yamie schreef:Nanna schreef:of juist herleid bare, die dus geen enkele toe gevoegde waarde ergens voor hebben
M'och, ik vind een bestaan als geliefd huisdier niet echt "geen enkele toegevoegde waarde".
Waarom als eigenaar/fokker van rashonden mensen met een kruising zo op de ziel trappen, met als ondertoon dat ze een minkukelachtig pretnestfiguur in huis hebben?
als men nou eens voor 1 keer zijn hersens gebruikt en niet alleen leest wat men wil lezen.
IK heb ook een kruising, ik ben niet tegen een kruising, ik zal nooit zeggen dat ik een kruising minder vind dan een rashond, ik vind sommige kruisingen mooier dan sommige rashonden enz enz enz. het gaat NIET om ook lief, ook mooi , ook een maatje enz. het gaat om de onverantwoorde fok, de fok voor de fun, het fokken met ongeteste dieren enz enz en het bewijs staat verdorie toch op dierenasiel.com, op marktplaats.nl 90 % zonder papier en/of kruising, gut wat geweldig.
ik zie het toch zelf bij vele jack hussell, de patella luxatie en lens luxatie vliegt je om de oren, maar ach dat maakt niks uit, als pietje op de hoek zijn nestje maar mag fokken en als marietje dan toevallig van de 5 het gezonde pupje heeft? is iedereen blij toch?
voor mijn gevoel zegt het dus niets of je dus een rashond of kruising neemt . Dat ene pretnestje waar onze Scooby uit komt daar is wel beter over nagedacht en zijn beter verzorgd dan het nest van de fokker van mijn eerste rashond. Het komt er op neer dat wie dan ook besluit om te fokken beter eerst goed kan nadenken over waar hij aan begint.
Maar dat geld ook voor de aanschaf van een hond, als men beter nadacht voor de aanschaf van een hond zaten de asiels niet zo vol.