Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waarom meer dan 2 honden?
Moderator: moderatorteam
- Annelies
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jij stelt meningen van jezelf zo dat het lijkt of het ook zo is....voorbeeld: "Nederland is vol en dat weten we allemaal".bauke schreef:Ik stelde gewoon een vraag aan jullie , waarom meer dan 2 honden?
Is dat zo erg dan??
En daarbij even mijn eigen menig gezegd, ja, die is zo, ik kan daar niets aan doen. Daar is toch oó'k niets mis mee?
we hoeven toch niet allemaal hetzelfde te denken, of dezelfde mening te hebben, is het wel?
Wie zegt mij, dat ik het maar goed en leuk moet vinden , als ik iemand met 5 honden tegenkom , zonder een uitlaatservice te zijn??
Meerdere van mijn vrienden en buren en familie, vinden dat ook heel erg overdreven, maar die komen natruulijk niet op dit forum, nou, ik toevallig wel
Of je het leuk vindt of niet .
Voor jou is dat misschien zo...voor mij niet,hoor.
Ook worden er in verschillende topics vragen aan jou gesteld om dingen te verduidelijken waar je simpelweg niet op reageert.
Het kan ook zijn dat het de manier van schrijven is waarbij bij mij de irritatie komt....ik weet het niet. Je zal in het echie waarschijnlijk een best mens zijn maar zo kom je nu even niet over voor mij op het forum door de verschillende post van je.
Je hond is eerder een last dan een lust ,lijkt wel,en je kunt of wilt gewoonweg niet begrijpen dat er mensen zijn die alles opzij zetten voor hun honden (het daardoor ook kunnen betalen

Wil je begrip van die mensen ...zal je toch ook begrip vóór die mensen moeten hebben. Het is een wisselwerking.
Tuurlijk moet je je mening kunnen geven...niets mis mee.... maar wij moeten ons jouw mening wèl voor kunnen stellen maar onze mening of onze leefwijze met de hondjes gooi je ,bij wijze van, in de vuilnisbak.

- MJ
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ik ben het helemaal met Marie-Jose eens. En daarnaast roep je denk ik ook veel irritatie op doordat je zo ongelooflijk snel met je mening klaar staat (die dan ook meteen de enige juiste mening lijkt te zijn volgens jou).
Heel vaak stel je niet eerst wat geinteresseerde vragen om zo tot de juiste conclusie te kunnen komen. Nee, jij leest wat en past boem dit vind je ervan en zo is het dus.
(en oh ja, je vraagteken en uitroepteken blijft af en toe hangen :N:
)
Heel vaak stel je niet eerst wat geinteresseerde vragen om zo tot de juiste conclusie te kunnen komen. Nee, jij leest wat en past boem dit vind je ervan en zo is het dus.
(en oh ja, je vraagteken en uitroepteken blijft af en toe hangen :N:

- Annelies
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
nou, ik kom zeer geregeld de meest vreselijke mensen tegen. de aanblik alleen al doet mij in een diep melancholische bui verzanden. ik wil graag dat die mensen ophouden te bestaan of in ieder geval dat hun aanwezigheid en hun activiteiten mijn onbekend blijven.bauke schreef:Wie zegt mij, dat ik het maar goed en leuk moet vinden , als ik iemand met 5 honden tegenkom , zonder een uitlaatservice te zijn??
lieverkoekjes worden echter ook voor mij niet gebakken. nederland staat wat de demografische druk betreft in de hoogste regionen van de globale statistieken.
woon je hier, dan zal je last hebben van andersdenkenden en andersdoenden. het heeft geen zin om je af te vragen waarom die knakkers doen wat jij dus niet zou doen. het heeft al helemaal geen zin om daadwerkelijk mensen op hun manier van leven aan te spreken. als je er niet meer tegen kan, dan mot je wegwezen.
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Jij maakt het jezelf vooral erg moeilijk. Er zijn zoveel dingen die ik zelf niet zou doen, maar als ik me aan alles zou storen wat 'anders' is dan ik, heb ik er een dagtaak aan.bauke schreef:
Wie zegt mij, dat ik het maar goed en leuk moet vinden , als ik iemand met 5 honden tegenkom , zonder een uitlaatservice te zijn??
En ja hoor, je mag vraagtekens zetten bij keuzes die mensen maken. Maar bij jou is het direct zo zwart/wit. Volgens mij is 90% van de forummensen verkeerd bezig in jouw optiek. Aan wie ligt het dan? Aan die 90% of aan jou?
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 20 aug 2006 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda, Izzie en Bram
- MJ
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Jij maakt het jezelf vooral erg moeilijk. Er zijn zoveel dingen die ik zelf niet zou doen, maar als ik me aan alles zou storen wat 'anders' is dan ik, heb ik er een dagtaak aan.Marie-José schreef:
En ja hoor, je mag vraagtekens zetten bij keuzes die mensen maken. Maar bij jou is het direct zo zwart/wit. Volgens mij is 90% van de forummensen verkeerd bezig in jouw optiek. Aan wie ligt het dan? Aan die 90% of aan jou?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik heb 1 hond. Zou het geweldig vinden om er meerdere te hebben, maar vind mezelf daar op dit ogenblik niet geschikt voor. Noch mn flat, die vind ik dan te klein. Oh ja, mn man wil er ook geen bij..
En als ik er toch een 2e bij zou nemen, ben ik bang Boomer te kort te doen, dus ik wacht nog lekker ff een paar jaar..

En als ik er toch een 2e bij zou nemen, ben ik bang Boomer te kort te doen, dus ik wacht nog lekker ff een paar jaar..

- Zoek stok!
- Zeer actief
Marie-José schreef:Zoek stok! schreef:Jij maakt het jezelf vooral erg moeilijk. Er zijn zoveel dingen die ik zelf niet zou doen, maar als ik me aan alles zou storen wat 'anders' is dan ik, heb ik er een dagtaak aan.Marie-José schreef:
En ja hoor, je mag vraagtekens zetten bij keuzes die mensen maken. Maar bij jou is het direct zo zwart/wit. Volgens mij is 90% van de forummensen verkeerd bezig in jouw optiek. Aan wie ligt het dan? Aan die 90% of aan jou?Ga jij eens effe goed quoten!

Linda, Izzie en Bram
- MJ
- Zeer actief
Het was je geraden!Zoek stok! schreef:Marie-José schreef:Zoek stok! schreef:Jij maakt het jezelf vooral erg moeilijk. Er zijn zoveel dingen die ik zelf niet zou doen, maar als ik me aan alles zou storen wat 'anders' is dan ik, heb ik er een dagtaak aan.Marie-José schreef:
En ja hoor, je mag vraagtekens zetten bij keuzes die mensen maken. Maar bij jou is het direct zo zwart/wit. Volgens mij is 90% van de forummensen verkeerd bezig in jouw optiek. Aan wie ligt het dan? Aan die 90% of aan jou?Ga jij eens effe goed quoten!
![]()
![]()
Solly! Heb het hersteld, mijn nederige excuses.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
- Zeer actief
En wat nu als je nu meer dan 2 honden hebt, maar het zijn allemaal herplaatsers. Dan wordt Nederland daar per saldo niet voller van. Mag het dan wel?
En waarom ligt de grens bij 2? Want als iedereen 2 honden heeft dan kan het er nog net allemaal in, in dit land? En anders niet?

En waarom ligt de grens bij 2? Want als iedereen 2 honden heeft dan kan het er nog net allemaal in, in dit land? En anders niet?

Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
Ah, je bent het slachtoffer van je eigen geest? Wat een onzin. Natuurlijk kun je er wel iets aan doen welke mening je hebt over iets. Bijvoorbeeld door je open te stellen voor de ideeen van een ander, en je proberen in hen te verplaatsen. Ik zeg niet dat je je mening moét veranderen, maar doe nu niet alsof het iets is wat geheel buiten je invloedssfeer ligt.bauke schreef: En daarbij even mijn eigen menig gezegd, ja, die is zo, ik kan daar niets aan doen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nanna schreef:en een hond heeft nog het fatsoen om bijtijds te overlijden, dan kun je van de kinderfokkerijen niet zeggen....loony schreef:Tja een hond neemt toch zoveel plaats niet in holland en waarom zijn 2 teveel, zo heb je wel mensen met 5 kinderen dat vind ik ook overdreven hoor, maar kunje die mensen verbieden om verder te fokkennee dus en zo kan niemand me verbieden om 6 honden te houden.

-
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Beste Bauke,ook dit stukje staat weer bol van veroordelingen.bauke schreef:Ik stelde gewoon een vraag aan jullie , waarom meer dan 2 honden?
Is dat zo erg dan??
En daarbij even mijn eigen menig gezegd, ja, die is zo, ik kan daar niets aan doen. Daar is toch oó'k niets mis mee?
we hoeven toch niet allemaal hetzelfde te denken, of dezelfde mening te hebben, is het wel?
Meerdere van mijn vrienden en buren en familie, vinden dat ook heel erg overdreven, maar die komen natruulijk niet op dit forum, nou, ik toevallig wel
Of je het leuk vindt of niet .
Natuurlijk mag jij je mening hebben en verkondigen,maar mogen anderen dat dan ook s.v.p.?
Jij stelt dingen zo verschrikkelijk zwart/wit en de enige mening die de goede is is volgens jou de jouwe;vindt je het gek dat mensen dan gaan steigeren?
De één heeft 1 hond en heeft daar genoeg aan en een ander heeft er een huis vol mee,dat moet ieder toch voor zich weten?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- MJ
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ligt er natuurlijk wel aan waar ze vandaan komen heMarie-José schreef:Als dat mag ben ik gevrijwaard...ik heb 3 herplaatsers!jelle schreef:En wat nu als je nu meer dan 2 honden hebt, maar het zijn allemaal herplaatsers. Dan wordt Nederland daar per saldo niet voller van. Mag het dan wel?![]()

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- MJ
- Zeer actief
euhm.....Maxi uit asiel, Bassie is van mijn ouders geweest en Muis uit m'n fietsmand......jajajaja...ik ben écht gevrijwaard hoor!marian* schreef:Ligt er natuurlijk wel aan waar ze vandaan komen heMarie-José schreef:Als dat mag ben ik gevrijwaard...ik heb 3 herplaatsers!jelle schreef:En wat nu als je nu meer dan 2 honden hebt, maar het zijn allemaal herplaatsers. Dan wordt Nederland daar per saldo niet voller van. Mag het dan wel?![]()

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ow sjips..................... ik heb wel een herplaatser maar uit Spanje gehaald! :N:Marie-José schreef:euhm.....Maxi uit asiel, Bassie is van mijn ouders geweest en Muis uit m'n fietsmand......jajajaja...ik ben écht gevrijwaard hoor!marian* schreef:Ligt er natuurlijk wel aan waar ze vandaan komen heMarie-José schreef:Als dat mag ben ik gevrijwaard...ik heb 3 herplaatsers!jelle schreef:En wat nu als je nu meer dan 2 honden hebt, maar het zijn allemaal herplaatsers. Dan wordt Nederland daar per saldo niet voller van. Mag het dan wel?![]()
![]()
![]()
Godzijdank heb ik maar 1 hond

Natuurlijk mag dat, net zoals ik dat mag, ... ( toch??) ,maar het gaat òp de manier waarop..marian* schreef:Natuurlijk mag jij je mening hebben en verkondigen,maar mogen anderen dat dan ook s.v.p.?
Ik word , nu mijn menigen dus duidelijk anders zijn, als een soort prooi achtervolgd door sommigen.
En dà t vind ik gewoon niet aardig !
Je kan het gewoon met elkaar bespreken waaróm jullie het wèl dan doen. En sommigen hebben dat ook op een normale manier gedaan. Het is tenslotte jullie keuze geweest om er meerder honden op na de houden en die keuze deel ik nou eenmaal niet, so what?
Het is niet het einde van de wereld dan , hoor.
En daar werd op een gegeven ogenblik heel vijandig op gereageerd .. nou nou , jeetje , alsof ik iets zat te verkondigen van :
doe allemaal nu je honden in de kachel !
Welnee, daar ging het helemaal niet om.
Als jullie dit dan zwart/wit vinden, dan moet je eens kijken hóe sommigen hierop reageerden ... was dà t dan niet zwart/wit?
jeetje , sorry for being here
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Bauke, je zit hier op een hondenforum. Je had dus deze antwoorden kunnen verwachten van mensen die 1 of meerdere honden hebben, er zeer in geinteresseerd zijn (anders ga je er op een forum niet over kletsen) en er gek mee zijn.
En iedereen is gek met de hond(en) op zijn/haar manier en dat is een ieders goed recht. Jouw zwart/wit mening, vaak negatief t.o.v. honden, hoeft niet de mening en levenstijl van een ander te zijn. Gelukkig niet, anders zou NL wel heel saai worden als iedereen hetzelfde was.
Leven en laten leven, zou ik zo zeggen.
Naast de inhoud van je stukjes is je schrijfwijze nogal irritant. Ik ben lang niet de enige die dat vind, dat zou je toch wat moeten zeggen.
En persoonlijk begrijp ik nog steeds niet waarom iemand die zo weinig met honden heeft er eentje heeft genomen. Maar dat is jouw goed recht, hou alleen op met anderen jouw meningen op te leggen.
En iedereen is gek met de hond(en) op zijn/haar manier en dat is een ieders goed recht. Jouw zwart/wit mening, vaak negatief t.o.v. honden, hoeft niet de mening en levenstijl van een ander te zijn. Gelukkig niet, anders zou NL wel heel saai worden als iedereen hetzelfde was.
Leven en laten leven, zou ik zo zeggen.
Naast de inhoud van je stukjes is je schrijfwijze nogal irritant. Ik ben lang niet de enige die dat vind, dat zou je toch wat moeten zeggen.
En persoonlijk begrijp ik nog steeds niet waarom iemand die zo weinig met honden heeft er eentje heeft genomen. Maar dat is jouw goed recht, hou alleen op met anderen jouw meningen op te leggen.

-
- Zeer actief
Ik ga me toch ook niet naar een Kaneforum om een topic te openen of de Kanefans zichzelf nou net zulke sneue sukkels vinden als ik ze vind? Dat is hetzelfde als naar een hondenforum gaan en je afvragen wat mensen in hemelsnaam nou met honden moeten.
En ook ik vind je schrijfstijl een tikkie irritant. Al die accentjes op letters komen nogal drammerig, stampvoeterig en dwingelandig over.
En ook ik vind je schrijfstijl een tikkie irritant. Al die accentjes op letters komen nogal drammerig, stampvoeterig en dwingelandig over.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- Moos
- Zeer actief
Als je op een hondenforum zit, waar een heel, heel groot deel van de leden meer dan 1 hond heeft. En je opent een topic dat je dat belachelijk en overdreven vindt, mag ik vragen wat voor reacties je dan verwacht had?
Dat mensen zouden reageren met "Ja, je hebt helemaal gelijk, al die honden lopen me ook onzettend voor de voeten, daar erger ik me elke dag vreselijk aan. Daarom kom ik op dit forum om met andere te kunnen praten over wat een last je hebt van die beesten"

Dat mensen zouden reageren met "Ja, je hebt helemaal gelijk, al die honden lopen me ook onzettend voor de voeten, daar erger ik me elke dag vreselijk aan. Daarom kom ik op dit forum om met andere te kunnen praten over wat een last je hebt van die beesten"