Succes met de puppy's!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Solo is begonnenmet werpen.
Moderator: moderatorteam
- corinne
- Actief
- Contacteer:
-
Rob*
- Zeer actief
-
borderke
- Actief
- Contacteer:
- jitske
- Zeer actief
-
Diana
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Doggen
- Contacteer:
- stefanie
- Zeer actief
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Aantal honden: 1
-
Jeanny
- Vaste gebruiker
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
jazzlyn
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
-
Mathilde_
- Vaste gebruiker
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hahahaha.Wil de hond schreef:Geweldig mooi Bertus, van harte gefeliciteerd!
Feliciteer je Solo, Coby en Christa ook namens mij, maar wel voorzichtig hé?
Geniet ze hoor, niks leukers als mooie bastaard-puppies.
Gr Bertus.
PS het gaat tot heden heel goed en Solo is een voorbeeldige moeder.
Misschien dat Twink wat foto's vanavond voor mij op dit forum kan zetten, dat ik ze dus door mailt.
Het is te omslachtig om het via mijn MSN site te doen.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
-
Maru
- Vaste gebruiker
BERTUS GEFELICITEERD.
Ik lees op dit forum al jarenlang wat je allemaal over PRA schrijft.
Toen ik hier las dat Bertus zijn teef Solo, die hij via zijn (forum)vriendin Christa heeft gekregen, liet dekken dacht ik dat het met hun fok-ideeën wel goed zat.
Twee hardliners die het beste met het ras voor hebben.
Maar.............liefde maakt blind.
Via enige (simpele) naspeuringen kwam ik via de dekreu's kant toch een hele snelle "Q" reu tegen waarvan algemeen bekend blijkt te zijn dat hij een absolute onbetwiste lijder van PRA in een erge vorm is!
Nou van harte hoor met je erfelijk blinde pups. Zoals ik van jou begrepen heb, fok je dat er in geen honderd jaar meer uit.
Ik hoop, dat je de puppy-kopers maar op het risico wijst en dat de puppies niets mankeren met deze genetische ramp, met in de toekomst misschien een explosie van lijders en dragers.
Met al je PRA-studies weet je zelf wel wat ze te wachten staat.
Ik hoop voor de hondjes dat het goed komt en voor je kennissen heb je vast wel verzachtende omstandigheden? ER IS GEEN EXCUUS.
Tja, zoals zo vaak: achter een toetsenbord de wijsheid in pacht hebben, maar in de praktijk sla je nog geen deuk in een pakje boter.
En zeg nooit dat 'Idorh' niks doet, alleen maar schrijft; hij doet genoeg!
Bertus gefeliciteerd met je erfelijke PRA blinde Saarlooswolfhonden die NIET door de RV gefokt zijn.
Veel plezier met het grootbrengen van de pups.
Ruud
Toen ik hier las dat Bertus zijn teef Solo, die hij via zijn (forum)vriendin Christa heeft gekregen, liet dekken dacht ik dat het met hun fok-ideeën wel goed zat.
Via enige (simpele) naspeuringen kwam ik via de dekreu's kant toch een hele snelle "Q" reu tegen waarvan algemeen bekend blijkt te zijn dat hij een absolute onbetwiste lijder van PRA in een erge vorm is!
Nou van harte hoor met je erfelijk blinde pups. Zoals ik van jou begrepen heb, fok je dat er in geen honderd jaar meer uit.
Ik hoop, dat je de puppy-kopers maar op het risico wijst en dat de puppies niets mankeren met deze genetische ramp, met in de toekomst misschien een explosie van lijders en dragers.
Ik hoop voor de hondjes dat het goed komt en voor je kennissen heb je vast wel verzachtende omstandigheden? ER IS GEEN EXCUUS.
Tja, zoals zo vaak: achter een toetsenbord de wijsheid in pacht hebben, maar in de praktijk sla je nog geen deuk in een pakje boter.
Bertus gefeliciteerd met je erfelijke PRA blinde Saarlooswolfhonden die NIET door de RV gefokt zijn.
Ruud
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Fijn dat het zo goed gaat, Bertus. Gefeliciteerd.idorh schreef:Hahahaha.Wil de hond schreef:Geweldig mooi Bertus, van harte gefeliciteerd!
Feliciteer je Solo, Coby en Christa ook namens mij, maar wel voorzichtig hé?
Geniet ze hoor, niks leukers als mooie bastaard-puppies.
Gr Bertus.
PS het gaat tot heden heel goed en Solo is een voorbeeldige moeder.
Misschien dat Twink wat foto's vanavond voor mij op dit forum kan zetten, dat ik ze dus door mailt.
Het is te omslachtig om het via mijn MSN site te doen.
(kan je het nou nog niet zelf, foto's plaatsen?)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel Ruud.Maru schreef:BERTUS GEFELICITEERD.
Ruud
Zoals in elk ras, zijn er fouten en gebreken.
En zoals jullie voorzitter schrijft en verteld oa op de laatste ALV ,SPELENDE WIJS GAAN WIJ NIEUW BLOED IN BRENGEN, ja knul dat zal niet voor niets zijn
Jullie en wij moeten roeien met de riemen die we hebben.
We gebruiken in ieder geval klinisch vrije honden, terwijl jullie fokken met echte lijders (laat maar een Narfstrom ERG doen in Utrecht).
En als van jullie populatie van 300 hondjes er plm 275 van onder zocht moet worden kunnen er hele vreemde en vergaande PRA honden bij jullie te voorschijn komen, en daar zijn jullie bang voor anders hadden jullie dat allang gedaan.
Laten wij nou niet gaan beginnen met wat er buiten de RV heerst aan erfelijke afwijkingen, want dan zal ik is man en paard noemen v/d NVSWH met erfelijke gebreken.
Maar de puppy kopers zijn nu al ingeligt door mij persoonlijk hoe het PRA gebeuren er voor staat, ik hou van open en eerlijkheid.
Knul wees nu is een vent ipv een marionet van het ego duo, en laat alles bij jullie spiegelen .
Gr Alber.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bennu jaren lidvan de Belgische SWV, wij spiegelen en nemen al bloed af v/a 2000, het spiegelen praten we over een oproep aan alle leden en andere SWH liefhebbers.marye83 schreef:Gefeliciteerd met de pups.
Ik weet niets van het ras, maar worden ouderdieren dan niet DNA getest op PRA als dat binnen het ras zoveel voorkomt?
Het DNA is nog niet gevonden, nu kan je hat ras laten uitsterven of neem en fok met honden waar van je hoopt dat die nu zo gezond mogelijk zijn en klinisch vrij zijn van PRA en dan hopen dat het PRA GEN gevonden wordt.
Maar iedereen namens Coby en Christa het vroegere vrouwtje van Solo, hartelijk dank voor jullie reactie, en wij hopen ook echt op een redelijk gezond nest .
Gr Bertus.
Laatst gewijzigd door idorh op 28 aug 2006 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Maru
- Vaste gebruiker
Dus, als ik jou goed begrijp Bertus, WIST je dat de vaderhond van je puppies een kleinzoon is van een bewezen PRA-lijder.
Dit betekent, dat je bewust fokt met een mogelijke drager van het PRA-gen. En dan durf je de RV nog te beschuldigen van het fokken met mogelijke dragers van deze afwijking?????
Je moet toch wel lef hebben of behoorlijk stom bezig zijn. Ik vermoed allebei.
Ik denk, dat het nu toch echt tijd wordt dat je je gaat bezig houden met iets anders en heel snel moet stoppen met het uiten van beschuldigingen richting RV.
Ik hoop, dat de overige lezers eindelijk de ogen open gaan.
Ruud
Dit betekent, dat je bewust fokt met een mogelijke drager van het PRA-gen. En dan durf je de RV nog te beschuldigen van het fokken met mogelijke dragers van deze afwijking?????
Ik denk, dat het nu toch echt tijd wordt dat je je gaat bezig houden met iets anders en heel snel moet stoppen met het uiten van beschuldigingen richting RV.
Ruud
- Canto
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 9
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zou alle vertrouwen hebben in Berthus en er niet over twijfelen een hond bij hem te nemen wat ik bij jullie dus nooit zou doen na dit alles gelezen te hebben....Maru schreef: Ik hoop, dat de overige lezers eindelijk de ogen open gaan.
Ruud

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Jochie.Maru schreef:Dus, als ik jou goed begrijp Bertus, WIST je dat de vaderhond van je puppies een kleinzoon is van een bewezen PRA-lijder.
Ruud
Als ik nu al jaren vermeld dat 80% van alle SWH in de wereld drager van het PRA is en de RV zeker 90%.
Dan is er geen keus meer, of jullie en wij laten het ras uit sterven.
Maar als je toch fokt neem dan geen honden waar van je weet dat ze 100% drager zijn , en blijf met je tengels van niet vrij geven honden af net als jullie wel doen.
En nou moet jij is op houden met deze laster je kan pas weer met ons volwassen mensen praten als jullie eerst alle 300 hondjes van jullie populatie laten spiegelen, (waar zijn jullie zo bang voor om dat niet te doen)en niet bij een arts in DL die blinden PRA honden een voorlopig niet vrij geven, dus bij twijfel een Narfstrom ERG.
Gr Bertus.