enigzins normaal kon. En gillen, ai ai (Bram zat achter de deur mee gek te worden maar als we weg zijn is hij ook weer rustig). Ook zij hoefde geen koekjes maarja ik had ook een bal bij me en dat is veel belangrijker. Britt was dus gewoon mega hyper en helemaal in de veronderstelling dat we iets héél speciaal gingen doen dus deed ze extra haar best met gillen. Toen ze wat normaler was, na tig keer teruggaan dus, zag je gewoon dat ze zich in moest houden *hyper hyper hyper * ik moet netjes lopen * maar ik ben hyper * ik loop netjes he? * hyper*
Toen we de straat uit waren ging het overigens wel weer en was de extreme adhdigheid eraf :roll:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik denk idd dat je dit apart moet gaan oefenen, niet zozeer omdat ze elkaar opjutten (ook wel natuurlijk), maar vooral omdat je met twee honden zelf niet de juiste beloning kan geven op tijd. stel, de één blaft, gilt en trekt, en de ander net even niet - en toch ga jij voor straf terug, of stilstaan :denken: ? beetje onduidelijk voor de hond die het net zer goed had gedaan toch?
Denk ik ook inderdaad.
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Simmetje schreef:
Ik ben dus niet de enige... :mrgreen:

Meestal lees ik hier op het forum alleen maar en schrijf ik weinig. Hier moet ik gewoon even laten weten dat ik zo goed begrijp hoe je je voelt.

Mijn Sebas gaat volkomen uit zijn dak.

Die koekjes lijken me wel wat.

Succes met oefenen Benji&Brenda!

Simone
Jij ook succes :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”