Mijn kereltje is gewoon een grote hond in een kleine verpakking.

Moderator: moderatorteam
Wij hebben hier twee kleine dwerglanghaar teckels, mijn man schaamde zich in het begin ook wel hoor en liep alleen 's avondslaat in het donker met Rico. Als hij nu met Rico en Bowy wandelt schaamt hij zich echt niet meer, hij voelt zich zekerder met deze twee heren dan dat hij zich met een aantal groten hondenrassen zou voelen. Hij heeft geen groter ego nodig, dus ook geen grote hond,Nanna schreef:Ik lees her en der nogal eens dat (vooral mannen) zich niet graag met een klein hondje op straat vertonen. Zou dit komen omdat dat schadelijk is voor hun image, zo'n klein opdondertje? Houden veel mannen gewoon niet van kleine hondjes?
Hebben jullie ideeën hierover?
tijger2 schreef:Ja hehe dat hangt je de koeoek wie vindt die muis nou niet leukReini schreef:Mijn vriend vind Dusty van Marie-José helemaal leukmaar goed, hij heeft dan ook niks te compenseren
![]()
![]()
Als MJ niet oppast is ze de eerste beste wandeling gelijk HAAR dusty kwijt.
Quincy een opgevoerd hamstertjebianca83 schreef:Jinx schreef:Michel zal niet zo snel met een Yorkie met roze strik gaan lopen.
Omdat hij het niet mannelijk vindt ofzo, en ook omdat hij van heel andere rassen houdt. Nou houdt hij ook niet echt van stoere rassen, hij is helemaal wild van Goldens. Maar het is toch meer uiterlijk vertoon. Quincy van Bianca is echt een opgevoerd hamstertje, maar is 20 keer zo stoer als onze Angel van 30 kilo.
Mij boeit het allemaal niet, ik loop met elk ras even graag, of het nou een Dog is, een Rottweiler, of een Franse Bulldog met lila blingbling halsbandje.![]()
![]()
![]()
ja had ook kunnen zeggen, ja dat weet ik ondertussen, daar is al over "gepraat" in andere topicsTeckelgek schreef::N: :N: :N: Je meent hetNanna schreef:Ik zie trouwens dat Jagger een teckel is uit een tijger x tijger combinatie.
Linke soep, uit deze combinatie kunnen heel gemakkelijk ook dove en/of blinde pups geboren worden. De NTC wil deze combinatie dan ook gaan verbieden..
Wie zegt jou dat Jagger gefokt is om een modieus kleurtje en om leuk te verdienenNanna schreef:Het zou op zijn minst verstandig zijn. Heel leuk om al doe modieuze kleurtjes te willen fokken (bij de teckel momenteel een hype, en het verdient ook heel leuk) maar zodra de gezondheid van een pup in het geding komt alleen maar om "iets aparts" te willen hebben, gaan bij mij de remmen er op...Teckelgek schreef::N: :N: :N: Je meent hetNanna schreef:Ik zie trouwens dat Jagger een teckel is uit een tijger x tijger combinatie.
Linke soep, uit deze combinatie kunnen heel gemakkelijk ook dove en/of blinde pups geboren worden. De NTC wil deze combinatie dan ook gaan verbieden..
maar goed, ik vervuil het topic, daar ging het hier niet over.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar als iemand zo maar "ins Blaue hinein" zoiets debiteert kijk ik toch even vreemd op, om het zacht uit te drukkenyamie schreef:ja had ook kunnen zeggen, ja dat weet ik ondertussen, daar is al over "gepraat" in andere topicsTeckelgek schreef::N: :N: :N: Je meent hetNanna schreef:Ik zie trouwens dat Jagger een teckel is uit een tijger x tijger combinatie.
Wil de hond schreef:Dit geld ook voor sommige "dames" trouwens. :N:Wil de hond schreef:het is wel zo dat er mannen zijn voor wie opgaat dat hoe groter hun hond hoe groter hun bek.
Martijn schreef:Ik begrijp ook nooit hoe onvrede over je de maat van je geslacht tot een keuze van een bepaalde hond kan leiden.
Betekent dat dat vrouwen met een poedeltje een grotere muts willen?
Nou ik kan wel begrijpen waarom mijn vriend het bevoorbeeld minder vind om met de chihauhau van mijn ouders rond te moeten lopen. Het ziet er gewoon best stom uit voor sommige mensen. Zo'n grote kerel met een klein keffertje. (Voor als mensen zich aangevallen voelen, ik wil niet beweren dat het raar is als een grote kerel met een keffertje rond loopt, maar ik denk dat velen het wel een apart gezicht vinden).P!nki schreef:Het kan aan mij liggen, maar als mannen een 'grote' hond willen ipv een kleine omdat dat stoer is..... dan is er toch iets mis met diegene zijn ego of zo?Ik zou zeggen 'leer eerst maar stoer zijn zonder hond'.....
![]()
da's jouw mening ... daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn om het 'goed' te doenNanna schreef:Wat mij betreft juist niet...Maar over de chihuahua van mijn ouders vind ik best wel dat hij daar onzeker over mag zijn.![]()
Ik vind een man die zeker van zichzelf is en geen hond als imageversterker nodig heeft vele malen stoerder dan iemand die alleen met een grote hond over straat durft omdat "men" er anders iets van denkt...
Juist en dat bedoelde ik dus te zeggenNanna schreef:Wat mij betreft juist niet...Maar over de chihuahua van mijn ouders vind ik best wel dat hij daar onzeker over mag zijn.![]()
Ik vind een man die zeker van zichzelf is en geen hond als imageversterker nodig heeft vele malen stoerder dan iemand die alleen met een grote hond over straat durft omdat "men" er anders iets van denkt...
Wat ik al zei, ik zeg dus ook niet dat mannen geen groot ras mogen aanschaffen of wat dan ookNanna schreef:ik begrijp best de voorkeur van iemand voor een groot ras (heb zelf ook een reus hier rondlopen). Het gaat er dus feitelijk ook niet om hoe groot de aangeschafte hond is, maar het "waarom".P!nki schreef:Het kan aan mij liggen, maar als mannen een 'grote' hond willen ipv een kleine omdat dat stoer is..... dan is er toch iets mis met diegene zijn ego of zo?Ik zou zeggen 'leer eerst maar stoer zijn zonder hond'.....
![]()
Als dat puur om het strelen van het ego en de stoerigheid is, vind ik dat een niet legitieme reden. O, ik zie ze hier ook wel open met hun stoere hond hoor "kijk mij eens de bink zijn". En er ondertussen de ballen verstand van hebben....