en is er ook een hondensport die alleen maar over 1 hindernis is ?? Dus niet zo'n parcours maar 1 sprongetje
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dringende vraag!!
Moderator: moderatorteam
-
CodeyCartouche
- Vaste gebruiker
Dringende vraag!!
Weet iemand hoe hoog Drentse Patrijshonden kunnen springen?? Gemiddeld
Het is een reu, hoogte weet ik niet (ben de rolmeter kwijt) , en hij heeft behoorlijk sterke pootjes, redelijk lang
Hij is 3,5 jr oud.
en is er ook een hondensport die alleen maar over 1 hindernis is ?? Dus niet zo'n parcours maar 1 sprongetje
Alvast bedankt!!
-
CodeyCartouche
- Vaste gebruiker
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Waarom zo'n haast? Moet 'ie binnen nu en een kwartier over een meters hoog hek heen springen?
Het lijkt mij ook niet dat je een hond in 1 keer zonder te oefenen over een hek gespringt krijgt hoor. Zoiets moet je denk ik oefenen. En als je het hebt geoefend, kun je toch ook wel inschatten hoe hoog hij ongeveer kan?
Het lijkt mij ook niet dat je een hond in 1 keer zonder te oefenen over een hek gespringt krijgt hoor. Zoiets moet je denk ik oefenen. En als je het hebt geoefend, kun je toch ook wel inschatten hoe hoog hij ongeveer kan?
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
volgens mij kan hij 2x de helft hoog springen
niet iedere hond van hetzelfde ras kan even hoog springen. Maar waarom heb je zo'n haast?
niet iedere hond van hetzelfde ras kan even hoog springen. Maar waarom heb je zo'n haast?
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hahahahaah, wat een topic!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Tamara.
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Tamara.
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
jelle
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
CodeyCartouche
- Vaste gebruiker
HahaRataplan schreef:Hij is over het hek en nu rent de ts erachter aanTamara en Bowie schreef:En blijkbaar ook niet zo dringend.... Geen reactie meerEline* schreef:Hahahahaah, wat een topic!
Nee, ik was buiten met hem aan het spelen ( en ps. degene die zei dat ie over een 12 jarig meisje kon springen: hij zou over mij heen moeten kunnen springen
-
boxersien
Als je het heel langzaam aan opbouwd, moet hij aardig hoog kunnen gaan springen. Let wel op dat springen slecht is voor de heupen en dus vind ik altijd dat je het wel met mate moet doen (tenzij het voor de sport of zo is, dat vind ik weer een ander verhaal). Bij gehoorzaamheid op hoog niveau heb je volgens mij soms een sprong ertussen zitten, maar dat zal wel niet zijn wat je bedoeld.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
CodeyCartouche
- Vaste gebruiker
Hehe, antwoord. Bedanktboxersien schreef:Als je het heel langzaam aan opbouwd, moet hij aardig hoog kunnen gaan springen. Let wel op dat springen slecht is voor de heupen en dus vind ik altijd dat je het wel met mate moet doen (tenzij het voor de sport of zo is, dat vind ik weer een ander verhaal). Bij gehoorzaamheid op hoog niveau heb je volgens mij soms een sprong ertussen zitten, maar dat zal wel niet zijn wat je bedoeld.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Als springen echt zo slecht is waarom mag het dan wel voor de sport?boxersien schreef:Als je het heel langzaam aan opbouwd, moet hij aardig hoog kunnen gaan springen. Let wel op dat springen slecht is voor de heupen en dus vind ik altijd dat je het wel met mate moet doen (tenzij het voor de sport of zo is, dat vind ik weer een ander verhaal). Bij gehoorzaamheid op hoog niveau heb je volgens mij soms een sprong ertussen zitten, maar dat zal wel niet zijn wat je bedoeld.
Gr. Marijke

-
Melanie 74
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Mijn broer had voor de lol een keer een hindernis gebouwd voor Ben, waarop hij zich kon uitleven. Op een gegeven moment kon hij over 1 meter 10 springen. maar begon een beetje te twijfelen of dat wel helemaal Oke was.heb het gevraagd en
niet dus. want de klap die hij krijgt op de voorhand met een grote sprong. is behoorlijk, en daardoor slijten dus de botten etc. sneller.
Ben er direct mee gestopt, heb geen zin in een hond van 5 met al slechte botten.
dus kortom, niet doen
gr Aimee
niet dus. want de klap die hij krijgt op de voorhand met een grote sprong. is behoorlijk, en daardoor slijten dus de botten etc. sneller.
Ben er direct mee gestopt, heb geen zin in een hond van 5 met al slechte botten.
dus kortom, niet doen
gr Aimee
-
boxersien
Tja, dat vroeg ik me ook al heel lang afMoon schreef:Als springen echt zo slecht is waarom mag het dan wel voor de sport?boxersien schreef:Als je het heel langzaam aan opbouwd, moet hij aardig hoog kunnen gaan springen. Let wel op dat springen slecht is voor de heupen en dus vind ik altijd dat je het wel met mate moet doen (tenzij het voor de sport of zo is, dat vind ik weer een ander verhaal). Bij gehoorzaamheid op hoog niveau heb je volgens mij soms een sprong ertussen zitten, maar dat zal wel niet zijn wat je bedoeld.![]()
-
CodeyCartouche
- Vaste gebruiker
- alma.m
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.
-
boxersien