Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zilveren labjes???
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Zilveren labjes???
Kwam via via deze link tegen... Heb nog nooit gehoord van zilveren labjes... is dat een goedgekeurde kleur?
http://www.silvertonelabs.com/
http://www.silvertonelabs.com/

You'll be in my heart... Always...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Voor zover mij bekend zijn alleen zwart, geel, leverkeurig en chocoladekleurig toegestaan. Geel mag variëren van licht crèmekleurig tot voskleurig.
Dit zal dus niet officieel zijn toegestaan, maar wat niet is kan komen
(apart kleurtje trouwens maar om een of andere reden krijg ik er geen goed gevoel bij
)
Dit zal dus niet officieel zijn toegestaan, maar wat niet is kan komen
(apart kleurtje trouwens maar om een of andere reden krijg ik er geen goed gevoel bij
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Nou snap ik het!
Bij mij op puppycursus zat dus een mevrouw met zo'n kleur labje.Ik de eerste keer er heen en omdat het geen labjes kleur was,hij met 14 weken nog blauwe ogen had en net iets ander hoofd dan een labje maar het was ook overduidelijk geen weimaraner.Dus ik vroeg heel belangstellend wat een mooie pup,maar welk ras is het?Zegt zij uit de hoogte een labrador.Dus ik oh maar wordt hij dan bruin of hoe zit dat?Zegt zij alleen nee,later vertelde ze nog dat ze hem uit amerika had.Maar ik snapte er dus niks en ging ernstig twijfelen aan mijn rassen kennis
Omdat ze zo uit de hoogte deed had ik geen zin om door te vragen.
Bij mij op puppycursus zat dus een mevrouw met zo'n kleur labje.Ik de eerste keer er heen en omdat het geen labjes kleur was,hij met 14 weken nog blauwe ogen had en net iets ander hoofd dan een labje maar het was ook overduidelijk geen weimaraner.Dus ik vroeg heel belangstellend wat een mooie pup,maar welk ras is het?Zegt zij uit de hoogte een labrador.Dus ik oh maar wordt hij dan bruin of hoe zit dat?Zegt zij alleen nee,later vertelde ze nog dat ze hem uit amerika had.Maar ik snapte er dus niks en ging ernstig twijfelen aan mijn rassen kennis
- ranetje
- Zeer actief
Als ik het goed begrijpJacksel schreef:http://www.silvertonelabs.com/truth.html
staat het uitgelegd voor degenen die er iets van snappen
@schumie heeft dat hondje blauwe ogen gehouden?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Het is gewoon een fout,
net zoals er brindle labradors bestaan, en black and tan labrador.
dat zijn allemaal " fouten"
Maar denk dat er in het geval van de silver labbies, misschien iets van weimaraner doorheen is gemengt. ik weet het niet, vind het mooie honden, maar een belachelijk idee. dat is toch hetzelfde als bijvoorbeeld Tatra honden zwart maken
gr Aimee
Maar denk dat er in het geval van de silver labbies, misschien iets van weimaraner doorheen is gemengt. ik weet het niet, vind het mooie honden, maar een belachelijk idee. dat is toch hetzelfde als bijvoorbeeld Tatra honden zwart maken
gr Aimee
-
keessie
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inderdaad "fouten" tussen aanhaaltekens.Aimee schreef:Het is gewoon een fout,
Maar denk dat er in het geval van de silver labbies, misschien iets van weimaraner doorheen is gemengt. ik weet het niet, vind het mooie honden, maar een belachelijk idee. dat is toch hetzelfde als bijvoorbeeld Tatra honden zwart maken![]()
gr Aimee
Lijkt mij nu gewoon eerder een kruising tussen twee rassen.
- starfleet
- Erelid
- little-wolf
- Zeer actief
blauw is toch een verdunning van zwart?
dan is het toch niet vreemd dat er blauwe honden geboren kunnen worden?
@ranetje waarschijnlijk heeft de hond zn blauwe ogen gehouden.
en wordt het op latere leeftijd ongeveer de kleur van de vacht.
blauwe of blue/fawn staffs hebben ook langer blauwe ogen.
was bij rochelle ook zo.
nu zijn haar ogen ongeveer de kleur van haar vacht.
dan is het toch niet vreemd dat er blauwe honden geboren kunnen worden?
@ranetje waarschijnlijk heeft de hond zn blauwe ogen gehouden.
en wordt het op latere leeftijd ongeveer de kleur van de vacht.
blauwe of blue/fawn staffs hebben ook langer blauwe ogen.
was bij rochelle ook zo.
nu zijn haar ogen ongeveer de kleur van haar vacht.
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
- Dibbes
- Zeer actief
Zo'n brindle labrador heb ik volgens mij nog zien lopen op de clubmatch van de hollandse herders. Ik ging ervan uit dat het een kruising was, maar hij leek wel erg op een labrador. Meer dan je zou verwachten van een kruising lab*herder. Maar ik heb die hond toen niet echt goed van dichtbij bekeken. Misschien weet Inge er meer van?Aimee schreef:Het is gewoon een fout,
Maar denk dat er in het geval van de silver labbies, misschien iets van weimaraner doorheen is gemengt. ik weet het niet, vind het mooie honden, maar een belachelijk idee. dat is toch hetzelfde als bijvoorbeeld Tatra honden zwart maken![]()
gr Aimee

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
-
speurneus carola
zo bestaan er ook labs met de kleuren van een rottweiler en dat zijn wel degelijk rasechte labradors, zelfs MET stamboom
ook zijn er labradors met spots en grotere vlekken, blonde labs met een of meerdere zwarte platen, zwarte labs met witte platen of gele platen.
alleen van de bruine ken ik geen gevallen of heb ik ooit foto's gezien dat er een andere kleur door zat.
ook zijn er labradors met spots en grotere vlekken, blonde labs met een of meerdere zwarte platen, zwarte labs met witte platen of gele platen.
alleen van de bruine ken ik geen gevallen of heb ik ooit foto's gezien dat er een andere kleur door zat.
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
Toch is dat een hele aardige dame hoor!! Rebel heet het labje! en ze hebben em inderdaad uit amerika gehaald. Is een hele leuke pup en ze hebben er ook gewoon een stamboom bij, een amerikaanse wel te verstaan.schumie schreef:Nou snap ik het!
Bij mij op puppycursus zat dus een mevrouw met zo'n kleur labje.Ik de eerste keer er heen en omdat het geen labjes kleur was,hij met 14 weken nog blauwe ogen had en net iets ander hoofd dan een labje maar het was ook overduidelijk geen weimaraner.Dus ik vroeg heel belangstellend wat een mooie pup,maar welk ras is het?Zegt zij uit de hoogte een labrador.Dus ik oh maar wordt hij dan bruin of hoe zit dat?Zegt zij alleen nee,later vertelde ze nog dat ze hem uit amerika had.Maar ik snapte er dus niks en ging ernstig twijfelen aan mijn rassen kennisOmdat ze zo uit de hoogte deed had ik geen zin om door te vragen.
Liefs Esther

-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
Ogen worden bruinig, blijven niet blauw...schumie schreef:Heb haar op 16 weken voor het laast gezien,toen had hij idd nog blauwe ogen.Ik weet het niet hoor met de kleur,het kan dan wel mooi zijn maar ik vind dat er dan wel verder weg gefokt wordt van de labrador zoals hij zou moeten zijn.Aan de andere kant het is natuurlijk maar een kleur...
Liefs Esther

-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
Dat zal ook wel, maar zij zijn erg blij met het hondje, dus tja.. En als ze er niet mee willen gaan showen is het toch ook niet belangrijk dat hij hier in nederland ook geld.Nanna schreef:Als dat geen officiële AKC stamboom is, kun je er gevoeglijk je billen mee afvegen...en ze hebben er ook gewoon een stamboom bij, een amerikaanse wel te verstaan.
Hij komt in ieder geval wel bij een goede fokker vandaan.
Liefs Esther

- little-wolf
- Zeer actief
een goede stamboom heeft niet alleen maar te maken met showen hoor.essiedepessie schreef:Dat zal ook wel, maar zij zijn erg blij met het hondje, dus tja.. En als ze er niet mee willen gaan showen is het toch ook niet belangrijk dat hij hier in nederland ook geld.Nanna schreef:Als dat geen officiële AKC stamboom is, kun je er gevoeglijk je billen mee afvegen...en ze hebben er ook gewoon een stamboom bij, een amerikaanse wel te verstaan.
zo kun je zelf een aardig end nagaan hoe gezond je hond is doordat je aan aan informatie van de voorouders kunt komen.
- ranetje
- Zeer actief
Tjeespeurneus carola schreef:zo bestaan er ook labs met de kleuren van een rottweiler en dat zijn wel degelijk rasechte labradors, zelfs MET stamboom
Heb je foto's van die Labjes met "platen"?
Ik heb zulke Labjes "in het echt" nog nooit gezien. (wel eens met een wit vlekje op de borst)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
vind het best een mooie kleur eigenlijk... heb ze nog nooit gezien in ieder geval.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
Als je een hond uit nederland hebt waarschijnlijk wel ja, maar het opzoeken over voorouders in amerika etc lijkt me nog wel moeilijk. Soms moet je een gokje wagen.little-wolf schreef:een goede stamboom heeft niet alleen maar te maken met showen hoor.essiedepessie schreef:Dat zal ook wel, maar zij zijn erg blij met het hondje, dus tja.. En als ze er niet mee willen gaan showen is het toch ook niet belangrijk dat hij hier in nederland ook geld.Nanna schreef:Als dat geen officiële AKC stamboom is, kun je er gevoeglijk je billen mee afvegen...en ze hebben er ook gewoon een stamboom bij, een amerikaanse wel te verstaan.
zo kun je zelf een aardig end nagaan hoe gezond je hond is doordat je aan aan informatie van de voorouders kunt komen.
Liefs Esther

-
Brindlecardi
- Zeer actief
ik vind het experimenteren met dit soort dingen een belachelijk idee.starfleet schreef:Zo gek vind ik het idee niet. Ik vind het een mooie kleur, als het verder gezonde honden zouden zijn, niks mis mee.Aimee schreef:ik weet het niet, vind het mooie honden, maar een belachelijk idee. dat is toch hetzelfde als bijvoorbeeld Tatra honden zwart maken![]()
gr Aimee
Anne
en laat een ras zijn zoals die is, we gaan toch ook niet als er per ongeluk een bruine malteser in een nest voorkomt, daar zomaar mee doorfokken?
maar goed dat is mijn mening daarover.
gr Aimee
- ranetje
- Zeer actief
Volgens de site waarnaar Jacksel verwijst zijn er twee "soorten" grijs.Nanna schreef:
Die zilveren Labradors zijn ongetwijfeld gekruist met Weimaraners. Het zijn dus gewoon bastaards, maar wèl bastaards die heel veel geld opbrengen door er het etiket "zilveren labrador" op te plakken.
Alleen het kleurtje telt, ik heb niet het idee dat dergelijke fokkers nou zo ethisch bezig zijn qua gezondheid...
De zilver is een verdunning in de bruine Labjes en een er is nog een andere grijs die een verdunning is van zwart.
Er wordt over diverse kruisingen verteld om de "kwaliteit" van de Labrador te vergroten. Daarbij staat wel de pointer (maar ze kunnen gewoon "een staande hond" (dus mogelijk Weimaraner) bedoelen).
Tja, Amerika rommelt wel vaker.
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- ranetje
- Zeer actief
Dank je welspeurneus carola schreef:http://xoomer.alice.it/matesser/spott.htm
moest ff zver terug zoeken maar heb hem gevonden
Heel bijzonder.
Waarom staat er een verwijzing naar de "posibile"stamboom?
Mijn Italiaans is niet best maar betekent dat "mogelijke"stamboom?
- sprokkel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): collie en sheltie
-
Brindlecardi
- Zeer actief
nee oke dat is waar, zal het anders zeggen. ik vind het belachelijk als mensen op "fouten" gaan doorfokken, en daarbij niet letten op de gezondheid van de dieren.Nanna schreef:Als iedereen je mening zou delen waren er een aantal rassen niet geweest....ik vind het experimenteren met dit soort dingen een belachelijk idee.
en laat een ras zijn zoals die is, we gaan toch ook niet als er per ongeluk een bruine malteser in een nest voorkomt, daar zomaar mee doorfokken?
maar goed dat is mijn mening daarover.Zo is de witte Westie ontstaan uit witte Cairn terriërs...
gr Aimee
- little-wolf
- Zeer actief
waarom zou je wel een goede fokker daar kunnen vinden en niks over de voorouders?essiedepessie schreef:Als je een hond uit nederland hebt waarschijnlijk wel ja, maar het opzoeken over voorouders in amerika etc lijkt me nog wel moeilijk. Soms moet je een gokje wagen.little-wolf schreef:een goede stamboom heeft niet alleen maar te maken met showen hoor.essiedepessie schreef:Dat zal ook wel, maar zij zijn erg blij met het hondje, dus tja.. En als ze er niet mee willen gaan showen is het toch ook niet belangrijk dat hij hier in nederland ook geld.Nanna schreef: Als dat geen officiële AKC stamboom is, kun je er gevoeglijk je billen mee afvegen...
met internet en mail kun je ver komen