Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb Basco nu een paar keer in het echt gezien en ik denk echt dat er Cane Corso in zit. Het is in ieder geval een geweldig lieve, sociale en prachtige hond
loony schreef:Hoopelijk zien er niet teveel mensen staff in
Maakt niet uit qua foto...hij valt in het echie niet onder de RAD o.a. veel te groot
Denk je als ze naar de kop zien, zien ze al genoeg kan aanzien worden als deense dog + staff.
Een kruising staff hoeft geen RADhond te zijn. Het is een RADhond als de hond overeenkomt met een groot aantal kenmerken zoals beschreven in de RADwetgeving. Basco voldoet aan praktisch geen een kenmerk en is dus geen RADhond ongeacht of er wel of geen staff inzit. En gelukkig maar anders kon ik nooit meer lekker/veilig met hem lopen
Op de twee foto vind ik zijn front dat van een overdreven Amerikaanse Bulldog. Ook lijken zijn schouders op deze foto erg zwaar bespierd en in zijn ribpartij is ie weer veel smaller. Hij lijkt niet heel veel ribwelving te hebben.
Op de eerste foto denk ik als je zijn hoofd niet meedenkt en stopt ter hoogte van zijn opgetrokken lendenen aan een Boxer. Zijn overbouwdheid doet denken aan een Fila of een Dogo Canario. En zijn hoofd, tja, da's uniek, ik kan er eigenlijk niet echt iets van maken, van zijn hoofd. Veel lip, veel stop, relatief weinig kaak en zijn voorsnuit matig opgevuld.
Hij is toch heel blij en opgewekt en energiek, zou dus heel goed Boxer kunnen zijn ergens.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik het werkelijk een prachtige hond vind en wat heeft ie een ontzettende lieve kop..................
Hij heeft iig wel iets dogachtigs in zich daar is geen twijfel over mogelijk.
Zelf denk ik aan een mengelmoesje Duitse Dog met Cane Corso.
Groetjes, Rolinde
Als je de mensen leert kennen ga je nog meer van je dogje houden!
Ik dacht nu aan een Perro de Presa Canario en en Ca de Bestiar
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje schreef:Ik dacht nu aan een Perro de Presa Canario en en Ca de Bestiar
Is dat niet te zeldzaam voor een kruising?
De baas dacht trouwens dat het een"echte" amerikaanse bulldog is, zo is hij als pup gekocht
Geen idee of dat te zeldzaam is
Had die "echte" amerikaanse bulldog ook een stamboom?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rob* schreef:boxer x stafford
boxer x cane
boxer x presa
deense dog x boxer
deense????
ja deense ja
KK1 toch maar weer eens overdoen
ik ken wel K3
ik zeg al vanaf mijn 4dejaar deense dog, een vriend van me pa heeft altijd dusdeense doggen gehad, mijn moeder noemt ze okzo,ja het is gewoon een gewenning, zoals ik ookmaltees leeuwtjezeg of hazewindhonden :N:
en ikweet zat over de duitse dog te vertellen aangezien een vriedin va me ze fokt en die verbaasd is als ik ga vertellen over het ras
Vanwege de "hangogen" zie ik er wel Duitse Dog in.
En zijn verdere bouw/bespiering en front zou volgens mij wel van een Stafford kunnen komen, dan kan de hoogte die hij heeft ook logisch zijn.
Cane Corso of de nog minder voorkomende andere genoemde rassen lijkt me niet zo aannemelijk, omdat ik niet denk dat met die honden kruisingen gefokt zullen worden over het algemeen. Alhoewel een ongelukje natuurlijk altijd kan.
ranetje schreef:Ik dacht nu aan een Perro de Presa Canario en en Ca de Bestiar
Is dat niet te zeldzaam voor een kruising?
De baas dacht trouwens dat het een"echte" amerikaanse bulldog is, zo is hij als pup gekocht
Geen idee of dat te zeldzaam is
Had die "echte" amerikaanse bulldog ook een stamboom?
Nee maar dat hebben ze natuurlijk sowieso niet...alleen arfe-afstammingsbewijs...
Maar Basco komt uit het asiel en de vorige baas had Basco gekocht als ambull pup.....