nou idd. klinkt werkelijk als een sekte het gunt een ander het licht in de ogen niet... heel eng zulke mensenCanto schreef:Och jee....één van de sekteleden van de RV is ook weer aanwezig![]()
Groetjes pamela
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Solo is begonnenmet werpen.
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maru, overigens als dit het enige is wat je interesseert en waar je op reageert wat doe je dan in vredesnaam op een hondenforum, ga lekker op je eigen forum liggen klagen.... als je ook nog andere nuttige bijdragen hebt, maar dat is dus niet het geval....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Canto
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 9
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Hoe kan het dan dat bijvoorbeeld bij de toller en andere rassen het DNA wel op PRA getest kan worden en bij de SWH niet?idorh schreef:Ik bennu jaren lidvan de Belgische SWV, wij spiegelen en nemen al bloed af v/a 2000, het spiegelen praten we over een oproep aan alle leden en andere SWH liefhebbers.marye83 schreef:Gefeliciteerd met de pups.
Ik weet niets van het ras, maar worden ouderdieren dan niet DNA getest op PRA als dat binnen het ras zoveel voorkomt?
Het DNA is nog niet gevonden, nu kan je hat ras laten uitsterven of neem en fok met honden waar van je hoopt dat die nu zo gezond mogelijk zijn en klinisch vrij zijn van PRA en dan hopen dat het PRA GEN gevonden wordt.
Maar iedereen namens Coby en Christa het vroegere vrouwtje van Solo, hartelijk dank voor jullie reactie, en wij hopen ook echt op een redelijk gezond nest .
Gr Bertus.
Ik dacht dat die test voor alle rassen gebruikt kan worden.
Hopelijk is dat in de toekomst dan wel voor de SWH mogelijk.

-
boxersien
Als ik alles zo lees dan fok Bertus VEEL en VEEL beter dan de hele RV bij elkaar!!! Hij fok tenminste met PRA vrije honden, terwijl jullie het doen met honden die het hebben! En als er helaas door de kleine populatie geen SWH meer is waarbij in de foklijn nog nooit PRA is voorgekomen dan moet je toch wat??Maru schreef:Dus, als ik jou goed begrijp Bertus, WIST je dat de vaderhond van je puppies een kleinzoon is van een bewezen PRA-lijder.
Dit betekent, dat je bewust fokt met een mogelijke drager van het PRA-gen. En dan durf je de RV nog te beschuldigen van het fokken met mogelijke dragers van deze afwijking?????
Je moet toch wel lef hebben of behoorlijk stom bezig zijn. Ik vermoed allebei.
Ik denk, dat het nu toch echt tijd wordt dat je je gaat bezig houden met iets anders en heel snel moet stoppen met het uiten van beschuldigingen richting RV.
Ik hoop, dat de overige lezers eindelijk de ogen open gaan.
Ruud
Van harte gefeliciteerd met de puppies!!!!!!
- Pola
- Zeer actief
- Contacteer:
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dat mag je best naar mij toen doen hooridorh schreef:Zeg kindertjes.
Kan ik naar een van jullie foto's mailen en dat jullie die zelf plaatsen of naar mijn pb toe zenden.
Gr Bertus.
boggabris@home.nl
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- linda
- Zeer actief
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke, na het eten mail ik ze even.yamie schreef:dat mag je best naar mij toen doen hooridorh schreef:Zeg kindertjes.
Kan ik naar een van jullie foto's mailen en dat jullie die zelf plaatsen of naar mijn pb toe zenden.
Gr Bertus.![]()
boggabris@home.nl
Bij voorbaat dank.
Volgens mij heeft Oscar de vader van de pups tover ballen, echt alle soorten kleuren .
Gr Bertus.
-
gerritte
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- hattumpie
- Vaste gebruiker
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja want dat is het enige waar 'het' op reageert...Kika schreef:
@ Maru: Ben jij nu alleen maar lid van dit forum om te schieten op Bertus zijn berichten???

- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutch
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Hutch
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
- Contacteer:
Hoi Maryemarye83 schreef:Hoe kan het dan dat bijvoorbeeld bij de toller en andere rassen het DNA wel op PRA getest kan worden en bij de SWH niet?idorh schreef:Ik bennu jaren lidvan de Belgische SWV, wij spiegelen en nemen al bloed af v/a 2000, het spiegelen praten we over een oproep aan alle leden en andere SWH liefhebbers.marye83 schreef:Gefeliciteerd met de pups.
Ik weet niets van het ras, maar worden ouderdieren dan niet DNA getest op PRA als dat binnen het ras zoveel voorkomt?
Het DNA is nog niet gevonden, nu kan je hat ras laten uitsterven of neem en fok met honden waar van je hoopt dat die nu zo gezond mogelijk zijn en klinisch vrij zijn van PRA en dan hopen dat het PRA GEN gevonden wordt.
Maar iedereen namens Coby en Christa het vroegere vrouwtje van Solo, hartelijk dank voor jullie reactie, en wij hopen ook echt op een redelijk gezond nest .
Gr Bertus.
Ik dacht dat die test voor alle rassen gebruikt kan worden.
Hopelijk is dat in de toekomst dan wel voor de SWH mogelijk.
Voor zo ver ik weet is bij elk ras het stukje DNA waarop de PRA staat vastgelegd net iets anders. Voor elk ras moet er dus opnieuw uitgezocht worden waar dit staat.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Zie daar weinigs verkeerds aan. Bertus vertelt al tijden hier zijn verhaal en Ruud? reageert daarop. Elke manke kneus prikt daar toch zo doorheen?malinois schreef:ja want dat is het enige waar 'het' op reageert...Kika schreef:
@ Maru: Ben jij nu alleen maar lid van dit forum om te schieten op Bertus zijn berichten???
Ik lees ook nu pas dat opa van paps lijder is van PRA. Maar ga uit van de goede bedoelingen van Bertus, om een gezond nest te fokken (zonder het ras te laten uitsterven).
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je hebt normaal praten en je hebt door blijven zeiken en bij mij valt Maru onder de laatste....Cleo schreef:Zie daar weinigs verkeerds aan. Bertus vertelt al tijden hier zijn verhaal en Ruud? reageert daarop. Elke manke kneus prikt daar toch zo doorheen?malinois schreef:ja want dat is het enige waar 'het' op reageert...Kika schreef:
Ik lees ook nu pas dat opa van paps lijder is van PRA. Maar ga uit van de goede bedoelingen van Bertus, om een gezond nest te fokken (zonder het ras te laten uitsterven).

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha,
Die Ruud.
Volgens mij is hij gewoon jaloers dat jouw puppen niet dood geboren zijn, zoals dat veel gebeurt met puppen binnen de RV(of wat daar dan voor door gaat). Hij praat al net als de sekretaris, als een kip zonder kop die totaal niet weet waar hij het over heeft.
Wat doet de RV trouwens aan begeleiding van potentïele pupkopers waar het gaat om mogelijk ontwikkelen van PRA, of van eigenaars van een RV-pup die PRA blijkt te hebben, behalve ze de straat optrappen alsof het om gekken gaat die liegen en zelf schuldig zijn aan het probleem waar de RV het ras mee heeft opgezadeld, Ruud?
Die Ruud.
Volgens mij is hij gewoon jaloers dat jouw puppen niet dood geboren zijn, zoals dat veel gebeurt met puppen binnen de RV(of wat daar dan voor door gaat). Hij praat al net als de sekretaris, als een kip zonder kop die totaal niet weet waar hij het over heeft.
Wat doet de RV trouwens aan begeleiding van potentïele pupkopers waar het gaat om mogelijk ontwikkelen van PRA, of van eigenaars van een RV-pup die PRA blijkt te hebben, behalve ze de straat optrappen alsof het om gekken gaat die liegen en zelf schuldig zijn aan het probleem waar de RV het ras mee heeft opgezadeld, Ruud?
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Je hebt gelijk. Ik wilde het het van weerskanten zien maar Ruud en ( = ongeveer de RV), staan totaal niet open van de aanpak van Bertus.malinois schreef:je hebt normaal praten en je hebt door blijven zeiken en bij mij valt Maru onder de laatste....Cleo schreef:Zie daar weinigs verkeerds aan. Bertus vertelt al tijden hier zijn verhaal en Ruud? reageert daarop. Elke manke kneus prikt daar toch zo doorheen?malinois schreef:ja want dat is het enige waar 'het' op reageert...Kika schreef:
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Inderdaad blijft fokken gokken Bertus,maar als ik een Saarloos zocht zou ik blindelings een pup van je kopen.idorh schreef:Ook hartelijk dank voor jullie racties op deze topic.
Coby en ik hebben het met veel plezier gelezen![]()
Het is toch fijn om te lezen dat veel mensen vertrouwen in je doen en laten hebt met proberen gezond te fokken, ja beste mensen fokken blijft gokken.
Gr Bertus.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hahaha je hebt gelijk hahaha , achhh!!! arme whippetje Dita kreeg een beetje in de nek van Solo , toen ze even de kamer in glipte om bij de pups te kijken en Solo net even in de keuken was, (ik had het nood deurtje niet goed dicht gedaan van de kamer).Inge O schreef:leuk, bertus, en alvast gefeliciteerd met het halve nestje![]()
zou me eerlijk gezegd verbazen van een ras dat zo dicht bij de natuur staat. hier gaat de klok op 'drie weken' - geen minuut eerder worden de roedelgenoten bij het nest toegelaten.idorh schreef: Hopelijk blijft ze later lief voor de whippetjes.
Ja gelijk een les om de teven nog ee weekje gescheiden te houden.
Vanavond willen we wel de 2 oude Saarloosjes binnen halen.
Wel fijn dat Solo met alle Whippets gewoon mee naar buiten gaat om behoefte te doen en ze kunnen ook met elkaar in de keuken of boven lopen, maar ze moeten niet in de huiskamer komen.
Dan nog een oudevraag van Marc over of er eigenaars zijn.
Ja die hadden we al voor dat ik vermelde dat ze geboren werden.
LET WEL !!!Toekomstige nieuwe eigenaars kunnen het soms op het laatste moment afmelden.
Dan toch even info gedaan over de reactie van Maru over de Q hond dus grootvader van Oscar, want tenslotten is dit een topic over fokken, en ik gaat geen discussie uit de weg.
Met wat ik al wist en of dat ik het goed had???? zijn dit de zaken die ik weet, en ik kan het mis hebben, maar ik kom met feiten op mijn PRA MSN site staan PRA uitslagen v/d RV, dus als ze over Q.. hebben laten ze dan eerst maar eens met bewijzen komen.
Ruud gaat er van uit dat Oscar z'n opa een "Q"hond is, dat mag, er staat een "Q"hond in z'n stamboom.
om te beginnen is een "Q"hond geen hond maar de aanduiding voor een heel nest, niet erg duidelijk dus. Maar goed, dit nest bestond uit drie pups, Quaestor, Quick en Quassis.
volgens mijn informatie had alleen 1 hond uit dat nest pra, de andere twee niet. Ruud heeft z'n huiswerk niet goed gedaan of ik weet niet alles.
Quick (om die hond gaat het hier) had geen pra.
Oscars vader en moeder waren ruim 4jaar toen ze dekte, en waren toen en ook nu klinisch pra-vrij.
Oscar is nu zelf ruim 4 jaar en jaarlijks (!, wie doet dat daar?)) gespiegeld, de laatste keer een maand voor, en juist vanwege de voorgenomen dekking: met Solo en klinisch pra-vrij.
Ik geloof, dat ze in de vereniging wel andere kunststukjes hebben laten zien als het over pra gaat, niet?
En om af te sluiten binnen en buiten en in elk ras kan en zitten in het verleden en huidige nesten afwijkingen, en met hulp en wat geluk en goede wil proberen wij uit een puinhoop nog wat gezonden moois en leuke honden te fokken. Begin maar een nieuwe topic Ruud (Maru), dan zal ik antwoorden met keiharde feiten en bewijzen.
Zo om verder af tesluiten
Nogmaals namens Christa en Coby en ik heel veel dank voor al deze leuke reacties van al de forum leden, dit hadden wij echt niet verwacht.
Gr Bertus.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Dibbes
- Zeer actief
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
duidelijke uitleg bertusidorh schreef: Dan toch even info gedaan over de reactie van Maru over de Q hond dus grootvader van Oscar, want tenslotten is dit een topic over fokken, en ik gaat geen discussie uit de weg.
Met wat ik al wist en of dat ik het goed had???? zijn dit de zaken die ik weet, en ik kan het mis hebben, maar ik kom met feiten op mijn PRA MSN site staan PRA uitslagen v/d RV, dus als ze over Q.. hebben laten ze dan eerst maar eens met bewijzen komen.
Ruud gaat er van uit dat Oscar z'n opa een "Q"hond is, dat mag, er staat een "Q"hond in z'n stamboom.
om te beginnen is een "Q"hond geen hond maar de aanduiding voor een heel nest, niet erg duidelijk dus. Maar goed, dit nest bestond uit drie pups, Quaestor, Quick en Quassis.
volgens mijn informatie had alleen 1 hond uit dat nest pra, de andere twee niet. Ruud heeft z'n huiswerk niet goed gedaan of ik weet niet alles.
Quick (om die hond gaat het hier) had geen pra.
Oscars vader en moeder waren ruim 4jaar toen ze dekte, en waren toen en ook nu klinisch pra-vrij.
Oscar is nu zelf ruim 4 jaar en jaarlijks (!, wie doet dat daar?)) gespiegeld, de laatste keer een maand voor, en juist vanwege de voorgenomen dekking: met Solo en klinisch pra-vrij.
Nogmaals namens Christa en Coby en ik heel veel dank voor al deze leuke reacties van al de forum leden, dit hadden wij echt niet verwacht.
Gr Bertus.
dan ken je ons toch slecht
veel plezier met je pups
Fenneke en Baloe

-
Maru
- Vaste gebruiker
Beste Bertus,
Wanneer één van de nakomelingen van de ouders van Quick, enz. PRA heeft, is de kans dus zeer groot dat de andere tenminste drager van het gen zijn. Verder is uit bronnen gebleken dat Quick wel degelijk PRA-lijder was.
In feite spreek je jezelf tegen. Eerst geef je aan, dat de puppenkopers ingelicht worden; m.a.w. de kans op een oogafwijking is derhalve aanwezig. Verder wordt op een ander forum aangegeven: "fokken is gokken". Te gek voor woorden, zo'n uitspraak. Hierdoor zijn hele rassen naar de knoppen gegaan. Een ander lid op dat andere forum geeft aan dat de keuze van de partner van Solo niet z'n gelukkige keuze is. Waarom niet?
Deze uitspraken en wat ik eerder geschreven heb, rechtvaardigen het vermoeden dat het jou niet gaat om het fokken met eventuele dragers van het PRA-gen maar om het constant in een kwaadlicht stellen van de RV. Die trouwens al vanaf 1995 honden op PRA laat onderzoeken. Maar dit laatste zal wel weer als belachelijk worden afgedaan, omdat het niet in het bekende straatje past.
Ondanks alles wens ik je veel plezier met je puppen en dat ze de nieuwe eigenaren veel plezier geven.
Ruud
Wanneer één van de nakomelingen van de ouders van Quick, enz. PRA heeft, is de kans dus zeer groot dat de andere tenminste drager van het gen zijn. Verder is uit bronnen gebleken dat Quick wel degelijk PRA-lijder was.
In feite spreek je jezelf tegen. Eerst geef je aan, dat de puppenkopers ingelicht worden; m.a.w. de kans op een oogafwijking is derhalve aanwezig. Verder wordt op een ander forum aangegeven: "fokken is gokken". Te gek voor woorden, zo'n uitspraak. Hierdoor zijn hele rassen naar de knoppen gegaan. Een ander lid op dat andere forum geeft aan dat de keuze van de partner van Solo niet z'n gelukkige keuze is. Waarom niet?
Deze uitspraken en wat ik eerder geschreven heb, rechtvaardigen het vermoeden dat het jou niet gaat om het fokken met eventuele dragers van het PRA-gen maar om het constant in een kwaadlicht stellen van de RV. Die trouwens al vanaf 1995 honden op PRA laat onderzoeken. Maar dit laatste zal wel weer als belachelijk worden afgedaan, omdat het niet in het bekende straatje past.
Ondanks alles wens ik je veel plezier met je puppen en dat ze de nieuwe eigenaren veel plezier geven.
Ruud
- Canto
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 9
Om de RV in kwaad daglicht te zettenMaru schreef: Deze uitspraken en wat ik eerder geschreven heb, rechtvaardigen het vermoeden dat het jou niet gaat om het fokken met eventuele dragers van het PRA-gen maar om het constant in een kwaadlicht stellen van de RV. Die trouwens al vanaf 1995 honden op PRA laat onderzoeken.
Ruud
En wat je zegt over dat ze al vanaf 1995 honden op PRA laten onderzoeken is gewoon grof gezegd "B*LLSH*t. Onze reu die toen moest dekken is ook niet getest
Groetjes pamela