tja t risico als je 2 rashonden kruist dat het een kneus wordt zit erin(in het slechtste geval hebben ze de zwakste genen van allebei de ouders)maar honden die al generaie na generatie alleswatjes zijn zijn BIJNA altijd sterkeNanna schreef:Of kruisingen door de bank genomen gezonder zijn waag ik te betwijfelen, maar goedkoper zijn ze zeker..loving bulls schreef:t voordeel van een kruising, zou kunnen zijn dat , de genen basis een stuk breder is dan bij de meest rashonden dat kan de gezondheid ten goede komen, ze zijn 9 v.d 10 keer veel betaalbaarder , dus voor mensen met een iets minder budget veel beter betaalbaar, en je hebt er net zoveel hond aan hoor
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dit is toch niet normaal?
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik geloof helemaal geen verenigingen, ik ga op meningen van mensen en eigenaren af... daar heb je meer aan dan aan die vriendjespolitiek die er bij zoveel verenigingen zijn. Ook RV heb ik weinig vertrouwen in...eefje schreef:kijk dit vind ik nu jammer zo reageren,maar goed zal ik er een fatsoenlijk antwoord op geven.malinois schreef:dat is dan toch jouw eigen fout? heb je je niet goed genoeg laten informereneefje schreef:Helaas dachten wij onze rashond met stamboom ook bij een goede fokker vandaan te hebben. !![]()
Ik weet heel goed wat in mijn ras de goede en slechte fokkers zijn hoor
Deze fokker werd door kc aangeprezen in de regio waar wij toen woonden, inderdaad hadden we beter de rasvereniging kunnen informeren maar ja je eerste hond. Later hoorden wij op de rasclub dat deze fokker doorfokte met zijn honden. En met eigen schuld dikke bult kun je de problemen bij de rashonden fok niet ontkennen.
En ik zal zeker niet ontkennen dat er zooi zit in de rashondenfok, dat wordt hier ook nergens beweerd. Maar je kunt erfelijkheid nakijken wat niet kan bij kruisingen want die en de voorouders zijn nergens op onderzocht

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als ik spreek over mijn ras, is de toegevoegde waarde een goede en gezonde werkhond. (met eventueel nieuwe/andere bloedlijnen dan de veelgebruikte lijnen)Nanna schreef:Ik snap de woorden "toegevoegde waarde" eigenlijk niet zo goed.
Waarom heeft een rashond die per definitie wel en een kruising per definitie niet?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als je nu al geen geld voor de hond hebt hoe moet dan dan als je een zware hd operatie moet betalen omdat de hond vergaat van de pijn door hdloving bulls schreef:t voordeel van een kruising, zou kunnen zijn dat , de genen basis een stuk breder is dan bij de meest rashonden dat kan de gezondheid ten goede komen, ze zijn 9 v.d 10 keer veel betaalbaarder , dus voor mensen met een iets minder budget veel beter betaalbaar, en je hebt er net zoveel hond aan hoor
en gezonder?? nou mijn rashonden zijn stuk voor stuk gezonder dan mijn kruising, helaas

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
allereerst mag je met een kruising niet aan alle wedstrijden deelnemen. Die zijn voor rashonden. Daarnaast heb je niet mijn hiervoor geschreven stukje gelezen over kruisingmechelaars blijkbaar want hierin schreef ik dus waarom ik met deze stamboomloze honden minder problemen heb. Deze zijn over het algemeen ontstaan uit stamboommechelaars en zo niet dan zijn er nog voldoende gegevens bekend van de voorouders over erfelijke gebreken.Nanna schreef:Yip, dat snap ik. Maar zou een (ik roep maar wat) een x rottweiler/mechelse herder géén goede werkhond kunnen zijn?malinois schreef:als ik spreek over mijn ras, is de toegevoegde waarde een goede en gezonde werkhond. (met eventueel nieuwe/andere bloedlijnen dan de veelgebruikte lijnen)Nanna schreef:Ik snap de woorden "toegevoegde waarde" eigenlijk niet zo goed.
Waarom heeft een rashond die per definitie wel en een kruising per definitie niet?
Of een duitse herder x een hollandse herder?
Zijn niet veel werkers kruisingen zonder stamboom?
En stel dat de toegevoegde waarde van een malthezer is, dat ie een goede gezelschapshond is. Is een kruising malthezer x Chihuahua dat dan niet?

-
S@ndr@
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
[/quote]
als je nu al geen geld voor de hond hebt hoe moet dan dan als je een zware hd operatie moet betalen omdat de hond vergaat van de pijn door hd
omdat de vermeerderaar geen zin had in een hd onderzoek bij de ouders of voorouders. goedkope aanschaf maar de rest van z'n leven een peperdure hond met alle medicatie operaties etc.
en gezonder?? nou mijn rashonden zijn stuk voor stuk gezonder dan mijn kruising, helaas[/quote]Als je hond echt hulp nodig heeft is er vaak echt wel een mouw aan te passen, maar ik ga bijvoorbeeld geen 1500 euro voor een engelse bulldog betalen, dit zijn bedragen die gewoon absurt zijn, mijn vorige hond kostte 50 gulden en ik heb hem 15 jaar gehad.
als je nu al geen geld voor de hond hebt hoe moet dan dan als je een zware hd operatie moet betalen omdat de hond vergaat van de pijn door hd
en gezonder?? nou mijn rashonden zijn stuk voor stuk gezonder dan mijn kruising, helaas[/quote]Als je hond echt hulp nodig heeft is er vaak echt wel een mouw aan te passen, maar ik ga bijvoorbeeld geen 1500 euro voor een engelse bulldog betalen, dit zijn bedragen die gewoon absurt zijn, mijn vorige hond kostte 50 gulden en ik heb hem 15 jaar gehad.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juist bij die kleine hondjes komen dramatisch veel afwijkingen voor, hierop wordt dus niet gecontroleerd bij kruisingen...Nanna schreef:En stel dat de toegevoegde waarde van een malthezer is, dat ie een goede gezelschapshond is. Is een kruising malthezer x Chihuahua dat dan niet?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
sparen voor iets wat je graag wil hebben kan ook nogloving bulls schreef:Als je hond echt hulp nodig heeft is er vaak echt wel een mouw aan te passen, maar ik ga bijvoorbeeld geen 1500 euro voor een engelse bulldog betalen, dit zijn bedragen die gewoon absurt zijn, mijn vorige hond kostte 50 gulden en ik heb hem 15 jaar gehad.
Mijn dober koste in die tijd 1750 gulden, en mijn mechelaars kosten zo rond de 500 euro....

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juist en aangezien je dat niet kunt met kruisingen moet je er dus ook niet mee fokken of je moet de voorouders ook kennen en dan heb ik het niet alleen over de ouderdierenNanna schreef:Een rashond die onderzocht wordt op gezondheid voordat ermee gefokt wordt, wordt op specifieke rasgebonden afwijkingen onderzocht. Heel gericht dus.

-
Wincho
- Vaste gebruiker
ik ga even on-topic
graag zou ik het antwoord zien, bedankt alvast.
kijk, ik kan deze adverteerder dus echt niet snappen, je neemt een hond uit Kreta waar het wemelt van de zwerfhonden die allemaal graag een huis, liefde en verzorging willen, bovendien zijn ze dan neem ik aan ook op de hoogte van hoeveel honden er in de asiels hier zitten,
om dan toch je kop in het zand te steken en alsnog een nestje zelf erbij te nemen vind ik echt schaamtelijk, vooral als je een hondje uit bijv. Kreta hebt, want je zou gewoon beter moeten weten!!!!
dan komt er een nestje van een stuk of 10 pupjes, ze houden er 1, wat gebeurd er met de rest van het nest dan, die hebben ook weer een huis nodig
ik kan niet anders zeggen dan dat ik deze mensen zo krom als wat vind!!!
ik vraag me nog steeds af wat met deze opmerking bedoeld wordt ???Jacky schreef:hoezo, verdienen deze honden geen goed plekje dan? Vind het een vervelende opmerking.Fenna schreef:De hond is uit Kreta mee genomen.. dat zegt mij al genoeg.Max-Cady+SD schreef:misschien een beetje simpel maar wat is er fout aan het willen van een nestje??????
of begrijp ik de advertentie niet?
ik zou ook graag een keer pups willen en dan het liefst van mijn maxie. Maarja het is een mannetje dus ik moet wachten tot ik hier in huis ruimte voor een dame heb.
graag zou ik het antwoord zien, bedankt alvast.
kijk, ik kan deze adverteerder dus echt niet snappen, je neemt een hond uit Kreta waar het wemelt van de zwerfhonden die allemaal graag een huis, liefde en verzorging willen, bovendien zijn ze dan neem ik aan ook op de hoogte van hoeveel honden er in de asiels hier zitten,
om dan toch je kop in het zand te steken en alsnog een nestje zelf erbij te nemen vind ik echt schaamtelijk, vooral als je een hondje uit bijv. Kreta hebt, want je zou gewoon beter moeten weten!!!!
dan komt er een nestje van een stuk of 10 pupjes, ze houden er 1, wat gebeurd er met de rest van het nest dan, die hebben ook weer een huis nodig
ik kan niet anders zeggen dan dat ik deze mensen zo krom als wat vind!!!
Am. Staffordshireterrier most beautifull dogs!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dat is het um nu juist met engelse bullen, dr zijn zoveel zwaktes in het ras, en ik ben er helemaal idolaat van, maar ik durf het niet aan, en te duur en te zwak hoe verliefd ik ook ben op het ras,toch maar niet, gekozen voor de gezondere en goedkopere variant, en dat is een bewuste afweging geweest(ik zit alle keren in zak en as als mijn honden iets mankeren)Nanna schreef:Het fokken van een Engelse Bull kost héél veel geld én moeite (je zou mij zo gek niet krijgen) dus ik kan me voorstellen dat een pup van dit ras duur is, zeker als het een prima gefokte pup is.maar ik ga bijvoorbeeld geen 1500 euro voor een engelse bulldog betalen, dit zijn bedragen die gewoon absurt zijn
En het is maar waar je je geld voor over hebt. Sommige mensen rijden graag rond in een dure auto, andere maken verre reizen en de volgende wil graag een goed gefokte Engelse Bulldog.
Omdat jij het veel geld vindt, is het niet meteen een absurd bedrag.
Ik heb ook meer dan 1000 euro voor mijn hond betaald, maar ik had het er graag voor over en laat er andere dingen voor staan.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Dat komt omdat de meeste mensen een rashond bij een goede fokker te duur vinden.Nanna schreef:Toch zitten in diezelfde koeienschuur meer rashonden (al dan niet met stamboom) dan bastaards om het simpele feit dat ze meer opbrengen.....Heb je wel eens gekeken wat de broodfokkers zoal verkopen in de winkeltjes, op kapaza, marktplaats etc.?
Ik heb ook kruisingen gehad, maar altijd herplaatsers en nooit eentje gekocht uit een pretnest of uit een winkel of van een broodfokker die een 'leuk c.q. zielig' verhaal ophangt van een oepsdekking bijv. om zo zijn pups te verkopen, met ondertussen nog 240 honden in de koeienschuur die nooit daglicht zien.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
eefje schreef:Ik fok en heb daar goed over nagedacht. Als mensen om wat voor reden dan ook niet meer voor hun hond (die ik gefokt heb) kunnen zorgen, mogen ze die hond brengen. Die hoeft niet naar het asiel wat mij betreft. Ik weet niet of je honden naar een dierenwinkeltje terug kunt brengen of naar de fokker van het pretnest of oepsnest of whatever de reden moge zijn om alleen voor 8 weken voor fokker te spelen en daarna niet meerbulletjebe schreef:eefje schreef:Maar dat geld ook voor de aanschaf van een hond, als men beter nadacht voor de aanschaf van een hond zaten de asiels niet zo vol.
Dat geldt voor de meeste serieuze fokkers hoor!
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
S@ndr@
- Zeer actief
Als ik een hond aanschaf sluit ik een verbond, en hoewel ik altijd heel impulsief mijn beesten heb genomen, gaat er hier nooit een naar een asiel, en dat heeft niets met ras te maken dat heeft met wat voor mens ben jij te maken!!!!!
ze gaan hier alleen weg als ze overlijden en dan bij voorkeur zo oud mogelijk.en mocht er onverhoeds door wat voor omstandig heden iets gebeuren(kan het me niet voorstellen)dat het toch niet gaat, zorg ik dat ze goed terecht komen 
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:eefje schreef:kijk dit vind ik nu jammer zo reageren,maar goed zal ik er een fatsoenlijk antwoord op geven.malinois schreef:dat is dan toch jouw eigen fout? heb je je niet goed genoeg laten informereneefje schreef:Helaas dachten wij onze rashond met stamboom ook bij een goede fokker vandaan te hebben. !![]()
Ik weet heel goed wat in mijn ras de goede en slechte fokkers zijn hoor
Deze fokker werd door kc aangeprezen in de regio waar wij toen woonden, inderdaad hadden we beter de rasvereniging kunnen informeren maar ja je eerste hond. Later hoorden wij op de rasclub dat deze fokker doorfokte met zijn honden. En met eigen schuld dikke bult kun je de problemen bij de rashonden fok niet ontkennen.
En ik zal zeker niet ontkennen dat er zooi zit in de rashondenfok, dat wordt hier ook nergens beweerd. Maar je kunt erfelijkheid nakijken wat niet kan bij kruisingen want die en de voorouders zijn nergens op onderzocht
En dat is ook de reden waarom velen tegen pretnestjes zijn. Je kunt de achtergrond van de ouderdieren niet achterhalen , en weet dus ook niet of er erfelijke gebreken in die " lijn " voorkomen.
Mijn ouders hebben zich ook al 3 keer in de vingers gesneden door pupjes te kopen van een handelaar. Dat waren ook " rashonden " ( 2 collies en een Sheltie ). De collies hebben ze op jonge leeftijd moeten laten inslapen , en de Sheltie blijkt een allergie voor bepaald voedsel te hebben. Als hij geen speciaal voer krijgt krijgt hij diaree.
Mijn oom en tante hadden een Poedel van dezelfde handelaar en moesten het beestje laten inslapen toe hij niet meer uit een Epeleptische aanval kwam. De Sheltie die ze nu hebben heeft een Chronische ontsteking van binnenuit. Hij zit onder de bultjes en stinkt heel erg.
Vraag me niet waarom ze er nog steeds hondjes kopen, want daar kan ik geen antwoord op geven. Het is mij namelijk ook een raadsel.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier idd. Mona is ook veel gezonder dan de Sheltie van mijn ouders en mijn oom.malinois schreef:als je nu al geen geld voor de hond hebt hoe moet dan dan als je een zware hd operatie moet betalen omdat de hond vergaat van de pijn door hdloving bulls schreef:t voordeel van een kruising, zou kunnen zijn dat , de genen basis een stuk breder is dan bij de meest rashonden dat kan de gezondheid ten goede komen, ze zijn 9 v.d 10 keer veel betaalbaarder , dus voor mensen met een iets minder budget veel beter betaalbaar, en je hebt er net zoveel hond aan hoor
omdat de vermeerderaar geen zin had in een hd onderzoek bij de ouders of voorouders. goedkope aanschaf maar de rest van z'n leven een peperdure hond met alle medicatie operaties etc.
![]()
en gezonder?? nou mijn rashonden zijn stuk voor stuk gezonder dan mijn kruising, helaas
Als iemand niet veel geld wil uitgeven aan een rashond en er toch persè eentje wil kan hij ook een hondje met een " schoonheidsfoutje " kopen. Fokkers vragen meestal veel minder voor een pupje waar niet mee gefokt en geshowd kan worden.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Patrol
- Zeer actief
Kunnen de voorstanders even hun argumenten op een rij zetten en dan graag onderbouwd? Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar de onderbouwing.
Oh en vertel dan ook even wat je precies verstaat onder: 'pretnest', 'broodfokker' en 'rashond', dan weten we of iedereen daar wel hetzelfde onder verstaat en dat communiceert en discussieert een stuk makkelijker....
Oh en vertel dan ook even wat je precies verstaat onder: 'pretnest', 'broodfokker' en 'rashond', dan weten we of iedereen daar wel hetzelfde onder verstaat en dat communiceert en discussieert een stuk makkelijker....

- boemerang
- Zeer actief
heb dit door gelezen een goede fokker mag haar teef drie maal laten dekken en er zit een leeftijds grens aan verbonden
de reu kan door wippen tot ie er bij neervalt komt raar over zo
maar de golden komt van een fokker met een goede stamboom
de teef voldoet aan de eisen maar de reu is nu al zeker tien jaar oud
en die dekt nog steeds ook van een goede erkende fokker
dus als die reu van markplaats 11 jaar is en het teefje jonger is dan is er toch geen probleem als de sperma van die reu nog goed is
als ik dit verkeerd zie wil ik graag jullie mening het gaat dus om de leeftijd
de reu kan door wippen tot ie er bij neervalt komt raar over zo
maar de golden komt van een fokker met een goede stamboom
de teef voldoet aan de eisen maar de reu is nu al zeker tien jaar oud
en die dekt nog steeds ook van een goede erkende fokker
dus als die reu van markplaats 11 jaar is en het teefje jonger is dan is er toch geen probleem als de sperma van die reu nog goed is
als ik dit verkeerd zie wil ik graag jullie mening het gaat dus om de leeftijd

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
-
Parisgirl
- Actief
Je bent het er gewoon niet mee eens. Mijn antwoorden kunnen bij jou geen indruk maken, het zijn gewoon opsommingen van dingen die gezegd zijn. En ik heb geen vraag open staan bij yamie. Ik heb net al uitgelegd dat het pure larie is. Zodra mij een vraag wordt gesteld die op goede informatie is gebaseerd zal ik die zeker beantwoorden. Maar je denkt toch niet dat ik op feiten in ga die zo zijn gestuurd omdat dat de schrijver goed uitkomt. Zielig is dat mensen de discussie maar een andere kant op gaan sturen zodat ze misschien toch nog maar gelijk kunnen krijgen. Eigenlijk gaat het al lang nergens meer over.bulletjebe schreef:Je hebt nog een vraag van Yamie openstaan, zou je hier even een inhoudelijk antwoord op kunnen geven? Want van jouw reacties tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk en ik vind ze eerder een beetje zielig.Parisgirl schreef: Ja, we hebben het hier wel over of kruisingen slechter zijn dan rashonden.
Oh ja? Geef even een quote dan, want ik had de discussie nog niet zo bekeken. Volgens mij ging het hier om fokken en niet over de honden zelf.
Die kant is de discussie in ieder geval opgestuurt. Want bij twee van de 3 advertenties zoeken ze naar hetzelfde ras om mee te fokken. Jouw verhaal is dus uberhaupt off-topic yamie. Maar ook verder gekeken werd er pas laat begonnen over pretnestjes, pas nadat de discussie over kruisingen gestart was.
Verder vind ik je reacties alleen maar getuigen van zwakte. Daarop ben je vaak te betrappen in dit onderwerp. Je hebt vaak geen antwoord of tegenwoord meer en gaat daarom maar rare beschuldigingen uiten of mensen afkraken. Grijze massa? Niet interessant? Ja, dat heeft werkelijk veel toegevoegde waarde. Ik vraag me af of iemand er van onder de indruk is.
Met deze korte samenvatting hoop ik dat je wat inhoudelijker op onderwerp en reacties in kan gaan. Eerlijk gezegd wordt het provoceren een beetje zielig
Overigens, ik heb meer te doen dan woorden tellen, maar het aantal keer dat hier het woord kruisingen is getypt zal in de tientallen lopen. Berichten over toegevoegde waarde bevestigen mijn uitspraak. Ja, er wordt wel degelijk gesproken over de waarde van een kruising tegenover een rashond. Daarnaast over het fokken ervan en van pretnestjes.
Zijn er al mensen die zien dat de discussie erg vreemd verlopen is, aangezien het begon met een enkele advertentie en we het nu hebben over: kruisingen vs rashonden, het fokken ervan, pretnestjes, fokken met honden uit buitenland, goede en slechte fokkers, leeftijd en fokken enz.
Maar nog steeds erg interessant.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
uh parisgirlbulletjebe schreef:Hier sluit ik me bij aan en zou ook het antwoord wel eens willen horenyamie schreef:Parisgirl schreef:[quote="yamie]
jij gaat nu wel even een tandje te ver. alsof mensen met stamboom honden niet om hun hond geven.
ik vind je ook te kortzichtig om verder op in te gaan.
en je leest niet eens wat er geschreven word.en is er iemand hier dan die beweerd dat je een betere baas bent wanneer je een rashond hebt? wanneer je er meer geld aan uit gegeven hebt? dat een hond van 600 euro per definitie een betere hond is? nee dus.Nee, dat zeg ik juist niet. Ik zeg dat het niet uitmaakt. Stamboom of niet, klootzakken zijn er altijd, net als asielen. Iemand die 600 euro voor een hond betaald is absoluut niet per definitie een betere baas dan iemand die 100 euro betaald. Zo zijn de honden van 600 euro ook niet per definitie beter.
Ook heb ik al gezegd dat ik gek ben op kruisingen. Zijn vaak de leukste honden, met minste problemen. Waarom zouden die niet gefokt mogen worden? En het is niet kortzichtig, het is gewoon waar. Misschien valt het je gewoon een beetje tegen.
Nee, dat wordt niet gezegd.
en waarom kruisingen niet gefokt moeten worden? dat bedoel ik dus met niet lezen. 90 % van de kruisingen worden voor de fun gefokt, worden gefokt voor de handel, voor de fun, zonder dat men zich heeft verdiept in erfelijke problemen. dus het bewust op elkaar zetten van twee honden waar men verder niks over weet.. dat vind jij dus oke?
ik geef daar antwoord op en vraag of jij dat dan wel oke vind...
dus wat dat betreft staat er wel een vraag open.
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
En nog steeds een hoop gebakken lucht maar geen antwoordParisgirl schreef:Je bent het er gewoon niet mee eens. Mijn antwoorden kunnen bij jou geen indruk maken, het zijn gewoon opsommingen van dingen die gezegd zijn. En ik heb geen vraag open staan bij yamie. Ik heb net al uitgelegd dat het pure larie is. Zodra mij een vraag wordt gesteld die op goede informatie is gebaseerd zal ik die zeker beantwoorden. Maar je denkt toch niet dat ik op feiten in ga die zo zijn gestuurd omdat dat de schrijver goed uitkomt. Zielig is dat mensen de discussie maar een andere kant op gaan sturen zodat ze misschien toch nog maar gelijk kunnen krijgen. Eigenlijk gaat het al lang nergens meer over.bulletjebe schreef:Je hebt nog een vraag van Yamie openstaan, zou je hier even een inhoudelijk antwoord op kunnen geven? Want van jouw reacties tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk en ik vind ze eerder een beetje zielig.Parisgirl schreef: Ja, we hebben het hier wel over of kruisingen slechter zijn dan rashonden.
Oh ja? Geef even een quote dan, want ik had de discussie nog niet zo bekeken. Volgens mij ging het hier om fokken en niet over de honden zelf.
Die kant is de discussie in ieder geval opgestuurt. Want bij twee van de 3 advertenties zoeken ze naar hetzelfde ras om mee te fokken. Jouw verhaal is dus uberhaupt off-topic yamie. Maar ook verder gekeken werd er pas laat begonnen over pretnestjes, pas nadat de discussie over kruisingen gestart was.
Verder vind ik je reacties alleen maar getuigen van zwakte. Daarop ben je vaak te betrappen in dit onderwerp. Je hebt vaak geen antwoord of tegenwoord meer en gaat daarom maar rare beschuldigingen uiten of mensen afkraken. Grijze massa? Niet interessant? Ja, dat heeft werkelijk veel toegevoegde waarde. Ik vraag me af of iemand er van onder de indruk is.
Met deze korte samenvatting hoop ik dat je wat inhoudelijker op onderwerp en reacties in kan gaan. Eerlijk gezegd wordt het provoceren een beetje zielig
Overigens, ik heb meer te doen dan woorden tellen, maar het aantal keer dat hier het woord kruisingen is getypt zal in de tientallen lopen. Berichten over toegevoegde waarde bevestigen mijn uitspraak. Ja, er wordt wel degelijk gesproken over de waarde van een kruising tegenover een rashond. Daarnaast over het fokken ervan en van pretnestjes.
Zijn er al mensen die zien dat de discussie erg vreemd verlopen is, aangezien het begon met een enkele advertentie en we het nu hebben over: kruisingen vs rashonden, het fokken ervan, pretnestjes, fokken met honden uit buitenland, goede en slechte fokkers, leeftijd en fokken enz.![]()
-
pepim
- Zeer actief
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er niet duidelijk is aan dit topic?Parisgirl schreef:Je bent het er gewoon niet mee eens. Mijn antwoorden kunnen bij jou geen indruk maken, het zijn gewoon opsommingen van dingen die gezegd zijn. En ik heb geen vraag open staan bij yamie. Ik heb net al uitgelegd dat het pure larie is. Zodra mij een vraag wordt gesteld die op goede informatie is gebaseerd zal ik die zeker beantwoorden. Maar je denkt toch niet dat ik op feiten in ga die zo zijn gestuurd omdat dat de schrijver goed uitkomt. Zielig is dat mensen de discussie maar een andere kant op gaan sturen zodat ze misschien toch nog maar gelijk kunnen krijgen. Eigenlijk gaat het al lang nergens meer over.bulletjebe schreef:Je hebt nog een vraag van Yamie openstaan, zou je hier even een inhoudelijk antwoord op kunnen geven? Want van jouw reacties tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk en ik vind ze eerder een beetje zielig.Parisgirl schreef: Ja, we hebben het hier wel over of kruisingen slechter zijn dan rashonden.
Zijn er al mensen die zien dat de discussie erg vreemd verlopen is, aangezien het begon met een enkele advertentie en we het nu hebben over: kruisingen vs rashonden, het fokken ervan, pretnestjes, fokken met honden uit buitenland, goede en slechte fokkers, leeftijd en fokken enz.![]()
-
Parisgirl
- Actief
-
pepim
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja daag meid, je bent een mooie hoor.Parisgirl schreef:Ik ben niet erg gek op herhaling. Allemaal gewoon even goed doorlezen, kom je vanzelf bij het antwoord.
En ik vraag me een beetje af wat pepim nu precies duidelijk wil maken.
jij loopt dingen samen te vatten/ te herhalen, maar antwoorden ? ho maar.
alleen dat je kruisingen leuk vind , en dat ze het minste problemen hebben. sorry dat is geen antwoord, dat is, zoals Bulletjebe het al mooi zei, gebakken lucht en afgezaagd.
en wat Pepim duidelijk wil maken? als je dat niet begrijpt, nee dan zul je de mensen hier niet zo snel begrijpen nee en zullen jou antwoorden ook alleen maar gebakken lucht blijven
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Is dat niet het tegenargument van de eeuw : "Kruisingen zijn gezonder dan rashonden"yamie schreef:ja daag meid, je bent een mooie hoor.Parisgirl schreef:Ik ben niet erg gek op herhaling. Allemaal gewoon even goed doorlezen, kom je vanzelf bij het antwoord.
alleen dat je kruisingen leuk vind , en dat ze het minste problemen hebben. sorry dat is geen antwoord, dat is, zoals Bulletjebe het al mooi zei, gebakken lucht en afgezaagd.
en wat Pepim duidelijk wil maken? als je dat niet begrijpt, nee dan zul je de mensen hier niet zo snel begrijpen nee en zullen jou antwoorden ook alleen maar gebakken lucht blijven
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Parisgirl
- Actief
Een uitspraak als 'loopt samen te vatten' en daarna insinueren dat ik hier enigzins achterstand heb qua intelligentie? Hmm... lijkt mij gewaagd om mij dom te noemen. Werkelijk zinloze opmerkingen plaatsen kan ik dus bij deze ookyamie schreef:ja daag meid, je bent een mooie hoor.Parisgirl schreef:Ik ben niet erg gek op herhaling. Allemaal gewoon even goed doorlezen, kom je vanzelf bij het antwoord.
Mooi ben ik overigens inderdaad, maar bedankt voor je compliment.
Antwoord hierboven genoemd door jou was geen antwoord op jouw vraag, maar een uitspraak/tegenargument. Ik beantwoord je vraag niet omdat deze slecht geformuleerd, danwel gebaseerd is op onware feiten. Maar ik wil je wel even helpen. Mijn argumenten wat betreft kruisingen ken je hopelijk al. Wat betreft pretnestjes, nee, daar ben ik niet tegen. Mits er goed voor de honden gezorgd word vind ik dat prima. Natuurlijk is het fijn als je een aantal klachten kunt uitsluiten, voor zover dat kan. Maar kan je ooit garanderen dat je een pup hebt die geen klachten zal krijgen en oud zal worden? Al ben ik uiteraard voor onderzoeken bij fokken, ik vind dat de waarde daarvan in deze discussie wel erg overschat wordt. Overigens is het ook echt waar dat kruisigen vaak gewoon hele sterke honden zijn die erg oud worden. Ik zie en hoor werkelijk meer schrijnende gevallen bij rashonden (met stamboom enz) Dat er een forummer is die hier andere ervaringe mee heeft is jammer, maar geen bewijs. Wat het asiel betreft ken je mijn mening ook.
En dan de reactie van pepim. Ik begrijp wel dat hij/zij?? hiermee mijn verhaal omver wil gooien, maar ik vind het niet echt sterk. Sorry, maar ik ga ook niet dat hele bericht analyseren. Meesten zullen zelf wel kunnen vinden waarom.
-
pepim
- Zeer actief
Jammer als je het topic gelezen had, was er een wereld voor je open gegaan.Parisgirl schreef: En dan de reactie van pepim. Ik begrijp wel dat hij/zij?? hiermee mijn verhaal omver wil gooien, maar ik vind het niet echt sterk. Sorry, maar ik ga ook niet dat hele bericht analyseren. Meesten zullen zelf wel kunnen vinden waarom.
Zou je het overigens tegen mij kunnen hebben ipv over mij?
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Parisgirl schreef:Een uitspraak als 'loopt samen te vatten' en daarna insinueren dat ik hier enigzins achterstand heb qua intelligentie? Hmm... lijkt mij gewaagd om mij dom te noemen. Werkelijk zinloze opmerkingen plaatsen kan ik dus bij deze ookyamie schreef:ja daag meid, je bent een mooie hoor.Parisgirl schreef:Ik ben niet erg gek op herhaling. Allemaal gewoon even goed doorlezen, kom je vanzelf bij het antwoord.
en wat Pepim duidelijk wil maken? als je dat niet begrijpt, nee dan zul je de mensen hier niet zo snel begrijpen nee en zullen jou antwoorden ook alleen maar gebakken lucht blijven![]()
Mooi ben ik overigens inderdaad, maar bedankt voor je compliment.
Antwoord hierboven genoemd door jou was geen antwoord op jouw vraag, maar een uitspraak/tegenargument. Ik beantwoord je vraag niet omdat deze slecht geformuleerd, danwel gebaseerd is op onware feiten. Maar ik wil je wel even helpen. Mijn argumenten wat betreft kruisingen ken je hopelijk al. Wat betreft pretnestjes, nee, daar ben ik niet tegen. Mits er goed voor de honden gezorgd word vind ik dat prima. Natuurlijk is het fijn als je een aantal klachten kunt uitsluiten, voor zover dat kan. Maar kan je ooit garanderen dat je een pup hebt die geen klachten zal krijgen en oud zal worden? Al ben ik uiteraard voor onderzoeken bij fokken, ik vind dat de waarde daarvan in deze discussie wel erg overschat wordt. Overigens is het ook echt waar dat kruisigen vaak gewoon hele sterke honden zijn die erg oud worden. Ik zie en hoor werkelijk meer schrijnende gevallen bij rashonden (met stamboom enz) Dat er een forummer is die hier andere ervaringe mee heeft is jammer, maar geen bewijs. Wat het asiel betreft ken je mijn mening ook.
En dan de reactie van pepim. Ik begrijp wel dat hij/zij?? hiermee mijn verhaal omver wil gooien, maar ik vind het niet echt sterk. Sorry, maar ik ga ook niet dat hele bericht analyseren. Meesten zullen zelf wel kunnen vinden waarom.