Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bloedhond
Moderator: moderatorteam
- sonja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
- Aantal honden: 2
bloedhond
heb altijd een zwak gehad voor de bloedhond, misschien dat er ooit nog is 1 in huis komt.
vraag me af of iemand hier ervaringen heeft met dit ras,
heb nu twee jachthonden en dat zal wel even iets anders zijn.
zo'n eigenwijze logge tank in huis met twee speedies :N:
dus iemand weetjes over de bloedhond?????
ben benieuwd
vraag me af of iemand hier ervaringen heeft met dit ras,
heb nu twee jachthonden en dat zal wel even iets anders zijn.
zo'n eigenwijze logge tank in huis met twee speedies :N:
dus iemand weetjes over de bloedhond?????
ben benieuwd
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
ik meen te weten dat de fokkers hun pups niet zomaar verkopen als huishond omdat de bloedhond daar nooit voor bedoelt is en ook moeilijk te houden is als huishond.loopt er bij ons in het park 1,die meneer heeft toen ook eerlijk gezegt:EENS EN NOOIT WEER EEN BLOEDHOND,gewoonweg omdat het geen huishond is.en ja een abonement op de da is gewenst,deze mensen hebben ook erg veel lichamelijke klachten met hun hond,ik meen te weten dat deze hond(8jaar)de enigste levende nog is van het nest waar ze uit komt,de rest is allemaal overleden en niet door ouderdom.

jemble 5 maanden
- *Silvia*
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Belle is volgens mij de enigste heir op het forum die er eentje gehad heeft.
Een vriendin van mij heeft er een stel (gehad) en regelt nog steeds de opvang van bloedhonden.
Ik vind ze fantastisch maar ook vanwege gezondheidsaspecten van de hond en een man die niet het geduld voor een bloedhond heeft
blijft het bij een droom 
Een vriendin van mij heeft er een stel (gehad) en regelt nog steeds de opvang van bloedhonden.
Ik vind ze fantastisch maar ook vanwege gezondheidsaspecten van de hond en een man die niet het geduld voor een bloedhond heeft
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- sonja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
ik had me er nog niet in verdiept maar sta wel te kijken van de gezondheids problemen zeg! :N:
leken me juist sterke honden, maarja het uiterlijk zegt ook niet alles.
ik zou er wel speurwerk mee doen.
luna doet jachttraining
bram apport dus tja dan moet ik met bloedhond ook doen waar ze voor gemaakt zijn
voordeel is wel dat hij hier nooit alleen zou zijn, of ik of de rest van de honden zijn thuis.
maar heb wel gehoord dat het van die loeiers zijn hihi leuk voor de buren
maar denk ik toch is wat meer opzoeken op internet want blijft toch een prachtig beest
leken me juist sterke honden, maarja het uiterlijk zegt ook niet alles.
ik zou er wel speurwerk mee doen.
luna doet jachttraining
bram apport dus tja dan moet ik met bloedhond ook doen waar ze voor gemaakt zijn
voordeel is wel dat hij hier nooit alleen zou zijn, of ik of de rest van de honden zijn thuis.
maar heb wel gehoord dat het van die loeiers zijn hihi leuk voor de buren
maar denk ik toch is wat meer opzoeken op internet want blijft toch een prachtig beest
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Vrienden van ons hadden een bloedhond vroeger; Gozer heette zij
. Een ernorme loebas van een hond was het, heel lief, zacht karakter. Maarrr; zeer zelfstandig (brak tenslotte), een enorm goede neus die zij geregeld achterna ging
. Ook was zij een enorme kwijlerd; als ze zich schudde zaten de klodders geregeld op het plafond
. Ik vind dat je je altijd goed moet inlezen voor dat je een hond aanschaft maar voor zo'n soort hond toch nog extra. Vooral buiten, het loslopen zal een moeilijk punt zijn; er is heel veel geduld en training nodig om zo'n hond veilig los te laten lopen!
De bracco heeft een aantal uiterlijke kenmerken die lijken op een bloedhond (is er vroeger ook ingefokt, voor de neus) en ook wat karaktertrekken. Ik kan je zeggen, aan mijn hond heb ik mijn handen vol gehad. Laat staan als het een echte brak was geweest :N:.
Maar nogmaals het uiterlijk en karakter;
Gr. Marijke
De bracco heeft een aantal uiterlijke kenmerken die lijken op een bloedhond (is er vroeger ook ingefokt, voor de neus) en ook wat karaktertrekken. Ik kan je zeggen, aan mijn hond heb ik mijn handen vol gehad. Laat staan als het een echte brak was geweest :N:.
Maar nogmaals het uiterlijk en karakter;
Gr. Marijke
Gr. Marijke

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
He vergeet de gewrichtsproblemen...Nanna schreef:Lieve honden, maar volgens een kennis die ze altijd gehad heeft héél bevattelijk voor epilepsie, maagtorsies en huid- en oogproblemen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Klopt, ik heb een bloedhond gehad. Een ontzettend lieve, aanhankelijke, innemende, maar o zo moeilijke hond. En al op 6 jarige leeftijd overleden aan een maagtorsie. Huidproblemen komen inderdaad ook vaak voor en die van ons had ook geen geweldige huid, snel geïrriteerd in de plooien, terwijl ze niet eens heel erg los vel had.Rataplan schreef:Belle is volgens mij de enigste heir op het forum die er eentje gehad heeft.
Ik vind ze fantastisch maar ook vanwege gezondheidsaspecten van de hond en een man die niet het geduld voor een bloedhond heeftblijft het bij een droom
Ze liep bij mij wel altijd los en luisterde redelijk.......totdat ze ineens een spoor (van mensen) te pakken had, dan schoot ze er al loeiend van door en kon ik wachten tot ze terugkwam. Ze vond die mensen overigens zelden, want ze had de neiging het spoor de verkeerde kant op te volgen. Door het geluid wist ik wel altijd precies waar ze was.
Op de cursus deed ze het hartstikke goed, we hebben zelfs nog een keer de eerste prijs gewonnen voor gehoorzaamheid.
Het kwijl zat inderdaad tot aan het plafond.
Ik heb wel met haar gespeurd, maar niet heel intensief. Als je een bloedhond zou willen nemen, zou je dat eigenlijk wel moeten doen.
Overigens is een bloedhond ook een "speedy" als hij aan het werk is.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
whiterockcrest
- Vaste gebruiker
- Contacteer: