Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup los laten lopen of niet?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Ik ben van mening dat je je hondje al van vroegs af aan los moet kunnen lopen!
Ik had haar al de eerste dag toen peppertje bij ons was net 7 weekjes oud los!
Daar ik twee honden heb, kan het wel eens lastig zijn o ze allebij inde gater te honden , maar ook met aan de riem te lopen vind ik dit soms erg lastig!
Toen pepper twee daagjes bij ons was, ben ik haar even voor twee uurtje kwijt geweest, omdat een witte herder mijn 3 jaar oude hond moest bijten, moest ik ze uit elkaar halen!!!
De pup was er van geschrokken en was weg gelopen we hebben twee uuur naar onze pup met 6 man gezocht!!!!
dat is dan weer het ander kant van het verhaal.
Mijn verhaal heb ik eens op een ander forum gezet!!!
Het verhaal ging erom dat ik mijn puppie even kwijt was.
Ik meot zeggen niemand maar ook niemand kon het begrijpen dat ik mijn puppie los had!!!!!Ik had haar 2 dagen hoe kon ik dit nou doen was vragen om problemen!!!!
Werd zo'n zware discusie dat ik zo iets had, waarom kan een puppie ook al is hij pas bij je nog niet los lopen.
IK moet zeggen ze is nu acht maanden!!!
Ze loop voor het grootste gedeeelte los en heir ben ik blij om dat ik dit gedaan heb toen ze nog klein was!!
Ook zeggen mensen dat je dit niet moet doen!!!IK ben van mening dat dit juuist goed is voor je hondje, als ik bekijk met mijn 3 jaar ouder hond, daar heb ik dit minder gedaan, die kan vaak neit los lopen,omdat hij wegloopt!!!
Dus nogmaals kijk naarje hondje en doe wat je zelf het best vind!
Ik had haar al de eerste dag toen peppertje bij ons was net 7 weekjes oud los!
Daar ik twee honden heb, kan het wel eens lastig zijn o ze allebij inde gater te honden , maar ook met aan de riem te lopen vind ik dit soms erg lastig!
Toen pepper twee daagjes bij ons was, ben ik haar even voor twee uurtje kwijt geweest, omdat een witte herder mijn 3 jaar oude hond moest bijten, moest ik ze uit elkaar halen!!!
De pup was er van geschrokken en was weg gelopen we hebben twee uuur naar onze pup met 6 man gezocht!!!!
dat is dan weer het ander kant van het verhaal.
Mijn verhaal heb ik eens op een ander forum gezet!!!
Het verhaal ging erom dat ik mijn puppie even kwijt was.
Ik meot zeggen niemand maar ook niemand kon het begrijpen dat ik mijn puppie los had!!!!!Ik had haar 2 dagen hoe kon ik dit nou doen was vragen om problemen!!!!
Werd zo'n zware discusie dat ik zo iets had, waarom kan een puppie ook al is hij pas bij je nog niet los lopen.
IK moet zeggen ze is nu acht maanden!!!
Ze loop voor het grootste gedeeelte los en heir ben ik blij om dat ik dit gedaan heb toen ze nog klein was!!
Ook zeggen mensen dat je dit niet moet doen!!!IK ben van mening dat dit juuist goed is voor je hondje, als ik bekijk met mijn 3 jaar ouder hond, daar heb ik dit minder gedaan, die kan vaak neit los lopen,omdat hij wegloopt!!!
Dus nogmaals kijk naarje hondje en doe wat je zelf het best vind!
-
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kleine pups zijn nog onzelfstandig en blijven vanzelf bij je in de buurt. Loslaten dus! Gewoontegedrag kun je dan al aanleren bij het hierkomen. Hoe ouder de hond, hoe verder weg ze gaan.
Verder is het een kwestie van gewenning. Als de hond gewend is los te mogen en bij je te blijven is de neiging om weg te lopen minder als de hond volwassen is.
Pups dus los vanaf dag 1 in een veilige omgeving natuurlijk!
Verder is het een kwestie van gewenning. Als de hond gewend is los te mogen en bij je te blijven is de neiging om weg te lopen minder als de hond volwassen is.
Pups dus los vanaf dag 1 in een veilige omgeving natuurlijk!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Vaste gebruiker
Dan moet dat loslopen wel mogen.
Je kunt het wel zo stellen pups los laten lopen. Maar ik hoef geen bekeuring aan mijn kont.
Bij ons word heel streng gecontroleerd geld ook voor de plek waar je je hond zijn/haar behoefte laat doen. Dat mag ook niet overal tenzij je een zakje bij je hebt en het opruimt.
Ik heb mijn pup zover dat ze haar behoefte op de daarvoor bestemde plaats doet.
Maar los lopen. Echt NIET.
Els
Je kunt het wel zo stellen pups los laten lopen. Maar ik hoef geen bekeuring aan mijn kont.
Bij ons word heel streng gecontroleerd geld ook voor de plek waar je je hond zijn/haar behoefte laat doen. Dat mag ook niet overal tenzij je een zakje bij je hebt en het opruimt.
Els
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Els schreef:Dan moet dat loslopen wel mogen.
Els

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden lopen ook niet midden in de woonwijk los. Maar wel in het bos en het buitengebied. Je hebt toch wel ergens iets in de buurt waar hij officieel los mag?Els schreef:Dan moet dat loslopen wel mogen.
Els

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- alma.m
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.
Caya loopt al vanaf het begin los, maar niet op straat. We lopen tot aan het bos en dan gaat de riem af. Het ligt natuurlijk ook aan de hond, Caya blijft bij me, maar je hebt ook honden die die meteen het hazenpad kiezen , of toch wel erg ver bij de baas weg gaan. 
Waar ik loop met Caya mogen de honden officieel ook niet los, maar ja pech gehad als ze me betrappen. Ik vind het belangrijk dat mijn hond lekker los kan lopen en kan rennen en spelen. Zo denken de meeste
mensen er over die hun hond bij ons in het bos uitlaten.

Waar ik loop met Caya mogen de honden officieel ook niet los, maar ja pech gehad als ze me betrappen. Ik vind het belangrijk dat mijn hond lekker los kan lopen en kan rennen en spelen. Zo denken de meeste
mensen er over die hun hond bij ons in het bos uitlaten.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

6 Januari 1999 -1 Mei 2010

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
je gaat naar een losloopgebied en hoppa hij kan los... en overigens mag hij hier in het park ook niet los, maar ik doe het wel, 1x in 6 jaar 25 euro boete betalen dat lukt nog wel....Els schreef:Dan moet dat loslopen wel mogen.
Els

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier liep Kaya ook vanaf de eerste dag dat ze bij ons was los mee buiten. Werkt perfect (wel veilig terrein zoeken natuurlijk, want je weet het nooit zeker).
Met Moritz (herplaatser) heb ik gewacht totdat zijn hele erge angst weg was, maar dat hij nog niet 'onbevangen' was, dus genoeg om nog op mij te moeten vertrouwen zodat hij in de buurt bleef.
Verder lopen ze hier gewoon bijna altijd los en ze blijven altijd perfect bij me in de buurt.
Met Moritz (herplaatser) heb ik gewacht totdat zijn hele erge angst weg was, maar dat hij nog niet 'onbevangen' was, dus genoeg om nog op mij te moeten vertrouwen zodat hij in de buurt bleef.
Verder lopen ze hier gewoon bijna altijd los en ze blijven altijd perfect bij me in de buurt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- starfleet
- Erelid
In losloopgebied (wat zo ongeveer aan mijn huis grenst) altijd los. Wat ik na een tijdje deed toen Buffy niet meer een piepklein puppie was, was wel de riem erachteraan laten slepen. Dit omdat het winter was en hier overal water (met ijs) is.
Buffy hebben we op de eerste dag al hierrrrr en haar naam geleerd. Verder heb je geen commando's nodig bij een pup. Zo'n klein puppie van acht weken recht uit het nest durft amper drie stappen van de grote god vandaan.
Anne
Buffy hebben we op de eerste dag al hierrrrr en haar naam geleerd. Verder heb je geen commando's nodig bij een pup. Zo'n klein puppie van acht weken recht uit het nest durft amper drie stappen van de grote god vandaan.
Anne
- starfleet
- Erelid
Els woont waarschijnlijk in België, daar zijn nauwelijks losloopgebieden. En ook aan de lijn kun je kilometers met je hond wandelen. Mijn man laat Buffy alleen los op een veld om een kwartiertje te ballen, maar hij is ook een uur met haar weg hoor als hij haar uitlaat, dan komt ze ook heel tevereden thuis.Nanna schreef: Jemig, bedoel je daarmee echt nooit?
Wat een treurig bestaan dan, veroordeeld tot een leven aan een riempje....even poepen en piesen op de daarvoor bestemde plaats en weer naar binnen....anders heb je een bekeuring....
Anne
-
- Vaste gebruiker
Hoi,
Ik woon niet in België. Gewoon in Nederland. Het is hier een behoorlijk drukke onoverzichtelijke wijk.
De losloopplaats is tegelijk te poepplaats van slechts enkele vierlante meters. Pasjah wil daar voor geen goud in. Staat groot hek omheen.
We hebben nog een poepplaats maar daar mag ze niet los en dat is maar goed ook want dat is langs een hele drukke doorgaande weg waar vaak wel 80 km gereden word. Dus niet ideaal om je hond los te laten lopen.
Mijn vorige hond is een keer flink aangevallen door een loslopende hond.
Nadien is er nooit meer wat gebeurd ik omzeilde die hond. Maar het heeft mij wel schrik gegeven.
Hier word heel vaal gecontroleerd omdat men weet dat hier erg veel honden loslopen. Vorige werden er 6 achter elkaar op de bon geslingerd.
Els
Ik woon niet in België. Gewoon in Nederland. Het is hier een behoorlijk drukke onoverzichtelijke wijk.
De losloopplaats is tegelijk te poepplaats van slechts enkele vierlante meters. Pasjah wil daar voor geen goud in. Staat groot hek omheen.
We hebben nog een poepplaats maar daar mag ze niet los en dat is maar goed ook want dat is langs een hele drukke doorgaande weg waar vaak wel 80 km gereden word. Dus niet ideaal om je hond los te laten lopen.
Nadien is er nooit meer wat gebeurd ik omzeilde die hond. Maar het heeft mij wel schrik gegeven.
Hier word heel vaal gecontroleerd omdat men weet dat hier erg veel honden loslopen. Vorige werden er 6 achter elkaar op de bon geslingerd.
Els
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
een bos? een hei? alleen met je hondje in je wijk blijven is ook niet echt handig.. niemand heeft het ook over losloop plaatsen van enkele vierkante meters, nee losloop gebieden hebben we het over. niet over uitlaat stroken oid.Els schreef:Hoi,
Els
- Dobermannlover
- Vaste gebruiker
- starfleet
- Erelid
Ik zou dan toch regelmatig eens wat verder gaan (met auto of fietskar of bus). Als je hond nooit los kan communiceren met andere honden lijkt me dat niet goed, zeker niet met het ras wat jij hebt.Els schreef:
Els
Anne
-
- Vaste gebruiker
Hoi,
Mijn pup gaat mee naar het bos en met zo'n rolriem zodat ze een heel eind kan ravotten en rennen.
Ik ben blijkbaar een nogal gehoorzaam mens want daar waar ze niet los mag lopen zal ik het echt niet doen. Hier lees ik dat mensen het wel doen en het blijkbaar niet erg vinden om een bekeuring te krijgen.
Ik wel, doe dat geld liever in het spaarpotje van Pashaj voor onverwachtse dingen. Heb niet veel geld te besteden.
Els
Mijn pup gaat mee naar het bos en met zo'n rolriem zodat ze een heel eind kan ravotten en rennen.
Ik ben blijkbaar een nogal gehoorzaam mens want daar waar ze niet los mag lopen zal ik het echt niet doen. Hier lees ik dat mensen het wel doen en het blijkbaar niet erg vinden om een bekeuring te krijgen.
Ik wel, doe dat geld liever in het spaarpotje van Pashaj voor onverwachtse dingen. Heb niet veel geld te besteden.
Els
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Wat is er zo speciaal aan een schipperke dan?starfleet schreef:Als je hond nooit los kan communiceren met andere honden lijkt me dat niet goed, zeker niet met het ras wat jij hebt.
Anne

Maar verder ben ik het wel met de meerderheid eens. Een hond moet, mits hij dat gedragsmatig kan, lekker loslopen op zijn tijd. Heerlijk luchtjes onderzoeken, springen, rennen etc.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Hoi Ranetje,ranetje schreef:Op het gevaar af dat je me aanvliegt![]()
![]()
Heeft hij dit aangeleerd (ja een reu en een teef kùnnen verschillen, maar hoeft niet) omdat hij daardoor lekker aandacht krijgt?
Ik moet wel vreselijk lachen om die dondersteen van jou![]()
![]()
LÃ Ã t hem eens in die moddersloot en reageer er eens niet op? (ik hoop dat je daarna niet met hem in een auto hoeft). Zet de emmers water thuis klaar om hem af te kunnen spoelen (of de tuinslang).
Ruim je huis helemaal opEn knoop een touwtje aan je bril zodat die om je nek blijf en niet gepikt kan worden.
Of pak eens een hele oude bril, zet die op je neus en als hij hem pakt, ben je niet geïnteresseerd.
Geef hem eens niet op zijn donder voor die kattenjacht, maar geef hem eens een spriets water met de plantenspuit zonder iets te zeggen en roep hem bij je als hij inderdaad stopt met "stalken"![]()
Geef hem rustig een kluif (zonder een preek te houden) als hij op Kyra's poten kluift.
Hij is wel lastig, maar mens, wat maak je me aan het lachen
(Off topic)
edit: Hee, jij woont in Arnhem! Mag ik die slotenspringer van jou eens bewonderen?![]()
Nee hoor, ik vlieg nooit iemand aan, ben een redelijk pacifistisch en geduldig mens, hoewel Cody mij wel eens het bloed onder de nagels kan uittreiteren. Wat betreft zijn opvoeding: ik blijf gewoon volhouden onder het motto 'eens moet hij toch uitgepuberd zijn' (en ik weet dat er een ander topic is over of het überhaupt wel kan dat honden kunnen puberen, maar ik blijf volhouden dat indien dit niet zo is, mijn Cody dan de enige uitzondering in de hondenwereld is

Ik hoorde trouwens van mijn fokker dat zijn geslacht niet zozeer te maken heeft met zijn gedrag als wel zijn kleur. Sablecollies (en die heb ik altijd gehad) worden als het meest 'verlegen' beschouwd van de collies, tricolours iets wilder en de blue merles als het meest temperamentvolste.
Overigens is het een vreselijk lieve knuffel en een enorme komediant die je met vochtige bruine ogen kan aanstaren als hij weer eens iets stouts heeft gedaan.
Overigens vandaag heeft hij iets geweldigs gedaan: op eigen initiatief heeft hij de helft van het onkruid uit mijn borders gehaald en de planten laten staan

Scheelt mij weer een hoop werk

En Ranetje, natuurlijk kun je mijn schatjes (en Cody in het bijzonder!) komen bewonderen. Stuur maar een pb'tje, dan gaan we een keer gezellig wandelen!

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Hoi Ranetje,ranetje schreef:Op het gevaar af dat je me aanvliegt![]()
![]()
Heeft hij dit aangeleerd (ja een reu en een teef kùnnen verschillen, maar hoeft niet) omdat hij daardoor lekker aandacht krijgt?
Ik moet wel vreselijk lachen om die dondersteen van jou![]()
![]()
LÃ Ã t hem eens in die moddersloot en reageer er eens niet op? (ik hoop dat je daarna niet met hem in een auto hoeft). Zet de emmers water thuis klaar om hem af te kunnen spoelen (of de tuinslang).
Ruim je huis helemaal opEn knoop een touwtje aan je bril zodat die om je nek blijf en niet gepikt kan worden.
Of pak eens een hele oude bril, zet die op je neus en als hij hem pakt, ben je niet geïnteresseerd.
Geef hem eens niet op zijn donder voor die kattenjacht, maar geef hem eens een spriets water met de plantenspuit zonder iets te zeggen en roep hem bij je als hij inderdaad stopt met "stalken"![]()
Geef hem rustig een kluif (zonder een preek te houden) als hij op Kyra's poten kluift.
Hij is wel lastig, maar mens, wat maak je me aan het lachen
(Off topic)
edit: Hee, jij woont in Arnhem! Mag ik die slotenspringer van jou eens bewonderen?![]()
Nee hoor, ik vlieg nooit iemand aan, ben een redelijk pacifistisch en geduldig mens, hoewel Cody mij wel eens het bloed onder de nagels kan uittreiteren. Wat betreft zijn opvoeding: ik blijf gewoon volhouden onder het motto 'eens moet hij toch uitgepuberd zijn' (en ik weet dat er een ander topic is over of het überhaupt wel kan dat honden kunnen puberen, maar ik blijf volhouden dat indien dit niet zo is, mijn Cody dan de enige uitzondering in de hondenwereld is

Ik hoorde trouwens van mijn fokker dat zijn geslacht niet zozeer te maken heeft met zijn gedrag als wel zijn kleur. Sablecollies (en die heb ik altijd gehad) worden als het meest 'verlegen' beschouwd van de collies, tricolours iets wilder en de blue merles als het meest temperamentvolste.
Overigens is het een vreselijk lieve knuffel en een enorme komediant die je met vochtige bruine ogen kan aanstaren als hij weer eens iets stouts heeft gedaan.
Overigens vandaag heeft hij iets geweldigs gedaan: op eigen initiatief heeft hij dit keer de helft van het onkruid uit mijn borders gehaald en de planten laten staan

Scheelt mij weer een hoop werk

En Ranetje, natuurlijk kun je mijn schatjes (en Cody in het bijzonder!) komen bewonderen. Stuur maar een pb'tje, dan gaan we een keer gezellig wandelen!

- starfleet
- Erelid
Niks erg speciaal, maar het kunnen felle hondjes zijn en ik zou ze wel willen leren hoe met honden om te gaan. Daarbij vind ik het voor elke pup nodig om hondse contacten te hebben niet aan de riem.Inge schreef:Wat is er zo speciaal aan een schipperke dan?starfleet schreef:Als je hond nooit los kan communiceren met andere honden lijkt me dat niet goed, zeker niet met het ras wat jij hebt.
Anne![]()
Anne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
1 x in 6 jaar 25 euro bekeuring gehad en dat met 5 honden die allemaal los lopenEls schreef:Hoi,
Els

maar waarom moet hij aan een flexi in het bos terwijl hij daar heerlijk kan rennen??? ik moet er niet aan denken dat ze hier niet los kunnen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- starfleet
- Erelid
Er is toch wel ergens iets van losloopgebied te vinden? Ravotten met een andere hond kan al niet aan zo'n rolriem. Mijn hond is inmiddels bang van een hond aan een rolriem omdat dat verschrikkelijke gemene scherpe dingen zijn als je ze om je poten krijgt.Els schreef:Hoi,
Els
Anne
-
- nieuw lid
Zyra (nu 3 maanden) loopt aan de riem mee naar het veldje of de rand van het bosje (allemaal uitlaatplaatsen, ik woon goed voor de hond) en daar mag ze los, lekker ravotten, graven, spelen. Ze komt braaf als ik weer roep, ook als er honden in de buurt zijn. Dat zal niet zo blijven vrees ik, als ik de puberteit verhalen moet geloven maar voorlopig gaat het goed.
Langs de weg en in de wijk loopt ze vast. Enthousiast als ze is wil ze met iedereen spelen en rent zo de weg op!
Langs de weg en in de wijk loopt ze vast. Enthousiast als ze is wil ze met iedereen spelen en rent zo de weg op!

-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Xena loopt elke zondag los als we naar het bos gaan, en ze blijft altijd dicht in de buurt, ong. zo'n meter of 10 om ons heen. een ze komt als je roept, maar beheerst nog niet echt het commando 'hier'. Alleen krijgt ze als ze los loopt wel haar tuigje aan, ze zou toch maar ergens achterblijven hangen en zich los wurmen of haar nekje breken :N:
Maar het is echt beter om de pup af en toe los te laten lopen, dan let hij/zij veel beter op je. En is ook makkelijker te trainen, dat merken we wel op puppycursus
alleen mag ze niet los als we dicht bij een weg zijn, er andere honden aan komen, lage hekjes zijn (bij koeien paarden ect. want Xena kan daar zo onderdoor).
Die regel van de andere honden omdat ze watervlug is, je krijgt haar echt niet te pakken. En ze vind alle hondjes lief, ook gemene waakse keffers met enorme tanden

Maar ondanks alles laten we haar los als het veilig is, en ze geniet er van
Maar het is echt beter om de pup af en toe los te laten lopen, dan let hij/zij veel beter op je. En is ook makkelijker te trainen, dat merken we wel op puppycursus

alleen mag ze niet los als we dicht bij een weg zijn, er andere honden aan komen, lage hekjes zijn (bij koeien paarden ect. want Xena kan daar zo onderdoor).
Die regel van de andere honden omdat ze watervlug is, je krijgt haar echt niet te pakken. En ze vind alle hondjes lief, ook gemene waakse keffers met enorme tanden

Maar ondanks alles laten we haar los als het veilig is, en ze geniet er van

-
- Vaste gebruiker
Hoi,
Nu denkt ineens iedereen hier dat ik Pasjah alleen laat plassen en poepen en dan weer naar binnen. Heb ik dat geschreven? Ik dacht van niet.
Ik ga heel vaak naar bos, woon er 10 min lopen vandaan. Ook daar mogen honden niet los lopen.
En ik hoef het met Pasjah niet te doen want die is hem zo gesmeerd. Ze loopt aan een rol riem en kan kan stukken rennen. Ik ren zelf vaak genoeg mee met haar.
Dus stop nou eens met dat vervelende schrijven alsaof Pasjah zo zielig is en ik niet goed ben voor haar wat uitlaten betrefd want daar komen de berichtjes opneer.
Nu denkt ineens iedereen hier dat ik Pasjah alleen laat plassen en poepen en dan weer naar binnen. Heb ik dat geschreven? Ik dacht van niet.
Ik ga heel vaak naar bos, woon er 10 min lopen vandaan. Ook daar mogen honden niet los lopen.
En ik hoef het met Pasjah niet te doen want die is hem zo gesmeerd. Ze loopt aan een rol riem en kan kan stukken rennen. Ik ren zelf vaak genoeg mee met haar.
Dus stop nou eens met dat vervelende schrijven alsaof Pasjah zo zielig is en ik niet goed ben voor haar wat uitlaten betrefd want daar komen de berichtjes opneer.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Eerste keer krijg je hier een bekeuring, 2e keer nemen ze je hond mee, en zelfs in de bronst tijd van de herten e.d. moet je niet raar op kijken dat de boswachter ze wapen trekt en op je hond schiet, iets wat verwerpelijk is maar wel toegestaan!Els schreef:Hoi,
Els

(Dat laatste overigens alleen op bepaalde delen van de Veluwe en in de Nationale parken)

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
- Zeer actief
Dat staat toch nergens geschreven? Maar het is jammer dat je hond niet los kan. Je kunt nooit zo goed rennen als je hond, dat is gewoon zo. En spelen met een andere hond doet ze dan aan de riem?Els schreef:Hoi,
-
- Actief
- Contacteer: