Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
thai ridgeback
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
thai ridgeback
weet iemand iets over het karakter?
-
Rob*
- Zeer actief
heb maar 1 keer een eigenaar ontmoet, is blijkbaar een wat gereserveerd ras en heel hard, maar hoe het naar het gezin is was me niet duidelijk, wel trouw maar of het tollerant is naar het hele gezin is me onthouden.....maar vind het vanaf dat moment gruwelijk mooie beesten, een en al spier en zo athletisch, heel mooie beestjes. 
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Bij mij achter woont er eentje. Een rood/bruine kleur heeft 'ie. Echt een prachtig mooi beest!
Heb nu aantal keren met de eigenaar gesproken. Ik zie hem niet zo vaak want hij loopt en fietst op de meest onmogelijke tijden met zijn hond.
Hond is nu (ik meen) 2 1/2 jaar en héél dominant, eigenzinnig, kei en keihard. Hond is ook ontzettend sterk en niet moe te krijgen. Kan ook niet los en vecht het liefst tot de dood erop volgt met een reu die hij tegenkomt. het niet om kunnen gaat met reuen had hij al vanaf een week of 12.
Hoop hem ooit nog een keer tegen te komen als ik m'n camera bij me heb.
Heb nu aantal keren met de eigenaar gesproken. Ik zie hem niet zo vaak want hij loopt en fietst op de meest onmogelijke tijden met zijn hond.
Hond is nu (ik meen) 2 1/2 jaar en héél dominant, eigenzinnig, kei en keihard. Hond is ook ontzettend sterk en niet moe te krijgen. Kan ook niet los en vecht het liefst tot de dood erop volgt met een reu die hij tegenkomt. het niet om kunnen gaat met reuen had hij al vanaf een week of 12.
Hoop hem ooit nog een keer tegen te komen als ik m'n camera bij me heb.
- linda
- Zeer actief
- linda
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
-
Ella46
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- *Linda*
- Zeer actief
Heb er nu in totaal 3 ontmoet en alle 3 waren ze dominant en vrij aggressief (2x reu en 1x teef). Met de eigenaresse van 1 reu heb ik een tijdje staan praten en die zei dat dat toch wel heel vaak voorkwam bij dit ras, ze heeft ook een stafford die juist weer poepiemakkelijk is en altijd los achter de fiets aansjokt..In dit geval bij haar ligt het dan ook zeker niet aan de opvoeding o.i.d.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
GOJIRA3D hier op het forum heeft ze misschien dat die nog wel eens online is of dat je daar een email naartoe kan sturen

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- little-wolf
- Zeer actief
ik heb de site gevonden van de r.v van de thai.
vind het wel netjes dat ze de negatieve dingen van het ras opsommen bij karakter en hoe ze in huis zijn:
http://www.trcn.nl/nl/hoofdstukken/informatie.htm
vind het wel netjes dat ze de negatieve dingen van het ras opsommen bij karakter en hoe ze in huis zijn:
http://www.trcn.nl/nl/hoofdstukken/informatie.htm
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb voordat het ras hier bekend werd ook veel gelezen over de TR. Vind het nog steeds een prachtig ras. Op shows zie ik trouwens wel regelmatig niet zulke mooie exemplaren lopen. Heb dan het gevoel dat er alleen maar gefokt wordt om meer TR's te krijgen.
Er is ook een man in Thailand die op hele grote schaal TR's fokt en exporteerd. Wat je dan krijgt is natuurlijk ook maar afwachten.
Wat er hier geschreven wordt over het karakter klopt vaak. Ik vind ze qua uiterlijk en karakter erg veel weghebben van de Peruaanse en Mexicaanse naakthond. Alleen die hebben wat minder scherpe kantjes (meestal).
Mijn honden worden er ook regelmatig voor aangezien.
Dit is een leuke groep met een test om te zien of het wat voor je is:
http://groups.msn.com/CreativeThaiDogCl ... dlike.msnw
Er is ook een man in Thailand die op hele grote schaal TR's fokt en exporteerd. Wat je dan krijgt is natuurlijk ook maar afwachten.
Wat er hier geschreven wordt over het karakter klopt vaak. Ik vind ze qua uiterlijk en karakter erg veel weghebben van de Peruaanse en Mexicaanse naakthond. Alleen die hebben wat minder scherpe kantjes (meestal).
Mijn honden worden er ook regelmatig voor aangezien.
Dit is een leuke groep met een test om te zien of het wat voor je is:
http://groups.msn.com/CreativeThaiDogCl ... dlike.msnw
-
Blade&Glory
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
bij ons in het dorp heeft iemand er ook een een teefje.. en die is ook agressief als er visite komt mogen ze haar niet aaien
met uitlaten kan ze wel met blade aan de riem om maar niet met glory die valt ze gelijk aan ook toen glory nog pup was!!!
ook als er kinderen komen spelen moet ze in de bench omdat ze niet te vertrouwen is(geloof ik).. maar voor hun kinderen is ze een schatje.. Hij wil veel met het ras gaan doen geloof ik namelijk ook fokken en hij gaat binnen kort naar thailand voor show's enz...
wil je er een of wat? mss dat ik zijn gegevens anders aan je kan geven
ook als er kinderen komen spelen moet ze in de bench omdat ze niet te vertrouwen is(geloof ik).. maar voor hun kinderen is ze een schatje.. Hij wil veel met het ras gaan doen geloof ik namelijk ook fokken en hij gaat binnen kort naar thailand voor show's enz...

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
nee ik wil er geen 1.Blade&Glory schreef:bij ons in het dorp heeft iemand er ook een een teefje.. en die is ook agressief als er visite komt mogen ze haar niet aaienmet uitlaten kan ze wel met blade aan de riem om maar niet met glory die valt ze gelijk aan ook toen glory nog pup was!!!
was zomaar nieuwsgieirig. vind ze wel erg mooi.
m.n de blauwe.
als er hier een hond komt, wordt t een staff
maar 3 is teveel helaas.
- Youp
- Zeer actief
Ik denk dat dat ook een groot probleem is. Het is te hopen dat je ze terugkrijgt waneer het niet gaat. Ik wil niet weten waar zo'n beestje anders terecht komt.Nanna schreef:Vraag me af, als je gaat fokken met zo'n hond, aan wie je je pups verkoopt?
Ik kan rustig ook een teckelpup aan een gezellige beginneling verkopen, maar het lijkt me dat je een TR alleen verkoopt aan een doorgewinterde rot die er veel van af weet en er helemaal voor wil gaan, en dan nóg loop je kans dat je je pup van zo'n moeilijk ras verziekt en wel terugkrijgt.
En wat dan? Zijn er dus voor 8 TR pups wel super gemotiveerde eigenaren te vinden, en niet alleen maar figuren die ook es op straat met iets aparts willen paraderen?
Niet dat het mijn probleem is hoor, ik fok ze niet, maar ik zat het me gewoon af te vragen.
Ik vind het ook prachtige honden en bepaalde karaktertrekken spreken me ook wel aan. Toch is dit voor mij teveel hond. Ik vind ze te wantrouwend tov vreemden en te onverdraagzaam tov soortgenoten. Ik zal er dan ook nooit aan beginnen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- little-wolf
- Zeer actief
er zijn meer moeilijkere rassenYoup schreef:Ik denk dat dat ook een groot probleem is. Het is te hopen dat je ze terugkrijgt waneer het niet gaat. Ik wil niet weten waar zo'n beestje anders terecht komt.Nanna schreef:Vraag me af, als je gaat fokken met zo'n hond, aan wie je je pups verkoopt?
Ik kan rustig ook een teckelpup aan een gezellige beginneling verkopen, maar het lijkt me dat je een TR alleen verkoopt aan een doorgewinterde rot die er veel van af weet en er helemaal voor wil gaan, en dan nóg loop je kans dat je je pup van zo'n moeilijk ras verziekt en wel terugkrijgt.
En wat dan? Zijn er dus voor 8 TR pups wel super gemotiveerde eigenaren te vinden, en niet alleen maar figuren die ook es op straat met iets aparts willen paraderen?
Niet dat het mijn probleem is hoor, ik fok ze niet, maar ik zat het me gewoon af te vragen.
er zijn wel meer honden die je onhandelbaar ken maken als ze niet opgevoed worden.
toen ik vakantiewerk deed in een hondenpension, zat er een husky die we niet uit konden laten.
die viel je gwoon aan.
de eigenaar kon soms ook zn huis niet inkomen omdat de hond hem niet binnenliet.
eigenaar wist wel dat t zn eige fout was.
- Youp
- Zeer actief
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar er komen wel steeds meer rassen bij die in dit plaatje passen. Stoere, aparte honden die niet altijd makkelijk in de omgang zijn.little-wolf schreef:er zijn meer moeilijkere rassenYoup schreef:Ik denk dat dat ook een groot probleem is. Het is te hopen dat je ze terugkrijgt waneer het niet gaat. Ik wil niet weten waar zo'n beestje anders terecht komt.Nanna schreef:Vraag me af, als je gaat fokken met zo'n hond, aan wie je je pups verkoopt?
Niet dat het mijn probleem is hoor, ik fok ze niet, maar ik zat het me gewoon af te vragen.![]()
er zijn wel meer honden die je onhandelbaar ken maken als ze niet opgevoed worden.
toen ik vakantiewerk deed in een hondenpension, zat er een husky die we niet uit konden laten.
die viel je gwoon aan.
de eigenaar kon soms ook zn huis niet inkomen omdat de hond hem niet binnenliet.
eigenaar wist wel dat t zn eige fout was.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
Rob*
- Zeer actief
little-wolf schreef:nee ik wil er geen 1.Blade&Glory schreef:bij ons in het dorp heeft iemand er ook een een teefje.. en die is ook agressief als er visite komt mogen ze haar niet aaienmet uitlaten kan ze wel met blade aan de riem om maar niet met glory die valt ze gelijk aan ook toen glory nog pup was!!!
m.n de blauwe.
als er hier een hond komt, wordt t een staff![]()
maar 3 is teveel helaas.
ja de blauwe vind ik ook het mooist
- little-wolf
- Zeer actief
en best maf, blauwe staffs vind ik weer niks.Rob* schreef:little-wolf schreef:nee ik wil er geen 1.Blade&Glory schreef:bij ons in het dorp heeft iemand er ook een een teefje.. en die is ook agressief als er visite komt mogen ze haar niet aaienmet uitlaten kan ze wel met blade aan de riem om maar niet met glory die valt ze gelijk aan ook toen glory nog pup was!!!
m.n de blauwe.
maar 3 is teveel helaas.
ja de blauwe vind ik ook het mooist
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- little-wolf
- Zeer actief
- Leanne
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Leanne
- Zeer actief
Ja dat is waar...Nanna schreef:"Beauty is in the eye of the beholder"Leanne schreef:Jaja ik wist het!
Ik dacht er komt vast zoiets als....alsof Punky een schoonheid is
Ok...sommige vinden ws van niet...maar wij vinden van wel![]()
Ik vind mijn eigen Deerhound práchtig maar heel veel mensen vinden het maar een te groot slordig lelijk beest...
En de rassen die ik lelijk vind vinden andere mensen weer prachtig. Leuk toch, zo houd je de variatie er in.

- Leanne
- Zeer actief
Geen smaak is ook wat overdreven he...een andere smaak..dat wellittle-wolf schreef:martin heeft gewoon geen smaakLeanne schreef:Jaja ik wist het!
ik zou eerder voor de thai gaan qua uiterlijk dan de franse bull

-
Rob*
- Zeer actief
Nanna schreef:"Beauty is in the eye of the beholder"Leanne schreef:Jaja ik wist het!
Ik vind mijn eigen Deerhound práchtig maar heel veel mensen vinden het maar een te groot slordig lelijk beest...
En de rassen die ik lelijk vind vinden andere mensen weer prachtig. Leuk toch, zo houd je de variatie er in.
een deerhound lelijk???
-
Rob*
- Zeer actief
little-wolf schreef:en best maf, blauwe staffs vind ik weer niks.Rob* schreef:little-wolf schreef:nee ik wil er geen 1.Blade&Glory schreef:bij ons in het dorp heeft iemand er ook een een teefje.. en die is ook agressief als er visite komt mogen ze haar niet aaienmet uitlaten kan ze wel met blade aan de riem om maar niet met glory die valt ze gelijk aan ook toen glory nog pup was!!!
m.n de blauwe.
maar 3 is teveel helaas.
ja de blauwe vind ik ook het mooist![]()
ik vind een rooie bmw ook geen ruk aan....een rooie Corvette daarentegen?
-
Brigitte
- Zeer actief