Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe je als je niet (meer) welkom bent met je hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Els
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Els »

Hoi,

Ik overleg altijd met degene waar ik heen ga of ik Pasjah mee kan nemen.
Deed ik met Laika ook. Kon haar overal mee naar toe nemen.
Alleen bij één vriendin die een poes had nam ik zelf mijn hond al niet mee. Maar de poes is helaas overleden en zij vind het ook prims dst Pasjah meekomt.

In het verzorgingshuis van vader trekt Pasjah volop de aandacht. Doet ze zelf niets voor maar al die oudjes vinden vinden zo'n klein hondje zo schattig.

Pasjah is erg rustig in de auto, zit wel in de gordel zoals het schijn te moeten tegen woordig.

Els
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Ik neem de honden niet mee, alleen af en toe naar mijn schoonouders, omdat die geen dieren hebben en teckelvisite erg leuk vinden.
Verder hebben vrijwel alle familieleden en vrienden katten die niet aan honden gewend zijn.
Honden zijn hier welkom, mits ze niet achter de katten aangaan en rustig met de honden zijn, aangezien ze erg mutserig aangelegd zijn.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

bauke schreef: Denk ook een andersom: die vrienden zijn blij jullie niet meer te zien mèt je hond ( en ) :ok:
Vandaar het contact verlies, van hùn kant, ook zeker?
Ooit daar eens aan gedacht?? :denken:
Euh....sinds ik Bram heb, heb ik juist meer vrienden ipv minder :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef: Ik zei op een gegeven ogenblik dat ik mensen die hun hond als kind beschouwen ongezond vind denken. Ben benieuwd naar de meningen van degenen die dat NIET vinden en vooral ook het waaróm.
wacht in spanning af :ok:
Ik heb al een aantal keer gereageerd met normale woorden :roll:

Mensen die hun hond met een kind vergelijken, willen daarmee aangeven dat ze hun hond heel belangrijk vinden. Niet dat de hond letterlijk een kind is.

En ik zie werkelijk niet waarom het ongezond is om je hond heel belangrijk te vinden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Wat mij verbaast......er zijn stukken geschreven door Martijn,Beelzebubble ,Mercedes...er daar wordt compleet niet op gereageerd door Nanna.... :19:
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-José schreef:Wat mij verbaast......er zijn stukken geschreven door Martijn,Beelzebubble ,Mercedes...er daar wordt compleet niet op gereageerd door Nanna.... :19:
Jij bent veel interessanter :pffff: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:Wat mij verbaast......er zijn stukken geschreven door Martijn,Beelzebubble ,Mercedes...er daar wordt compleet niet op gereageerd door Nanna.... :19:
Jij bent veel interessanter :pffff: :wink:
:smile: :smile:
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

BeëlzeBubble schreef:En mijn honden worden niet in hun eigen huis aan de radiator vastgebonden. Voor mijn gevoel is dat vanalles hartstikke mis mee.
Ik was het nog vergeten, ja dat weten jullie natuurlijk niet, maar ik woon in een 1 kamer flat zònder hal of gang, en zònder "boven of beneden" , dus zònder vedere kamers met deuren..
Nu is het duidelijker voor jullie wat ik nu doe met mijn hond, ik kàn niet anders dan dit.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Haar opmerkingen zijn aan ons allemaal gericht hoor...
En ze begon met mij hoor :boos: had je dat gemist?
Ik was bekrompen en ik zou heel wat missen in mijn leven :ok:

Maar verrek..net als Linda heb ik de afgelopen jaren juist meer mensen leren kennen...goed...ze hebben vaak ook honden, maar jee....ik leef dus niet beperkt en ik mis dus toch niet wat ...wat goed zeg!
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

bauke schreef:
BeëlzeBubble schreef:En mijn honden worden niet in hun eigen huis aan de radiator vastgebonden. Voor mijn gevoel is dat vanalles hartstikke mis mee.
Ik was het nog vergeten, ja dat weten jullie natuurlijk niet, maar ik woon in een 1 kamer flat zònder hal of gang, en zònder "boven of beneden" , dus zònder vedere kamers met deuren..
Ja? Dus?
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
MJ
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Haar opmerkingen zijn aan ons allemaal gericht hoor...
En ze begon met mij hoor :boos: had je dat gemist?
Ik was bekrompen en ik zou heel wat missen in mijn leven :ok:
:smile: :smile: :smile:
Maar verrek..net als Linda heb ik de afgelopen jaren juist meer mensen leren kennen...goed...ze hebben vaak ook honden, maar jee....ik leef dus niet beperkt en ik mis dus toch niet wat ...wat goed zeg!
Zo is het! :wink:
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

MoniqueDM schreef:
BeëlzeBubble schreef:Tuurlijk moeten ze in hun mand pitten ipv languit op de bank omdat daar bezoek zit. Tuurlijk krijgen ze een lekkere kluif zodat ze (lees: Smekkie) daar mee bezig zijn en niet constant bij ze op schoot springen.
Tuurlijk roep ik Smek bij me als hij op een vriendin van me afdendert die niet dol is op lik en slobberpartijen waar Smek wel heel dol op is. Maar in ruil daarvoor verwacht ik wel dat er niet tegen mijn honden gefoetert wordt als het een keer wel gebeurt. En dat mensen niet in de deuropening blijven staan dralen en mutsen zodat Casper in paniek raakt. En dat ze snappen dat Casper flink te keer kan gaan als ze binnenkomen. En dat hij gauw bang kan worden dus dat ze niet constant drukke, wilde gebaren moeten maken met een harde stem erbij.

Het moet (en kan) van twee kanten komen hoor. Zoals ik al eerder zei: de honden en katten horen bij het gezin. Als je hier op bezoek komt ga je automatisch akkoord met het feit dat je kleren onder de haren zitten, dat de kans groot is dat je een wasbeurt krijgt van Smek. Dat Casper misschien van je schrikt en kan gaan blaffen. Dat als je een stuk koek laat vallen dat je het toch echt kwijt bent omdat het in Smek zijn buik zit voor je beseft wat er gebeurd. Dat als je zelfs maar aan slagroom denkt dat er een kwijlende kat bij je op schoot zit te bedelen.

In ruil daarvoor roep ik Smek bij me als ik denk dat hij van plan is te trakteren op een van zijn befaamde slobberpartijen. Waarschuw ik iedereen van te voren in welke situaties Casper herrie kan gaan maken. Geef ik de kat zijn eigen lik slagroom zodat hij van de jouwe afblijft. Stofzuig ik een keer extra zodat je maar een paar haren op je kleren hebt ipv een spiksplinternieuw wintervachtje.

Dus... Ik wil aan alle kanten rekening houden met bezoek maar als mensen van me verwachten dat ik mijn beesten ga wegwerken, vastleggen of opsluiten dan heb ik eerlijk gezegd liever dat ze gewoon wegblijven. Ik heb nu eenmaal honden en katten en die horen bij mij en bij mijn huis (thuis).

Als ik bij mijn neefje en nichtje op bezoek ga weet ik van te voren toch ook dat ik thuiskom met een plakkend gezicht van alle "vieze toet zoenen en knuffels". Dat ik een pracht van een vlek op mijn trui heb omdat mijn babyneefje zo nodig weer zijn eten op mij moet opkotsen. Hoe hard hun papa en mama ook hun best doen het te voorkomen :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: Geweldig geschreven en ook nog eens zo, dat ik me er helemaal in kan vinden. Toppie :ok: !
Idem!!!! :ok:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Nanna schreef:
Wat mij verbaast......er zijn stukken geschreven door Martijn,Beelzebubble ,Mercedes...er daar wordt compleet niet op gereageerd door Nanna....
Nanna heeft nog wel wat anders te doen dan alleen op fora rond te hangen.... :cheer:
Bovendien ben ik over het onderwerp uitgekwekt, heb er niets meer aan toe te voegen.
Vind ik serieus jammer. :19:
Martijn had een stuk geschreven met daarin een paar vragen gesteld en Mercedes en Beelzebubble zetten uiteen hoe zij met bezoek en hun honden omgingen. Ik was erg benieuwd naar jouw reactie daarop .
Maar ja..jammer. :19:
Anouschka
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anouschka »

Zoek stok! schreef:Mensen die hun hond met een kind vergelijken, willen daarmee aangeven dat ze hun hond heel belangrijk vinden. Niet dat de hond letterlijk een kind is.

En ik zie werkelijk niet waarom het ongezond is om je hond heel belangrijk te vinden.
Inderdaad, hier ben ik het helemaal mee eens :ok:
Groetjes van Anouschka en Faolin

Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Bij sommige familieleden en vrienden kan ik Vito wel meenemen maar ik zou niet weten waarom ik zonodig me hond mee moet nemen als ik op visite ga :roll:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
abil
Vaste gebruiker

mee op bezoek

Ongelezen bericht door abil »

dat is een interessant onderwerp
Mee of niet?
Gelukkig kan ik hen meestal meenemen. Zo niet probeer ik hen achter te laten met oppas.
Wij zijn gelukkig met drie gezinnen die dol zijn op honden en er is meestal wel iemand die kan oppassen.
Zoniet ga ik zelden of heel kort op bezoek als ik hen niet kan meenemen.
Maar stel dat het niet mogelijk is (dat gebeurd) dan laat ik mijn rakkers achter en voorzie knabbel materiaal, zoals kluiven
laat lichtje branden, muziek op achtergrond en zo ik een puppy heb
dat ik niet vrij kan laten rondlopen, dan voorzie ik een veilig kinderpark
Kf laat hem achter in de 'puppy veilig' gemaakte keuken, afgesloten met
kinderhekken.
Men kan niet iedereen opschepen met zijn honden, evenmin met kinderen hoor, daar ben je ook niet overal welkom. Och soms zijn die lieverds toch liever thuis dan op bezoek waar ze braaf aan je voet moeten blijven.
Werkende mensen moeten toch ook een oplossing vinden. Bij ons worden
ze verzameld bij hondenoppas euh....Moeke (Wij hebben ff geluk!)
komt er bezoek die niet van honden houd, wel dan blijven ze achter kinderhekken en krijgen iets lekkers. Ze zien ons en zijn niet alleen
Och met hondenvrienden kun je toch altijd wel babbelen met verhalen over je hond. Je kunt niet overal terecht met je hondenverhalen das waar,
maar er zijn toch hondenmensen genoeg... :ok:
Maar ik begrijp dat sommige mensen het daar moeilijk mee hebben, soms
heb je een zorgenhondje die je niet graag alleen laat, dan hebben wel het geluk dat we altijd iemand wil achterblijven.
Spijtig voor diegene die er alleen voor staan en geen hondenliefhebbende kring rond hen hebben. Niet zo evident dan :roll:
ogen vol vertrouwen, een kwispelende poedelstaart en mijn dag is goed
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Hond meenemen

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Als de kans erin zit neem ik me bulletje altijd mee. Soms naar me zus kan ze spelen met haar Bordeaux Dog :knuffel: , naar me ouders en naar allerlei andere plaatsen. Met feesten laat ik haar thuis, is te druk dan :balon1:. Ik wil haar ook altijd veel naar openbare plaatsen meenemen maar ja helaas daar aangekomen staan dan weer het welbefaamde bordje "verboden voor honden" :wall:. Ik zeg dan soms wel eens tussen het balen door tegen mijn vriend: "ja, verboden voor joden, daarom mag mijn kleine Feldwebel niet naar binnen".
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Diesel gaat zelden mee op visite. Wel zijn we bij al onze vrienden welkom met Diesel. Ik heb geen vrienden die een hekel aan honden hebben. Ik heb ze er niet op uitgezocht, maar klik gewoon beter met hondenliefhebbers :19: De meeste vrienden hebben zelf geen honden(meer) maar vinden ze wel leuk.
Soms wordt er zelfs gevraagd of Diesel mee komt, dat vinden ze leuk. Vooral de vrienden die geen hond kunnen hebben ivm hun werktijden. Ja, dan gaat Diesel mee.
Gelukkig is niemand bang voor een pluk haar of een klodder kwijl. Anders zouden ze hier ook niet meer op visite komen ben ik bang :N:

Verder is iedere hond hier welkom in huis. Liever alleen geen ongecastreerde reuen omdat ik geen gedonder wil.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
tazzz
Actief
Mijn ras(sen): old englisch bulldog
Aantal honden: 1

Re: Wat doe je als je niet (meer) welkom bent met je hond?

Ongelezen bericht door tazzz »

MoniqueDM schreef:Ik weet niet of er al eens eerder een topic met dit onderwerp is geweest, maar ik ben toch heel benieuwd hoe jullie daarop reageren (ik las dit onderwerp op een ander forum en daar wordt heel uiteenlopend gereageerd).

De vraag is dus: hoe reageer je en wat doe je met je hond(en) als je bij bepaalde mensen niet welkom bent met je hond(en).

Ik zal beginnen; ik heb dus Donna en Megan. Megan laat ik eigenlijk nooit alleen vanwege haar epilepsie. Ik heb haar al té vaak uit benarde situatie moeten redden tijdens een toeval. Een keertje hing ze tegen een kokendhete verwarmingsplaat aan, daar heb ik haar vandaan gesleurd. Een andere keer lag ze klem tussen de schuttingen en de blokhut, daar heb ik haar ook vandaan moeten slepen, enz.

Mijn zus kijkt me bij haar voordeur vandaan als ik daar met mijn honden voor de deur sta, ze kunnen wel eens een haar verliezen en dan is je huis niet meer schoon. Maar als zij met haar kids (waar ik overigs dol op ben hoor) voor de deur staat, dan staat mijn huis ook op z'n kop (ik heb bewust niet voor kids gekozen).
Kortgesloten: ik kom daar dus eigenlijk nauwelijks nog.

Hoe is dat geregeld met jullie familie, vrienden en kennissen en hoe reageren jullie als je hond(en) niet welkom is/zijn?

sluit je een deal?jij doet ff gauw stofzuigen en als ze bij jou is
ruimt zij de troep op bij jou..
misschien dat ze het dan doorheeft dat die koters er ook een troep van
maken :wink:

maak er niet zo druk over,is graag of niet hoor.
heb zoiets met een maatje van me';
woont op 1e etage(+3katten) en vind trapenlopen niet geslaagd voor simba
omdat hij dat nooit gedaan heeft en artrose in ze voorpoten heeft.
dus ga ik naar hem zonder hond en komt hij vaak bij mij
(vind simba ook leuk) opgelost :ok:
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Tot nu toe kan Robbie altijd overal mee naar toe.
Voordat we hem hadden was ik wel iets voorzichtiger met de hond van mijn zusje, die toen vreselijk druk was.
Ik heb namelijk twee konijnen in huis, waarvan er eentje gewoon echt bang voor hem was. Ik ging haar echt niet verbieden om Gizmo mee te nemen, maar zei wel dat ik het een beetje sneu voor Iejoor zou vinden (die rent bij elke beweging van Giz overspannen door haar hok heen).
Nu gaat het wel omdat Iejoor ook aan Robbie is gewend en Robbie is interessanter voor Gizmo. Iejoor moet van Robbie nog steeds niet veel hebben, maar ze begint nu alleen maar te knorren als hij bij haar komt, en dat steeds minder.
En Gizmo is steeds rustiger geworden.
Bij mijn ouders kan ik Robbie gewoon meenemen. Maakt ze niks uit. En toen ik bij een vriendin op kraamvisite kwam, vroeg ze waarom ik Robbie niet mee had. Ja duh, ik kom voor jouw kindje!!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”