Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen omgeving Epe

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

DoberLuca
Actief

Wandelen omgeving Epe

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Wij gaan 26 augustus een weekje naar RCN camping De Jagerstee met Luca.
Hebben jullie tips om te wandelen?? Graag plekken waar niet zo veel wild zit, ik denk nl. dat Luca daar achteraan zal gaan. Hazen en eekhoorns hebben we hier in het Amsterdamse bos ook, en daar gaat hij dus acheraan.
2 jaar geleden in Hardewijk geweest, overdag in het Strokelbos geen last, maar 's avonds was hij dus wel weg. Sta je dan.....
Dus wij wandelen alleen overdag, maar nu de leuke losloopgebieden nog!!

Bedankt alvast,
Yvonne
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

op 10 minuten van epe ligt Heerde met het zwolsche bos. hier zijn door staatsbosbeheer drie routes uitgezet en in het boek wandelen met je hond deel 1 staat ook een route. op 20 minuten van epe ligt apeldoorn hier ligt een speciaal hondenbos dit is geheel omheind en er is een speelveld met kiosk en terras. ook is er een route uitgezet
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

De renderklippen in Epe! Een groot losloop gebied en er zit overdag geen wild. De route naar de renderklippen loopt door het bos en daar kan wel wat wild zitten, eenmaal op de hei is het overzichtelijk.
Mijn honden gaan ook achter wild aan maar op de renderklippen heb ik daar geen last van.

Wel even goed kijken of je de schaapsherder met zijn kudde ziet.
Als je de hei op gaat moet je eerst een heuvel op, eenmaal boven heb je uitzicht over de hele hei en kun je goed zien of de schapen er lopen.

Vanaf de camping kun je een leuke wandeling naar de Renderklippen maken.
Je moet dan via 1 van de achteruitgangen gaan en richting het golden tulip hotel lopen. (dat hele stuk is wel aangelijnd) Als je met de auto gaat moet je naar de Dellenweg en parkeren bij het hertenkamp. Vanaf het hertenkamp loop je via het brede zandpad richting bos en zie je vanzelf aan je linkerhand de heide.

Dit is trouwens het enige losloop gebied in Epe. Je kan naar het Zwolse bos (ook een aanrader) Of naar de gortelse heide in Vaassen. (aan de gortelse weg) Alleen is dit gebied niet zo heel groot en zit er wel wild (ook overdag)

Als je nog meer wilt weten over Epe geef je maar een gil. Ik heb daar 17 jaar gewoond en ken het op mijn duim!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Sandro schreef:De renderklippen in Epe! Een groot losloop gebied en er zit overdag geen wild. De route naar de renderklippen loopt door het bos en daar kan wel wat wild zitten, eenmaal op de hei is het overzichtelijk.
Mijn honden gaan ook achter wild aan maar op de renderklippen heb ik daar geen last van.

Als je de hei op gaat moet je eerst een heuvel op, eenmaal boven heb je uitzicht over de hele hei en kun je goed zien of de schapen er lopen.

Je moet dan via 1 van de achteruitgangen gaan en richting het golden tulip hotel lopen. (dat hele stuk is wel aangelijnd) Als je met de auto gaat moet je naar de Dellenweg en parkeren bij het hertenkamp. Vanaf het hertenkamp loop je via het brede zandpad richting bos en zie je vanzelf aan je linkerhand de heide.

Dit is trouwens het enige losloop gebied in Epe. Je kan naar het Zwolse bos (ook een aanrader) Of naar de gortelse heide in Vaassen. (aan de gortelse weg) Alleen is dit gebied niet zo heel groot en zit er wel wild (ook overdag)

Als je nog meer wilt weten over Epe geef je maar een gil. Ik heb daar 17 jaar gewoond en ken het op mijn duim!
Hoe kom je daar vanaf Elburg dan. Volgens mij ben ik daar nog nooit geweest, ik kom wel vaak bij het Zwolsche Bos en Heerderstrand (in de winter) :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Charlotte*
Zeer actief

clausipaus schreef:
Sandro schreef:De renderklippen in Epe! Een groot losloop gebied en er zit overdag geen wild. De route naar de renderklippen loopt door het bos en daar kan wel wat wild zitten, eenmaal op de hei is het overzichtelijk.

Je moet dan via 1 van de achteruitgangen gaan en richting het golden tulip hotel lopen. (dat hele stuk is wel aangelijnd) Als je met de auto gaat moet je naar de Dellenweg en parkeren bij het hertenkamp. Vanaf het hertenkamp loop je via het brede z

andpad richting bos en zie je vanzelf aan je linkerhand de heide.

Hoe kom je daar vanaf Elburg dan. Volgens mij ben ik daar nog nooit geweest, ik kom wel vaak bij het Zwolsche Bos en Heerderstrand (in de winter) :mrgreen:
Anders gaan we een keer samen lopen...en misschien hebben nog meer forummers zin om op de renderklippen te lopen.
PB is trouwens onderweg (voor de routebeschrijving)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Super zeg dat je zo vanaf de camping naar de hei kunt lopen!

We willen wel op verschillende plekken lopen. Er is genoeg in de buurt blijkt!

Bedankt voor de tips.
Gr. Yvonne
Afbeelding
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Takkie »

Hallo!

Ik kom ook bijna dagelijks op de renderklippen. Als je wilt, kan je daar zo een paar uur wandelen zonder te verdwalen.

Momenteel staat de heide in bloei, mooi hoor!
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Sandro schreef:
Anders gaan we een keer samen lopen...en misschien hebben nog meer forummers zin om op de renderklippen te lopen.
Ik vind het een goed idee :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Sandro schreef:Anders gaan we een keer samen lopen...en misschien hebben nog meer forummers zin om op de renderklippen te lopen.
Ja, leuk! :ok:
Charlotte*
Zeer actief

Oke, dan ga ik gewoon een datum prikken!!
Het is wel verstandig om pas over een paar weken te gaan ivm met de toeristen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Sandro schreef:Oke, dan ga ik gewoon een datum prikken!!
Het is wel verstandig om pas over een paar weken te gaan ivm met de toeristen.
Leuk! Roept u maar! :wink:
Charlotte*
Zeer actief

Groetjes van Charlotte
Afbeelding
caelybliss
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door caelybliss »

Hmm...ik woon in Hattem, wandel vrij geregeld in het Zwolse Bos en op het Heerderstrand (van oktober tot april dus, want dan mag het), maar de Renderklippen ken ik niet. Kan iemand mij pb'en hoe ik daar kom? Alvast bedankt!
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”