Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geen geld dan geen hond?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Geen geld dan geen hond?
Door een aantal topics hier werd ik toch wel erg nieuwsgierig naar jullie mening hierover. De prijs voor een hond verschilt nog al. Op marktplaats kan je al een leuke pup krijgen voor 100 euro (goedkoper zelfs nog wel), terwijl je voor een hond ook zomaar 1500 euro kwijt kan zijn. De keuze die je dan maakt kan om vele reden zijn. Je wilt graag een rashond, of juist niet bijvoorbeeld. Maar veel mensen kiezen toch voor een 'goedkope hond' omdat ze simpelweg het geld niet hebben om honderden euro's uit te geven aan een hond. Ik heb een aantal keer gehoord dat je maar geen hond moet nemen als je een 'goede' even grof vertaald naar dure hond niet kan betalen. Hoe denken jullie hierover.
Ik denk niet dat dat zo is. Natuurlijk moet je rekening houden met de kosten die een hond meebrengt. Dierenartskosten (maar daar kan je je gedeeltelijk voor verzekeren), voeding, eventueel cursussen en andere dingen als mand, bench, speelgoed enz. Ik denk echter dat dat door heel veel mensen wel betaald kan worden, terwijl bijvoorbeel 500 euro voor alleen de aanschaf niet haalbaar is voor deze mensen.
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening
Ik denk niet dat dat zo is. Natuurlijk moet je rekening houden met de kosten die een hond meebrengt. Dierenartskosten (maar daar kan je je gedeeltelijk voor verzekeren), voeding, eventueel cursussen en andere dingen als mand, bench, speelgoed enz. Ik denk echter dat dat door heel veel mensen wel betaald kan worden, terwijl bijvoorbeel 500 euro voor alleen de aanschaf niet haalbaar is voor deze mensen.
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik heb ook "goedkopere" honden. Maar dit puur omdat ze uit het asiel komen.
Dat vind ik totaal geen vergelijking dan maar een hond in de winkel/mp/broodfokker te kopen.
De keuze van ons was niet om het geld. En nee als je amper geld heb om je zelf te bedruipen dan is het zeker niet slim om een hond te nemen.
En nog iets, de keuze om een hond bij een slechte fokker te kopen keur ik niet af voor het geld maar voor de risico's die je bewust aangaat en de handel die je dan in stand houd.
Dat vind ik totaal geen vergelijking dan maar een hond in de winkel/mp/broodfokker te kopen.
De keuze van ons was niet om het geld. En nee als je amper geld heb om je zelf te bedruipen dan is het zeker niet slim om een hond te nemen.
En nog iets, de keuze om een hond bij een slechte fokker te kopen keur ik niet af voor het geld maar voor de risico's die je bewust aangaat en de handel die je dan in stand houd.
Groetjes, Marianne.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het altijd maar onzin eerlijk gezegd dat je geen rashond kunt betalen. Je kunt het er niet voor over hebben omdat je een asielhond veel leuker vindt en dat maakt verder ook helemaal niet uit. Maar een hond kost toch zeker 50 euro in de maand (als je geen grote DA rekeningen hebt). Dat betekent dus dat als je 10 maanden geen hond hebt je die kosten niet hebt en je dus 500 euro hebt gespaard
.

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Actief
Als je helemaal geen geld hebt, zou ik geen hond kopen. Stel je voor dat er wat gebeurt en je kan je hond niet geven wat hij nodig heeft.
Als je een echte rashond wilt, vind ik dat je daar dan voor moet sparen. Anders zijn er zat leuke honden die niet zo duur zijn. Ook kun je altijd nog een leuke (ras)hond uit het asiel halen.
Ik vind de aanschaf van een dier nooit het grote geld, het onderhoud is veel duurder.
Als je een echte rashond wilt, vind ik dat je daar dan voor moet sparen. Anders zijn er zat leuke honden die niet zo duur zijn. Ook kun je altijd nog een leuke (ras)hond uit het asiel halen.
Ik vind de aanschaf van een dier nooit het grote geld, het onderhoud is veel duurder.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik vind eigenlijk dat je inderdaad geen hond moeten nemen, als je geen financiele zekerheid hebt, dat je het kan betalen.
Vaak als je een goedkope pup koopt, zitten ze vol met problemen, en zijn de Dierenartskosten torenhoog. al is een dure hond natuurlijk ook geen garantie.
Maar ik denk echt dat je financieel gezien voorbereid moet zijn op ziektes etc.
Al vind ik het natuurlijk weer een ander verhaal als je al honden hebt.
en het gaat financieel slecht. ja daar is op dat moment niet veel aan te doen...en als je hond echt ziek is, wod het voor jezelf droog brood eten.
Maar om dat er nog eens bovenop te nemen als je al financieel niet zo breed zit....
Maar goed, dit is hoe ik er nu over denk, misschien als ik zelf in een financiele slop zit later, dat ik daar anders over denk.
gr Aimee
Vaak als je een goedkope pup koopt, zitten ze vol met problemen, en zijn de Dierenartskosten torenhoog. al is een dure hond natuurlijk ook geen garantie.
Maar ik denk echt dat je financieel gezien voorbereid moet zijn op ziektes etc.
Al vind ik het natuurlijk weer een ander verhaal als je al honden hebt.
en het gaat financieel slecht. ja daar is op dat moment niet veel aan te doen...en als je hond echt ziek is, wod het voor jezelf droog brood eten.
Maar om dat er nog eens bovenop te nemen als je al financieel niet zo breed zit....
Maar goed, dit is hoe ik er nu over denk, misschien als ik zelf in een financiele slop zit later, dat ik daar anders over denk.
gr Aimee
Nee hoor. Maar als je 500 euro voor de aanschaf niet kunt betalen, dan kun je óf een leuke herplaatser nemen óf als je een rashond wil langer doorsparen. Jouw optie, die ongetwijfeld weer gaat komen, dat een rashond zonder stamboom net zo goed en verantwoord gefokt is (en veel goedkoper is) en je dus daar net zo goed voor zou kunnen kiezen, ga ik absoluut niet in mee.
Overigens durf ik ook in twijfel te trekken dat een hoop mensen geen 500 euro voor een hond kunnen betalen. In een paar maanden ben je net zoveel geld kwijt aan voer, dus dan stel je je aankoop maar een paar maanden uit. Scheelt je een paar maanden voer kopen, et voilà ... hond met stamboom kan gekocht worden
Overigens durf ik ook in twijfel te trekken dat een hoop mensen geen 500 euro voor een hond kunnen betalen. In een paar maanden ben je net zoveel geld kwijt aan voer, dus dan stel je je aankoop maar een paar maanden uit. Scheelt je een paar maanden voer kopen, et voilà ... hond met stamboom kan gekocht worden

-
- Zeer actief
Ik ben het met Marion eens.
De aanschaf van een pup is maar een fractie van wat het beestje in zijn of haar leven zal gaan kosten, dus waarom zou je bezuinigen op de aanschafkosten en daarnaast de broodfok in stand houden.
Een ander verhaal vind ik het als iemand een hondje uit een asiel haalt, daar zitten vaak hele andere (goede) redenen achter. Maar dit betekent niet dat onkosten altijd te voorspellen zijn.
Kortom; als je niet voldoende geld hebt, kun je beter niet aan een hond beginnen.
De aanschaf van een pup is maar een fractie van wat het beestje in zijn of haar leven zal gaan kosten, dus waarom zou je bezuinigen op de aanschafkosten en daarnaast de broodfok in stand houden.
Een ander verhaal vind ik het als iemand een hondje uit een asiel haalt, daar zitten vaak hele andere (goede) redenen achter. Maar dit betekent niet dat onkosten altijd te voorspellen zijn.
Kortom; als je niet voldoende geld hebt, kun je beter niet aan een hond beginnen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voor aaschaf van een pup moet je naar mijn mening niet bezuinigen.
Ook als je minder geld hebt, dan spaar je maar of zo.
Als je het voor de rest niet zo breed hebt is er altijd wel een manier te vinden om het diertje te geven wat ie nodig heeft.
Dierenartsen zijn vaak niet zo moeilijk om in termijnen af te laten betalen ( mijn ervaring)
Ook als je minder geld hebt, dan spaar je maar of zo.
Als je het voor de rest niet zo breed hebt is er altijd wel een manier te vinden om het diertje te geven wat ie nodig heeft.
Dierenartsen zijn vaak niet zo moeilijk om in termijnen af te laten betalen ( mijn ervaring)
-
- Actief
Maar mijn vraag ging niet om rashond of niet.
Het verschil tussen 500 euro betalen voor de aanschaf van een hond, of 50 euro per maand voor de verzorging vind ik een wezenlijk verschil. Geen 1500 euro betalen voor een hond, of helemaal geen geld hebben zijn ook wel uitersten.
Ik ben het er zeker mee eens dat een herplaatser een goed idee is, maar maakt het uit of je om financiele redenen een herplaatser neemt of een 'goedkope' pup?
Voor dierenartskosten kan je je verzekeren. Natuurlijk kunnen de kosten dan nog hoog zijn. Daar spaar ik dan liever voor eigenlijk, als je toch ergens voor moet sparen.
Zullen we trouwens maar niet gaan voorspellen wat ik ga zeggen?
Maar om even een herplaatser als voorbeeld te nemen van een relatief goedkope hond. Dat is dus een goede optie? Dat 'mag' volgens jullie als je niet het geld hebt om een dure hond te betalen?
Het verschil tussen 500 euro betalen voor de aanschaf van een hond, of 50 euro per maand voor de verzorging vind ik een wezenlijk verschil. Geen 1500 euro betalen voor een hond, of helemaal geen geld hebben zijn ook wel uitersten.
Ik ben het er zeker mee eens dat een herplaatser een goed idee is, maar maakt het uit of je om financiele redenen een herplaatser neemt of een 'goedkope' pup?
Voor dierenartskosten kan je je verzekeren. Natuurlijk kunnen de kosten dan nog hoog zijn. Daar spaar ik dan liever voor eigenlijk, als je toch ergens voor moet sparen.
Maar om even een herplaatser als voorbeeld te nemen van een relatief goedkope hond. Dat is dus een goede optie? Dat 'mag' volgens jullie als je niet het geld hebt om een dure hond te betalen?
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Toen ik mijn eerste eigen hond aan wilde schaffen, had ik ook geen klein vermogen liggen. Ik heb een hond uit het asiel gehaald en 11 jaar van haar genoten
Kan je geen goed gefokte stamboomhond betalen, dan is dat dus geen reden om rottige fokkers maar te spekken; absoluut geen reden zelfs!!
Dan neem je bv een herplaatser of je spaart even door.

Kan je geen goed gefokte stamboomhond betalen, dan is dat dus geen reden om rottige fokkers maar te spekken; absoluut geen reden zelfs!!
Dan neem je bv een herplaatser of je spaart even door.
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
Een hond een nieuwe kans of nieuw leven geven is toch altijd een goede optieParisgirl schreef:

de meeste mensen kiezen vaak bewust voor een raspup en anderen voor een herplaatser.
Vind het raar als je voorkeur uitgaat naar een rashond ( pup) En dat je dan maar een herplaatser kiest.
dan maar gewoon een tijd doorsparen en een goede pup kopen en niet de broodfok stimuleren omdat er stand o pe een hond in huis moet komen
-
- Zeer actief
Als je geen geld heb om een "dure" hond te betalen dan kan je of gaan sparen of een andere keuze maken bijv een herplaatser van dat ras.
Maar een keuze maken om dan maar een goedkope niet doordacht gefokte pup in huis te halen bij de eerste de beste(wat de nodige financiele ellende met zich mee kan brengen), nee dat is geen keuze. Dan ben je ook niet echt een rasliefhebber dus kan je net zo goed kiezen voor een ras dat je wel kan betalen.
Maar een keuze maken om dan maar een goedkope niet doordacht gefokte pup in huis te halen bij de eerste de beste(wat de nodige financiele ellende met zich mee kan brengen), nee dat is geen keuze. Dan ben je ook niet echt een rasliefhebber dus kan je net zo goed kiezen voor een ras dat je wel kan betalen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Ik heb Megan genomen als herplaatser van 13 maanden. Donna kreeg ik in huis als pup van 7,5 week.Parisgirl schreef:Maar om even een herplaatser als voorbeeld te nemen van een relatief goedkope hond. Dat is dus een goede optie? Dat 'mag' volgens jullie als je niet het geld hebt om een dure hond te betalen?
De kosten voor een herplaatser zijn inderdaad stukken minder dan van een pup, maar je wilt niet weten wat ik voor Megan inmiddels aan dierenartskosten kwijt ben. Alleen vorig jaar al € 1500,= alleen aan kosten voor bloedonderzoeken e.d. vanwege haar epilepsie.
Je kunt geluk hebben en je kunt pech hebben, of dat nou met een herplaatser is of een pup. Verkijk je daar niet op.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

Kun jij dan even ophouden met neer te tikken wat ik dan wel vind mogen?Parisgirl schreef:Maar om even een herplaatser als voorbeeld te nemen van een relatief goedkope hond. Dat is dus een goede optie? Dat 'mag' volgens jullie als je niet het geld hebt om een dure hond te betalen?
Raspup mag heel zeker. Ook mensen die het niet breed hebben. En als je niet ineens 1000 euro op kan hoesten, dan spaar je er een jaartje voor. Wat is het verschil met een hond van 100 euro per direct aan te schaffen, en dus een jaar 'langer' het geld voor voer in je zak te houden. Voor dat geld van dat voer kun je dan na een jaar die raspup kopen.
Ik heb ook bijna een jaar moeten wachten op Saar (overigens niet uit geldgebrek). Bovendien is de kans dan groter dat de aangeschafte pup heel erg bewust is aangeschaft, en dat vind ik toch wel erg belangrijk. Impulsaankopen (400 euro in de Lotto gewonnen, dus morgen met de hele familie een pup van 8 weken ergens vandaan trekken) voor wat betreft dieren, is sowieso heel erg fout.
- boemerang
- Zeer actief
parisgirl ik weet niet waar je heen wilt al denk ik het wel
een stamboom hond kan ook gebreken hebben
en een broodfok hondje ook
wij hebben eerder een stamboom hondje gehad met inderdaat veel klachten ,maar was wel mijn allesie
toen een broodfok hondje tot op heden gezond
met de andere stamboom hond hebben we ook al het een en ander meegemaakt en nu waar jij heen wilt
er zijn ook fokkers met ras honden die ook eerder aan de centen denken
maar broodfokkers denken daar ook aan die hebben minder kosten
als je zelf heel goed weet wat je nu wilt doen laat je heel goed informeren
zowel bij de fokkers als broodfokkers bij dat laatste kun je ook zwat op wit laten zetten als er iets mocht zijn wat bij dat ras komt kijken
het maakt in die zin dus niet veel uit want een hond kost gewoon geld
ook al krijg je hem voor niks denk aan voer jaarlijkse enting honden kussen drinkbak je kunt niet voor uit reken wat je kwijt bent aan je hond maar pas op de laatste dag van het jaar dan pas weet je wat het je kost
dan is er ook nog de hondenbelasting als je nu het geld er al niet voor hebt hoe wil je deze dingen dan gaan betalen samen met leen .nl
een stamboom hond kan ook gebreken hebben
en een broodfok hondje ook
wij hebben eerder een stamboom hondje gehad met inderdaat veel klachten ,maar was wel mijn allesie
toen een broodfok hondje tot op heden gezond
met de andere stamboom hond hebben we ook al het een en ander meegemaakt en nu waar jij heen wilt
er zijn ook fokkers met ras honden die ook eerder aan de centen denken
maar broodfokkers denken daar ook aan die hebben minder kosten
als je zelf heel goed weet wat je nu wilt doen laat je heel goed informeren
zowel bij de fokkers als broodfokkers bij dat laatste kun je ook zwat op wit laten zetten als er iets mocht zijn wat bij dat ras komt kijken
het maakt in die zin dus niet veel uit want een hond kost gewoon geld
ook al krijg je hem voor niks denk aan voer jaarlijkse enting honden kussen drinkbak je kunt niet voor uit reken wat je kwijt bent aan je hond maar pas op de laatste dag van het jaar dan pas weet je wat het je kost
dan is er ook nog de hondenbelasting als je nu het geld er al niet voor hebt hoe wil je deze dingen dan gaan betalen samen met leen .nl

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
als je graag een hond wil maar niet zoveel geld heb dan kan je beter een poosje kan sparen ik heb ook een aantal maanden gespaart voor de hond die ik graag wilde
.als je echt graag een hond wil dan maakt die paar maanden ook niet meer uit.
ik heb ook een herplaatser die was ook niet goedkoop + nog een donatie voor de stichting waar hij vandaan komt.
ik vind wel als je het niet zo breed heb dat je beter naar een wat kleiner ras kan kijken want die kosten toch iets minder in onderhoud dan grotere rassen bijv. minder voer per maand , goedkoper voor eventuele verzekering enz.

ik heb ook een herplaatser die was ook niet goedkoop + nog een donatie voor de stichting waar hij vandaan komt.
ik vind wel als je het niet zo breed heb dat je beter naar een wat kleiner ras kan kijken want die kosten toch iets minder in onderhoud dan grotere rassen bijv. minder voer per maand , goedkoper voor eventuele verzekering enz.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Sterker nog: juist als je een paar maanden moet wachten, dan zijn het in elk geval geen impulsaankopen, die je een paar maanden later weer terug vind in het asiel omdat de vakantie aanbrakdiana25 schreef:als je graag een hond wil maar niet zoveel geld heb dan kan je beter een poosje kan sparen ik heb ook een aantal maanden gespaart voor de hond die ik graag wilde.als je echt graag een hond wil dan maakt die paar maanden ook niet meer uit.

- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is wel erg kort door de bocht, maar ik vind inderdaad dat als je zelf erg krap moet leven je dan ook geen hond aan zou moeten schaffen.Geen geld dan geen hond?
In mijn ogen kan je voor de aanschaf eventueel sparen als je niet voor een asielhond of herplaatser kiest, maar hoe verantwoord je het naar jezelf en de hond toe dat je niet naar de DA kan omdat je het beetje geld wat je op dat moment nog hebt je voor eten e.d moet gebruiken?
Verzekeren is een optie, maar je zal het zelf toch eerst moeten voorschieten en als dat voorschieten al een probleem zou zijn, pfffff waar begin je dan aan. Vaak zijn hoge DA kosten toch erg onverwachts.
Ik ga de discussie maar niet aan waarom, als je daar bewust voor kiest, je een rashond bij een goeie fokker vandaan haalt en daar dus ook voor betaalt en waarom je diezelfde rashond niet ergens voor nog minder dan de helft haalt.....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
eigenlijk wel, want een gezonde rashond uit een goede kennel, krijg je niet voor 300-400 euro.Parisgirl schreef:Maar mijn vraag ging niet om rashond of niet.
kruisingkjes daar integen zijn wel voor die prijs te krijgen, ook wel " ras" honden maar die zijn dan voor de "lol"gefokt, of is niet omgekeken naar lijnen en stambomen etc.
gr Aimee
Dat klopt, maar dat hele leven van een hond hoeft niet in een keer betaald te worden. De aanschaf prijs wel, dus is het niet te vergelijken.Daisy@ schreef:Vergeleken met wat een hond kost in zijn hele leven vallen de aanschaf kosten écht in het niet hoor.
'geen geld, geen hond" vind ik niet opgaan! Mensen met weinig geld kunnen heel goed samen met een hond leven! Hij krijgt dan misschien een wat minder luxe verzorging, maar een hond heeft veel liever aandacht en liefde dan een super de luxe verzorging! Als ik weinig geld zou hebben en ik wilde wel een hond dan zou ik maanden sparen voor mijn hond zodat ik de eerste entingen, voer en hond kan kopen (spullen zou ik langzamerhand van te voren al halen (eventueel tweede hands)). Daarna nog een reserve bugdet en een klein hondje kopen!
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik heb zelf erg weinig geld, maar mijn ouders financieren mijn hond... Ik betaal alleen de rodi die ze 1 dag per week krijgt... Maar ook als ik Jamey mee uit huis neem en dus de normale kosten op me neem kan ik altijd op mn ouders terugvallen voor hoger uitgevallen kosten...

You'll be in my heart... Always...
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik betaal ook niet veel voor mijn honden, maar het zijn ook herplaatsers, op 1 na. De herder heeft geen stamboom maar is wel rasecht en gefokt met het doel dat ie wel een stamboom zou krijgen, maar dat is door omstandigheden niet gebeurd. Ik zal verder nooit een hond uit een broodfokkerij/puppymall kopen. Je houdt daarmee een afschuwelijk dierenleed in stand. En als ik een echte rashond wil, ga ik die kopen bij een fokker die de honden in huis heeft en in huiselijke kring geboren laat worden. Bij fokkers die zich verdiepen in de goede gezondheid van de honden en niet zomaar iets op elkaar knallen omdat het zo lekker geld oplevert. En wil ik niet iets specifieks, maar gewoon een hond die me leuk aankijkt en die goed bij me zou kunnen passen, dan haal ik die bij het asiel. Maar vaak loop ik vanzelf wel tegen herplaatsertjes op.
De prijs voor een hond wil ik niet hoog hebben, er worden echt achtelijke bedragen gevraagd voor bepaalde rassen. Dat betaal ik dus echt niet.
Heeft niets te maken met er voor willen sparen of niet, ik vind het niet meer in verhouding. Maar ik zal daarom ook niet op zoek gaan naar een hond van dat ras wat goedkoper is omdat er geen stamboom bij zit.
Dat is te gemakkelijk en houdt de broodfokkerij in stand.
Maar 1500,00 euro voor een hond, echt niet. En dat heeft niets te maken met er geen geld voor kunnen betalen en dus ook niet geld willen uitgeven voor de zorg van de honden. Dat staat totaal los van de aanschafprijs.
Dan maar een hondje uit het asiel of van iemand die vraagt of ik er goed voor wil zorgen.
De prijs voor een hond wil ik niet hoog hebben, er worden echt achtelijke bedragen gevraagd voor bepaalde rassen. Dat betaal ik dus echt niet.
Heeft niets te maken met er voor willen sparen of niet, ik vind het niet meer in verhouding. Maar ik zal daarom ook niet op zoek gaan naar een hond van dat ras wat goedkoper is omdat er geen stamboom bij zit.
Dat is te gemakkelijk en houdt de broodfokkerij in stand.
Maar 1500,00 euro voor een hond, echt niet. En dat heeft niets te maken met er geen geld voor kunnen betalen en dus ook niet geld willen uitgeven voor de zorg van de honden. Dat staat totaal los van de aanschafprijs.
Dan maar een hondje uit het asiel of van iemand die vraagt of ik er goed voor wil zorgen.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 31 aug 2006 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Jehoeft in principe niet veelgeld uit tegevn voor de aanschaf van je hond maar dan heb je vaak wel een hond uit de broodfok.
Je kan ook voor relatief laag bedrag een herplaatser nemen die kan je vaak tegen de gemaakte onkosten anschaffen en dat kunnen ook allerlei rassen zijn of een vuilnisbakkie.
Als je perse een raspup wilt dan moet je die bij een goede fokker uitzoeken...en ja daar betaal je voor...maar dan heb je ook wel wat...zeg maar.
Onderhoud van een hond verschitper hond...die van mij zijn relatief goedkoop numaar Tyson heeft in zijn jonge jaren aardig wat gekost en dat moet je natuurlijk wel kunnen bkostigen.
Als je niet kan voorzien in dat onderhoud, dus ook medisch gezien dan moet je niet aan een dier beginnen...vind ik....maar ja ook ik kan nu in de problemen komen financieel en ik zou mijn honden daar niet voor weg doen...eerder zelf overal waarhet kannop bezuinigen,maar ik zal zelf niet aan een hond beginnen als ik het financieel niet kan trekken.
Jacqueline
Je kan ook voor relatief laag bedrag een herplaatser nemen die kan je vaak tegen de gemaakte onkosten anschaffen en dat kunnen ook allerlei rassen zijn of een vuilnisbakkie.
Als je perse een raspup wilt dan moet je die bij een goede fokker uitzoeken...en ja daar betaal je voor...maar dan heb je ook wel wat...zeg maar.
Onderhoud van een hond verschitper hond...die van mij zijn relatief goedkoop numaar Tyson heeft in zijn jonge jaren aardig wat gekost en dat moet je natuurlijk wel kunnen bkostigen.
Als je niet kan voorzien in dat onderhoud, dus ook medisch gezien dan moet je niet aan een dier beginnen...vind ik....maar ja ook ik kan nu in de problemen komen financieel en ik zou mijn honden daar niet voor weg doen...eerder zelf overal waarhet kannop bezuinigen,maar ik zal zelf niet aan een hond beginnen als ik het financieel niet kan trekken.
Jacqueline
Wat lul je nou over luxe verzorging?boxersien schreef:'geen geld, geen hond" vind ik niet opgaan! Mensen met weinig geld kunnen heel goed samen met een hond leven! Hij krijgt dan misschien een wat minder luxe verzorging, maar een hond heeft veel liever aandacht en liefde dan een super de luxe verzorging!
Aandacht en liefde en de nodige verzorging zijn gewoon vereisten als je een hond neemt. Dan vreet je zelf maar droog brood, maar die 3 dingen zal de hond krijgen. Kruising-pup, herplaatser, broodfokhondje of raspup.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
dat mag wat mij betreft altijd, maar alleen als je het doet voor de hond en niet omdat het goedkoper is.Parisgirl schreef:Maar mijn vraag ging niet om rashond of niet.
Wij hebben beide honden in de verzekering. Prima geregeld, komen er opeens veel kosten, kan ik het declareren.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mijn honden krijgen geen superdeluxe verzorging, ze krijgen gewoon een goede verzorging. Maar ook daar ben je toch echt best een hoop geld aan kwijt. Voer, hondenbelasting, dierenarts zijn toch allemaal noodzakelijke kosten. Nu heb ik natuurlijk wel twee groten erbij en dat kost beduidend meer dan een klein hondje. Maar ook als je een klein hondje overweegt aan te schaffen moet je toch wel rekening houden met die kosten. En in ieder geval wat achter de hand hebben voor onverwachte dingen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012