Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn alle marktplaatshonden slecht

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Zijn alle marktplaatshonden slecht

Ongelezen bericht door Jacksel »

Zoals veel hier ondertussen wel zullen weten heb ik Jamey op marktplaats gevonden en heb haar gratis kunnen ophalen bij haar fokker... Nou kom ik hier op het forum steeds tegen dat het zo slecht is om je pups op marktplaats te zetten en dat het ook niet goed is om je hond van marktplaats te halen, omdat je niet weet wat je kan verwachten...

Nou heb ik de pech dat Jamey een hele lichte vorm heeft van patella luxatie, maar ondanks dat ben ik echt nog wel heel blij met haar en als ik nog een hondje als zij zou kunnen krijgen zou ik zo weer een hondje van marktplaats af halen...

Vinden jullie het in alle gevallen verkeerd om een hond op marktplaats te zetten, of om een hond van marktplaats vandaan te halen?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Niet altijd, soms. Er wordt via marktplaats heel veel gehandeld in honden. Kopen, weer verkopen etc. Ook worden er veel broodfokpups verkocht onder valse verhaaltjes. Ze zitten in huis etc maar daar zitten ze alleen als je een afspraak maakt.

Goede fokkers hoeven niet te adverteren en ja, je kan makkelijk een heel leuke herplaatser van marktplaats halen en ook wel een kruisingpup. Met rashonden zou je daar niet hoeven adverteren als je een beetje een normale fokker bent omdat er toch wel vraag is via de normale ras-kanalen wat je pups betreft.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nee hoor, maar ik vind het wel goed stelling te nemen tegen handel in dieren. Ik heb zelf ook wel eens dieren van marktplaats afgehaald en daar was niets mis mee. Pups verhandelen via marktplaats vind ik wel overigens altijd fout. Ik ben al geen voorstander van al dat gefok, dus laat staan als je je pups dan via marktplaats moet slijten. Fok dan lekker niet! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Mien komt ook via MP ....ik zou dat niet meer zo snel doen....In haar inentingsboekje staat J.Russel + heel andere naw gegevens van "fokker" , die trouwens niet meer te vinden is....Maar Mienepien is verder wel gezond! :ok:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tuurlijk staan er op Mp ook leuke, goede honden. herplaatsers bv.

zoals eline en marc ook al hebben gezegd, goede fokkers hebben een site zoals Mp niet nodig om puppen te slijten, en pretnestjes ben ik zowiezo niet voor, waar en op welke site ze ook op staan.

ik vind Mp over het algemeen een grote vergaarbak van onverantwoorde fok, aanschaf en handel. IK wil daar als fokker niks mee te maken hebben, ook niet als dierenliefhebber trouwens.

ik trek het mischien een beetje in de overdrijf modus hoor, maar ik zie bij het ene leuke hondje, waar iemand dan geluk mee heeft, wel die 80 andere voor me, die 6 mnd later weer pups hebben, pups in donkere hokjes, honden met ernstige aandoeningen enz enz.
ik vind het soms net zoiets als "ach broodfokker"? mijn hondje is gezond en leuk, dus ik heb er goede ervaring mee.

het massale van de site vind ik walgelijk, de rubriek jack russell maakt dat mijn nekharen overeind gaan staan. en tja zolang mensen wel op die manier een pup kopen, blijft het aanbod ook bestaan.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

de hondjes zijn zelf niet slecht.
Maar als je als fokker marktplaats nodig hebt om je pups kwijt te raken, dan ben je gewoon geen serieuze fokker in mijn ogen, marktplaats is leuk als je huis tuin en keuken spullen wil kopen, maar geen diertjes van welke soort dan ook, of het nu hamstertjes zjn of honden.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Over het algemeen zal een verantwoord fokker niet via MP hoeven te adverteren.
Toch zie ik wel van de populaire rassen wel eens nesten staan, die zeer zorgvuldig gefokt zijn. die dus ook pupbemiddeling krijgen, maar die op dat momentblijkbar toch moeite hebben om de pups te plaatsen.
De adverteerder zal ook ten alle tijde de p[upkoper goed moeten "screenen" om impulsaankopen te voorkomen.

Iemand die ik "ken" van een ander forum heeft trouwens een super volwassen hond via MP gekocht. Ze loopt erg goed op shows en heeft ook mooie nakomelingen.
Weet natuurlijk niet waarom de hond verkocht werd en of er de "hoofdprijs" voor werd gevraagd.
Deze hond zal gelukkig nooit meer op MP terechtkomen, heeft nu een super huisje.
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

spike heb ik ook via marktplaats en ook gratis
het is zo'n schat van een hond
en hij komt ook vlakbij ons vandaan. 1 dorpje verder
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
Nikita
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nikita »

Ik heb Nikita ook via marktplaats gevonden, we stonden eigenlijk op de wachtlijst bij een fokker maar mijn schoonzus zag de advertentie staan waarin ze werd aangeboden (Als 2-jarige herplaatsings-malamute).
Gebeld, heen gereden en verliefd.
Nooit geen spijt van gehad, ze kon niet blijven bij die mensen daar en ze heeft bij ons een prima plek gekregen.

Ik denk dat marktplaats een prima medium is om advertenties op te plaatsen. Je moet wel je verstand gebruiken, er kunnen goede en slechte honden bij zitten, maar dat kan ook als je een advertentie uit de krant haalt. De fokker waar we bij op de wachtlijst stonden hadden we trouwens helemaal niet via marktplaats maar via de rasvereniging. Als ik weer op zoek zou zijn naar een pup zou ik dat weer op die manier doen en niet via marktplaats.
tazzz
Actief
Mijn ras(sen): old englisch bulldog

Ongelezen bericht door tazzz »

simba komt ook van mp(gratis)
stond ook hele verhaal bij wat ie mankeert
en waarom ie weg moet..,boekjes,da rapporten
alle papieren,speeltjes,mand voer etc erbij

scheelt ook dat het in de buurt was en klikte met
de mensen,enige mensenkennis is wel handig
om sommige verhalen te kunnen doorgronden
op waarheid of verzinsel :wink:

deze mensen hadden em op mp gezet
omdat ze bij da,asiel,krant etc geen juiste
nwe eigenaar konden vinden
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

niet alle honden van marktplaats zijn slecht maar de meeste verkopers ervan wel.
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ik vind het ook niet slecht onze rex hebben we daar ook weg uitgezocht
na verschillende advertentie's te hebben gebeld , wij hebben een paar vragen gesteld en toen ons gevoel gevolgd en spijt NEE
ik weet dat deze hond goed terecht is gekomen niet om mij op de borst te slaan maar wij zijn echte honden lief hebbers
met elk levend wezen kan iets mis gaan daar kan niemand garantie voor mee geven , als je de lijst van alle ras verenigingen ziet die staat net zo bol van puppie's waar van sommige fokkers ook niet zo makkelijk af kunnen komen en ik neem aan dat wanneer je een hond koopt weet je waar je aan begint je hebt hem wel voor heel zijn honde leven
en ik hoop met heel mijn hart dat wij onze honden heel lang bij ons mogen zijn
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

boemerang schreef:ik vind het ook niet slecht onze rex hebben we daar ook weg uitgezocht
na verschillende advertentie's te hebben gebeld , wij hebben een paar vragen gesteld en toen ons gevoel gevolgd en spijt NEE
ik weet dat deze hond goed terecht is gekomen niet om mij op de borst te slaan maar wij zijn echte honden lief hebbers
met elk levend wezen kan iets mis gaan daar kan niemand garantie voor mee geven , als je de lijst van alle ras verenigingen ziet die staat net zo bol van puppie's waar van sommige fokkers ook niet zo makkelijk af kunnen komen en ik neem aan dat wanneer je een hond koopt weet je waar je aan begint je hebt hem wel voor heel zijn honde leven
en ik hoop met heel mijn hart dat wij onze honden heel lang bij ons mogen zijn
Het gaat niet alleen om het gekochte of verkochte hondjes, maar om de hele handel die er achter zit. Als je een herplaatser zoekt via een kanaal als marktplaats..prima!
Zoek je een pup ben je heel erg mis bezig. Als je ziet hoeveel pups er te koop staan..denk je dat die hondjes allemaal een goed huis krijgen? Denk je dat het allemaal 1 keer een leuk nestje fokken is? Of lijkt het waarschijnlijker dat er pup-opkopers zaken doen en broodfokkers hun geld verdienen? En die zijn slim hoor.. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

er zullen best goede honden tussen staan , maar ik zelf zou er nooit een pup kopen :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

En waarom zou je een nestje fokken, als je nog niet genoeg aanmeldingen hebt, en ze dus via marktplaats kwijt moet zien te raken? Dan heb je ook niet meer de tijd om te kijken of je puppen wel goed terecht komen. Dus gaat het je niet meer om een goed tehuis zoeken voor je met zorg gefokte beestjes, maar alleen om geld innen. Daarom zou ik nooit een pup via mp kopen, omdat de fokker in mijn ogen al niet goed bezig is. Dat maakt een hond natuurlijk niet gelijk slecht, wel de plek waar hij wegkomt en die wil ik niet financieel ondersteunen.

Herplaatsers vind ik dus ook een ander verhaal.

gr jemima
boemerang
Zeer actief

dus ik zeg nu rex is een herplaatser want die mensen konden hem niet houden dan is mp wel goed :denken: want die moeten ook van een nestje af dan zijn het allemaal herplaatsers
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

nog iets het is alweer een tijdje terug las ik op markplaats binnenkort puppy's van deze combinatie wie belangstelling heeft kan contact met ons op nemen
is het van een erkende kennel nu zit ik af en toe ook op mp te kijken
maar voor de gene die dat niet doet en kijkt bij de ras honden
in dit geval ging het om een golden retriever
denken ze ook een hond bij de juiste fokker te halen terwijl ze de hond op mp al aan het promoten waren :denken: :denken:
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

quireste komt indirect ook van MP af. wij zijn op zoek geweest naar en drent, uiteindelijk niets geworden maar wel contact gehouden met deze mensen. sinds vorig jaar een epagneul breton reu van 5 jaar overgenomen en geen moment spijt van gehad!

je moet gewoon heel veel mazzel hebben met de aanschaf van een hond via internet. maar een pupje via MP? nee dat maar niet!
hoewel je de brodfokkers er vaak zo uit kunt halen.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey was herplaatsingspupje... al bij anderen geweest, maar terug naar de fokker gebracht en dus via MP bij mij gekomen
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb al heel wat dingen via marktplaats gekocht. Ongeveer 75% van die aankopen blijkt te zijn wat ik ervan verwacht had. Dat risico neem ik absoluut niet met een hond!

Als ik me even op Kooikers richt, dan staan alleen de foute fokkers met nesten op marktplaats. Denk dat het bij veel andere rassen niet anders is. Om nog maar te zwijgen over al die pretnestjes.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

als je goed uitkijkt zeker niet erg. Ik ben er dan ook niet tegen, rakker heb ik van speurders.nl een gelegenheidsnestje. Maar je moet wel goed uitkijken omdat er veel onbetrouwbare figuren zitten
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Martijn schreef:Ik vind het prima...dat Marktplaats gebeuren.
Zo kan elke dwaas voor zichzelf zien hoe godsgruwelijk veel er gefokt wordt.
Jammer genoeg ziet 90% van de mensen dat niet. Je zal een van de weinigen zijn die het ziet.
Martijn schreef:Is een hond slecht omdat hij op marktplaats staat? Nee, natuurlijk niet.
Maar tegelijkertijd is het wel zo dat een fokker die het echt goed doet marktplaats niet nodig heeft want die heeft gewoon een wachtlijst.
Nee de hond is niet slecht, de mens is slecht, inhalig en vaak genoeg doorzichtig. Het behoeft alleen een scherp oog en een kritische instelling.

Hadden meer mensen deze instelling maar. :19:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Nou ik vind het allemaal maar niks dat doorgeef luik van dieren op Internet. Het gemak waarmee mensen afstand doen van een wegwerpartikel als een kat of hond neemt er alleen maar door toe. Totaal geen controle en je kunt daarna niks meer als het dier op een heel fout adres is beland. Dat boeit de meesten wellicht niet. Maar ik snap er niks van dat je zo van je dieren af wilt komen. Het aankopen via Marktplaats is net zo fout als het kopen van een hond bij een broodfokker. Je houdt het daarmee in stand.

Marktplaats is een perfecte site voor tal van spullen trouwens. Ik koop er alles voor mijn muziek hobby en fotografie hobby. Maar voor dieren vind ik het een absolute foute plek.

Groetjes Mark

Edit: Ik snap de neiging heel goed hoor. Het komt vaak uit een goed hart. Zo'n zielige foto van zo'n hondje wat nog geen plekje heeft gevonden. Maar door er een te kopen zorg je er dus voor dat er markt voor is. Je werkt er dan dus zelf aan mee. Gevoelig onderwerp misschien. Maar denk er a.u.b. echt goed en lang overna voordat je zoiets doet.
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 28 aug 2006 15:35, 3 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb ook allebei mijn honden via de marktplaats gevonden, en ik kijk er nog regelmatig :idea:
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik vind het vreselijk om te zien op MP hoeveel nestjes er van de broodfok worden aangeboden, alsof het om broodjes gaat ipv dieren :jank:

Ook vind ik het vreselijk hoeveel herplaatsers er worden aangeboden vooral omdat je vaak uit de advertentie al kan opmaken dat die mensen helemaal niet hebben nagedacht over de aanschaf van een hond, maar impulsief leuk een herder bv hebben gekocht en het later niet blijkt te gaan omdat.
Dat kan voorkomen worden door eenvoudig beter na te denken.

Er zijn natuurlijk ook mensen die op een serieuze manier een nieuw huisje zoek omdat het gewoon niet anders kan, maar die geven hun hond ook echt niet zomaar aan iedereen mee.

Ik kijk er ook niet meer op, ik kan er niet tegen om te zien hoeveel hondjes er een nieuw baasje nodig hebben.
Ik wil ze allemaal wel opnemen :19:

Megan komt via een stichting maar stond ook op MP. Sinds we haar erbij hebben kijk ik maar niet meer op MP...
Te verdrietig.
boemerang
Zeer actief

je kunt nu via internet alles op zoeken als je iets wilt weten over een ziekte ,enz enz
dus ook over honden en mp heeft een groot aanbod en honden rubriek is erg groot ik kijk wel naar de puppies maar ook naar herplaatsers
dan vind ik persoonlijk de herplaatsers wel het ergst
in eens past die hond niet meer in hun gezin waarom :denken:
dat is dus niet na denken wat het betekend om een hond te hebben
ook weet je niet wat voor kwaad er dan in is geslopen angstig gedrag
b.v krijg je er wel voor een groot deel uit maar die honden zijn meestal wel beschadigd ik neem mijn petje af voor alle mensen die een herplaatser nemen.
maar nu over de advertentie van mp waar honden aangeboden word
dat was voor die tijd toch de krant waar de honden aangeboden werden
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Wij hebben Timo ook via MP en ik zal het niet snel meer doen. Timo was 5 maanden oud toen ik hem bij een ander gezin als herplaatser ophaalde. Mij werd verteld dat hij heel goed gesocialiceerd was en prima in de auto kon. Tijdens het naar huis rijden kwam ik er al achter dat hij last had van wagenziekte, hij kotste en kwijlde alles onder. Bij thuiskomst kwamen wij er al snel achter dat hij niet goed gesocialiceerd was omdat hij bang is voor mensen. Timo is een schat van een hond en ik wil hem nooit meer kwijt maar mijn volgende hond komt niet meer van MP.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

Het gaat er niet om of ze goed of niet goed zijn, maar het gaat om het handelen zelf.

Geef je deze mensen, die het erom doen, de ruimte en de klanten, dan blijven ze het doen, op een soms erge manier van fokken, alleen maar om het geld en niet meer om het ras.

Daarom moet je dat niet aanmoedigen, maar dus juist ontmoedigen,
door het gewoon te negeren en ergens anders je hond te kopen..
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Belle heb ik via een andere site, maar ze stond ook op marktplaats. Ik wilde een pup en ik was eigenlijk op zoek naar een kruising zoals mijn vorige hond (st. Bernard x Leonberger). Die vond ik natuurlijk niet, zou ook wel erg toevallig zijn, maar ik liep wel tegen de advertentie van het nest van Belle aan en was gelijk verliefd. Achteraf gezien misschien niet de slimste manier om een hond aan te schaffen, maar ik ben wel nog steeds ontzettend blij dat ik die advertentie toen heb gezien. Belle is overigens niet van een handelaar, wel van een pretnestje.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Alledrie mijn honden komen van MP af, als herplaatser zijnde.
Absoluut geen spijt van gehad. :ok:
En mijn 2 perzische schatten heb ik ook op die manier gevonden.

Er zitten absoluut veel mensen op die handelen etc in dieren :jank:,
maar ook serieuse liefhebbers die een ander huisje zoeken voor hun dier
en ik kom toch ook regelmatig goede fokkers tegen op MP.

Ook wanneer je een dier zoekt via de ras vereniging of via 'betrouwbare' sites kom je helaas veel ellende tegen....

Het is net als in de 'echte wereld', je moet weten waar op te letten etc.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”