Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom meer dan 2 honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bauke

Ongelezen bericht door bauke »

BeëlzeBubble schreef:En ook ik vind je schrijfstijl een tikkie irritant. Al die accentjes op letters komen nogal drammerig, stampvoeterig en dwingelandig over.
Dat zal ik dan veranderen, maar ik moet soms een accent leggen op iets , wat belangrijk is, de meeste lezers lezen er anders overheen.

Over iriitante schrijfstijl kan ik zelf ook een paar voorbeelden noemen , wat ik niet te pruimen vind.
bv kl**te flat , is door iemand van het forum tegen mij geschreven
en dat neem ik niet .

Daarom bedoelde ik , wij zijn toch volwassen mensen , met een normaal taalgebruik?
Maar sommige kunnen zich daar niet aan houden, zeker.
Daar kan ik mij dus erg aan ergeren.
Zo hebben we allemaal wel wat.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

bauke schreef:
BeëlzeBubble schreef:En ook ik vind je schrijfstijl een tikkie irritant. Al die accentjes op letters komen nogal drammerig, stampvoeterig en dwingelandig over.
Dat zal ik dan veranderen, maar ik moet soms een accent leggen op iets , wat belangrijk is, de meeste lezers lezen er anders overheen.
En dit is ook nogal een irritante uitspraak, schat je het leesvermogen zo laag in hier?
Het is niet alleen je schrijfstijl, maar vooral je uitspraken, die zijn zo en niet anders en de rest heeft zich maar aan te passen aan jou.
Afbeelding
bauke

Zo bedoelde ik het niet, misschien ligt het toch er aan, dat er net verkeerd een zin van mij belezen wordt (vraagteken)

In het algemeen, bedoelde ik , van het lezen
Kijk, maar in de kranten, tijdschriften en zelfs in boeken: vele accentjes en vraagtekens en uitroeptekens , simpelweg , om iets er uit te halen , waar , als je het leest het accent oftewel klemtoon op moet leggen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

bauke schreef:Zo bedoelde ik het niet, misschien ligt het toch er aan, dat er net verkeerd een zin van mij belezen wordt (vraagteken)

In het algemeen, bedoelde ik , van het lezen
Kijk, maar in de kranten, tijdschriften en zelfs in boeken: vele accentjes en vraagtekens en uitroeptekens , simpelweg , om iets er uit te halen , waar , als je het leest het accent oftewel klemtoon op moet leggen.
Overdaad schaad. En als er in iedere zin een accentje nodig is, dan komt dat over als opdringerig. Net zoals hoofdletters irritant overkomen :wink:

En daarnaast snap ik überhaupt niet wat jou bezielt om op een hondenforum te gaan posten. Hier zitten mensen wiens liefhebberij o.a. honden zijn. En die willen daar graag over babbelen en beppen, en daarom komen ze hier. Want het gaat hier over die gezamelijke liefhebberij.

Ik snap ook niet wat mensen er leuk aan vinden om een dag lang over een gemaaid gazonnetje achter een bal aan te slaan. Twee keer slaan is leuk, maar dan is de lol eraf. Dan sjouw ik de rest van de dag liever door het bos met mijn honden.
Maar dat is mijn manier van vermaak. Dan ga ik toch niet op een golfforum de stelling poneren dat een golfbaan eigenlijk maar maximaal 2 holes mag hebben? Omdat ik dat vind :denken:
Marion.

Nanna schreef:
Dan ga ik toch niet op een golfforum de stelling poneren dat een golfbaan eigenlijk maar maximaal 2 holes mag hebben? Omdat ik dat vind
Waarom niet? Als dat nou jouw mening is....en op die manier kun je discussie voeren, als iedereen het maar met elkaar eens is is er toch ook geen bal aan?
Bauke vindt één hond genoeg, en dat mag ze van mij vinden hoor. Ze mag zelfs ook vinden dat ik teveel honden heb (ik heb er 4), daarvoor leven we in een democratie.

Dat ik voorts niet onmiddelijk 3 honden afvoer naar het asiel, is MIJN goede recht weer... :wink:
Ja tuurlijk mag ze dat. Alleen gezien het feit dat ze heel raar opkijkt dat de meeste meningen hier anders zijn, leg ik even uit wat voor forum het is.
En nee, dank je wel. Ik haal het niet in mijn hoofd om me aan te melden bij een golfforum. Daar vind ik golfen veel te onbelangrijk voor :wink:
bauke

Marion. schreef:Hier zitten mensen wiens liefhebberij o.a. honden zijn. En die willen daar graag over babbelen en beppen, en daarom komen ze hier. Want het gaat hier over die gezamelijke liefhebberij.
Dat weet ik , en daarom ben ik hier en niet bij kattenforum.nl
Ik snap ook niet wat mensen er leuk aan vinden om een dag lang over een gemaaid gazonnetje achter een bal aan te slaan.

Wat heeft die sport er nou weer mee te maken? Ik heb 1 keer geschreven dat ik toevallig 1 dag weer gegolfd heb
( voordat ik Bauke had , was het 3 à 4 keer per week)
Wat zijn jouw hobbies of sporten dan , of blijf je de hele dag thuis zitten,. (als je niet werkt), met je honden?
Saai , hoor.
Dan sjouw ik de rest van de dag liever door het bos met mijn honden.
Dat doe ik er ook nog bij, hij moet toch lekker zijn wandelingen hebben?
Dan ga ik toch niet op een golfforum de stelling poneren dat een golfbaan eigenlijk maar maximaal 2 holes mag hebben? Omdat ik dat vind :denken:
Mag je best van mij :wink: En schrijf dan ook even , waarom het er 18 zijn, want ik heb het altijd bij de 15de volledig al weer gezien . :ok:
bauke

Nanna schreef:Bauke vindt één hond genoeg, en dat mag ze van mij vinden hoor. Ze mag zelfs ook vinden dat ik teveel honden heb (ik heb er 4), daarvoor leven we in een democratie.

Dat ik voorts niet onmiddelijk 3 honden afvoer naar het asiel, is MIJN goede recht weer... :wink:
:ok: :ok: :ok: :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bauke schreef:Ik heb het allang niet meer gelezen en ben door jullie enorme flauwekul verhalen
wat meer interessantere dingen gaan doen,
dus het heeft absoluut geen zin meer om hier mij voor lul neer te zetten !! :pffff:

Het valt mij enorm van jullie tegen,
hóe jullie kunnen zijn, ik dacht met volwassen mensen te maken te hebben,
maar misschien is dit tòch niet mijn soort forum , dan ? :denken:

Het lijkt verdorie wel een puber chat programma ! :19:

Ik hàd jullie anders ingeschat, en dit is voor mij een enorme
"eye-opener" , voor wat beftreft mijn volgende vragen aan jullie.

Ik zal hier dus rekening mee móeten houden voortaan ! :roll: :pffff:
verbeter de wereld begin bij jezelf :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:Wie zegt mij, dat ik het maar goed en leuk moet vinden , als ik iemand met 5 honden tegenkom , zonder een uitlaatservice te zijn??
waarom is dat voor jou niet leuk dan? heb jij er last van? ik heb mijn honden namelijk altijd naast me af liggen, de jouwe vliegen naar elke hond toe... dus wie heeft nou last van wie dan? :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

bauke schreef: Wat heeft die sport er nou weer mee te maken? Ik heb 1 keer geschreven dat ik toevallig 1 dag weer gegolfd heb
( voordat ik Bauke had , was het 3 à 4 keer per week)
Wat zijn jouw hobbies of sporten dan , of blijf je de hele dag thuis zitten,. (als je niet werkt), met je honden?
Saai , hoor.
Saai? Honden zijn onze hobby, daar is niets saais aan.
Bovendien zijn honden reuze vermakelijk, net zoals wandelen met de hond waar je toch ook wel een tijdje per dag aan kwijt bent.
Helemaal als je werkt en je hond je dus al een flinke tijd per dag moet missen, is het wel zo leuk voor jezelf én je hond als je de rest van de tijd met de roedeldieren doorbrengt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
hondensport, dus sporten met m'n honden :19:
Afbeelding
Marion.

bauke schreef:Wat zijn jouw hobbies of sporten dan , of blijf je de hele dag thuis zitten,. (als je niet werkt), met je honden?
Saai , hoor.
Jemig. Kijk nou eens naar hoe je deze zin formuleert :N:

FYI: Ik werk een uurtje of 50 in de week, èn (jaja accentje) heb nog zo'n 10 uur reistijd in de week. De spaarzame vrije tijd die ik heb (naast het verplichte eten en slapen), gaat op aan de honden. Lekker 's ochtends voor ik na mijn werk ga, nog een uur op sjouw met de honden.
De honden zijn mijn hobby. Voor sport heb ik door de week geen tijd. En in het weekend wil ik er geen tijd voor vrij maken, omdat ik dan graag dagwandelingen maak. Met man en honden.

Mag jij rustig saai vinden hoor. Ik voel me er erg goed bij :ok:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb 4 honden, 2 omdat ik ze leuk vind en de andere 2 om mensen zoals jij te pesten :smile:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

bauke schreef:Ik word , nu mijn meningen dus duidelijk anders zijn, als een soort prooi achtervolgd door sommigen.
En dàt vind ik gewoon niet aardig !
Als je het over de discussie hier hebt dan vind ik het een normale discussie op een hondenforum waar iedereen(99,9 % in elk geval) in elk 1 ding gemeen heeft.
Je kan het gewoon met elkaar bespreken waaróm jullie het wèl dan doen.
Nou,dat lijkt me nogal duidelijk:mensen hier zijn gek op honden en omringen zich er graag mee.
24 Uur per dag als het kan :wink:
Bij de meesten is het ook nog eens hun hobby :mrgreen:
En sommigen hebben dat ook op een normale manier gedaan. Het is tenslotte jullie keuze geweest om er meerder honden op na de houden en die keuze deel ik nou eenmaal niet, so what?
Het is niet het einde van de wereld dan , hoor.
Het gaat om de manier van het stellen van een vraag,wat je -eerlijk gezegd-op een nogal vreemde en aanmatigende toon doet.Daar gaan bij hondengekken de haren recht van overeind staan soms.

Als jullie dit dan zwart/wit vinden, dan moet je eens kijken hóe sommigen hierop reageerden ... was dàt dan niet zwart/wit?
Ik vind dat er best genuanceerd gereageerd is gezien de manier waarop je de vraag stelde.
jeetje , sorry for being here
En dat hoeft nou ook weer niet :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

fes/lou schreef:Ik heb 4 honden, 2 omdat ik ze leuk vind en de andere 2 om mensen zoals jij te pesten :smile:

:smile: :smile: :smile:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

De reden dat ik twee honden heb is doordat het baasje van een hond geen echte liefhebber van honden was. Het beestje was teveel en liep in de weg. En iemand zien leuren met een hond kan ik niet aanzien, geef dan maar aan mij. Het is dat Hans vind dat we genoeg beesten (2 honden, 1 kat en 2 konijnen) hebben anders wist ik het wel. Ondanks dat ik wel eens val over een hond en m'n bed dagelijks vol met zand en andere troep vind en ik iedere avond hoop dat ik er als eerste inkruip zodat ik ruimte heb :mrgreen:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

bauke schreef:Wat zijn jouw hobbies of sporten dan , of blijf je de hele dag thuis zitten,. (als je niet werkt), met je honden?
Saai , hoor.
O ja, ik ben ook zo'n saaie mens. Uuuuren werken op de week (zo'n 60 tegenwoordig, minstens). En ALS ik dan al eens gedaan heb, wat doe ik dan??? Toch wel niet bij die saaie hond zeker :N: . En dan nog combineren met m'n dochter haar verdiende aandacht... O jee, wat voor waarden geven wij die kleine spruit mee. :pffff: O ja, hier komt er ook nog regelmatig een Spaanse of andere buitenlandse hond bij ons als opvanger. En België zit ook al zo vol, doen wij er nog een schepje bij! :mrgreen:

Haha, nee even alle gekheid op een stokje; Bauke, hier heeft iedereen iets gemeen: respect voor honden, en respect voor goeie hondenbaasjes. Jouw reacties zijn niet altijd even koosjer op deze twee punten, of zo wordt dit toch geïnterpreteerd. Wie met de roedel boel zoekt, zoekt boel met de roedelleider (en de rest van de roedel)!
eefje
Actief

Ongelezen bericht door eefje »

hemel, wij hebben er sinds vandaag ook 2 :N:

En dan ook nog 3 kinderen in 1 huis :oeps:
AfbeeldingAfbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

eefje schreef:hemel, wij hebben er sinds vandaag ook 2 :N:

Dat kan niet he, das 1 kind teveel! :mrgreen:
Misschien wil Bauke wel 1 kind overnemen?
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

teveel aan kinderen moeten we een voorbeeld aan China nemen.
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

Tiny schreef:Ondanks dat ik wel eens val over een hond en m'n bed dagelijks vol met zand en andere troep vind en ik iedere avond hoop dat ik er als eerste inkruip zodat ik ruimte heb :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
sprokkel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): collie en sheltie

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik heb nu een hond maar over een poos wil ik er graag nog een bij. Lijkt me helemaal geweldig, maar dan eerst weer een lange vakantie en sparen he?
hattumpie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door hattumpie »

Bij ons wonen er vijf.
Twee mastino teefjes van bijna een jaar.
Een franse bull van zes jaar .
Een jackie van bijna twee jaar en een kruising boerenfox en nog zo wat van bijna drie jaar.
Wij wonen met vijf mensen en vijf honden in een eigen huis met achter het huis een grote plaats.
Verander wat je niet kunt accepteren ,
accepteer wat je niet kunt veranderen.

Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

Rob* schreef:

teveel aan kinderen moeten we een voorbeeld aan China nemen.
Ik heb sinds kort (voor tijdelijk) een pleegkindje en dan is er ook nog mijn schoonzoon die hier dagelijks is, zal mijn eigen kids maar naar china sturen dan. Nemen ze maar 1 van de honden mee, ook weer opgelost.
Blijven alleen de drie katten nog over.
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

De gemeente is heel blij met mensen met veel honden. Brengt veel geld in het laatje. Elke hond die je erbij neemt kost namelijk 213 euro. Dus laat maar komen die honden zeggen ze hier!! :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

OMG :N: :N: :N:

Is er dan geen vraag die je op een fatsoenlijke manier kan stellen??

Ben ik ff in overtreding zeg.... Ik heb 5 honden uit het buitenland en als je bedenkt waar de tekkel geboren is zelfs 6 stuks.

Ik heb Nederland overvol gemaakt, ik ga mij diep zitten schamen.
Enne ter info; ik woon in een normaal huis, met 1 kleine en 6 grote honden. Daarbij ook nog eens 2 katten, een echtgenoot en een werknemer. Tuin is niet overdreven groot.

Laat het nou toch allemaal passen !!!!!!!!!

:smile:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Oeps 10 honden hier. :N: :N: Maar ja zijn kleintjes. En ik heb een heel goed excuus hoor. Want ja, 2 vrouwen die samen wonen, die nemen toch honden om hun gebrek aan kinderen goed te maken. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

ladybird schreef:Oeps 10 honden hier. :N: :N: Maar ja zijn kleintjes. En ik heb een heel goed excuus hoor. Want ja, 2 vrouwen die samen wonen, die nemen toch honden om hun gebrek aan kinderen goed te maken. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
mecheltjes
Zeer actief

Eukalipta schreef:
ladybird schreef:Oeps 10 honden hier. :N: :N: Maar ja zijn kleintjes. En ik heb een heel goed excuus hoor. Want ja, 2 vrouwen die samen wonen, die nemen toch honden om hun gebrek aan kinderen goed te maken. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

BeëlzeBubble schreef:Ik ga me toch ook niet naar een Kaneforum om een topic te openen of de Kanefans zichzelf nou net zulke sneue sukkels vinden als ik ze vind? Dat is hetzelfde als naar een hondenforum gaan en je afvragen wat mensen in hemelsnaam nou met honden moeten.
Inderdaad!
Ik heb 6 kippen en ben lid van het kippenforum. Ik ga maar eens een topic openen om te vragen waarom iemand in hemelsnaam meer dan 6 kippen heeft....waar beginnen ze aan.....ff kijken hoe er op gereageerd wordt..... :roll:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”