Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reistas voor kleine hond

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Reistas voor kleine hond

Ongelezen bericht door Eline* »

Kan iemand me vertellen wat voor reistas goedgekeurd is voor in het vliegtuig? Ik heb nu een reistas waar het koppie van de hond uit steekt en ik vraag me af of elke maatschappij dat accoord vindt.
Zo ja is het prima, zo nee moeten we maar weer een belletje duits er tegenaan gooien. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
mirjam-

Ongelezen bericht door mirjam- »

Heb nooit op- of aanmerkingen gehad over dit type tas.
De laatste keer dat ik met een duitse mij vloog had ik een stoffen bench die je kunt openritsen. Die vond ik handiger als die dingen waar de kop uitsteekt.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik weet niet of het hondje in het vliegtuig eruit mag? Anders lijkt het mij niet echt lekker zitten voor het hondje. Als ze dan wil gaan liggen hangt haar kop steeds via een ophogingtje buitenboord. :wink:
(tenzij ze natuurlijk klein genoeg is om met kop in al in de tas te gaan liggen :wink: )
Afbeelding
Merak
Actief

Ongelezen bericht door Merak »

Volgens deze site www.dogsincluded.nl/reistips/vliegtuig.htm verschilt het per maatschappij wat en hoe je een hond mee mag nemen in het vliegtuig, dus lijkt het mij raadzaam om vooraf even te checken bij je vliegmaatschappij.
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

In Dinah's nestje was er iemand, die met de pup op 't vliegtuig gegaan is. Zij had zich in België nog snel een stoffen honden-reistas gekocht. Dan kunnen ze niet moeilijk gaan doen over de afmetingen. En tijdens de reis mocht de hond uit de draagtas.
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Nanna schreef:Ik heb een paar keer met Air Berlin gevlogen, maar de hond moet echt helemaal in de tas passen. De hond moet daar in blijven met opstijgen en landen, voor de rest mochten ze op schoot... :wink:
Wij vliegen ook met Air Berlin, maar ze vertelden mij dat de hond gedurende de hele vlucht in de tas moet blijven zitten. Begrijp ik goed dat ze dus niet zo streng zijn?
Groet,
Dorien
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Dorien schreef:
Nanna schreef:Ik heb een paar keer met Air Berlin gevlogen, maar de hond moet echt helemaal in de tas passen. De hond moet daar in blijven met opstijgen en landen, voor de rest mochten ze op schoot... :wink:
Wij vliegen ook met Air Berlin, maar ze vertelden mij dat de hond gedurende de hele vlucht in de tas moet blijven zitten. Begrijp ik goed dat ze dus niet zo streng zijn?
Misschien ligt het er ook een beetje aan wie je treft in de cabine. Als het een aardige mevrouw is, mag ze misschien wel lekker op schoot zitten en als je een takketrol treft niet... :N:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
vman
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door vman »

hoi
als jij gewoon de luchtvaartmaatschappij opbeld of contact mee opneemt dan weet jij welke eisen er voor worden gesteld aan een reistas voor de hond.
Of een kleine plastic vervoersbenche met deurtje is ook goed.

Maar bij de internet dierenzaken staat de meeste keren bij dat deze wel door de maatschappij is goed gekeurd voor te reizen.

Ik zou geen risico nemen en zou contact opnemen met de reis organisatie

mvg eli
www.vasterman.biz
chihuahua's en hondenkleding maken
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Over welke hond hebben we het :denken: :denken: .

:idea: Kika :cheer: :cheer: :cheer: .

Het lijkt mij dat ze helemaal in de tas past want Jagger past ook nog als het zou moeten. En als het koppie er niet uit mag steken: gewoon omdraaien, dus kontje eruit :N: :wink: .

Als jullie hulp nodig hebben met bellen hoor ik het wel. Ik spreek goed Duits.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Eline, bedenk ineens wat.

Astrid van Nemesio had een tas voor Janssen destijds als ik het me goed herinner...
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zat een keer in een vliegtuig, waar de hond gewoon op schoot zat, maar dat was in een vrij klein vliegtuig en een binnenlands vlucht in Zweden.
Ik zou even bellen.

gr Aimee
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Eukalipta schreef:Eline, bedenk ineens wat.

Astrid van Nemesio had een tas voor Janssen destijds als ik het me goed herinner...
We hebben inmiddels de tas van Ariane en Sjalot stuurt haar tas toe. De tas van Ariane is met koppie eruit, maar etevns vrees ik ook erg warm, omdat de hond in een soort voerig zit verpakt. De tas van Sjalot is zonder koppie eruit en rondom met gaas, dus wat luchtiger. Als het in Spanje nog 35 graden is is een gevoerde tas nogal overdreven! :eek:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
canecorsonancy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door canecorsonancy »

Eline* schreef:De tas van Sjalot is zonder koppie eruit en rondom met gaas, dus wat luchtiger. Als het in Spanje nog 35 graden is is een gevoerde tas nogal overdreven! :eek:
Ik ben op zoek naar zo'n tas voor een pupkoper van mij. De vlucht en alles is geregeld. De pup mag mee als handbagage. Alleen kan hij zelf niet zo'n tas vinden en heeft mij gevraagd of ik die hier kan krijgen. Ik wil wel, maar waar kan ik zoiets krijgen?
Formaat 45x30x25 cm
Groetjes,
Nancy Koper
La Grazia Di Dio Cane Corso Italiano
Waar iedere hond een huishond is
canecorsonancy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door canecorsonancy »

Laat maar. Ik heb ze al gevonden. Een google advertentie onderaan het forum gaf al antwoord :ok:
Groetjes,
Nancy Koper
La Grazia Di Dio Cane Corso Italiano
Waar iedere hond een huishond is
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

baloe2004 schreef: Misschien ligt het er ook een beetje aan wie je treft in de cabine. Als het een aardige mevrouw is, mag ze misschien wel lekker op schoot zitten en als je een takketrol treft niet... :N:
en als die aardige mevrouw een hoop gejank van andere passagiers krijgt over dat vieze hondje, dan heb je uiteindelijk toch ook enorme pech.

tenzij die aardige mevrouw je meeneemt naar dat keukentje achterin alwaar je stiekum het hondje leuk uit de tas kan halen terwijl die aardige mevrouw het hondje plakjes pastrami voert. maar dan moet die aardige mevrouw ook aardige collegae hebben. wat een aardige mevrouw, he. :mann:

ik zou voor de zekerheid maar voor die dichte tas met tochgaten gaan, hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”