Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje
Moderator: moderatorteam
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
vraagje
ik zou wel willen weten wat er gebeurt met een reu als die voor het eerst een teef moet dekken. zal hij na die eerste dekking altijd op zijn hoede zijn voor een loopse teef?
het lijkt mijn namelijk leuk om Spike een keertje te laten dekken, ondanks dat hij geen stamboom heeft. Sommige mensen maakt dat niet uit en willen soms gewoon een keer een nestje van hun teefje.
Maar nu interesseerd hij zich nog niet voor loopse teefjes. Teefjes opzich vind hij wel heeeel leuk hoor.Maar niet dat als er in de buurt een loopse teef is dat hij niet eet , ontsnapt als de deur open staat, of zit te blaffen. dat hoor je wel eens van andere reuen baasjes.
als Spike een keer gedekt heeft zal hij dan daarna dit soort dingen wel gaan doen? of is dit per hond verschillend?
het lijkt mijn namelijk leuk om Spike een keertje te laten dekken, ondanks dat hij geen stamboom heeft. Sommige mensen maakt dat niet uit en willen soms gewoon een keer een nestje van hun teefje.
Maar nu interesseerd hij zich nog niet voor loopse teefjes. Teefjes opzich vind hij wel heeeel leuk hoor.Maar niet dat als er in de buurt een loopse teef is dat hij niet eet , ontsnapt als de deur open staat, of zit te blaffen. dat hoor je wel eens van andere reuen baasjes.
als Spike een keer gedekt heeft zal hij dan daarna dit soort dingen wel gaan doen? of is dit per hond verschillend?
- Ozzfest
- Zeer actief
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Heel interessant stukje,misschien kun je het eens door lezen?
Heel interessant stukje,misschien kun je het eens door lezen?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
Re: vraagje
Wat lijk je daar zo leuk aan?scooby1 schreef:het lijkt mijn namelijk leuk om Spike een keertje te laten dekken
Groetjes, Marianne.

-
boxersien
Super leuk zou dat zijn ja! Weer een paar DH (of kruisingen DH) zonder stamboom erbij super zeg! Goed dat je je wilt inzetten voor de fok zonder stamboom en het zal ook wel zonder onderzoeken naar HD en ED enz. zijn. Tja, vooral bij de DH zou ik niet rontgen op HD en ED, komt bijna niet voor he???? Vind het gek dat je daaraan mee wilt doen, terwijl je al lang op dit forum "rondloopt" en weet wat er allemaal mis kan gaan! Ik zou eerst maar eens op marktplaats en dat soort ongein kijken, vervolgens op www.dierenasiels.com en dan eens zien hoe hard het wel niet nodig is om zo'n nest te fokken. Er zijn zo weinig duitse herders dat de asiels vol zitten en dat marktplaats e.d. ermee over lopen. Bovendien heeft ongeveer de helft (uiteraard schatting) wel HD en jij durft het aan om zonder controles een zomaar nestje te fokken??scooby1 schreef:het lijkt mijn namelijk leuk om Spike een keertje te laten dekken
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom zou je dat leuk vinden?scooby1 schreef:het lijkt mijn namelijk leuk om Spike een keertje te laten dekken, ondanks dat hij geen stamboom heeft.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Spike is een Golden Retriever volgens mij.boxersien schreef:Super leuk zou dat zijn ja! Weer een paar DH (of kruisingen DH) zonder stamboom erbij super zeg! Goed dat je je wilt inzetten voor de fok zonder stamboom en het zal ook wel zonder onderzoeken naar HD en ED enz. zijn. Tja, vooral bij de DH zou ik niet rontgen op HD en ED, komt bijna niet voor he???? Vind het gek dat je daaraan mee wilt doen, terwijl je al lang op dit forum "rondloopt" en weet wat er allemaal mis kan gaan! Ik zou eerst maar eens op marktplaats en dat soort ongein kijken, vervolgens op www.dierenasiels.com en dan eens zien hoe hard het wel niet nodig is om zo'n nest te fokken. Er zijn zo weinig duitse herders dat de asiels vol zitten en dat marktplaats e.d. ermee over lopen. Bovendien heeft ongeveer de helft (uiteraard schatting) wel HD en jij durft het aan om zonder controles een zomaar nestje te fokken??scooby1 schreef:het lijkt mijn namelijk leuk om Spike een keertje te laten dekken
Maakt niet uit, je verhaal slaat ook op de Golden.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
chrico
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- twinkeltje
- moderator
er schijnt ergens heder in te zitten dus ik was eigenlijk wel benieuwt hoeveel generaties heder er overheen gaan tot er een heder uit komtchrico schreef:Ben benieuwd wat daar uit zou komentwinkeltje schreef:ooooooooo leuk ik zoek nog een dek heder voor op ruby![]()
dus het is niet zo maar een pretnest nee ik heb een wetenschappelijk doel
- twinkeltje
- moderator
erop zetten hoeft toch niet je kan buisjes sperma over de post sturenmaart schreef:jammer, Floyd is nog te jong... anders leek het mij ook wel leuk om hem eens op ruby te zettentwinkeltje schreef:ooooooooo leuk ik zoek nog een dek heder voor op ruby![]()
![]()
of is tie daar ook nog te jong voor
anders kruis ik wel met kito
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
met Kitotwinkeltje schreef:erop zetten hoeft toch niet je kan buisjes sperma over de post sturenmaart schreef:jammer, Floyd is nog te jong... anders leek het mij ook wel leuk om hem eens op ruby te zettentwinkeltje schreef:ooooooooo leuk ik zoek nog een dek heder voor op ruby![]()
![]()
of is tie daar ook nog te jong voor
anders kruis ik wel met kito
floyd is nog geen 7 maanden, zal hem nog beetje rustig laten zitten
- twinkeltje
- moderator
-
Jeanny
- Vaste gebruiker
[quote="scooby1"]het lijkt mijn namelijk leuk om Spike een keertje te laten dekken, ondanks dat hij geen stamboom heeft. Sommige mensen maakt dat niet uit en willen soms gewoon een keer een nestje van hun teefje.
Hallo Willeke
Volgens mij denk ik, dat jij een enorme lieve hond hebt met een heel goed karakter en prima gedrag. Uit liefde
voor je hond en misschien de wens om een nakomeling te willen hebben, kan dit misschien de aanleiding zijn van je gedachte.
Maar ik zou er nog maar eens een nachtje over
Soms is het verstandiger om je verstand te laten spreken boven je gevoel.
Groetjes Jeanny
Hallo Willeke
Volgens mij denk ik, dat jij een enorme lieve hond hebt met een heel goed karakter en prima gedrag. Uit liefde
Groetjes Jeanny

- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
het is alleen maar een vraag
het gaat mij alleen maar om of een gedrag van een reu heel erg verandert daarna
over dat hd vrij is bullshit want hiervoor hadden we een briard met stamboom en al, maar had zwaar hd dus dat zegt niets
ik zeg niet dat ik het doe, het lijkt mij alleen maar leuk.
bedankt voor jullie reacties
het gaat mij alleen maar om of een gedrag van een reu heel erg verandert daarna
over dat hd vrij is bullshit want hiervoor hadden we een briard met stamboom en al, maar had zwaar hd dus dat zegt niets
ik zeg niet dat ik het doe, het lijkt mij alleen maar leuk.
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
Tuurlijktwinkeltje schreef:heeft hij wel een stamboomHanneke schreef:Onze Tjeu is natuurlijk ook een hedder en hoewel hij een centenbakkie heeft en een schildklierafwijking kan hij heel goed dekken. Liefhebbers? Is misschien wel wat voor jou, Twinkel. Het is tenslotte een grote swiffer.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
-
Marion.
Wat lijkt je er in vredesnaam leuk aan? Dat iemand voor de leuk een nestje wil van zijn teef kan ik me nog voorstellen. Maar van een reu??? Wat is het leuke dan? Kijken hoe je reu gekoppeld staat ofzoscooby1 schreef:ik zeg niet dat ik het doe, het lijkt mij alleen maar leuk.
-
jidde
Spike was de laatste keer dat ik hem zag echt een golden, geen hedder hoor
En wil, denk dat je mijn mening wel weet
Je hebt hem niet van pups af aan, je weet dus letterlijk niets van zijn achtergrond, zusjes/broertjes en ouders. Ook niet of hij groeipijnen heeft gehad en laat staan of hij goede heupen heeft
Een stamboom is niet altijd zaligmakend, maar voorkomt wel een hoop problemen.
En wil, denk dat je mijn mening wel weet
-
Esther26
- Vaste gebruiker
Als de stamboom problemen zou voorkomen, zoals je zegt, had ik voor de stamboom gekozenjidde schreef:Spike was de laatste keer dat ik hem zag echt een golden, geen hedder hoor![]()
En wil, denk dat je mijn mening wel weetJe hebt hem niet van pups af aan, je weet dus letterlijk niets van zijn achtergrond, zusjes/broertjes en ouders. Ook niet of hij groeipijnen heeft gehad en laat staan of hij goede heupen heeft
Helaas is dat niet zo
Zelfs met koopcontracten en garantie, heb je vaak een rechter nodig om tot een uitspraak te komen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Zie ik het nou wel goed dat je al 4 jaar op dit forum zit?scooby1 schreef:ik zou wel willen weten wat er gebeurt met een reu als die voor het eerst een teef moet dekken. zal hij na die eerste dekking altijd op zijn hoede zijn voor een loopse teef?
En dan nóg jouw boomloze hond wilt laten dekken?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahhahaha, tegelijk!marian* schreef:Zie ik het nou wel goed dat je al 4 jaar op dit forum zit?scooby1 schreef:ik zou wel willen weten wat er gebeurt met een reu als die voor het eerst een teef moet dekken. zal hij na die eerste dekking altijd op zijn hoede zijn voor een loopse teef?
En dan nóg jouw boomloze hond wilt laten dekken?
Ik kan me dit dus echt ook NIET voorstellen.
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Marion.
Antwoord op jouw vraag heb ik niet. Maar jij moet ook lezen, want voor jou staan er ook een aantal vragen in dit topicscooby1 schreef:jullie moeten lezen
het is een vraag
wat verandert er aan het gedrag van een reu daarna
Marion. schreef:Wat lijkt je er in vredesnaam leuk aan? Dat iemand voor de leuk een nestje wil van zijn teef kan ik me nog voorstellen. Maar van een reu??? Wat is het leuke dan? Kijken hoe je reu gekoppeld staat ofzoscooby1 schreef:ik zeg niet dat ik het doe, het lijkt mij alleen maar leuk.
bedankt voor jullie reacties![]()
Scooby schreef:Waarom zou je dat leuk vinden?
M@ri@nne schreef:Wat lijk je daar zo leuk aan?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
scooby1 schreef:jullie moeten lezen
het is een vraag
wat verandert er aan het gedrag van een reu daarna
Dit staat óók in je 1e berichtje,vandaar mijn vraag:
scooby1 schreef:het lijkt mijn namelijk leuk om Spike een keertje te laten dekken, ondanks dat hij geen stamboom heeft.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Jij zou eigenlijk tegen die sommige mensen moeten zeggen dat je daar niet aan meewerkt omdat jij dan ook verantwoordelijk bent als er dingen mis gaan bij de pups, zowel fysiek als geestelijk.scooby1 schreef:ik zou wel willen weten wat er gebeurt met een reu als die voor het eerst een teef moet dekken. zal hij na die eerste dekking altijd op zijn hoede zijn voor een loopse teef?
Die sommige mensen zijn waarschijnlijk om die reden al tegen veel gesloten deuren aangelopen en vragen het nu aan jou, ik zou dat niet doen als ik jou was.
En het is per hond volgens mij verschillend hoe ze reageren nadat ze gedekt hebben.