Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bedelen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Lies en co schreef:
Daan schreef:Ik wil het liever niet, maar ik ben ook weer geen dictator hier in huis die alleen bepaalt wat er wel en niet mag.
Degene die Dinah iets van de tafel gegeven heeft, was m'n schoonmoeder. (of andere schoon-familie) Terwijl ze verdomd goed wisten dat ik dit niet wou, en waarom (omdat je anders een schooier krijgt voor de rest van je leven). Enfin, gasten dus, die de regels van het huis kenden.

Je hebt gelijk hoor, gasten doen het hier ook niet. Omdat ik het niet wil/toesta, ook de oppassen niet.

de enige boosdoener is mijn (verder zeer gewaardeerde en geliefde ) echtgenoot.
hij is op dat gebied gewoon geheel inconsequent.

het aparte is dat de honden dat weten, of voelen..
De ene keer wel, en dan weer niet...En daar ook vrede mee hebben.
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:neenee: nee hier mag niet gebedeld worden,ik vind dat vreselijk, birka krijgt alleen iets extra's als ik dat wil, gaat ze toch zitten wachten stuur ik haar weg, ook bij visite mag niet gebedeld worden.
visite mag haar helemaal niks geven. :klaar:
andersmans honden die bedelen negeer ik , gaan ze vanzelf weg :pffff:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Met z'n tweeën eten we zittend op de grond. Borden staan op een poef, waarover ik een groot "dienblad" heb getimmerd. Het is 40 cm hoog, maximaal.
We zitten tegenover elkaar, en tussen ons in zitten/liggen 2 honden. Niet te kwijlen, maar wel in afwachting van. Krijgen ze dan ook. En als het op is mag Miep mijn bord aflikken, en Saar die van Pieter. Wij zijn gewoontedieren.

Als we aan tafel eten (met eters dus) of in een restaurant gewoon op een stoel zitten, dan liggen ze keurig onder tafel.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Zitten wij aan tafel dan wordt er niet gebedeld, gewoon omdat ze *nooit* iets krijgen als we zitten te eten. Jack kan ook moeiteloos mee naar een restaurant, Lilo hebben we nog niet geprobeerd maar ik denk dat dat ook wel goed zou gaan.

In andere gevallen, visite, verjaardagen en in het park, bedelen ze verschrikkelijk. :roll: Ik moet ook wel bekennen dat ik het bij Lilo heel erg gestimuleerd heb, omdat ze 'vreemde' mensen leuk moest gaan vinden, en vooral in het park weet ze precies bij wie er wat te halen valt en bij die mensen duwt ze desnoods haar neus in hun zak.

Jack was al zo, en het is gewoon deel van zijn charme als hij heel voorzichtig je boterham of toastje zalm uit je handen pikt als je effe niet oplet. Hij pikt ook krentebollen van peuters in buggy's, *heel* voorzichtig, en likt aan ijsjes van vreemde kinderen. Het klinkt vreselijk, maar hij doet het met stijl en bijna nooit wordt er iemand boos. Nee echt. :19:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb vreselijke bedelaars, zelluf ervan gemaakt, een aantal kan ik wel weg sturen, de 1 e garde vooral , maar ach, ik stoor me er niet aan, eet ik aan tafel? dan zitten ze er wel bij, maar ze zijn klein en springen niet op schoot, stoel of tafel ofzo, ik kan die blikken wel ontwijken.

ik eet meestal op de bank, dan zitten er 2 op de grond voor me en 4 naast me op de bank, en ja soms uitkijken met hoe ik mijn bord hou.. errug he hahaha, het tikken van bestek op het bord is ook uitkijken, ws een teken dat het bord bijna leeg is en dat mogen ze dan aflikken, en tja dat bord moet ik praktisch op de grond gooien, er duiken voordat het de grond geraakt heeft 5 jacken op :smile:

ik weet ik weet, die van mij zijn erg, wanneer ik bezoek heb, die er dus niet tegen kunnen ( zuslief bv) dan gaan ze in de bench, ik kan ze stuk voor stuk mee nemen naar een restaurant of bv mijn moeder, dan liggen ze gewoon onder tafel, maar niet allemaal tegelijk, maar dat hoeft ook niet :wink:
Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Inge O schreef:
Nanna schreef:

dus nu krijgt ze voor het naar bed gaan twee sneetjes brood...... :eek: man, wat een feest is dat! zo erg zelfs dat ze nu 's avonds als ik voor mezelf eten maak voor het eerst in haar leven in de keuken schooipogingen doet - niet naar het eten waar ik mee bezig ben, maar om te checken of ze misschien dat brood toch wat eerder zou kunnen krijgen :roll: :denken: .
Toch wel met roomboter besmeerd hè? :wink:
Mijn deerhound krijgt dat ook (ook wegens galspugen) en hij hoeft het alleen maar als er roomboter op zit. Hoezo, verwend.
nee hoor, kurkdroog, en ze pleegt er haast een moord voor :piew: .
Bij Spriet loopt t kwijl uit haar bek als ze de broodzak hoort, en denkt wat te krijgen :neenee: :neenee:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Marion. schreef:Met z'n tweeën eten we zittend op de grond. Borden staan op een poef, waarover ik een groot "dienblad" heb getimmerd. Het is 40 cm hoog, maximaal.
We zitten tegenover elkaar, en tussen ons in zitten/liggen 2 honden. Niet te kwijlen, maar wel in afwachting van. Krijgen ze dan ook. En als het op is mag Miep mijn bord aflikken, en Saar die van Pieter. Wij zijn gewoontedieren.

Als we aan tafel eten (met eters dus) of in een restaurant gewoon op een stoel zitten, dan liggen ze keurig onder tafel.
Niet te kwijlen?? Bij 2 goldens?? Wat doe ik fout... :jank: Anne ligt...euh...Nou ja, kijk naar de foto bij mn onderschrift, denk er een kwijlsliert bij...
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

annepanne schreef:
Marion. schreef:Met z'n tweeën eten we zittend op de grond. Borden staan op een poef, waarover ik een groot "dienblad" heb getimmerd. Het is 40 cm hoog, maximaal.

Niet te kwijlen?? Bij 2 goldens?? Wat doe ik fout... :jank: Anne ligt...euh...Nou ja, kijk naar de foto bij mn onderschrift, denk er een kwijlsliert bij...
Heerlijk toch dat koppie en ach die sliert.............. :mrgreen:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

Bauke krijgt van 2 dingen het laatste:
bruinbrood en zuivelprodukten.

als ik die eet, komt hij zowat mijn schoot opkruipen om het laatste hapje te krijgen ( eerder niet) .
Alles wat ik anders eet laat hij mij gewoon eten,
Het is een kwestie van:
wat geef je ze ?
Niets, dan doen ze ook geen moeite.

Ergens anders , in de horeca, weet hij niet eens wat ik eet.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”