Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips gevraag, Veluwe/Gelderland

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

M@ri@nne
Zeer actief

Tips gevraag, Veluwe/Gelderland

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Wij zijn wel weer toe aan een wandweling op onbekend gebied. :mrgreen:
Maar dan wel een losloopgebied met weinig tot geen wild graag. :N:
Kom maar op met die tips. :cheer:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marion.

Re: Tips gevraag, Veluwe/Gelderland

Ongelezen bericht door Marion. »

M@ri@nne schreef:Wij zijn wel weer toe aan een wandweling op onbekend gebied. :mrgreen:
Ja jeetje. Iets meer info voor het gebied?

Ik zeg nu Rozendaalse Heide, maar gezien de afstand gok ik dat je daar al 1000x bent geweest :19:
M@ri@nne
Zeer actief

Marion. schreef:
M@ri@nne schreef:Wij zijn wel weer toe aan een wandweling op onbekend gebied. :mrgreen:
Ja jeetje. Iets meer info voor het gebied?

Ik zeg nu Rozendaalse Heide, maar gezien de afstand gok ik dat je daar al 1000x bent geweest :19:
Volgens mij zijn we daar nog nooit geweest. :N:
Wij gaan nooit die richting op omdat het daar zo'n groot gebied is en wij niet weten waar je moet zijn. :19:
Vandaar dit topic. :idea:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ginkelse hei in Ede? Ik heb daar wel een keer een schaapsherder met kudde zien lopen...
M@ri@nne
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Ginkelse hei in Ede? Ik heb daar wel een keer een schaapsherder met kudde zien lopen...
Zulke ontmoetingen zitten wij niet op te wachten. :neenee: :mrgreen:
En daar loopt inderdaad een herder met schapen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

strand in Wijk aan Zee??? :mrgreen:
is wildloos :cheer:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

M@ri@nne schreef:Volgens mij zijn we daar nog nooit geweest. :N:
Wij gaan nooit die richting op omdat het daar zo'n groot gebied is en wij niet weten waar je moet zijn. :19:
Dan moet je daar dus heen.

Pleyroute. Op het Velperplein nemen jullie de 3e afslag. Langs een benzinepomp. Door, door, door. Op een gegeven moment een soort van T-splitsing (weet niet zeker of je linksaf maar je herkent het wel; bij stoplichten). Daar rechtsaf, richting Rhenen. Doorrijden tot de rotonde, en driekwart nemen. Dan 2e afslag rechts. Einde weg weer rechts. Bospad rij je helemaal uit (gevaarlijke kruising oversteken) tot je een parkeerplaats ziet. Daar staat ook een informatiebord. Als je daarvoor staat zie je links de heide. Zover je kijkt mogen honden los. Je kunt er een leuk loslooprondje maken :wink:

Misschien is er iemand anders die je de weg beter uit kan leggen :19:
M@ri@nne
Zeer actief

ien schreef:strand in Wijk aan Zee??? :mrgreen:
is wildloos :cheer:
Anderhalf uur rijden. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Marion. schreef:

Pleyroute. Op het Velperplein nemen jullie de 3e afslag. Langs een benzinepomp. Door, door, door. Op een gegeven moment een soort van T-splitsing (weet niet zeker of je linksaf maar je herkent het wel; bij stoplichten). Daar rechtsaf, richting Rhenen. Doorrijden tot de rotonde, en driekwart nemen. Dan 2e afslag rechts. Einde weg weer rechts. Bospad rij je helemaal uit (gevaarlijke kruising oversteken) tot je een parkeerplaats ziet. Daar staat ook een informatiebord. Als je daarvoor staat zie je links de heide. Zover je kijkt mogen honden los. Je kunt er een leuk loslooprondje maken :wink:

Moet lukken zo. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Als je naar het station in Nunspeet rijdt, is daar vlak tegenover het bezoekerscentrum en uitkijktoren. Vanaf de parkeerplaats loop je het bos in, en mag de hond heerlijk los!! Route-kaartje verkrijgbaar bij het bezoekers-centrum.
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Canecorsosultan schreef:Als je naar het station in Nunspeet rijdt, is daar vlak tegenover het bezoekerscentrum en uitkijktoren. Vanaf de parkeerplaats loop je het bos in, en mag de hond heerlijk los!! Route-kaartje verkrijgbaar bij het bezoekers-centrum.
Volgens mij is dat nog geen Zandenbos, dus mag je hond daar nog niet los. (Weet ik wel zeker eigenlijk.)
In het Zandenbos mogen de honden wel overal los, dat is ook zeker een aanrader (maar dat kent Marianne al :wink: ).
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

M@ri@nne schreef:
Marion. schreef:

Moet lukken zo. :mrgreen:
Mijn route is volgens mij iets anders :wink:

Pleyroute 3e afslag velp in, 2 stoplicht rechtsaf, deze weg geheel volgen (over een spoorweg heen oa) einde weg rechtsaf. Eerste weer links, hierbij einde weg links af en dan de eerste rechts af, einde weg volgen naar rechts, je gaat nu het bos in weg dus helemaal volgen over die kruising heen en dan gewoon rechtdoor naar de laatste parkeerplaats (vind ik het makkelijkst :mrgreen: )
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik loop graag bij ons in het renneke, maar daar loopt veel wild en bij mooi weer aan het begin ook veel mensen. maar als je 10 minuten het bos inbent kom je niemand meer tegen.

annastraat richting malden, gaat over in rijksweg. helemaal naar plasmolen. dan kom je in dat horecastukje met allemaal restaurantjes en aan de linkerkant staat een restaurantboerderij plasmolens hof dacht ik.

daar parkeren meteen rechts van dat restaurant het bos in en rechts aanhouden.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

massam schreef:ik loop graag bij ons in het renneke, maar daar loopt veel wild en bij mooi weer aan het begin ook veel mensen. maar als je 10 minuten het bos inbent kom je niemand meer tegen.

annastraat richting malden, gaat over in rijksweg. helemaal naar plasmolen. dan kom je in dat horecastukje met allemaal restaurantjes en aan de linkerkant staat een restaurantboerderij plasmolens hof dacht ik.

daar parkeren meteen rechts van dat restaurant het bos in en rechts aanhouden.
Daar zijn toch die mooie beekjes?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Groetjes van Charlotte
Afbeelding
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

Roosendaalse Heide of Veld vind ik eindeloos, het ìs ook een eindeloos groot veld !!
Typisch, dat je daar nog nooit bent geweest, want het is erg bekend daar in die omgeving.

Er wordt ook daar veel afgesproekn met wandel-honden-clubs, dus iets voor dit forum?

Als je de hele ronde doet, ben je 1 ½ uur bezig ! Maar je kan ook zig-zag , natuurlijk.
Fresco
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fresco »

Dag Marianne,
Ik vond onlangs de website www.wandelzoekpagina.nl , aanbevelenswaard (of kent iedereen die al?). Hier kun je zoeken naar wandelingen met honden, op afstand en op plaats. Er zitten er een aantal tussen waar jij vast wat aan hebt.
Fresco: een Italiaans windhondje, in memoriam.

Groeten van Raya (een Duitse staande korthaar, geb. 04-06-11) en het vrouwtje

In memoriam: Raisa (een whippet, + 10-01-11), Fresco, (een Italiaans windhondje + 10-09-2014)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Fresco schreef: Dag Marianne,
Ik vond onlangs de website www.wandelzoekpagina.nl , aanbevelenswaard (of kent iedereen die al?). Hier kun je zoeken naar wandelingen met honden, op afstand en op plaats. Er zitten er een aantal tussen waar jij vast wat aan hebt.
Volgens mij staan hier geen specifieke losloopgebieden op?
Fresco
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fresco »

Scooby schreef:
Fresco schreef: Dag Marianne,
Volgens mij staan hier geen specifieke losloopgebieden op?
Nee, dat heb ik ook nog niet gezien. Maar, ik moet hier bekennen dat ik de honden meestal toch los laat waar het niet mag :roll: , omdat in mijn omgeving helemaal geen losloopgebieden bestaan. En ik neem aan dat alle wandelingen uit de ANWB-boekjes 'wandelen met je hond' al vaak genoemd zijn? Daar staan er ook een aantal in in de Veluwe, die ik zelf nog wil gaan uitproberen, maar die zal ze vast wel kennen?
Fresco: een Italiaans windhondje, in memoriam.

Groeten van Raya (een Duitse staande korthaar, geb. 04-06-11) en het vrouwtje

In memoriam: Raisa (een whippet, + 10-01-11), Fresco, (een Italiaans windhondje + 10-09-2014)
M@ri@nne
Zeer actief

We zijn dan eindelijk naar de Rozendaalse Heide geweest. :mrgreen:
Heerlijk gewandeld daar. :cheer:
Bedankt voor de tip. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”