Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waarom meer dan 2 honden?
Moderator: moderatorteam
waarom meer dan 2 honden?
Waarom houden jullie er meer dan 2 honden op na?
Dat zou ik wel eens willen weten, en dan heb ik het niet over grote boerderijen en grote tuinen, maar gewoon over gewone huizen of zelfs in apartementen?
Ik ben kleinbehuisd , en moet er niet aan deneken hier nòg 1 hond te hebben, "die voor mijn voeten loopt."
Je moet eens een grens trekken, maar waar ligt jùllie grens, of hebben jullie die wel/niet?
Maak er geen heftige discussie van, ook ik zal mij inhouden, want ook al is Nederland te vol met honden en katten ( dat weten we allemaal) , het mag geen verwijten of ruzie gaan worden.
Dat zou ik wel eens willen weten, en dan heb ik het niet over grote boerderijen en grote tuinen, maar gewoon over gewone huizen of zelfs in apartementen?
Ik ben kleinbehuisd , en moet er niet aan deneken hier nòg 1 hond te hebben, "die voor mijn voeten loopt."
Je moet eens een grens trekken, maar waar ligt jùllie grens, of hebben jullie die wel/niet?
Maak er geen heftige discussie van, ook ik zal mij inhouden, want ook al is Nederland te vol met honden en katten ( dat weten we allemaal) , het mag geen verwijten of ruzie gaan worden.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nummer 3 werd me in de schoot geworpen
En aangezien Nika hard achteruit aan het gaan was op dat moment heb ik ervoor gekozen haar erbij te nemen (voor Marouck zodat ze wat minder gefocused zou zijn op Nika en ook voor de sport).
Nika is weer opgeknapt sinds die tijd en ja....eigenlijk is het soms wel wat lastig om er 3 te hebben. Maar ach...ik geniet ervan.

En aangezien Nika hard achteruit aan het gaan was op dat moment heb ik ervoor gekozen haar erbij te nemen (voor Marouck zodat ze wat minder gefocused zou zijn op Nika en ook voor de sport).
Nika is weer opgeknapt sinds die tijd en ja....eigenlijk is het soms wel wat lastig om er 3 te hebben. Maar ach...ik geniet ervan.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Re: waarom meer dan 2 honden?
bauke schreef:Waarom houden jullie er meer dan 2 honden op na?
Jullie?

En of er nou 1 of 5 voor de voeten loopt, maakt in mijn ogen niets uit

-
- Zeer actief
Het zit je nogal dwars he...? Dit is al het derde of vierde topic dat je erover begint.
Ik vraag me ernstig af waarom je een hond hebt. Ik heb je nog niks leuks of liefs over hem horen zeggen. Alleen maar negatieve dingen over honden in het algemeen.
Maar mijn antwoord: je hebt nooit genoeg beesten. Als ik meer geld, ruimte en handen had gehad had ik het hele asiel leeggehaald.
Ik vraag me ernstig af waarom je een hond hebt. Ik heb je nog niks leuks of liefs over hem horen zeggen. Alleen maar negatieve dingen over honden in het algemeen.
Maar mijn antwoord: je hebt nooit genoeg beesten. Als ik meer geld, ruimte en handen had gehad had ik het hele asiel leeggehaald.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom heb jij uberhaupt voor een hond gekozen?
En even een antwoord op jouw vraag.... Ik heb geen hond

En even een antwoord op jouw vraag.... Ik heb geen hond

Laatst gewijzigd door jenny* op 16 aug 2006 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Tsja waarom hebben wij zoveel honden?
Ik denk omdat we de meeste stumpers gewoon niet kunnen laten zitten en die beestjes toch ook weer een thuis nodig hebben.
Ik heb zelf 5 honden in huis waarvan 3 herplaatsers. Daarnaast delen wij 2 honden met de buren die allebei ex- asielhonden zijn; 1 daarvan was oud en bejaard en de ander was agressief en heeft zware HD.
Tuurlijk denk ik weleens "tjonge het is wel lichtelijk uit de hand gelopen" maar als ik ze dan met zn allen (de buuf heeft zelf ook nog 4 honden, dus in totaal lopen er hier op en rond de boerderie 11 honden) over het hondenspeelveld zie rennen, vol van vreugde en onbezorgdheid dan weet ik weer waar ik het voor doe.
En wat een ander daarvan vind zal ons compleet aan onze **** roesten.
Ik denk omdat we de meeste stumpers gewoon niet kunnen laten zitten en die beestjes toch ook weer een thuis nodig hebben.
Ik heb zelf 5 honden in huis waarvan 3 herplaatsers. Daarnaast delen wij 2 honden met de buren die allebei ex- asielhonden zijn; 1 daarvan was oud en bejaard en de ander was agressief en heeft zware HD.
Tuurlijk denk ik weleens "tjonge het is wel lichtelijk uit de hand gelopen" maar als ik ze dan met zn allen (de buuf heeft zelf ook nog 4 honden, dus in totaal lopen er hier op en rond de boerderie 11 honden) over het hondenspeelveld zie rennen, vol van vreugde en onbezorgdheid dan weet ik weer waar ik het voor doe.
En wat een ander daarvan vind zal ons compleet aan onze **** roesten.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij nemen er een 3e bij als we helemaal buiten wonen binnenkort
Mijn redenen zijn dat ik weer een eigen hond wil, deze twee zijn toch meer van Martijn. Wij willen ook showen als dat kan en zelf wil ik iets van hondensport doen.
Verder wil ik een hond die echt goed waaks is als ik buiten woon en dan ook ingrijpt met de hele roedel. Dood aan degene die mijn huisje wil leeghalen

Verder wil ik een hond die echt goed waaks is als ik buiten woon en dan ook ingrijpt met de hele roedel. Dood aan degene die mijn huisje wil leeghalen

Het aantal is niet belangrijk maar hoe het onderling gaat. Gaat het onderling leuk dan is het heel leuk een grotere roedel te hebben.
En als het baasje dan gek op/met de honden is, is het naar mijn idee zeker niet verkeerd om meer als 2 honden te hebben.
Ow ik heb 3 honden en ik kan er geen één missen én ik struikel niet over mijn honden wél over kinderspeelgoed
En als het baasje dan gek op/met de honden is, is het naar mijn idee zeker niet verkeerd om meer als 2 honden te hebben.
Ow ik heb 3 honden en ik kan er geen één missen én ik struikel niet over mijn honden wél over kinderspeelgoed

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pardon? Weten WE dat allemaal? Ik denk daar anders over.bauke schreef:ook al is Nederland te vol met honden en katten ( dat weten we allemaal) , het mag geen verwijten of ruzie gaan worden.
Je gaat steeds puur bevooroordeeld een gesprek aan waarbij je probeert te doen alsof je objectief bent.

Ik heb nu 2 honden en pas als Nelson, de oudste van de twee, echt oud wordt komt er een derde..of ik moet in de tussentijd een rijke vent treffen en een huisje met een tuin krijgen..

Ik heb liever 3 honden dan 1 hond, dus om te voorkomen dat ik 1 hondje overhou als de oudste zou overlijden zou ik er dan dus een derde bijnemen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Moos
- Zeer actief
Ik heb twee honden omdat ik mijn eerste hond zo ontzettend lief en leuk en gezellig vond dat ik dolgraag EN hem zo gelukkig mogelijk wilde maken door hem een maatje te geven EN zelf graag twee keer de gezelligheid wilde hebben.
En voor jouw verder informatie; ik woon in een appartement van 45 m2 met twee honden waarvan ik werkelijk waar nooit denk "jemig, wat heb ik een last van jullie"

En voor jouw verder informatie; ik woon in een appartement van 45 m2 met twee honden waarvan ik werkelijk waar nooit denk "jemig, wat heb ik een last van jullie"

- linda
- Zeer actief
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb sinds 4 maanden nu 2 honden en het bevalt me prima
ik vind dat het niks uit maakt of je klein behuist bent, als je ze maar goed uitlaat.
Dan heb je thuis er ook geen last van en lopen ze zoals jij dat zeg , ze niet voor je voeten., Bij mij liggen ze vaak de hele dag te slapen. Ze moeten uiteraard wel met elkaar kunnen opschieten. Ik heb absoluut geen spijt dat ik er een tweede bij wilden.
ik vind dat het niks uit maakt of je klein behuist bent, als je ze maar goed uitlaat.
Dan heb je thuis er ook geen last van en lopen ze zoals jij dat zeg , ze niet voor je voeten., Bij mij liggen ze vaak de hele dag te slapen. Ze moeten uiteraard wel met elkaar kunnen opschieten. Ik heb absoluut geen spijt dat ik er een tweede bij wilden.
- beppie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Vooral 's winters. Lekker onder een dekentje op onze loeigrote bank met een boek. Een Smekkie bij me onder het dekentje. Een Casper die mijn voeten warm ligt te houden. En dan ook alle katten er nog bij her en der verspreid op de bank. Oh, en mijn man ligt/zit er dan ook nog ergens met een boekbeppie schreef:gezellig hoor

Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- beppie
- Zeer actief
Heerlijk is dat heBeëlzeBubble schreef:Vooral 's winters. Lekker onder een dekentje op onze loeigrote bank met een boek. Een Smekkie bij me onder het dekentje. Een Casper die mijn voeten warm ligt te houden. En dan ook alle katten er nog bij her en der verspreid op de bank. Oh, en mijn man ligt/zit er dan ook nog ergens met een boekbeppie schreef:gezellig hoorDat zijn de perfecte momenten

-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
En met paarden, en met duiven en met kanaries, maar vooral met mensen!bauke schreef: want ook al is Nederland te vol met honden en katten ( dat weten we allemaal) , het mag geen verwijten of ruzie gaan worden.
Hier heb ik maar één antwoord op: hoe beter je de mens leert kennen, hoe meer je van dieren gaat houden!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
- Zeer actief
hou je vooral niet in hoor?bauke schreef:Waarom houden jullie er meer dan 2 honden op na?
wat jouw kleine kl*terige huisje niet kan bieden kan een ander wel....al heb ik hier 12 boxertjes lopen(zou dat heerlijk zijn zeg) dan is dat mijn zaak en gaat het niemand geen ruk of reet aan, ik werk erzelf voor en betaal ook dan belasting, wie ben jij om er maar iets over te zeggen wat een ander wilt?
er lopen eerder teveel aan mensen rond, die storen me meer hoor

-
- Zeer actief
Nou ten eerste loopt mijn hond mij niet voor m'n voeten
WE weten dat het vol is in Nederland met oa. honden
Beetje een hele vreemde redenatie van jou. Moet jij de honden opzij duwen ofzo als je naar buiten wilt lopen? Misschien is het anders hoor waar jij woont, kan maar ik kan hier gewoon normaal naar buiten gaan zonder overal honden te zien
En dan waarom meer dan 2 honden. Gewoon omdat wij dat gezellig vinden. We hebben nu 2 honden. 1 Grote hond en 1 kleine hond. We wonen in een heel klein huisje met een hele grote tuin. De honden leven gewoon binnen en ik kan nog steeds makkelijk overal in huis komen. Als 1 van de honden echt oud begint te worden dan komt er hier een hond bij. Ja dan hebben we er 3. Nou en
En waarom? Gewoon omdat ik niet wil dat er 1 hond overblijft en alleen is. Daarom dus 

WE weten dat het vol is in Nederland met oa. honden

En dan waarom meer dan 2 honden. Gewoon omdat wij dat gezellig vinden. We hebben nu 2 honden. 1 Grote hond en 1 kleine hond. We wonen in een heel klein huisje met een hele grote tuin. De honden leven gewoon binnen en ik kan nog steeds makkelijk overal in huis komen. Als 1 van de honden echt oud begint te worden dan komt er hier een hond bij. Ja dan hebben we er 3. Nou en

-
- Zeer actief
Wij hebben een jaar lang drie (redelijk grote) honden gehad en ik vind het zelf niet veel
Ze waren ook alle drie geen grote druktemakers.
Nu helaas nog maar een... maar goed, er zijn concrete plannen om daar verandering in te brengen
Waarom meer? Meer is leuker! Zoalng je de ruimte en de energie hebt om voor allemaal genoeg tijd en aandacht te hebben zie ik er geen bezwaar in. Als het aan mij ligt zou ik denk ik zo tot de 5 gaan zonder het te veel te vinden.

Nu helaas nog maar een... maar goed, er zijn concrete plannen om daar verandering in te brengen

Waarom meer? Meer is leuker! Zoalng je de ruimte en de energie hebt om voor allemaal genoeg tijd en aandacht te hebben zie ik er geen bezwaar in. Als het aan mij ligt zou ik denk ik zo tot de 5 gaan zonder het te veel te vinden.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Helemaal mijn idee,wel vind ik bij die groters zo'n klein druktmakertje juist leukjelle schreef:Wij hebben een jaar lang drie (redelijk grote) honden gehad en ik vind het zelf niet veel![]()

-
- Zeer actief
ik ook wel maar klein grut en Ferro is geen goede combinatie en ook Erik houdt meer van enig formaat. Dus voorlopig...tineke schreef:
Helemaal mijn idee,wel vind ik bij die groters zo'n klein druktmakertje juist leuk
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

-
- Vaste gebruiker
De groters zijn hier juist extra leuk voor een kleintje dus dat kan makkelijk.jelle schreef:ik ook wel maar klein grut en Ferro is geen goede combinatie en ook Erik houdt meer van enig formaat. Dus voorlopig...tineke schreef:
Helemaal mijn idee,wel vind ik bij die groters zo'n klein druktmakertje juist leuk
Mijn broer liet vroeger soms in noodgevallen als de vaste oppas niet kon mijn honden uit en had ook een hekel om met Keesje ,mijn toenmalige hondje een wit dwergkeesje,te lopen.