Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje aan fokkers over gewicht laatste 2 weken dracht

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Vraagje aan fokkers over gewicht laatste 2 weken dracht

Ongelezen bericht door idorh »

Type Duitseherder van plm rond de 30 kilo normaal gewicht.
Hoe veel kilo kan de teef aankomen de laatste 2 weken van de dracht.
Gr Bertus.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

dat ligt geheel aan de hoeveelheid pups het gewicht van de pups en het gewicht van placenta's en vruchtwater.
ik schat een pup van een duitse herder al gauw tussen de 400 en 500gr tel daar nog 200gram aan placenta en vruchtwater bij dus dat kan al 700gr per pup zijn dan stel ze heb er 10 dan kan ze 7 kg zijn aangekomen. aan het gewicht van de teef kan ik niet altijd schatten hoeveel pups er komen ze kunnen zwaarder of lichter zijn, weinig vruchtwater hebben. zolang de teef er goed uit blijft zien en goed blijft eten maak ik me niet druk om het gewicht.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

amiwoods schreef:dat ligt geheel aan de hoeveelheid pups het gewicht van de pups en het gewicht van placenta's en vruchtwater.
ik schat een pup van een duitse herder al gauw tussen de 400 en 500gr tel daar nog 200gram aan placenta en vruchtwater bij dus dat kan al 700gr per pup zijn dan stel ze heb er 10 dan kan ze 7 kg zijn aangekomen. aan het gewicht van de teef kan ik niet altijd schatten hoeveel pups er komen ze kunnen zwaarder of lichter zijn, weinig vruchtwater hebben. zolang de teef er goed uit blijft zien en goed blijft eten maak ik me niet druk om het gewicht.
Solo was met de dekking 30 kilo, ze heeft nu nog 14 dagen te gaan ivm geboorte pups, en ze is nu vandaag 35 kilo.
Gr Bertus.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

allebei mijn teven waren rond de 7 a 8 wk dracht ruim 10 a 11 kilo aangekomen, maar moet er dan wel bijzeggen dat het dus de eerste keer een nest van 10 (wel wat lichtere puppen voor een mechel, rond de 300 a 350 gr per stuk, maar ook een kleiner teefje) was en de 2de keer een nest van 8 (flinke puppen, over de 500 gr)
kort voor de bevalling heb ik ze niet meer gewogen, maar dat zou zo maar een kilo of 2 a 3 er bij nog kunnen zijn, de laatste weken groeien ze het meeste....

succes er mee over 2 wk
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

Ik heb mn teef niet gewogen de laatste weken, maar ze zit nomaal rond de 30kg. (duitse herder teef). Er zijn 14! pups geboren met een gemiddeld gewicht van rond de 450 gr. Plus placenta`s gem 150gr,en zo`n anderhalve liter bloed is zo`n pak em beet 10 kilo. De laatste weken gaan snel qua gewichtstoename, de pups zijn af en hoeven alleen nog maar te groeien. De hoeveelheid bloed in het lichaam van de teef neemt ook toe, net als bij mensen. Vind idd hoe haar algemene indruk is belangijker dan de aangekomen kilo`s. Veel succes verder met solo! Dat alles maar voorspoedig mag gaan! :ok:
If i trow a stick...... will you leave????
Hiddink
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hiddink »

Hiddink is nu 8 weken drachtig. Ze was 44 kilo voor de dekking, afgelopen vrijdag is ze weer gewogen en woog ze 52,7 kilo. Hoeveel pups het exact worden weet ik niet, maar de dierenarts zei bij echo al dat het er veel zouden worden (hij schatte zo'n 10 pups). Vrijdag heb ik ook haar buikomvang gemeten, ik kwam op 101cm, vandaag is dat 103cm.

Belangrijkste is echter dat ze er nog steeds gezond uitziet, ondanks dat ik kan zien dat ze een beetje ingeteerd is.
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

spannend die laatste weken
wij zijn ook aan de laatste 3 weken bezig
leuke site
fritzie
nieuw lid

Ongelezen bericht door fritzie »

Asjemenou Bertus,

Dat gaat echt de goede kant op: 6-7 pups?

We blijven het volgen.
Stay cool mien jong, ha ha

:cheer:
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Isis was voor de dekking 55 kg. Met 63 dagen was ze 15 kilo bijgekomen. Het waren 10 pups met een gewicht van rond de 700 gram.
In de laaste 2 weken is ze ongeveer 4 kilo bijgekomen.
Hiddink
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hiddink »

Hey Bertus, hoe staat Solo ervoor? Is ze al aan het bevallen?
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Hiddink schreef:Hey Bertus, hoe staat Solo ervoor? Is ze al aan het bevallen?
Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Solo is!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”