Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bedelen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Bedelen

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno mag dat bijvoorbeeld bij mij best. Als ik met mijn eten op de bank zit, heb ik er geen probleem mee dat ze naast me zit en naar mijn bord zit te staren. Gedrag van haar heb ik zelf in de hand gewerkt omdat ze eigenlijk altijd het laatste hapje krijgt. Ik vind het zelfs wel gezellig :mrgreen:

Thuur wil het bijvoorbeeld helemaal niet hebben ,daar zit ze dus ook nooit.

Gaan we uit eten en ze gaat mee,dan ligt ze overigens gewoon netjes onder de tafel.

Nou vorige week hadden we dus bezoek, en een van de bezoekers tikte mij op de vingers omdat ik Ameno dus een blokje kaas gaf. Dat was zooooo fout bla bla bla. Ik moest Ameno maar opsluiten in een aparte kamer en meer van dat soort tips kreeg ik. Heb dus ook gewoon gezegd: mijn huis, mijn hond en als het je niet bevalt dan kijk je maar de andere kant op :wink:

Nu vraag ik me toch af of ik zo raar ben, dus vinden jullie het van je eigen hond storend als hij/zij zit te wachten op iets lekkers?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Je moet zelf bepalen wat je acceptabel vindt van je hond. Buffy bedelt aan tafel niet (dan krijgt ze toch nooit wat) maar als ik een boterham met kaas maak in de keuken bedelt ze wel, dan krijgt ze altijd een stukje namelijk. Ik vind het goed zo.

Anne
BeëlzeBubble
Zeer actief

Re: Bedelen

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

pooh schreef: Heb dus ook gewoon gezegd: mijn huis, mijn hond en als het je niet bevalt dan kijk je maar de andere kant op :wink:
Dat zou ik ook gezegd hebben :ok:

Tijdens het eten schooien ze hier eigenlijk nooit. Behalve als een vriendin van me hier eet want dan krijgen ze meestal ook wel het een en ander toegeschoven :mrgreen:

Als ik brood sta te smeren krijgen ze altijd een plakkie kaas dus dan zitten ze wel naast me te kwijlen. Ze gaan hun gang maar :ok:

Smek doet wel af en toe bij wildvreemden schooien. Laatst zat er een meisje ergens op een muurtje een boterham te eten en Smek ging er al likkebaardend op zijn mooist voor zitten (op zijn achterpootjes) in de hoop dat hij wat kreeg.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als ik bezoek heb en we eten aan tafel bedelen ze niet, want dan krijgen ze nooit wat.
Eet ik alleen op de bank dan bedelen ze bij tomaat, kaas, fruit en ei omdat ze daar altijd wel wat van krijgen. Eet ik iets zonder die dingen erin dan bedelen ze niet :mrgreen:

Als ik in de keuken sta te koken bedelen ze ook alleen maar als ik iets met tomaat, kaas, of fruit sta te maken. Op een of andere manier merken ze dat direct en dan krijgen ze dus ook altijd wat. Als ik een ei aan het bakken ben bedelen ze niet in de keuken, want dan hebben ze schijnbaar niet door wat ik aan het doen ben.

In een restaurant bedelen ze absoluut niet, maar volgens mij hebben ze ook niet echt door dat er iets te halen zou kunnen zijn.

En oh ja, bij bezoek bedelen ze meestal wel als we op de bank eten. Daar is iets niet helemaal goed gelopen in de opvoeding :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Je maakt je eigen regels en als jij en hond daar gelukkig mee zijn, so what.

Onze regel is niet aan tafel iets geven omdat ik het niet fijn vind dat er bij visite gebedeld wordt. Maar de keuken is een ander verhaal daar krijgen ze wel iets tussen de maaltijden door. Als ik kook ligt er een op mijn voeten in de hoop dat er iets valt :wink:
Ook als ik afwas heb ik publiek: ze krijgen een afwasboutje.
Als ze water horen stromen en vaat rammelen komen ze al aan stormen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Airedale op 23 aug 2006 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

hier 2 die niet bedelen en robbie bedelt zo hard dat ik mijn eten op mijn bord zie verschuiven als ze erna kijkt :N: ik stoor me er niet aan maar mijn man vindt het verschrikkelijk, en ja met bezoek en zo doet ze het ook maar gelukkig komen hier alleen maar honden liefhebbers :wink: die dat niet stoort :ok: ,
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

hier mogen ze niet bedelen ,maar doen het wel bij oma mijn moeder en schoonmoeder omdat die het niet kunnen laten maar dat mogen ze dan van ons het is hun oma :pffff: zo maf doe je als je honden hebt en geen kinderen :smile:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn honden chekken meestal wel even wat er op de borden ligt , en dan lopen ze weer door, ze weten dat ze toch niets krijgen, :neenee: is maar goed ook bij mijn honden gaat echt de kraan open als ze eten verwachten :smile: (t Kwijl-water-gutst eruit) :smile: :smile: :smile:
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Hier is bedelen niet toegstaan,en al helemaal niet als ze dan heel "braaf" onder je voeten gaan liggen in de hoop dat er wat valt :pffff:
Ze moeten hier gewoon netjes op hun eigen plek gaan wachten tot we klaar zijn met eten,en dan krijgen ze hun eigen voer :wink:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Hier bedelen ze wel en ik heb daar totaal geen problemen mee. Ik heb het ze zelf aangeleerd en met een nieuwe opvanger is t alleen maar erg makkelijk.

Ik heb sinds een week Melody in opvang, de zus van Ollie. Die is ter herplaatsing omdat ze angst-agressie had. De eerste dagen kreeg ze alleen eten uit de hand en pas vanaf het moment dat ik haar gewoon kan aanhalen, krijgt ze eten in de bak.

Mijn honden zijn dus gewoon dat ik te pas en te onpas loop uit te delen :roll:
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Baloe bedelt niet aan tafel of als we uit eten zijn, wel in de keuken. Als ik sta te koken, zit hij altijd strategisch opgesteld (in de weg dus :wink: ). Dan krijgt hij meestal ook wel iets, dus dat vind ik niet zo erg.
Waar ik minder blij mee was, is bedelen bij visite. Inmiddels weet ik dat hij het alleen bij bepaalde mensen doet, dus het ligt meer aan de opvoeding van de visite dan die van de hond, dus ik laat het maar een beetje. :mrgreen:
Baloe kan overigens ook in het bos of zo met wildvreemde mensen meelopen als hij ze ervan verdenkt dat ze iets lekkers hebben. Laatst trof ik hem ergens bij een picknicktafel aan waar hij kunstjes aan het doen was voor mensen die net een boterhamzakje open maakten, in de hoop dat hij ook een bammetje kreeg. :eek:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

pooh schreef: Heb dus ook gewoon gezegd: mijn huis, mijn hond en als het je niet bevalt dan kijk je maar de andere kant op :wink:

Nu vraag ik me toch af of ik zo raar ben, dus vinden jullie het van je eigen hond storend als hij/zij zit te wachten op iets lekkers?
Nou, zeg! Lekker dan! Ik zou iig precies als jij gereageerd hebben. Als ik mijn hond wil laten bedelen dan blijft ie maar lekker bedelen, klaar! Als ie nou t bezoek opvrat of modderpoten tegen hun aansmeerde, dan mochten ze wat zeggen, maar zoiets gaat ze totaal niet aan. (Anne bedelt dus ook. Op een vrij dramatische en effectieve manier.. :roll: :mrgreen: )
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

baloe2004 schreef:Laatst trof ik hem ergens bij een picknicktafel aan waar hij kunstjes aan het doen was voor mensen die net een boterhamzakje open maakten, in de hoop dat hij ook een bammetje kreeg. :eek:
Dat doen Moos en Saar ook :N:

Een tijdje geleden kwamen we in het bos een jochie met zijn oma tegen die brood had voor de eendjes. Alleen er waren helemaal geen eendjes in die vijver...
Geen enkel probleem. Jochie gooide vrolijk het brood in het water en Moos en Saar vraten het op. Jochie zei helemaal verrukt tegen zijn oma "kijk oma, hondjes voeren!" :cheer:

Als mensen opeens bedacht hebben te gaan picknicken in het hondenbos moet ik ze ook af gaan leiden, anders springen ze zo tussen die mensen op hun kleedje. :N:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bedelen bij mij is toegestaan. Hij krijgt meestal het laatste hapje en soms ook nog wel wat tussendoor :mrgreen: Bij m'n vriend mag het niet, dat onderscheid kent Bram feilloos.

Als we aan tafel zitten te eten, bedelt hij niet. Geen idee waarom niet. Met vrienden en familie eten we altijd aan tafel, dus die hebben geen last van hem :wink:

Buiten bedelt hij niet bij vreemden.

Gewoon lekker je eigen regels bepalen toch?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Moos schreef:
baloe2004 schreef:Laatst trof ik hem ergens bij een picknicktafel aan waar hij kunstjes aan het doen was voor mensen die net een boterhamzakje open maakten, in de hoop dat hij ook een bammetje kreeg. :eek:
Dat doen Moos en Saar ook :N:

Een tijdje geleden kwamen we in het bos een jochie met zijn oma tegen die brood had voor de eendjes. Alleen er waren helemaal geen eendjes in die vijver...
Geen enkel probleem. Jochie gooide vrolijk het brood in het water en Moos en Saar vraten het op. Jochie zei helemaal verrukt tegen zijn oma "kijk oma, hondjes voeren!" :cheer:

Als mensen opeens bedacht hebben te gaan picknicken in het hondenbos moet ik ze ook af gaan leiden, anders springen ze zo tussen die mensen op hun kleedje. :N:
Anne schopt vaak de eendjes t water in en vreet gauw t brood va de kant. Maak je ook weer geen vriendjes mee... :roll:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Max bedelde nooit bij het eten omdat hij donders goed wist dat hij van mij niks kreeg. Totdat andere mensen die goed wisten dat ik niet wilde dat hij wat aan tafel kreeg, hem stiekem onder tafel dingen gaven. En later deed mijn man precies hetzelfde, alleen niet stiekem :wink: Het enige voordeel ervan is dat Max nu steevast naast m'n man zit bij het eten, en hij andere mensen niet lastig valt (wat je lastig vallen noemt trouwens: hij zit alleen maar keurig te wachten). Bij het koken komt hij altijd kijken, maar ook dan geen opdringerig gedrag. Daar krijgt hij van mij wel eens iets, hij is gek op worteltjes en komkommer. Op bezoek bij anderen respecteer ik wat de eigenaar wil/goed vindt, alhoewel ik zelf niet gauw iets aan de hond zal geven.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

3 bedelaars hier :mrgreen: ze krijgen altijd t laatste stukje,ik vind t ook niet erg trouwens
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

pooh schreef:Ameno mag dat bijvoorbeeld bij mij best. Als ik met mijn eten op de bank zit, heb ik er geen probleem mee dat ze naast me zit en naar mijn bord zit te staren. Gedrag van haar heb ik zelf in de hand gewerkt omdat ze eigenlijk altijd het laatste hapje krijgt. Ik vind het zelfs wel gezellig :mrgreen:
Hier idem, Fangio krijgt ook altijd nog wel iets en ik vind het gewoon leuk :mrgreen: Chira ligt overigens altijd gewoon te wachten want als er wat te halen valt weet ze dat ze toch wel wat krijgt.
Nou vorige week hadden we dus bezoek, en een van de bezoekers tikte mij op de vingers omdat ik Ameno dus een blokje kaas gaf. Dat was zooooo fout bla bla bla. Ik moest Ameno maar opsluiten in een aparte kamer en meer van dat soort tips kreeg ik. Heb dus ook gewoon gezegd: mijn huis, mijn hond en als het je niet bevalt dan kijk je maar de andere kant op :wink:

Nee niet raar, en jouw reactie op de reactie van het bezoek had ik precies zo gemaakt :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Flip mag niet bedelen en doet dat ook niet.

Als mijn vriend of ik sta te koken mag Flip niet in de keuken komen.
Het is een klein hondje en ik ben bang dat als we met hete pannen lopen, we over hem struikelen en Flip of wij het hete eten over ons heenkrijgen.

Als wij eten ligt Flip op zijn kussen.
Toen we hem net hadden hebben we een paar keer Flip in zijn mandje gezet als we gingen eten, en nu gaat hij uit zichzelf liggen slapen op zijn kussen tot we klaar zijn.

Als er iets valt tijdens het eten of koken mag Flip dat ook niet opeten.
(jee, wat lijken wij streng :N: )
Ik heb er een hekel aan dat als ik iets laat vallen, de hond er meteen op af rent voor ik het op kan pakken.
Met wat kaas ofzo is dat niet zo erg, wel als ik een boterham met hagelslag laat vallen.
Dus mag het gewoon helemaal niet.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

het is hun oma zo maf doe je als je honden hebt en geen kinderen
:smile2:
Hier ook als mijn ouders komen is het: Daar zijn opie en omieeee!!! :denken: :mrgreen:

Bedelen aan tafel doen ze niet, aan de bank ook niet.
Bantam doet het alleen bij ijsjes, kaas en knakworst.
Maar dat komt natuurlijk omdat ie dan ook altijd wat krijgt.
En als mijn vader tuinbonen op z'n bord heeft, daar is ie gek op :19:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Flip schreef: jee, wat lijken wij streng :N:
Valt wel mee hoor, hier moet de hond ook in zijn mand als wij eten. :wink:
Niet in de keuken als ik sta te koken vind ik ongezellig. Wij hebben een woonkeuken, dus als ik dan sta te koken, kan ik nauwelijks contact hebben met Baloe, die ik toch al de hele dag heb moeten missen. Als er hier iemand staat te koken, zit de rest van het gezin ook in de keuken, totdat de tafel gedekt wordt, dan vertrekt Baloe naar zijn plek.
Het is wel zo, dat hij nooit iets van de grond zal pakken wat valt zolang ik daar geen toestemming voor geef. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

ik vind t wel storend.
Hier doen ze dat dus ook niet.

Spriet kwijlt ook nog eensvreselijk zodra ze iets lekkers denkt te krijgen (t slijm druppelt op de grond en zwabbert alle kanten op)

en bij kennissen is het zo erg, dat de honden gewoon alles van de tafel af eten en zo, wat dus voor het bezoek ook niet erg prettig is als je opeens een hondekop voelt, en je aardappel is weg :mrgreen:

En nee, ze krijgen hun lekkers/ restjes wel als ze zelf gaan eten, bij de brokjes dus.

Want dat gestaar zou ik zelf niet prettig vinden als mijn eigen honden dat deden.
Als andere mensen dat wel doen, moeten ze dat zelf weten vind ik. (zolang het niet té erg word en uit de hand loopt, zoals die kennissen die ik beschreef)
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als wij eten dan ligt tys in zijn mand en samara op de bank....en allebei houden ze wel heel goed in de gaten of er niets valt :mrgreen:
Tyson bedelt bij sommige personen erg maar die geven hem ook altjd wat...bij mij krijgen ze alleen als ik klaar ben met eten iets lekkers of het laatste beetje yoghurt in de schaaltjes......en uiteraard staan ze daar al start klaar voor....eten van tafel af mag niet en ook niet om de tafel heen lopen maar als ik aangestaard word vanaf een mand of vanaf de bank...vind ik niet zo boeiend en irriteert me oook niet.
Verleden keer had ik bezoek en die zat lekker mijn gebakken kroepoek aan de honden tevoeren....van mij krijgen ze dat niet dus hebben ze geluk!

Jacqueline
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

baloe2004 schreef:
Wat zijn jullie streng!! :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
baloe2004 schreef:
Ja, het is vreselijk. :eek: Ik zal het maar verklappen: die hond mag hier HELEMAAL niks.. :N:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

baloe2004 schreef:
Zoek stok! schreef:
baloe2004 schreef:
Ja, het is vreselijk. :eek: Ik zal het maar verklappen: die hond mag hier HELEMAAL niks.. :N:
:jank: :jank: :jank:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

IK kan ik er nog wel om lachen hoe ze denken iets voor elkaar te kunnen krijgen. ( poes smokey )
En het eeuwige wachten op dat kleine stukje dat kan vallen, wat overigens nooit gebeurd ( maar je ziet ze denken :mrgreen: ).
Ach ik negeer geschooi gewoon en als het eten gedaa is dan gaat er wel wat lekkers in het bakje :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Als we aan tafel zitten wordt er niet gebedeld. Ze liggen wel in de buurt maar dringen zich niet op.
Als ik aan het koken ben scharrelen ze wel om me heen. En dat is mijn eigen schuld omdat ik ze wel eens wat geef (worteltje, plakje komkommer...).
Ik vind het zelf niet zo heel erg, we hebben een grote keuken en mochten ze toch in de weg lopen of liggen dan krijgen ze een duw en dan schuiven ze ook braaf een stukje opzij.
Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het niets vinden, honden in de keuken die alsmaar in de weg lopen of liggen. Mijn vriend stuurt ze ook altijd de keuken uit maar ik vind het gewoon gezellig! :wink:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Hier mogen ze absoluut niet bedelen. Ze krijgen ook echt niks als wij zitten te eten want als Basco denkt dat hij te eten krijgt kwijlt hij zo dat ik daarna moet dweilen :N:
En omdat we streng zijn met eten kan Ramon ook relatief veilig met eten in zijn handen lopen zonder dat het gegapt wordt.
Maar ik vind dus idd niet dat jouw bezoek zich daarmee heef te bemoeien...idd jouw huis jouw regels...
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

ff nog over mijn berichtje:

ze mogen dus niet bedelen.
We mogen wel in de keuken, als ze maar niet bedelen. Meestal liggen ze dus gewoon in hun mand.
Behalve Tibbie, die ligt meestal naast mij naar de woonkamer te kijken (waar weer een deur is naar buiten)

Vandaag lag spriet op een deken (die we ivm verbouwing daar even neer hadden gelegd) in de keuken. Dat was geen probleem, zolang ze niet bedelen.

Als er bezoek is gaan ze allemaal de keuken uit :neenee:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”