Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Morgen begin ik met de B cursus op de hondenschool en woensdag begin ik met DoggyDance
Voor de B heb ik niks geoefend dus dat zal weer even flink inkomen zijn :N:
Voor DoggyDance heb ik de hele zomer enorm veel geoefend op een paar oefeningen zodat ik die nu al goed beheers. Vegas kan de 'weave' waarbij ik bijna geen handgebaar mee nodig heb. De 'twist' kan op commando met een minihandgebaar, 'onder' gaat heel erg goed en 'rond' gaat goed, maar wel met handgebaren. Ik heb Vegas 'zwaaien' geleerd en dat gaat inmiddels al zo goed dat hij met rechts en met links kan zwaaien
Ik heb er reuze veel zin in en dat wilde ik even melden
Ik heb er ook heel veel zin in, maar niet zoveel geoefend als jij, dus ik hoop dat Baloe en ik geen modderfiguur slaan.
Verder begin ik volgende week met breitensport. Dit cursusseizoen even geen G&G, want ik kreeg het niet gecombineerd met mijn andere lessen en de lessen die ik geef.
Op onze KC starten we dit seizoen met Gehoorzame Hond i.p.v. de A en de B, dus ik heb heel veel zin om deze lessen te gaan geven. Ik heb de lijst met mijn cursisten binnen en ik heb een aantal aparte rassen erbij zitten, dus dat is ook erg leuk!
Verder ga ik dit seizoen voor het eerst met de hond van iemand anders trainen, ik ga de Gehoorzame Hond 1 zelf volgen met een grote poedel.
Wij zijn al weer een tijdje bezig. Dit weekend hebben we de derde les gehad van de "fun class". Hierbij doen we wat gehoorzaamheid, wat behendigheid en wat doggy dance. Heel leuk allemaal. Ik hoop dat ze na deze cursus een groep voor doggy dance wil starten. Anders ga ik Rally-O doen, lijkt me ook leuk.
Reini en Nina, veel plezier bij de doggy dance cursus en aan het eind graag een filmpje op het forum!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Hier is de behendigheid gewoon doorgegaan in de zomer. Geen zomerstop voor gehad dus en ook de nodige wedstrijden gelopen deze zomer. De gehoorzaamheid schijnt rond 10 september weer te beginnen. Ik heb alleen nog geen brieven gehad met de tijden etc. Het is dus even afwachten of elke hond wel ingedeeld kon worden.....
Tijdens het voorstelrondje begon meneer weer met klieren maar na een correctie hield het al snel op. Tijdens de les probeerde hij het nog een paar keer maar ik geloof dat ik wel een stuk duidelijker over kom tegenwoordig
De oefeningen gingen helemaal naar mijn zin. Het volgen ging buitengewoon goed alleen moet ik mijn handbewegingen gaan afbouwen. Zit en wacht ging redelijk, af deed hij niet omdat het gras nat was. Aandachtsoefeningen gingen geweldig, maar daar is hij ook een ster in
Hierkomen ging prachtig en naast gaat ook super
Ik ben tevreden en heb er weer hartstikke veel zin in
Sassie schreef:Dat lijkt me heel leuk Doggy dance. Ik ben van plan om daar volgend jaar mee te beginnen.
Eerst me even door de G & G beginners heen worstelen
Gister de eerste les gehad en het was enorm leuk Een kleine achterstand omdat de andere cursisten de beginnersgroep allemaal hebben gedaan maar die halen we wel in
Volgende week is het de bedoeling dat Vegas de 'back' (achteruit) en 'poot' (pootje op je uitgestoken been leggen) beheerst.
De instructrice, Brigitte, legde uit dat het haar streven is ons zover te krijgen dat we ons na de cursus voor een wedstrij op kunnen geven Niet dat dat moet, maar dat is het niveau wat ze met ons wil bereiken
Reini schreef:De instructrice, Brigitte, legde uit dat het haar streven is ons zover te krijgen dat we ons na de cursus voor een wedstrij op kunnen geven Niet dat dat moet, maar dat is het niveau wat ze met ons wil bereiken
Sassie schreef:Dat lijkt me heel leuk Doggy dance. Ik ben van plan om daar volgend jaar mee te beginnen.
Eerst me even door de G & G beginners heen worstelen
Gister de eerste les gehad en het was enorm leuk Een kleine achterstand omdat de andere cursisten de beginnersgroep allemaal hebben gedaan maar die halen we wel in
Volgende week is het de bedoeling dat Vegas de 'back' (achteruit) en 'poot' (pootje op je uitgestoken been leggen) beheerst.
De instructrice, Brigitte, legde uit dat het haar streven is ons zover te krijgen dat we ons na de cursus voor een wedstrij op kunnen geven Niet dat dat moet, maar dat is het niveau wat ze met ons wil bereiken
Reini schreef:De instructrice, Brigitte, legde uit dat het haar streven is ons zover te krijgen dat we ons na de cursus voor een wedstrij op kunnen geven Niet dat dat moet, maar dat is het niveau wat ze met ons wil bereiken
Jaja, wrijf het er nog maar even in.
Ik wrijf het er graag in hoor Wij dansen over 16 weken de sterren van de hemel
Jaja, wrijf het er nog maar even in.
Ik wrijf het er graag in hoor Wij dansen over 16 weken de sterren van de hemel
Dat klinkt echt leuk. Denk aan de filmpjes he, over 16 weken! (of eerder)
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Belle schreef:
Dat klinkt echt leuk. Denk aan de filmpjes he, over 16 weken! (of eerder)
Ik moet even iemand versieren die een lesje kan komen filmen
Dan hebben we vergelijkingsmateriaal met over 16 weken
Ik neem woensdag wel de camera mee Jeroen wil mij geloof ik ook filmen als ik achter Sita aan het rennen ben, die natuurlijk dat hele veld overvliegt en niet met mij bezig is.
De eerste les heb ik al gemist, dus begin al met een achterstand :N:
Reini schreef:
Bij mij is het seizoen ook weer losgebarsten. Ringtraining was ik al mee bezig, maar nu zijn we begonnen met GG beginners en Agility beginners.
Agility vonden Bram en ik erg leuk, maar ik had niet anders verwacht
GG beginners vond ik tot mijn lichte verbazing ook erg leuk. Bij VEG hadden we een onrustige groep (uitvallers, wegrenners etc.). De groep van GG beginners is erg beheerst en rustig. En de mensen gaan onzettend leuk met hun hond om. Ik voelde me helemaal op m'n plek en het ging dan ook supergoed.
Brammie is wel weer de ieniemienie kabouter in de groep tussen de herders en andere groterts. Maar toeschouwers lachen zich volgens mij rot om z'n parmantige trotse loopje
Hier is het ook gewoon door gegaan van de zomer,met een kleine vakantie stop van drie weken.Fellow en ik doen nu B,vorige week weer voor het eerst.Gelijk zware les van een uur en drie kwartier...(ik was kapot!)Maar hij doet het super!Tess zit op de basis en op ringtraining.Sta dus drie keer per week op het veld.Wilde met Fellow ook wel doggydancing doen maar dat geven ze helaas niet.
Leuk dat bij jullie ook allemaal zo goed gaat
schumie schreef:Gelijk zware les van een uur en drie kwartier...(ik was kapot!)
Ik merk met Tommie al na een half uur dat zijn aandacht gaat verslappen. Ik zou het nooit zo lang vol kunnen houden met hem. Zou het overigens ook niet willen geloof ik.
schumie schreef:Gelijk zware les van een uur en drie kwartier...(ik was kapot!)
Ik merk met Tommie al na een half uur dat zijn aandacht gaat verslappen. Ik zou het nooit zo lang vol kunnen houden met hem. Zou het overigens ook niet willen geloof ik.
Het leek mij ook al zo vreselijk lang. Maar misschien zijn er wel veel pauzes tussendoor.
Gister de tweede les van de B gehad en het was weer super
We hebben geleerd hoe je je voeten moet zetten met volg wanneer je links-rechts moet gaan of omkeren. De instructrice heeft verteld dat we terug plaats gaan leren, daar zit een hele techniek aan vast die behoorlijk lastig gaat worden
Na de les sprak de instructrice me even aan om te vragen hoe het gaat. Vegas kliert nog wel tijdens de les maar gister was het beperkt tot 3/4 pogingen Het was een heel fijn gesprek en ik was erg blij dat ze daar het initiatief in nam. Een fijne instructrice
Morgen weer doggy dance Vegas heeft deze week geleerd zijn poten (rechts en links) op mijn uitgestoken been te leggen Het achteruit lopen schiet nog niet echt op
miekmiek schreef:
schumie schreef:
Gelijk zware les van een uur en drie kwartier...(ik was kapot!)
Het leek mij ook al zo vreselijk lang. Maar misschien zijn er wel veel pauzes tussendoor.
Wel dat was eenmalig hoor.Normaal is de training een uur.Maar nu na de vakantie nam ze extra tijd voor ons en hadden we ook veel pauzes tussen door.
Geloof dat a/b/c cusrsussen toch wel per kc verschillen.Wij moeten in elk geval kunnen zit/wacht en dan apporteren.Naar plaats sturen,daar laten liggen,zitten en staan en dan weer terug naast je roepen,voor en achter langs volgen,los volgen,zit en doorlopen, af en blijf voor 2 minuten.En nog wat andere dingen.Dit is bij ons de Bcursus,wat moeten jullie allemaal kennen voor de B?
Geloof dat a/b/c cusrsussen toch wel per kc verschillen.Wij moeten in elk geval kunnen zit/wacht en dan apporteren.Naar plaats sturen,daar laten liggen,zitten en staan en dan weer terug naast je roepen,voor en achter langs volgen,los volgen,zit en doorlopen, af en blijf voor 2 minuten.En nog wat andere dingen.Dit is bij ons de Bcursus,wat moeten jullie allemaal kennen voor de B?
Onze les was ook erg leuk. We zijn voornamelijk bezig geweest met achteruit lopen en de hond bewust maken van zijn achterpoten
Sita vind het ook erg leuk om te doen en was ontzettend braaf. En na afloop was haar grote vriend er ook nog eens
Wat was dat leuk zeg! Jemig, wat waren die twee verrast en blij elkaar te zien Vegas was ontzettend braaf tijdens de cursus komt vast omdat hij even daarvoor zijn grote vriendin had gezien
Onze les was ook erg leuk. We zijn voornamelijk bezig geweest met achteruit lopen en de hond bewust maken van zijn achterpoten
Haha dat bewust maken is bij Sita nog niet erg gelukt. Op die plek rook het ontzettend lekker naar iets, dus ze liep met haar neus op de grond dwars over die latten heen