Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dit is toch niet normaal?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Parisgirl
Actief

Ongelezen bericht door Parisgirl »

jammer dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Parisgirl schreef:jammer dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.
gut wat een interesante bijdrage :ok:
eefje
Actief

Ongelezen bericht door eefje »

yamie schreef:
Parisgirl schreef:[quote="yamie]
jij gaat nu wel even een tandje te ver. alsof mensen met stamboom honden niet om hun hond geven.

ik vind je ook te kortzichtig om verder op in te gaan.
en je leest niet eens wat er geschreven word.
Nee, dat zeg ik juist niet. Ik zeg dat het niet uitmaakt. Stamboom of niet, klootzakken zijn er altijd, net als asielen. Iemand die 600 euro voor een hond betaald is absoluut niet per definitie een betere baas dan iemand die 100 euro betaald. Zo zijn de honden van 600 euro ook niet per definitie beter.
Ook heb ik al gezegd dat ik gek ben op kruisingen. Zijn vaak de leukste honden, met minste problemen. Waarom zouden die niet gefokt mogen worden? En het is niet kortzichtig, het is gewoon waar. Misschien valt het je gewoon een beetje tegen.
en is er iemand hier dan die beweerd dat je een betere baas bent wanneer je een rashond hebt? wanneer je er meer geld aan uit gegeven hebt? dat een hond van 600 euro per definitie een betere hond is? nee dus.

en waarom kruisingen niet gefokt moeten worden? dat bedoel ik dus met niet lezen. 90 % van de kruisingen worden voor de fun gefokt, worden gefokt voor de handel, voor de fun, zonder dat men zich heeft verdiept in erfelijke problemen. dus het bewust op elkaar zetten van twee honden waar men verder niks over weet.. dat vind jij dus oke?

Ik ben absoluut tegen broodfokkers, lui die maar aanfokken om er een cent uit te slaan,maar heb er niets tegen als een particulier een nestje bij haar teef wil. Je ziet ook zat doorgefokte honden bij de rashonden om de winst. En dat het dan om een kruising gaat wil nog niet zeggen dat iedereen daar ondoordacht mee om gaat. Zoals altijd kun je niet iedereen over een kam scheren!
AfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

eefje schreef:
yamie schreef:
jij gaat nu wel even een tandje te ver. alsof mensen met stamboom honden niet om hun hond geven.

Nee, dat zeg ik juist niet. Ik zeg dat het niet uitmaakt. Stamboom of niet, klootzakken zijn er altijd, net als asielen. Iemand die 600 euro voor een hond betaald is absoluut niet per definitie een betere baas dan iemand die 100 euro betaald. Zo zijn de honden van 600 euro ook niet per definitie beter.
Ook heb ik al gezegd dat ik gek ben op kruisingen. Zijn vaak de leukste honden, met minste problemen. Waarom zouden die niet gefokt mogen worden? En het is niet kortzichtig, het is gewoon waar. Misschien valt het je gewoon een beetje tegen.
en is er iemand hier dan die beweerd dat je een betere baas bent wanneer je een rashond hebt? wanneer je er meer geld aan uit gegeven hebt? dat een hond van 600 euro per definitie een betere hond is? nee dus.

en waarom kruisingen niet gefokt moeten worden? dat bedoel ik dus met niet lezen. 90 % van de kruisingen worden voor de fun gefokt, worden gefokt voor de handel, voor de fun, zonder dat men zich heeft verdiept in erfelijke problemen. dus het bewust op elkaar zetten van twee honden waar men verder niks over weet.. dat vind jij dus oke?

Ik ben absoluut tegen broodfokkers, lui die maar aanfokken om er een cent uit te slaan,maar heb er niets tegen als een particulier een nestje bij haar teef wil. Je ziet ook zat doorgefokte honden bij de rashonden om de winst. En dat het dan om een kruising gaat wil nog niet zeggen dat iedereen daar ondoordacht mee om gaat. Zoals altijd kun je niet iedereen over een kam scheren!
90 % van de kruisingen zeg ik toch? dus omdat er 10 % is die er wel correct mee omgaat, is het gewoon oke?

daarbij, niemand ontkent toch dat er ook bij stamboom honden bagger fokkers zijn? daar gaat het nu toch niet over?
ik zeg wat ik vind van het zomaar fokken, van honden op elkaar pleuren waar niks over bekend is, van nog meer kruisingen op de wereld zetten, waar de asielen al vol mee zitten. en wat krijg je als reactie? ja maar die van mij zijn oohoook liehieiefffff hoor, echt niet minder dan de stamboom hond :19: alsof het daar over gaat.... het gaat omhet FOKKEN ermee.
eefje
Actief

ben ik nou een boon of was jij nou helemaal tegen de pretnestjes!
AfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

eefje schreef:ben ik nou een boon of was jij nou helemaal tegen de pretnestjes!
ja daar ben ik ook op tegen, ik weet niet of jij een boon bent. :19:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

yamie schreef:
en je hebt zelf een pretnest kruising... :denken:

lekker hypocriet!!!!
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
eefje
Actief

Annie Pannie schreef:
yamie schreef:

lekker hypocriet!!!!

snap het ook niet meer :19:
AfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ja, want ik ben bewust op zoek gegaan naar een pretnest hond en heb de fokker geld in de zak gestoken :roll:

roep pas dingen als je weet hoe en wat wil je, maar goed, mmm dat jullie dat niet snappen? vebaast me niet zoveel.. iemand die zo dom is om bij K&K een pup te kopen...tja...
Limanade
Zeer actief

yamie schreef:ja, want ik ben bewust op zoek gegaan naar een pretnest hond en heb de fokker geld in de zak gestoken :roll:

roep pas dingen als je weet hoe en wat wil je, maar goed, mmm dat jullie dat niet snappen? vebaast me niet zoveel.. iemand die zo dom is om bij K&K een pup te kopen...tja...
uhmmm tegen wie heb je het???
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Annie Pannie schreef:
yamie schreef:ja, want ik ben bewust op zoek gegaan naar een pretnest hond en heb de fokker geld in de zak gestoken :roll:

ga lekker slapen joh, wie weet werkt die grijze massa dan wat beter morgen :ok:
Limanade
Zeer actief

yamie schreef:
Annie Pannie schreef:

stel je niet zo aan oud wijf!!!
je loopt mij voor van alles en nog wat uit te maken terwijl jezelf diegene bent die hier duidelijk fout zit!!!!

mevrouw heeft een pretnest hondje maar is TEGEN pretnestjes!!!
daarbij ga je oude uitspraken naar bovenhalen van mij die hier TOTAAL niets mee van doen hebben!!!!

daarbij komt dat IK zeker weet dat ik een RASZUIVERE BULLTERRIER heb voor het geval je ook daar over begint te mieren!!!

maar mevrouw heeft niks meer te zeggen en gaat het over een andere boeg gooien... nee... applausje voor jezelf zou ik zeggen :blah: :blah: :blah:
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

dubbel...
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Annie Pannie schreef:
yamie schreef:
Annie Pannie schreef:

stel je niet zo aan oud wijf!!!
je loopt mij voor van alles en nog wat uit te maken terwijl jezelf diegene bent die hier duidelijk fout zit!!!!

mevrouw heeft een pretnest hondje maar is TEGEN pretnestjes!!!
daarbij ga je oude uitspraken naar bovenhalen van mij die hier TOTAAL niets mee van doen hebben!!!!

daarbij komt dat IK zeker weet dat ik een RASZUIVERE BULLTERRIER heb voor het geval je ook daar over begint te mieren!!!

maar mevrouw heeft niks meer te zeggen en gaat het over een andere boeg gooien... nee... applausje voor jezelf zou ik zeggen :blah: :blah: :blah:
:denken: verder gaat het wel goed? ik maak jou voor van alles en nog wat uit? oja?

en wat weet jij van mijn kruising dan? hoe ik aan hem ben gekomen? uit wat voor een nest hij komt?

maar goed dit oude wijf is wel klaar met je , goedenacht :wink:
Limanade
Zeer actief

je bent tegen kruisingen maar je hebt er wel 1....

lekker hypocriet vind je zelf ook niet????
Afbeelding

Parisgirl
Actief

Ongelezen bericht door Parisgirl »

Goed, het ging dus allemaal om de volgende advertentie:

Onze lieve Bouby is alweer 10 jaar oud en dag zal komen dat we hem moeten missen. We zouden het daarom ontzettend leuk vinden om nageslacht van hem bij ons in huis op te kunnen zien groeien.
Bouby hebben we tien jaar geleden van Kreta meegenomen en laat zich het beste omschrijven als een Tibetaanse Terrier.

We zoeken een vrouwelijk soortgenoot die door Bouby gedekt kan worden.Het teefje kan bij ons thuis bevallen en kramen. Als de puppy's dan oud genoeg zijn kan de moeder weer naar het baasje.

Drie pupjes willen we zelf houden. Dierenartskosten zijn ook voor onze rekening. Dus geen verplichtingen!!

Foto's op aanvraag.

en
Oja,er staat ook een adv op van mensen die van hun duitse dog een nestje willen,en er dan maar een briard op willen zettem
Daarna werd er geopperd dat niet alles zomaar op elkaar gezet moet worden omdat het ras juist verbeterd moet worden. Tegenargument: Kruisingen zijn net zo leuk (en goed) als rashonden.
Ook wordt er gezegd dat er geen kruisingen gefokt mogen worden omdat er al genoeg in het asiel zitten. Tegenargument: er zitten ook genoeg rashonden in het asiel.

Verder leest yamie zelf niet zo goed. Die eerder genoemde 90% ging over het aantal kruisingen op marktplaats (wat overigens gewoon waanzin is). Jij hebt het opeens over het aantal kruisingen dat uit pretnestjes komt. Dat maakt een wereld van verschil in deze discussie.
Ja, we hebben het hier wel over of kruisingen slechter zijn dan rashonden. Die kant is de discussie in ieder geval opgestuurt. Want bij twee van de 3 advertenties zoeken ze naar hetzelfde ras om mee te fokken. Jouw verhaal is dus uberhaupt off-topic yamie. Maar ook verder gekeken werd er pas laat begonnen over pretnestjes, pas nadat de discussie over kruisingen gestart was.

Verder vind ik je reacties alleen maar getuigen van zwakte. Daarop ben je vaak te betrappen in dit onderwerp. Je hebt vaak geen antwoord of tegenwoord meer en gaat daarom maar rare beschuldigingen uiten of mensen afkraken. Grijze massa? Niet interessant? Ja, dat heeft werkelijk veel toegevoegde waarde. Ik vraag me af of iemand er van onder de indruk is.

Met deze korte samenvatting hoop ik dat je wat inhoudelijker op onderwerp en reacties in kan gaan. Eerlijk gezegd wordt het provoceren een beetje zielig
eefje
Actief

Parisgirl schreef:Goed, het ging dus allemaal om de volgende advertentie:

Onze lieve Bouby is alweer 10 jaar oud en dag zal komen dat we hem moeten missen. We zouden het daarom ontzettend leuk vinden om nageslacht van hem bij ons in huis op te kunnen zien groeien.
Bouby hebben we tien jaar geleden van Kreta meegenomen en laat zich het beste omschrijven als een Tibetaanse Terrier.

We zoeken een vrouwelijk soortgenoot die door Bouby gedekt kan worden.Het teefje kan bij ons thuis bevallen en kramen. Als de puppy's dan oud genoeg zijn kan de moeder weer naar het baasje.

Drie pupjes willen we zelf houden. Dierenartskosten zijn ook voor onze rekening. Dus geen verplichtingen!!

Foto's op aanvraag.

en
Oja,er staat ook een adv op van mensen die van hun duitse dog een nestje willen,en er dan maar een briard op willen zettem
Daarna werd er geopperd dat niet alles zomaar op elkaar gezet moet worden omdat het ras juist verbeterd moet worden. Tegenargument: Kruisingen zijn net zo leuk (en goed) als rashonden.
Ook wordt er gezegd dat er geen kruisingen gefokt mogen worden omdat er al genoeg in het asiel zitten. Tegenargument: er zitten ook genoeg rashonden in het asiel.

Verder leest yamie zelf niet zo goed. Die eerder genoemde 90% ging over het aantal kruisingen op marktplaats (wat overigens gewoon waanzin is). Jij hebt het opeens over het aantal kruisingen dat uit pretnestjes komt. Dat maakt een wereld van verschil in deze discussie.
Ja, we hebben het hier wel over of kruisingen slechter zijn dan rashonden. Die kant is de discussie in ieder geval opgestuurt. Want bij twee van de 3 advertenties zoeken ze naar hetzelfde ras om mee te fokken. Jouw verhaal is dus uberhaupt off-topic yamie. Maar ook verder gekeken werd er pas laat begonnen over pretnestjes, pas nadat de discussie over kruisingen gestart was.

Verder vind ik je reacties alleen maar getuigen van zwakte. Daarop ben je vaak te betrappen in dit onderwerp. Je hebt vaak geen antwoord of tegenwoord meer en gaat daarom maar rare beschuldigingen uiten of mensen afkraken. Grijze massa? Niet interessant? Ja, dat heeft werkelijk veel toegevoegde waarde. Ik vraag me af of iemand er van onder de indruk is.

Met deze korte samenvatting hoop ik dat je wat inhoudelijker op onderwerp en reacties in kan gaan. Eerlijk gezegd wordt het provoceren een beetje zielig

:cheer: :cheer: :cheer: :ok: :ok: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

yamie schreef:

:ok: Nee, dat wordt niet gezegd.

Hier sluit ik me bij aan en zou ook het antwoord wel eens willen horen
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Parisgirl schreef: Ja, we hebben het hier wel over of kruisingen slechter zijn dan rashonden.

Oh ja? Geef even een quote dan, want ik had de discussie nog niet zo bekeken. Volgens mij ging het hier om fokken en niet over de honden zelf.
Die kant is de discussie in ieder geval opgestuurt. Want bij twee van de 3 advertenties zoeken ze naar hetzelfde ras om mee te fokken. Jouw verhaal is dus uberhaupt off-topic yamie. Maar ook verder gekeken werd er pas laat begonnen over pretnestjes, pas nadat de discussie over kruisingen gestart was.

Je hebt nog een vraag van Yamie openstaan, zou je hier even een inhoudelijk antwoord op kunnen geven? Want van jouw reacties tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk en ik vind ze eerder een beetje zielig.
eefje
Actief

quote="yamie]
en waarom kruisingen niet gefokt moeten worden? dat bedoel ik dus met niet lezen. 90 % van de kruisingen worden voor de fun gefokt, worden gefokt voor de handel, voor de fun, zonder dat men zich heeft verdiept in erfelijke problemen. dus het bewust op elkaar zetten van twee honden waar men verder niks over weet.. dat vind jij dus oke?[/quote]

Zit er niet een groot verschil tussen funfok en fok voor de handel?
Ik kan de laatste echt geen funfok noemen.

Is eenmalig een nest, fokken met honden?

Wat is er op tegen als iemand graag een nest wil bij haar teef, en dan bedoel ik eenmalig, zelfs als dat een kruising is?

Ook Yamie gaat niet inhoudelijk op de vragen in, ik krijg het gevoel dat ik word afgekat met telkens het zelfde antwoord.
Prima dat hij de rasfok verdedigt, hij ontkent ook de problemen daar niet.
Ik respecteer zijn mening, maar mag ik dan mijn mening uiten?

Ik gruwel ook van het fokken met kruisingen voor de handel, maar ook bij de rashonden, heb er veel gezien bij kennissen en vrienden.
Helaas dachten wij onze rashond met stamboom ook bij een goede fokker vandaan te hebben. De verzorging die de pups bij deze handelaren de eerste weken krijgen zijn volgens mij meer de oorzaak dat er velen van in een asiel belanden. De meeste pups uit pretnestjes groeien de eerste weken op in en om het gezin en worden beter gesocialiseerd, mijn vrije mening!
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Parisgirl schreef:Waarom zouden die niet gefokt mogen worden? En het is niet kortzichtig, het is gewoon waar. Misschien valt het je gewoon een beetje tegen.
omdat er al genoeg kruisingen bestaan, dat heeft geen toegevoegde waarde... een verantwoord gefokte rashond heeft een toegevoegde waarde aan het ras.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Annie Pannie schreef:
yamie schreef:

lekker hypocriet!!!!
ik heb ook een kruising maar daar wordt nooit mee gefokt, ze is ook gesteriliseerd inmiddels (medische redenen). Terwijl misschien met mijn rashonden wel gefokt zal worden ooit, maar daar zijn dan ook de gegevens van bekend, HD gegevens, voorouders, eventuele afwijkingen etc. en die zijn NIET bekend van kruisingen over het algemeen (of het moeten stamboomloze werkmechelaars zijn daar is WEL veel over bloedlijnen bekend, en als hier mee gefokt wordt vind ik het dus veel minder een probleem!)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Annie Pannie schreef:je bent tegen kruisingen maar je hebt er wel 1....

ja ik ook.... naast mijn 4 stamboomhonden en wat dan nog, heb je daar problemen mee? :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

eefje schreef:Helaas dachten wij onze rashond met stamboom ook bij een goede fokker vandaan te hebben. !
dat is dan toch jouw eigen fout? heb je je niet goed genoeg laten informeren :19:
Ik weet heel goed wat in mijn ras de goede en slechte fokkers zijn hoor :roll:
Afbeelding
eefje
Actief

malinois schreef:

ja ik ook.... naast mijn 4 stamboomhonden en wat dan nog, heb je daar problemen mee? :19:
Ik heb daar geen probleem mee, maar kun je ook aangeven waarom je voor de kruising hebt gekozen?
AfbeeldingAfbeelding
eefje
Actief

malinois schreef:
eefje schreef:Helaas dachten wij onze rashond met stamboom ook bij een goede fokker vandaan te hebben. !
dat is dan toch jouw eigen fout? heb je je niet goed genoeg laten informeren :19:
Ik weet heel goed wat in mijn ras de goede en slechte fokkers zijn hoor :roll:
kijk dit vind ik nu jammer zo reageren,maar goed zal ik er een fatsoenlijk antwoord op geven.

Deze fokker werd door kc aangeprezen in de regio waar wij toen woonden, inderdaad hadden we beter de rasvereniging kunnen informeren maar ja je eerste hond. Later hoorden wij op de rasclub dat deze fokker doorfokte met zijn honden. En met eigen schuld dikke bult kun je de problemen bij de rashonden fok niet ontkennen.
AfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

t voordeel van een kruising, zou kunnen zijn dat , de genen basis een stuk breder is dan bij de meest rashonden dat kan de gezondheid ten goede komen, ze zijn 9 v.d 10 keer veel betaalbaarder , dus voor mensen met een iets minder budget veel beter betaalbaar :roll:, en je hebt er net zoveel hond aan hoor :ok:
eefje
Actief

Nanna schreef:
loving bulls schreef:t voordeel van een kruising, zou kunnen zijn dat , de genen basis een stuk breder is dan bij de meest rashonden dat kan de gezondheid ten goede komen, ze zijn 9 v.d 10 keer veel betaalbaarder , dus voor mensen met een iets minder budget veel beter betaalbaar :roll:, en je hebt er net zoveel hond aan hoor :ok:
Of kruisingen door de bank genomen gezonder zijn waag ik te betwijfelen, maar goedkoper zijn ze zeker..;-)
Ik wist niet eens wat ik voor Scooby moest betalen ben gewoon verliefd geworden op de pups, heb ze wekelijks gezien en weet dus ook hoe er mee om is gegaan, ze hadden me het vel wel over de oren kunnen halen.
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

eefje schreef:
malinois schreef:

Ik heb daar geen probleem mee, maar kun je ook aangeven waarom je voor de kruising hebt gekozen?
Ik woonde bij m'n ouders toen nog en mocht geen grote hond. Ik zocht een kees en zag deze advertentie staan, bleek dus een kruising kees te zijn maar toen ik te horen kreeg dat de eigenaar hem 'wel even onder de bank uit zou slaan' waar hij van angst onder was gekropen heb ik dus gezegd wat het ook voor hond was, hij ging met me mee... herplaatsen zou altijd nog kunnen... zover heeft het gelukkig nooit hoeven komen, ze is 11 inmiddels maar absoluut niet gezond.... maar je kunt niets herleiden aangezien je niets weet van haar achtergrond maar erfelijk zit er zeker een stuk in.
Afbeelding
eefje
Actief

eefje schreef:
Nanna schreef:
loving bulls schreef:t voordeel van een kruising, zou kunnen zijn dat , de genen basis een stuk breder is dan bij de meest rashonden dat kan de gezondheid ten goede komen, ze zijn 9 v.d 10 keer veel betaalbaarder , dus voor mensen met een iets minder budget veel beter betaalbaar :roll:, en je hebt er net zoveel hond aan hoor :ok:
Of kruisingen door de bank genomen gezonder zijn waag ik te betwijfelen, maar goedkoper zijn ze zeker..;-)
Ik wist niet eens wat ik voor Scooby moest betalen ben gewoon verliefd geworden op de pups, heb ze wekelijks gezien en weet dus ook hoe er mee om is gegaan, ze hadden me het vel wel over de oren kunnen halen.
en nee ik heb geen pretaankoop gedaan, we hebben weldoordacht een pup gekozen.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”