Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom meer dan 2 honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bauke

waarom meer dan 2 honden?

Ongelezen bericht door bauke »

Waarom houden jullie er meer dan 2 honden op na?

Dat zou ik wel eens willen weten, en dan heb ik het niet over grote boerderijen en grote tuinen, maar gewoon over gewone huizen of zelfs in apartementen?

Ik ben kleinbehuisd , en moet er niet aan deneken hier nòg 1 hond te hebben, "die voor mijn voeten loopt."
Je moet eens een grens trekken, maar waar ligt jùllie grens, of hebben jullie die wel/niet?

Maak er geen heftige discussie van, ook ik zal mij inhouden, want ook al is Nederland te vol met honden en katten ( dat weten we allemaal) , het mag geen verwijten of ruzie gaan worden.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nummer 3 werd me in de schoot geworpen :mrgreen:
En aangezien Nika hard achteruit aan het gaan was op dat moment heb ik ervoor gekozen haar erbij te nemen (voor Marouck zodat ze wat minder gefocused zou zijn op Nika en ook voor de sport).
Nika is weer opgeknapt sinds die tijd en ja....eigenlijk is het soms wel wat lastig om er 3 te hebben. Maar ach...ik geniet ervan. :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Re: waarom meer dan 2 honden?

Ongelezen bericht door Tamara. »

bauke schreef:Waarom houden jullie er meer dan 2 honden op na?

Jullie? :denken:

En of er nou 1 of 5 voor de voeten loopt, maakt in mijn ogen niets uit :19: Ik ervaar dingen van mijn hond gelukkig niet zo negatief.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Het zit je nogal dwars he...? Dit is al het derde of vierde topic dat je erover begint.

Ik vraag me ernstig af waarom je een hond hebt. Ik heb je nog niks leuks of liefs over hem horen zeggen. Alleen maar negatieve dingen over honden in het algemeen.

Maar mijn antwoord: je hebt nooit genoeg beesten. Als ik meer geld, ruimte en handen had gehad had ik het hele asiel leeggehaald.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

niet al te groot huis,
erg grote tuin
1tje hadden we al, 2e uit het asiel, 3e als puppie toen gunda stopte met rennen.
Houd je er 3 lieve hondjes op na :I:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Waarom heb jij uberhaupt voor een hond gekozen?

En even een antwoord op jouw vraag.... Ik heb geen hond
:wink:
Laatst gewijzigd door jenny* op 16 aug 2006 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Heb ik reeds aan je uitgelegd in een ander topic.

leuk om je vragen te beantwoorden hoor...maar er staan ook nog wat vragen voor jou in een bepaald topic om beantwoord te worden
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Tsja waarom hebben wij zoveel honden?
Ik denk omdat we de meeste stumpers gewoon niet kunnen laten zitten en die beestjes toch ook weer een thuis nodig hebben.
Ik heb zelf 5 honden in huis waarvan 3 herplaatsers. Daarnaast delen wij 2 honden met de buren die allebei ex- asielhonden zijn; 1 daarvan was oud en bejaard en de ander was agressief en heeft zware HD.

Tuurlijk denk ik weleens "tjonge het is wel lichtelijk uit de hand gelopen" maar als ik ze dan met zn allen (de buuf heeft zelf ook nog 4 honden, dus in totaal lopen er hier op en rond de boerderie 11 honden) over het hondenspeelveld zie rennen, vol van vreugde en onbezorgdheid dan weet ik weer waar ik het voor doe.

En wat een ander daarvan vind zal ons compleet aan onze **** roesten. :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij nemen er een 3e bij als we helemaal buiten wonen binnenkort :ok: Mijn redenen zijn dat ik weer een eigen hond wil, deze twee zijn toch meer van Martijn. Wij willen ook showen als dat kan en zelf wil ik iets van hondensport doen.

Verder wil ik een hond die echt goed waaks is als ik buiten woon en dan ook ingrijpt met de hele roedel. Dood aan degene die mijn huisje wil leeghalen :smile: :smile: :ok:
Afbeelding
mirjam-

Ongelezen bericht door mirjam- »

Het aantal is niet belangrijk maar hoe het onderling gaat. Gaat het onderling leuk dan is het heel leuk een grotere roedel te hebben.
En als het baasje dan gek op/met de honden is, is het naar mijn idee zeker niet verkeerd om meer als 2 honden te hebben.

Ow ik heb 3 honden en ik kan er geen één missen én ik struikel niet over mijn honden wél over kinderspeelgoed :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

bauke schreef:ook al is Nederland te vol met honden en katten ( dat weten we allemaal) , het mag geen verwijten of ruzie gaan worden.
Pardon? Weten WE dat allemaal? Ik denk daar anders over.
Je gaat steeds puur bevooroordeeld een gesprek aan waarbij je probeert te doen alsof je objectief bent. :roll:

Ik heb nu 2 honden en pas als Nelson, de oudste van de twee, echt oud wordt komt er een derde..of ik moet in de tussentijd een rijke vent treffen en een huisje met een tuin krijgen.. :19:
Ik heb liever 3 honden dan 1 hond, dus om te voorkomen dat ik 1 hondje overhou als de oudste zou overlijden zou ik er dan dus een derde bijnemen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb twee honden omdat ik mijn eerste hond zo ontzettend lief en leuk en gezellig vond dat ik dolgraag EN hem zo gelukkig mogelijk wilde maken door hem een maatje te geven EN zelf graag twee keer de gezelligheid wilde hebben.

En voor jouw verder informatie; ik woon in een appartement van 45 m2 met twee honden waarvan ik werkelijk waar nooit denk "jemig, wat heb ik een last van jullie" :denken: :19:
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

ik heb 3 honden omdat ik dat graag wil. ja ik ben egoistisch :pffff:
waarom heb jij er eigenlijk maar 1??
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

ik heb sinds 4 maanden nu 2 honden en het bevalt me prima
ik vind dat het niks uit maakt of je klein behuist bent, als je ze maar goed uitlaat.
Dan heb je thuis er ook geen last van en lopen ze zoals jij dat zeg , ze niet voor je voeten., Bij mij liggen ze vaak de hele dag te slapen. Ze moeten uiteraard wel met elkaar kunnen opschieten. Ik heb absoluut geen spijt dat ik er een tweede bij wilden.
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Ik heb 2 honden ,wat ik zelf nogal weinig vind. Hoe meer dieren hoe liever :ok: Maar de reu die ik heb accepteerd er geen derde bij. en ik heb er ook nog 2 schijtkatten bij,gezellig hoor :ok:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb er nu nog 2, maar hoop over 1,5 jaar een pup erbij te hebben. Dan heb ik er 3.
Nanni is 10, te oud om mee te sporten, Tuana is van mijn zus. Dus over 1,5 jaar wil k graag een eigen hond om mee te sporten en zelf te gaan fokken.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

beppie schreef:gezellig hoor :ok:
Vooral 's winters. Lekker onder een dekentje op onze loeigrote bank met een boek. Een Smekkie bij me onder het dekentje. Een Casper die mijn voeten warm ligt te houden. En dan ook alle katten er nog bij her en der verspreid op de bank. Oh, en mijn man ligt/zit er dan ook nog ergens met een boek :mrgreen: Dat zijn de perfecte momenten :I:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

BeëlzeBubble schreef:
beppie schreef:gezellig hoor :ok:
Vooral 's winters. Lekker onder een dekentje op onze loeigrote bank met een boek. Een Smekkie bij me onder het dekentje. Een Casper die mijn voeten warm ligt te houden. En dan ook alle katten er nog bij her en der verspreid op de bank. Oh, en mijn man ligt/zit er dan ook nog ergens met een boek :mrgreen: Dat zijn de perfecte momenten :I:
Heerlijk is dat he :I: dan is het leven echt genieten :ok:
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

wij hebben nu net onze eerste pup, en ik zit nu al te denken wat voor vriend erbij komt als hij anderhalf jaar oud is. Ik denk ook dat de grens tussen 2 of 3 niet zo groot is... En over je hond heen struikelen, heb je em wel opgevoed? :pffff:
Liefs Esther

Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

bauke schreef: want ook al is Nederland te vol met honden en katten ( dat weten we allemaal) , het mag geen verwijten of ruzie gaan worden.
En met paarden, en met duiven en met kanaries, maar vooral met mensen!

Hier heb ik maar één antwoord op: hoe beter je de mens leert kennen, hoe meer je van dieren gaat houden!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Ik ben gewoon hebberig :pffff:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

bauke schreef:Waarom houden jullie er meer dan 2 honden op na?

Dat zou ik wel eens willen weten, en dan heb ik het niet over grote boerderijen en grote tuinen, maar gewoon over gewone huizen of zelfs in apartementen?

Ik ben kleinbehuisd , en moet er niet aan deneken hier nòg 1 hond te hebben, "die voor mijn voeten loopt."
Je moet eens een grens trekken, maar waar ligt jùllie grens, of hebben jullie die wel/niet?

Maak er geen heftige discussie van, ook ik zal mij inhouden, want ook al is Nederland te vol met honden en katten ( dat weten we allemaal) , het mag geen verwijten of ruzie gaan worden.
hou je vooral niet in hoor?
wat jouw kleine kl*terige huisje niet kan bieden kan een ander wel....al heb ik hier 12 boxertjes lopen(zou dat heerlijk zijn zeg) dan is dat mijn zaak en gaat het niemand geen ruk of reet aan, ik werk erzelf voor en betaal ook dan belasting, wie ben jij om er maar iets over te zeggen wat een ander wilt?
er lopen eerder teveel aan mensen rond, die storen me meer hoor :boos:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Nou ten eerste loopt mijn hond mij niet voor m'n voeten :roll:

WE weten dat het vol is in Nederland met oa. honden :denken: Beetje een hele vreemde redenatie van jou. Moet jij de honden opzij duwen ofzo als je naar buiten wilt lopen? Misschien is het anders hoor waar jij woont, kan maar ik kan hier gewoon normaal naar buiten gaan zonder overal honden te zien :19:

En dan waarom meer dan 2 honden. Gewoon omdat wij dat gezellig vinden. We hebben nu 2 honden. 1 Grote hond en 1 kleine hond. We wonen in een heel klein huisje met een hele grote tuin. De honden leven gewoon binnen en ik kan nog steeds makkelijk overal in huis komen. Als 1 van de honden echt oud begint te worden dan komt er hier een hond bij. Ja dan hebben we er 3. Nou en :19: En waarom? Gewoon omdat ik niet wil dat er 1 hond overblijft en alleen is. Daarom dus :ok:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Wij hebben een jaar lang drie (redelijk grote) honden gehad en ik vind het zelf niet veel :19:
Ze waren ook alle drie geen grote druktemakers.

Nu helaas nog maar een... maar goed, er zijn concrete plannen om daar verandering in te brengen :wink:

Waarom meer? Meer is leuker! Zoalng je de ruimte en de energie hebt om voor allemaal genoeg tijd en aandacht te hebben zie ik er geen bezwaar in. Als het aan mij ligt zou ik denk ik zo tot de 5 gaan zonder het te veel te vinden.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Als je genoeg tijd, geld en ruimte hebt en je kunt een hond een fantastisch leven bieden.....

Nou waarom dan niet?
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

jelle schreef:Wij hebben een jaar lang drie (redelijk grote) honden gehad en ik vind het zelf niet veel :19:
Ze waren ook alle drie geen grote druktemakers.

Nu helaas nog maar een... maar goed, er zijn concrete plannen om daar verandering in te brengen :wink:

Waarom meer? Meer is leuker! Zoalng je de ruimte en de energie hebt om voor allemaal genoeg tijd en aandacht te hebben zie ik er geen bezwaar in. Als het aan mij ligt zou ik denk ik zo tot de 5 gaan zonder het te veel te vinden.
Helemaal mijn idee,wel vind ik bij die groters zo'n klein druktmakertje juist leuk :wink:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

tineke schreef:
Helemaal mijn idee,wel vind ik bij die groters zo'n klein druktmakertje juist leuk :wink:
ik ook wel maar klein grut en Ferro is geen goede combinatie en ook Erik houdt meer van enig formaat. Dus voorlopig...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mathilde_
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mathilde_ »

Als je je honden een goed thuis kan bieden en goed kan onderhouden, waarom niet?
en honden lopen je niet voor de voeten, zeker niet als ze goed uitgelaten worden.. dan kunnen ze zelfs met velen in een flat wonen :jump1:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

jelle schreef:
tineke schreef:
ik ook wel maar klein grut en Ferro is geen goede combinatie en ook Erik houdt meer van enig formaat. Dus voorlopig...
De groters zijn hier juist extra leuk voor een kleintje dus dat kan makkelijk.
Mijn broer liet vroeger soms in noodgevallen als de vaste oppas niet kon mijn honden uit en had ook een hekel om met Keesje ,mijn toenmalige hondje een wit dwergkeesje,te lopen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Gelukkig heb ik maar 2 honden, en hoef ik me dus niet te verantwoorden :cheer: :cheer: :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”