Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zilveren labjes???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Aimee schreef:
Nanna schreef:
ik vind het experimenteren met dit soort dingen een belachelijk idee.
en laat een ras zijn zoals die is, we gaan toch ook niet als er per ongeluk een bruine malteser in een nest voorkomt, daar zomaar mee doorfokken?
maar goed dat is mijn mening daarover.
Als iedereen je mening zou delen waren er een aantal rassen niet geweest.... :wink: Zo is de witte Westie ontstaan uit witte Cairn terriërs...
nee oke dat is waar, zal het anders zeggen. ik vind het belachelijk als mensen op "fouten" gaan doorfokken, en daarbij niet letten op de gezondheid van de dieren.

gr Aimee
weet je ook wat er fout aan is?
zijn deze kleuren bevattelijker voor ziekte?
als dat niet zo is vind ik het vreemd.

als je kijkt naar de dogo canario, ( die is zo genoemd door de fci omdat perro de presa canrio letterlijk grijphond betekend)
daar mag de kleur zwart niet in voor komen.
maar bij de presa dus wel. :19:
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

essiedepessie schreef:
little-wolf schreef:
essiedepessie schreef:
Nanna schreef: Als dat geen officiële AKC stamboom is, kun je er gevoeglijk je billen mee afvegen...;-)
Dat zal ook wel, maar zij zijn erg blij met het hondje, dus tja.. En als ze er niet mee willen gaan showen is het toch ook niet belangrijk dat hij hier in nederland ook geld.
Hij komt in ieder geval wel bij een goede fokker vandaan.
een goede stamboom heeft niet alleen maar te maken met showen hoor.
zo kun je zelf een aardig end nagaan hoe gezond je hond is doordat je aan aan informatie van de voorouders kunt komen.
Als je een hond uit nederland hebt waarschijnlijk wel ja, maar het opzoeken over voorouders in amerika etc lijkt me nog wel moeilijk. Soms moet je een gokje wagen.
Ik denk dat Amerika 1 van de makkelijkere landen is om stambomen uit te pluizen......
Groetjes Sylvia
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Volgens de site waarnaar Jacksel verwijst zijn er twee "soorten" grijs.
De zilver is een verdunning in de bruine Labjes en een er is nog een andere grijs die een verdunning is van zwart.
De verdunning van bruin is niet zilver maar isabelkleurig.
Bij Dobermanns kwam die kleur ook voor (ook blauw, trouwens) maar die zijn nu verboden, wegens de daarmee verbonden huidproblemen. Ook blauwe teckels mogen niet meer gefokt worden, om dezelfde reden.
Fokken op kleurtjes; het blijft gevaarlijk....
Op www. silvertonelabs.com staat dacht ik wat er in jouw quote geschreven staat (tenzij mijn engels erg achteruit is gegaan). Ook al vind ik verdunning van bruin naar isabel begrijpelijker. :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Aimee schreef: dat is toch hetzelfde als bijvoorbeeld Tatra honden zwart maken :mrgreen:

gr Aimee
Die bestaan al, de Newfoundlander :mrgreen:

Ik weet nog niet of ik het nou mooi vind of niet...... ga er even nadenken.
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Ester schreef:Toch is dat een hele aardige dame hoor!! Rebel heet het labje! en ze hebben em inderdaad uit amerika gehaald. Is een hele leuke pup en ze hebben er ook gewoon een stamboom bij, een amerikaanse wel te verstaan.

Ik veroordeel haar ook niet maar ze reageerde toen wel erg bot.Het was inderdaad een leuke pup om te zien.Weet jij of die grote kale plek bij zijn staart nog is weg getrokken en wat het was?ik durfde het toen niet meer te vragen....
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

schumie schreef:Ester schreef:Toch is dat een hele aardige dame hoor!! Rebel heet het labje! en ze hebben em inderdaad uit amerika gehaald. Is een hele leuke pup en ze hebben er ook gewoon een stamboom bij, een amerikaanse wel te verstaan.

Ik veroordeel haar ook niet maar ze reageerde toen wel erg bot.Het was inderdaad een leuke pup om te zien.Weet jij of die grote kale plek bij zijn staart nog is weg getrokken en wat het was?ik durfde het toen niet meer te vragen....
Er was nagelak op hem gevallen :denken: en dat stukje haar hadden ze weg geschoren, het groeit nu weer bij!
ik vond haar de eerste keer ook wat afstandelijk maar toch valt het wel mee... :wink:
Liefs Esther

Afbeelding
Mathilde_
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mathilde_ »

ranetje schreef:
speurneus carola schreef:http://xoomer.alice.it/matesser/spott.htm

moest ff zver terug zoeken maar heb hem gevonden
Dank je wel :ok:
Heel bijzonder.
Waarom staat er een verwijzing naar de "posibile"stamboom?
Mijn Italiaans is niet best maar betekent dat "mogelijke"stamboom?
wat apart, lijkt net of die in de modder heeft gelegen of id :lol1:
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik heb ergens op een site gelezen dat de kleur van die Labrador een soort mutatie is. Op deze site staan ook foto's van hem en van een andere hond:
http://www.ashgi.org/color/Aussie_somat ... tions.html
Afbeelding
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

essiedepessie schreef:
schumie schreef:Nou snap ik het!

Bij mij op puppycursus zat dus een mevrouw met zo'n kleur labje.Ik de eerste keer er heen en omdat het geen labjes kleur was,hij met 14 weken nog blauwe ogen had en net iets ander hoofd dan een labje maar het was ook overduidelijk geen weimaraner.Dus ik vroeg heel belangstellend wat een mooie pup,maar welk ras is het?Zegt zij uit de hoogte een labrador.Dus ik oh maar wordt hij dan bruin of hoe zit dat?Zegt zij alleen nee,later vertelde ze nog dat ze hem uit amerika had.Maar ik snapte er dus niks en ging ernstig twijfelen aan mijn rassen kennis :mrgreen: Omdat ze zo uit de hoogte deed had ik geen zin om door te vragen.
Toch is dat een hele aardige dame hoor!! Rebel heet het labje! en ze hebben em inderdaad uit amerika gehaald. Is een hele leuke pup en ze hebben er ook gewoon een stamboom bij, een amerikaanse wel te verstaan.
ja maar the stamboom word omgezet naar nhsb dus ze krijgt dan toch gewoon een nederlandse stamboom
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Aimee schreef:
starfleet schreef:
Aimee schreef:ik weet het niet, vind het mooie honden, maar een belachelijk idee. dat is toch hetzelfde als bijvoorbeeld Tatra honden zwart maken :mrgreen:

gr Aimee
Zo gek vind ik het idee niet. Ik vind het een mooie kleur, als het verder gezonde honden zouden zijn, niks mis mee.

Anne
en laat een ras zijn zoals die is, we gaan toch ook niet als er per ongeluk een bruine malteser in een nest voorkomt, daar zomaar mee doorfokken?

gr Aimee
Vreemde opmerking van iemand die een chocolade kleurige labrador heeft. :denken: Deze Silver and Blue labradors kunnen zeker voorkomen door middel van een genotype (uit mijn hoofd gezegd d_allel, maar goed kan ik nu niet na kijken). De originele kleur van een labrador (stukje geschiedenis) is een zwarte labrador, de gele en de bruine zijn later gekomen. Is toch ook experimenteren en je bent er blij mee? Of de kleur goed is voor het ras dat valt te betwijfelen. Het fokken op basis van kleur moet niet "het" ding worden van de Labrador er zijn belangrijkere aspecten bij het ras.

Over dit hele gebeuren staat trouwens een mooi stukje in het Labrador Retriever boek. Hier wordt aangegeven dat het wel degelijk kan (de kleur) en dat er niet speciaal gekruist hoeft te worden met een Weimeraner. Al zou je op het eerste oog dit wel zeggen. Mocht dit in de rasstandaard komen dan praat men over 100 jaar hetzelfde als dat men nu doet over de gele en chocoladekleurige labradors en worden ze beschouwd als "originele" kleuren.

Overigens bij het genotype komt het volgende uit bij de volgende kleuren labradors:
Zwarte wordt blauw en bruin wordt grijs. Ofwel Silver- and Blue labradors. :wink:
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik kan er niks aan doen,maar ik vind die koeien prachtig :mrgreen:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Debora schreef:
Aimee schreef:
starfleet schreef:
Aimee schreef:ik weet het niet, vind het mooie honden, maar een belachelijk idee. dat is toch hetzelfde als bijvoorbeeld Tatra honden zwart maken :mrgreen:

gr Aimee
Zo gek vind ik het idee niet. Ik vind het een mooie kleur, als het verder gezonde honden zouden zijn, niks mis mee.

Anne

gr Aimee
Vreemde opmerking van iemand die een chocolade kleurige labrador heeft. :denken: Deze Silver and Blue labradors kunnen zeker voorkomen door middel van een genotype (uit mijn hoofd gezegd d_allel, maar goed kan ik nu niet na kijken). De originele kleur van een labrador (stukje geschiedenis) is een zwarte labrador, de gele en de bruine zijn later gekomen. Is toch ook experimenteren en je bent er blij mee? Of de kleur goed is voor het ras dat valt te betwijfelen. Het fokken op basis van kleur moet niet "het" ding worden van de Labrador er zijn belangrijkere aspecten bij het ras.

Over dit hele gebeuren staat trouwens een mooi stukje in het Labrador Retriever boek. Hier wordt aangegeven dat het wel degelijk kan (de kleur) en dat er niet speciaal gekruist hoeft te worden met een Weimeraner. Al zou je op het eerste oog dit wel zeggen. Mocht dit in de rasstandaard komen dan praat men over 100 jaar hetzelfde als dat men nu doet over de gele en chocoladekleurige labradors en worden ze beschouwd als "originele" kleuren.

Overigens bij het genotype komt het volgende uit bij de volgende kleuren labradors:
Zwarte wordt blauw en bruin wordt grijs. Ofwel Silver- and Blue labradors. :wink:
Ik zeg niet dat ik een hond niet mag omdat ermee geexperimenteerd is.
maar ik vind het niet correct om zomaar door te gaan met het fokken van een andere kleur. vooral omdat er dan echt op de kleur gefokt word, in plaats van dat men kijkt naar gezondheid en karakter.

gr Aimee
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

hoezoo wordt er niet gekeken naar gezondheid omdat ze zilveren labjes proberen te fokken?

vooralsnog wordt er met dezelfde honden gefokt als de zwarte, bruine en blonde, immers een zwart hond heeft het gen in zich evenals een bruine reu, dus een gewone bruine en een gewone zwarte, even gezond als hun broertjes en zusjes die dat gen voor die kleur nu net niet hebben. er worden aan de ouder dieren dezelfde eisen gesteld als aan de ouderdin die dit gen niet dragen. ook aan de pups worden dezelfde eisen gesteld als de ander gekleurde pups.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

speurneus carola schreef:hoezoo wordt er niet gekeken naar gezondheid omdat ze zilveren labjes proberen te fokken?

vooralsnog wordt er met dezelfde honden gefokt als de zwarte, bruine en blonde, immers een zwart hond heeft het gen in zich evenals een bruine reu, dus een gewone bruine en een gewone zwarte, even gezond als hun broertjes en zusjes die dat gen voor die kleur nu net niet hebben. er worden aan de ouder dieren dezelfde eisen gesteld als aan de ouderdin die dit gen niet dragen. ook aan de pups worden dezelfde eisen gesteld als de ander gekleurde pups.
jij bent dus niet van mening dat er op een kleur gefokt word? puur op een kleur? een ozo bijzonder kleur?

dat er een" zilveren lab"geboren kan worden" dat is iets anders dan er op gaan fokken en de zilveren lab als exclusief verkopen
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

o dus bij de kennels die alleen bruine labjes hebben of alleen blonde labjes of alleen zwarte labjes hebben fokken niet op kleur????? dat is toeval......
:denken:
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

speurneus carola schreef:o dus bij de kennels die alleen bruine labjes hebben of alleen blonde labjes of alleen zwarte labjes hebben fokken niet op kleur????? dat is toeval......
ja das toeval :mrgreen:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

speurneus carola schreef:o dus bij de kennels die alleen bruine labjes hebben of alleen blonde labjes of alleen zwarte labjes hebben fokken niet op kleur????? dat is toeval......
Dit zijn de standaard kleuren en geen mutaties. Het lijkt mij dan logisch dat fokkers bij het napluizen van de lijnen ook bekijken wat door wordt vererfd. En je bent dan wel bezig om een hond te fokken die voldoet aan de rasstandaard.
Maar helaas is bij de Labrador wel een tijd lang alleen maar naar de kleur gekeken en niet naar de kwaliteit van de hond zelf. Kijk maar naar de chocs. Die gingen ongeacht kwaliteit voor hogere prijzen weg.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik heb verder geen verstand van fokken en misschien vallen kleuren wel samen met bepaalde risico's op ziektes, daar weet ik verder niks van. Maar als ik alleen naar de kleur kijk, als leek, vind ik het wel een heel mooi zilveren labje op de foto. Ik vind hem prachtig. Het zou trouwens wel jammer zijn als dat dan weer een modeverschijnsel wordt, net als met de chocolade labs.

Maar gezondheid is belangrijker uiteraard.
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Branka schreef:
Dit zijn de standaard kleuren en geen mutaties. Het lijkt mij dan logisch dat fokkers bij het napluizen van de lijnen ook bekijken wat door wordt vererfd. En je bent dan wel bezig om een hond te fokken die voldoet aan de rasstandaard.
Maar helaas is bij de Labrador wel een tijd lang alleen maar naar de kleur gekeken en niet naar de kwaliteit van de hond zelf. Kijk maar naar de chocs. Die gingen ongeacht kwaliteit voor hogere prijzen weg.
Geel en bruin zijn "standaard"kleuren geworden, de orginele kleur van een labrador is nog steeds ZWART. Er zijn dus wel degelijk mutaties geweest als het gaat om kleur. De rasstandaard is meegegaan in deze mutaties, zo zal dit ook verlopen met Silver and Blue Labradors als ze worden erkend, dan worden ze opgenomen in de rasstandaard en over 100 jaar klaagt er niemand meer over de kleur. Dan is namelijk deze kleur net zo "standaard" als de gele en bruine geworden.

In den beginne van het ras Labrador werden de enkele gele labs verdronken of nekkie breek mee gedaan, een mutatie die toendertijd niet als goed werd geacht en in de loop der jaren is het bij het ras gekomen zo ook met de bruine labs. Waarom zijn deze kleuren wel standaard geworden en waarom deze kleur niet? Omdat wij alleen deze kleuren kennen en niet in het jaar 1800 jaar leven, zijn dit normale kleuren. Vandaar dat ik zeg als deze kleuren bij de rasstandaard komt dan klaagt er niemand over 100 jaar meer, net als dat wij nu niet klagen over de kleuren geel en bruin. :wink:
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Deze vind ik toch wel erg leuk. :mrgreen:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Shomi
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shomi »

ranetje schreef:Voor zover mij bekend zijn alleen zwart, geel, leverkeurig en chocoladekleurig toegestaan. Geel mag variëren van licht crèmekleurig tot voskleurig.
Dit zal dus niet officieel zijn toegestaan, maar wat niet is kan komen :wink:
(apart kleurtje trouwens maar om een of andere reden krijg ik er geen goed gevoel bij :19: )
euh met leverkleur wordt choco bedoeld .
er zijn maar 3 kleuren zwart geel en choco.
Afbeelding
Truus
Aileen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!

Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998

Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Ik vind ze op de kleur na niet echt een typisch labrador bouw hebben. De oren staan ook weer anders, de snuit en het lijf ook.

Maar goed, zeker weten doe ik natuurlijk niet, misschien is het gewoon 100% labrador maar mijn gevoel zegt dat er gekruist is met een voorouder en dat die kleur eruit kwam en met die kleur weer gekruist hebben met een labrador enz enz waardoor de hond meer een uiterlijk hebben van een labrador.

Ik val niet op deze kleur, vind de ogen heel raar staan (erg licht van kleur).
Maar goed, das mijn mening natuurlijk!
Afbeelding
ramona
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ramona »

ja ik sluit me bij aileen aan, ze lijken kwa bouw, oren en ogen absoluut niet op een labrador :denken: moet echt heel goed kijken wil ik er ook maar iets van een labje uit halen :denken:
Een dag zonder Igor en Joey is een dag niet geleefd!!!
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

noekie schreef:

Deze vind ik toch wel erg leuk. :mrgreen:
Wat geinig! Een bont Labje, erg apart zeg.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Het zal mijn niets verbazen dat er Weimaraners voor zijn gebruikt.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”