Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

After summer wandeling - inschrijving gesloten

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

After summer wandeling - inschrijving gesloten

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Afbeelding

After summer wandeling
Zaterdag 16 september
14.00 uur
Soesterduinen

Inschrijving gesloten!!

Deelnemers
Hondenforum:
Eline: 1 persoon en 1 hond (Kiki)
Marloes: 1 persoon en 2 honden
Frederique: 1 persoon en 1 hond
Wendy (Jidde): 2 personen en 1 hond (Nanni)
Cleo: 1 persoon en 1 hond (Q)
Marye: 1 persoon en 1 hond
Yvette (Sita): 2 personen en 1 hond
Allison (Demi): 2 personen en 1 hond (Cujo)
Jessica (Hutsje): 1 persoon en 2 honden (Fritz en Ozzy)
Grethe (Schumi): 2 personen en 1 hond
Ariane (Teckelgek): 3 personen en 1 hond
Marie-Jose: 1 persoon en 2 honden (Maxi en Dusty)
Inge O: 1 persoon en 2 honden
Hilje (mercedes2803): 1 persoon
Marcel (tijger2): 1 persoon
Daan: 2 personen en 1 hond (Puck)
Jokie: 1 persoon en 2 honden
Yvonne (Doberluca): 2 personen en 1 hond
Milou (Pasja85): 1 persoon en 1 hond
Brigitte: 1 persoon en 1 hond
Jojenny: 1 persoon
Genevieve (pooh): 2 personen en 1 hond
Natas: 2 personen en 1 hond
Leane (P@co): 1 persoon en 1 hond (Spyro)
Annemiek (miekmiek): 1 persoon en 1 hond
Anja (*tweety*): 1 persoon en 1 hond
Lysette: 1 persoon en 2 honden
Sonja (sirene): 1 persoon en 3 honden
Nina (Balou2004): 2 personen en 2 of 3 honden
Olga (Olgaw37): 1 persoon en 2 honden
Charlotte (Sandro): 1 persoon en 1 hond (Yildah)
Dorien: 1 persoon met 1 hond (Cain)

Kooikerforum:
Jolanda met Kwiebus
Yvonne en Dirk met Noelle en drie Cavaliertjes
Tamara met Bailey
Hans en Christa en Robert met Tessa (Brams zusje)
Annie met Kasper

Updates en info via pb!
Afbeelding

Afbeelding

Routebeschrijving
De routebeschrijving naar de parkeerplaats aan de Foekenlaan in Soest. Let op: er is een omleiding!!!!
A27 uit de richting Utrecht en Almere:
> Afslag Bilthoven/Soest N234.
> Onderaan de afslag richting Soest (N234). Dit is een 80 km. weg en er staan twee flitsers.
> Eerste stoplichten rechtdoor (richting Soest).
> Eerste rotonde rechtdoor (richting Soest).
> Eerstvolgende stoplichten rechtsaf richting Soest (industriegebied). Je rijdt door het industriegebied heen.
> Deze straat heet de Koningsweg en hier is een omleiding ingesteld die begint bij de rotonde die je nadert.
> Bij de rotonde zie je een omleidingsbord 'volg 3'.
> De rotonde neem je driekwart (links).
> Vervolgens komen er drie omleidingsborden met '3' waarbij je bij het derde bord rechtsaf de Laanstraat oprijdt.
> Eerste rotonde rechtsaf.
> Eerste stoplichten linksaf, nu rij je weer op de Koningsweg
> Alsmaar rechtdoor totdat je een bordje ziet met 'Stayokay hotel'. Dit bordje volg je rechtsaf de straat 'Pimpelmoes' in. De weg maakt een scherpe bocht naar rechts en je blijft rechtdoor rijden.
> Aan de linkerkant zie je een manege. Na het passeren ga je op de eerstvolgende kruising linksaf (Den Blieklaan).
> Steek de spoorwegovergang aan de linkerkant over. Direct na de spoorwegovergang ga je rechtsaf de parkeerplaats op. Daar parkeren. Je loopt dan richting Soesterduinen het zandduin over. Daar verzamelen we.

A1 uit de richting A'dam en A'foort:
> Afslag Baarn/Soest.
> Hier is een kleine omleiding ingesteld maar die heeft geen consequenties voor de route.
> Onderaan de afslag ga je richting Soest, dit is de Amsterdamsestraatweg (bij de grote rotonde die je nader dus richting Soest).
> Bij de eerste stoplichten rechtdoor.
> Bij de tweede stoplichten (hier zie je aan de rechterkant Paleis Soestdijk) rechtsaf.
> Bij de eerstvolgende stoplichten linksaf richting Soest (industriegebied).
> Deze straat heet de Koningsweg en hier is een omleiding ingesteld die begint bij de rotonde die je nadert.
> Bij de rotonde zie je een omleidingsbord 'volg 3'.
> De rotonde neem je driekwart (links).
> Vervolgens komen er drie omleidingsborden met '3' waarbij je bij het derde bord rechtsaf de Laanstraat oprijdt.
> Eerste rotonde rechtsaf.
> Eerste stoplichten linksaf, nu rij je weer op de Koningsweg
> Alsmaar rechtdoor totdat je een bordje ziet met 'Stayokay hotel'. Dit bordje volg je rechtsaf de straat 'Pimpelmoes' in. De weg maakt een scherpe bocht naar rechts en je blijft rechtdoor rijden.
> Aan de linkerkant zie je een manege. Na het passeren ga je op de eerstvolgende kruising linksaf (Den Blieklaan).
> Steek de spoorwegovergang aan de linkerkant over. Direct na de spoorwegovergang ga je rechtsaf de parkeerplaats op. Daar parkeren. Je loopt dan richting Soesterduinen het zandduin over. Daar verzamelen we.
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 15 sep 2006 17:55, 56 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Wat bedoel je met "aanwezige" reuen? (FritZtechnisch gesproken)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Hutsje schreef:Wat bedoel je met "aanwezige" reuen? (FritZtechnisch gesproken)
Beetje lastig uit te leggen, euh...reuen die een confrontatie niet uit de weg gaan.

(Reini neem wel ff contact met je op, is wel zo handig)
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

FritZ is wel behoorlijk aanwezig (zols je hebt gezien) maar laat zich door een pup nog wegsnauwen (tot nu toe dan he) maar het lijkt me absoluut geen vechter.
Afbeelding
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Ik ga altijd heel graag met een groep wandelen, (erg gezellig om wat gezichten achter de namen te leren kennen, en leuk voor de hondjes), maar het valt me wel steeds vaker op dat er wandelingen georganiseerd worden waar een "maar" aan zit.
Ik bedoel er niks negatiefs mee, maar ik lees steeds meer, we gaan wandelen maar mijn hond kan niet los, mijn reu heeft een hekel aan andere reuen, die van mij houdt niet van gesnuffel aan haar kont, of andere gebruiksaanwijzingen.
Voor mij gaat de lol er wel vanaf zo. Elke hond is een individu, en heeft wel een beetje een gebruiksaanwijzing volgens mij?
Wordt er niet af en toe wat te krampachtig naar de gedragingen van de diverse honden gekeken? Ik maak nooit wat vreselijks mee tijdens de wandelingen, vooral niet als er een beetje relaxed tegen aan gekeken wordt.
Ik weet wel, nu zal er wel geroepen worden; "dan ga je toch gewoon niet mee", en dit keer doe ik dat ook niet.
Maar als ik moet gaan wandelen met een boek vol gebruiksaanwijzingen voor de diverse honden, dan is mijn zin al over.
Ben ik nu een uitzondering als ik er zo over denk, of moet ik ook maar twee gebruiksaanwijzingen gaan schrijven voor die beesten van mij? :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

johan schreef:Ik ga altijd heel graag met een groep wandelen, (erg gezellig om wat gezichten achter de namen te leren kennen, en leuk voor de hondjes), maar het valt me wel steeds vaker op dat er wandelingen georganiseerd worden waar een "maar" aan zit.
Ik bedoel er niks negatiefs mee, maar ik lees steeds meer, we gaan wandelen maar mijn hond kan niet los, mijn reu heeft een hekel aan andere reuen, die van mij houdt niet van gesnuffel aan haar kont, of andere gebruiksaanwijzingen.
Voor mij gaat de lol er wel vanaf zo. Elke hond is een individu, en heeft wel een beetje een gebruiksaanwijzing volgens mij?
Wordt er niet af en toe wat te krampachtig naar de gedragingen van de diverse honden gekeken? Ik maak nooit wat vreselijks mee tijdens de wandelingen, vooral niet als er een beetje relaxed tegen aan gekeken wordt.
Ik weet wel, nu zal er wel geroepen worden; "dan ga je toch gewoon niet mee", en dit keer doe ik dat ook niet.
Maar als ik moet gaan wandelen met een boek vol gebruiksaanwijzingen voor de diverse honden, dan is mijn zin al over.
Ben ik nu een uitzondering als ik er zo over denk, of moet ik ook maar twee gebruiksaanwijzingen gaan schrijven voor die beesten van mij? :mrgreen:
Er wordt op dit forum altijd over verantwoordelijkheid nemen gesproken. Vegas is een volwassen Amstaff reu en Reini gaat daar op een verantwoordelijke manier mee om. Als er andere 'aanwezige' reuen komen, kan Vegas niet los. Dat is prima op andere wandelingen, maar deze wandeling organiseren wij. Het lijkt mij niet zo vreemd dat wij dan alletwee willen dat Vegas wel los kan.

Wat wil je dan? Alle dominante reuen mee, ze rond laten rennen en op elkaar laten klappen? Dat is niet mijn idee van een gezellige wandeling, maar dat kan aan mij liggen. En Reini die Vegas de wandeling aangelijnd moet houden, is ook niet mijn idee van een wandeling die zij zelf mede-organiseert.

Dat jij honden hebt die met elke hond samen kunnen, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Mijn hond kan ook met iedere hond samen, maar ik kan me wel verplaatsen in mensen met een wat minder makkelijke hond. Jij niet blijkbaar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Ik heb volgens mij nooit geschreven dat die van mij met alle honden kunnen opschieten, en dat ik me niet kan inleven in een ander is ook maar jouw interpretatie?
Je hoeft niet meteen conclusies te trekken die nergens op gebaseerd zijn, het valt mij gewoon op dat in het algemeen er steeds meer "eisen" gesteld worden aan de condities om te gaan wandelen.
In dit geval kan het misschien ook best terecht zijn, ik zeg nergens dat het niet zo is, daar hoef je je niet om aangevallen te voelen hoor.
Ik denk alleen dat er vaak vooraf veel te krampachtig gedaan wordt, en het in de praktijk 100% meevalt. Thats all........ :19:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

dan is er naar alle waarschijnlijkheid ook "meeting" in Noord Brabant :jank:
Ik zou graag mee willen,maar de meeting lijkt me ook leuk...
Zoek stok!
Zeer actief

johan schreef: Ik denk alleen dat er vaak vooraf veel te krampachtig gedaan wordt, en het in de praktijk 100% meevalt. Thats all........ :19:
Daar verschillen we dan van mening. Het valt op veel wandelingen mee omdat mensen van tevoren inschatten of een hond wel of niet meekan en wel of niet los kan. Reini houdt Vegas bijv. aan de lijn tijdens wandelingen met vreemde reuen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

mercedes2803 schreef:dan is er naar alle waarschijnlijkheid ook "meeting" in Noord Brabant :jank:
Ik zou graag mee willen,maar de meeting lijkt me ook leuk...
Ja, ik zag het gisteren al. Onze datum stond ook al even, vandaar.

Gewoon lekker gaan camperen joh, van ons is het maar een middagje (niet dat ik je niet meewil hoor :wink: ).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

johan schreef:Ik heb volgens mij nooit geschreven dat die van mij met alle honden kunnen opschieten, en dat ik me niet kan inleven in een ander is ook maar jouw interpretatie?
Je hoeft niet meteen conclusies te trekken die nergens op gebaseerd zijn, het valt mij gewoon op dat in het algemeen er steeds meer "eisen" gesteld worden aan de condities om te gaan wandelen.
In dit geval kan het misschien ook best terecht zijn, ik zeg nergens dat het niet zo is, daar hoef je je niet om aangevallen te voelen hoor.
Ik denk alleen dat er vaak vooraf veel te krampachtig gedaan wordt, en het in de praktijk 100% meevalt. Thats all........ :19:
Dat is dan misschien maar mijn mening.
Maar ik denk dat je beter van te voren krampachtig kunt zijn, dan wanneer het gigantisch verkeerd gaat tijdens een wandeling.

Ik vind dat ze in deze situatie best wel mogen vermelden de dominante reuen en stok gerichte honden thuis te laten. Als ze van te voren weten dat het anders problemen geeft kun je het toch beter even vermelden zodat daar rekening mee gehouden kan worden :denken: .

Het zal vaak ook wel reuze meevallen, maar beter voorkomen dan genezen denk ik dan maar :19: . En niemand kan Vegas natuurlijk zo inschatten als Reini.
Als Reini op deze manier op haar gemak met Vegas kan wandelen vind ik dat haar goed recht, zeker als ze zelf de wandeling organiseerd, dan mag je toch wel zorgen dat je met een gerust hart op pad gaat :wink:
(ja ze organiseerd het samen met Linda, maar het is duidelijk dat Linda het ook belangrijk vindt dat Vegas los kan!).
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hutsje schreef:FritZ is wel behoorlijk aanwezig (zols je hebt gezien) maar laat zich door een pup nog wegsnauwen (tot nu toe dan he) maar het lijkt me absoluut geen vechter.
Ja, maar dat was natuurlijk ook niet zomaar de eerste de beste pup, dat was een zeer gevaarlijke Laekense Herder! :smile:

Ik zou graag meewillen, maar die dag zit ik met Nozem op de show in Zwolle dus helaas moet ik verstek laten gaan.
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Ik zou graag een keertje mee willen maar het is helaas altijd op zaterdag en dan moet ik vrijwel altijd werken. Een keertje op zondag lijkt me heel erg leuk, de Soesterduinen zien er namelijk wel altijd leuk en mooi uit op de foto's!
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Ik ben van de partij met alleen Q :wink:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Ik wil wel mee met tess.Maar tess kan misschien nog niet hele stuk mee ivm leeftijd.Fellow laat ik thuis dat komt op een andere wandeling dan wel!
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

johan schreef:Ik denk alleen dat er vaak vooraf veel te krampachtig gedaan wordt, en het in de praktijk 100% meevalt. Thats all........ :19:
Ik vind niet dat ik krampachtig bezig ben, ik weét dat Vegas ruzie maakt om stokken met andere honden en ik heb dat helaas (nog) niet zo goed onder controle dat ik kan voorkomen dat hij bezit afpakt en het gaat verdedigen. Om geen risico te lopen dat hij gaat lopen etteren is mijn vraag honden die ook fel zijn op stokken, op de mede door mij georganiseerde wandeling, niet mee te nemen. Dat is toch niet zo raar? Ik ga ook weleens mee met wandelingen vanuit het forum waar iedereen mee kan gaan en dan gaat Vegas aan de lijn. Het zou wel zo leuk zijn als hij met deze wandeling los kan.

Vegas is een volwassen, ongecastreerde Amstaff reu en ik ben daar voorzichtig mee. Normaal gesproken pleit dat voor je, maar voor deze wandelingen geldt dat kennelijk niet.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Zoek stok! schreef: Wat wil je dan? Alle dominante reuen mee, ze rond laten rennen en op elkaar laten klappen.....

Blisje heeft gelijk ze ogen open? :mrgreen:
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Lijkt me leuk, maar Linda, jij hebt ook gezien hoe geobserdeert en fel Joy op stokken/ballen is, dus lijkt me niet zo'n goed idee om te komen.
Afbeelding
Dirk
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dirk »

Noëlle wil ook graag mee .... ze is wel gek van stokken, maar als Vegas haar stok (ze houdt niet van kleintjes) afpakt zal ze hem niet direct opvreten :wink: ..... deed ze vorige keer ook niet ..!!!

(Linda, als het goed is heeft Yvonne je gePB't op het Kooikerforum)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

sorry maar ik sla dit keer een keertje over
de volgende keer maar weer :pffff:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Mijn honden willen wel komen :mrgreen: Mits ze goedgekeurd worden door Vegas :smile:
Reini
Zeer actief

jidde schreef:Mijn honden willen wel komen :mrgreen: Mits ze goedgekeurd worden door Vegas :smile:
Twee enge hedders :N: Dat kan echt niet hoor :neenee:

:mrgreen: :mrgreen: Leuk dat je meegaat :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Dirk schreef:Noëlle wil ook graag mee .... ze is wel gek van stokken, maar als Vegas haar stok (ze houdt niet van kleintjes) afpakt zal ze hem niet direct opvreten :wink: ..... deed ze vorige keer ook niet ..!!!

(Linda, als het goed is heeft Yvonne je gePB't op het Kooikerforum)
Hoi Dirk. Vegas vond Noëlle volgens mij wel erg interessant met die levensgrote stok :mrgreen: Leuk dat je er bij bent :ok:
Afbeelding
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

kan iemand een adres neerzetten, kan ik kijken hoelang het rijden is :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Jokie schreef:kan iemand een adres neerzetten, kan ik kijken hoelang het rijden is :wink:
Den Blieklaan in Soest.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om niet te gaan. Het is erg lastig in soesterduinen met een wandelwagen. Bovendien kan femke niet mee door het mulle zand, dus dan blijft er steeds minder over. Helaas dus!
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik wil graag een keertje naar de soesterduinen :mrgreen:

Reini, Janus is een reutje, af en toe wel 'aanwezig' maar laat zich tot nu wel wegsnauwen.
Wegsnauwen is wel nog maar 2 keer gebeurd, door een leonberger reu en door een dog ( van Cleo, Queen was het toch? )
Als ik alleen met janus wandel is hij wel gek op stokken, maar als hij met een groep gaat kijkt hij er vaak niet echt naar om.

Zou janus met vegas kunnen?
Zo niet dan blijven wij gewoon thuis :mrgreen:
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Zoek stok! schreef:
Jokie schreef:kan iemand een adres neerzetten, kan ik kijken hoelang het rijden is :wink:
Den Blieklaan in Soest.
Hmm zou ongeveer een uurtje rijden zijn volgens de planning :wink:

Ga eens effe nadenken :mrgreen:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Jokie schreef:
Zoek stok! schreef:
Den Blieklaan in Soest.
Hmm zou ongeveer een uurtje rijden zijn volgens de planning :wink:

Ga eens effe nadenken :mrgreen:
Ik ben vorige week van enschede naar Baarn gereden( en dat ligt bij soest in de buurt, heb ik me laten vertellen :mrgreen: ) en daar heb ik 1,5 uur over gedaan.
Maar ik moest dan ook overdreven netjes 120 rijden op de snelweg omdat ik een auto had geleend.
Zo ver is het dus niet :mrgreen:

Linda en Reini, als Janus niet mee kan en ik blijf vrij dat weekend dan kom ik eventueel wel zonder hondenbeest
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef:Na lang wikken en wegen heb ik besloten om niet te gaan. Het is erg lastig in soesterduinen met een wandelwagen. Bovendien kan femke niet mee door het mulle zand, dus dan blijft er steeds minder over. Helaas dus!
Jammer!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”