heel goedEssy schreef:Hij is terug, geld is terug gegeven en hij staat nu te eten.jip007 schreef:gewoon terug nemen en het voledige bedrag terug geven , ik zou daar niet moeilijk over gaan doen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doe je met een pup die dezelfde dag retour komt?
Moderator: moderatorteam
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het lijkt me sterk dat de pup in een dag tijd een trauma op loopt bij een ontmoeting met een andere hond. Dat doen ze toch ook niet als ze op straat een niet zo'n aardig exemplaar tegenkomen?
Ken je geen collega dogfokkers die misschien mensen hebben moeten afzeggen omdat ze geen pups meer hadden. Lid van een rasvereniging die een afdeling pupbemiddeling heeft?
Ken je geen collega dogfokkers die misschien mensen hebben moeten afzeggen omdat ze geen pups meer hadden. Lid van een rasvereniging die een afdeling pupbemiddeling heeft?
Groetjes van Charlotte

-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zou mensen die een pup hebben geanuleerd en hem toch opeens op willen halen niet zomaar weer terug laten komen als ik al een andere afspraak had op dat moment.Essy schreef:Er zijn op dit moment erg veel doggenpups. Ik heb voor alle pups die nu weg zijn superbaasjes gevonden (inclusief deze). Deze mensen hadden hem geannuleerd wegens prive-omstandigheden maar belden vanmorgen dat ze hem toch kwamen halen. Vervelende was dat er op dat moment mensen onderweg waren die met name voor deze reu kwamen. Die zijn dus voor niks gekomen. Daarna nog iemand gemeld dat alle reuen verkocht waren. Ik heb echt geen idee hoe lang het gaat duren voor ik nieuwe goede baasjes heb gevonden. En hoe lang hij dan nog hier zal zijn en hoeveel mij dat kost en hoeveel iemand anders nog voor hem wil geven. Ik kan zijn naam in zijn paspoort gaan doorstrepen enz. ik vind het allemaal erg vervelend voor die mensen maar voor mij is het ook bijzonder lullig. Als de volgende hem voor hetzelfde bedrag wil hebben voor hij hier een tijd gezeten heeft en blijkt dat hij er niks aan over gehouden heeft wil ik die mensen best het volledige bedrag terug geven. Maar alle kosten die nu voor mijn rekening komen wil ik er toch vanaf halen.yamie schreef:maar goed, daarbij, als jij vind dat je het niet kan maken, dan vraag je er minder vooralleen snap ik dan je stukje dat je er zelf niet bij in wilt schieten niet
Ik vind dat je wel erg met het geld bezig bent, dat is het risico van fokken. Als er binnen een maand nog een paar puppen terug komen zit je daar ook mee. Als je een pup niet verkoopt en hij blijft langer kost het je ook. Het belang van de puppen zou bij mij voor gaan. Pup terug nemen, geld teruggeven en rustig op zoek naar een andere eigenaar.
Mijn eerste nest is in zijn geheel overleden door een DA fout. Dat heeft me een kapitaal gekost alles bij elkaar. Het geld was wel het laatste waar ik aan heb gedacht. Ik was bijna mijn teefje kwijt, ik verloor 8 pups, ik verloor iedere kans om ooit nog te fokken met mijn teefje. Dat is het risico als je wilt fokken, ik ben om heel veel dingen boos en verdrietig geweest maar nooit om het geld. Het klinkt misschien heel bot, maar ik vind dit gewoon zeer irritant te lezen. Je hebt mooie gezonde pups en er loopt iets niet zoals je wilt. Jammer, maar dat is het risico!
-
Essy
Wat ik ermee bedoel is dat de mensen van te voren niet hebben aangegeven dat hun reutje de laatste tijd niet helemaal te vertrouwen is. Als ik dat had geweten had ik de hond eerst met de pup willen zien.Hutsje schreef:Wat doe je eigenlijk als eigenaren van een volwassen reu de hond willen terugbrengen? Tja, er zijn erg veel doggenpups momenteel maar dat is toch al een hele tijd zo? Ik snap het erbij inschieten ook niet zo. Ik weet niet wat je voor een pup vraagt maar er waren er nogal wat toch? Bedoel je met erbij inschieten dat je er geld op toe moet leggen of dat je minder winst maakt?Essy schreef:waarom zou dat voor rekening van de fokker moeten. Ik heb een gezonde normale hond verkocht aan mensen die mij niet verteld hebben dat hun reu niet tegen alle puppies even aardig is. Ik neem hem terug maar vind persoonlijk niet dat ik nu voor alle eventuele kosten die hieruit voortkomen hoef op te draaien.Parisgirl schreef:Bijzonder lullig, maar wel het risico van fokken denk ik. Misschien een goede les voor een eventueel volgende keer. Reservelijst opbouwen voor eventuele onverwachte dingenEssy schreef: Er zijn op dit moment erg veel doggenpups. Ik heb voor alle pups die nu weg zijn superbaasjes gevonden (inclusief deze). Deze mensen hadden hem geannuleerd wegens prive-omstandigheden maar belden vanmorgen dat ze hem toch kwamen halen. Vervelende was dat er op dat moment mensen onderweg waren die met name voor deze reu kwamen. Die zijn dus voor niks gekomen. Daarna nog iemand gemeld dat alle reuen verkocht waren. Ik heb echt geen idee hoe lang het gaat duren voor ik nieuwe goede baasjes heb gevonden. En hoe lang hij dan nog hier zal zijn en hoeveel mij dat kost en hoeveel iemand anders nog voor hem wil geven. Ik kan zijn naam in zijn paspoort gaan doorstrepen enz. ik vind het allemaal erg vervelend voor die mensen maar voor mij is het ook bijzonder lullig. Als de volgende hem voor hetzelfde bedrag wil hebben voor hij hier een tijd gezeten heeft en blijkt dat hij er niks aan over gehouden heeft wil ik die mensen best het volledige bedrag terug geven. Maar alle kosten die nu voor mijn rekening komen wil ik er toch vanaf halen.
Verder heb ik hem eerst heel lang gereserveerd, toen werd hij geannuleerd en terwijl nieuwe mensen voor hem onderweg waren wilden ze hem toch graag. Wat ik er mee wil zeggen is dat ik mensen heb moeten afwijzen terwijl het momenteel niet makkelijk is om goede baasjes te vinden. Voor het zelfde geld zit hij hier nog 3 weken, had ik een verknipte hond terug gekregen en misschien nog meer ellende. Dan had ik kunnen zien wie hem überhaupt nog had willen hebben en voor welk bedrag.
Maar goed het zijn vreselijk aardige mensen die er heel erg mee zitten, hij ziet er goed uit, heeft al staan eten en ligt nu lekker te slapen. Ik die mensen hun geld terug gegeven, ik heb er een hoop van geleerd en laten we maar hopen dat hij snel weer fijne baasjes vindt.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nee, dat vind ik dus ook. Ik vind het ook een erg bijzondere manier dat mensen een pup annuleren en vervolgens opbellen en zeggen dat ze die pup toch nog diezelfde dag wel willen hebben... Als mensen niet 100% overtuigd zijn, om wat voor reden dan ook, zou ik daar nooit een pup aan verkocht hebben.kitty schreef: Ik zou mensen die een pup hebben geanuleerd en hem toch opeens op willen halen niet zomaar weer terug laten komen als ik al een andere afspraak had op dat moment.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik denk dat dat wel vaker gebeurd; dat pupkopers niet alles vertellen, niet eerlijk zijn over hun situatie of zich anders voor doen dan ze zijn. Dat is misschien ook een kwestie van: niet zomaar over één nacht ijs gaan?Essy schreef:Wat ik ermee bedoel is dat de mensen van te voren niet hebben aangegeven dat hun reutje de laatste tijd niet helemaal te vertrouwen is. Als ik dat had geweten had ik de hond eerst met de pup willen zien.
Persoonlijk vind ik het een vreemde gang van zaken dat je mensen die naar je onderweg waren voor deze pup hebt afgewezen, omdat de mensen die deze pup eigenlijk hadden geannuleerd hem toch ineens (en wel nu!) wilden hebben.
Groetjes, Karen
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb dus grote moeite met het feit dat je maar over het geld blijft doorgaan. Wat maakt dat nou uit? Als niemand hem meer wil hebben is hij dus jouw verantwoordelijkheid!Essy schreef: Voor het zelfde geld zit hij hier nog 3 weken, had ik een verknipte hond terug gekregen en misschien nog meer ellende. Dan had ik kunnen zien wie hem überhaupt nog had willen hebben en voor welk bedrag.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Je geeft geen antwoord op mijn vragen, maar goed, dat moet je zelf wetenEssy schreef:Wat ik ermee bedoel is dat de mensen van te voren niet hebben aangegeven dat hun reutje de laatste tijd niet helemaal te vertrouwen is. Als ik dat had geweten had ik de hond eerst met de pup willen zien.Hutsje schreef:Wat doe je eigenlijk als eigenaren van een volwassen reu de hond willen terugbrengen? Tja, er zijn erg veel doggenpups momenteel maar dat is toch al een hele tijd zo? Ik snap het erbij inschieten ook niet zo. Ik weet niet wat je voor een pup vraagt maar er waren er nogal wat toch? Bedoel je met erbij inschieten dat je er geld op toe moet leggen of dat je minder winst maakt?Essy schreef:waarom zou dat voor rekening van de fokker moeten. Ik heb een gezonde normale hond verkocht aan mensen die mij niet verteld hebben dat hun reu niet tegen alle puppies even aardig is. Ik neem hem terug maar vind persoonlijk niet dat ik nu voor alle eventuele kosten die hieruit voortkomen hoef op te draaien.Parisgirl schreef: Bijzonder lullig, maar wel het risico van fokken denk ik. Misschien een goede les voor een eventueel volgende keer. Reservelijst opbouwen voor eventuele onverwachte dingen
Verder heb ik hem eerst heel lang gereserveerd, toen werd hij geannuleerd en terwijl nieuwe mensen voor hem onderweg waren wilden ze hem toch graag. Wat ik er mee wil zeggen is dat ik mensen heb moeten afwijzen terwijl het momenteel niet makkelijk is om goede baasjes te vinden. Voor het zelfde geld zit hij hier nog 3 weken, had ik een verknipte hond terug gekregen en misschien nog meer ellende. Dan had ik kunnen zien wie hem überhaupt nog had willen hebben en voor welk bedrag.
Maar goed het zijn vreselijk aardige mensen die er heel erg mee zitten, hij ziet er goed uit, heeft al staan eten en ligt nu lekker te slapen. Ik die mensen hun geld terug gegeven, ik heb er een hoop van geleerd en laten we maar hopen dat hij snel weer fijne baasjes vindt.

-
Essy
ik wil deze mensen hun prive omstandigheden hier niet gaan bespreken maar ze waren helemaal weg van deze pup. Dat ze hem hadden geannuleerd had niet met de pup te maken of dat ze er niet zeker van waren of ze hem wel wilden hebben. Ze hadden rotnieuws gekregen waardoor de pup op een ongelukkig tijdstip zou komen. Ze waren er echter allemaal zo kapot van dat ze hadden besloten toch voor de pup te gaan. Het is mijn keus geweest om de pup dan toch naar hun te laten gaan omdat het een heel fijn gezin is. De andere mensen had ik op dat moment nog niet gezien.Scooby schreef:Ik denk dat dat wel vaker gebeurd; dat pupkopers niet alles vertellen, niet eerlijk zijn over hun situatie of zich anders voor doen dan ze zijn. Dat is misschien ook een kwestie van: niet zomaar over één nacht ijs gaan?Essy schreef:Wat ik ermee bedoel is dat de mensen van te voren niet hebben aangegeven dat hun reutje de laatste tijd niet helemaal te vertrouwen is. Als ik dat had geweten had ik de hond eerst met de pup willen zien.
Persoonlijk vind ik het een vreemde gang van zaken dat je mensen die naar je onderweg waren voor deze pup hebt afgewezen, omdat de mensen die deze pup eigenlijk hadden geannuleerd hem toch ineens (en wel nu!) wilden hebben.
Het is supervelend dat het niet ging met hun reutje maar de pup ziet er prima uit, is relaxed en ging lekker staan eten.
het leek een hoop vervelender dan het was. Maar goed, heb er van geleerd en wil in het vervolg eerst de andere honden met de pup samen zien.
-
Essy
Als mensen hem niet meer willen neem ik hem terug. Ik stel hier enkel de vraag of je mensen het volledige bedrag terug geeft als het niet gaat.kitty schreef:Ik heb dus grote moeite met het feit dat je maar over het geld blijft doorgaan. Wat maakt dat nou uit? Als niemand hem meer wil hebben is hij dus jouw verantwoordelijkheid!Essy schreef: Voor het zelfde geld zit hij hier nog 3 weken, had ik een verknipte hond terug gekregen en misschien nog meer ellende. Dan had ik kunnen zien wie hem überhaupt nog had willen hebben en voor welk bedrag.
-
Melanie 74
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Hm, als mensen een pup een dag later komen terugbrengen, hebben ze het toch niet echt vol overtuiging geprobeerd, of ligt dat nou aan mij.
Waarom moet altijd alles bij de fokker liggen? De fokker neemt een pup terug, vergoedt de aankoopprijs als er iets mis is (en neemt de pup desgewenst terug) en ga zo maar door. Ik mis enige verantwoordelijkheid bij de pupkopers. Je kunt dus gewoon een pup mee naar huis nemen, oh shit het werkt niet, nou hops weer terug naar de fokker en m'n geld terug aub. Lekker makkelijk.
Waarom moet altijd alles bij de fokker liggen? De fokker neemt een pup terug, vergoedt de aankoopprijs als er iets mis is (en neemt de pup desgewenst terug) en ga zo maar door. Ik mis enige verantwoordelijkheid bij de pupkopers. Je kunt dus gewoon een pup mee naar huis nemen, oh shit het werkt niet, nou hops weer terug naar de fokker en m'n geld terug aub. Lekker makkelijk.

Linda, Izzie en Bram
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Wat de fokker wil. Als de fokker het niet wil, staat de pup op MP want die moet toch wel weg. Je kunt ook proberen te begeleiden, maar dat is afhankelijk van de situatie denk ik.
Je kunt als fokker ook een reserve inbouwen en een aanbetaling vragen die ze kwijt zijn als ze de pup terugbrengen of annuleren.
Je kunt als fokker ook een reserve inbouwen en een aanbetaling vragen die ze kwijt zijn als ze de pup terugbrengen of annuleren.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mee eens. Het gaat om de pups en niet om het geld.kitty schreef:Ik heb dus grote moeite met het feit dat je maar over het geld blijft doorgaan. Wat maakt dat nou uit? Als niemand hem meer wil hebben is hij dus jouw verantwoordelijkheid!Essy schreef: Voor het zelfde geld zit hij hier nog 3 weken, had ik een verknipte hond terug gekregen en misschien nog meer ellende. Dan had ik kunnen zien wie hem überhaupt nog had willen hebben en voor welk bedrag.
Alleen broodfokkers zijn meer geinteresseerd in geld dan in de honden.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Uiteraard heeft een pupkoper ook zijn verantwoording. Maar als iemand het na 1 dag al wil opgeven dan vind ik het prima en dan kom je de pup maar snel terugbrengen. Misschien wilde ze wel gewoon het risico niet nemen dat hun andere reu deze pup ernstig zou verwonden o.i.d.
Van mij hadden ze 'm zowieso niet meer zo snel gehad na die annulering, dan had ik eerst die andere mensen willen zien.
Maar goed, geld terug, uiteraard. Tis maar één dag en wettelijk gezien heeft een koper recht het gekochte zonder opgaaf van reden binnen één week te retourneren en zijn aanschafprijs terug te krijgen. Ik zou blij zijn dat ik 'm nu al meteen terug zou krijgen.
Het "erbij in schieten"....sorry...risico van het vak.
Van mij hadden ze 'm zowieso niet meer zo snel gehad na die annulering, dan had ik eerst die andere mensen willen zien.
Maar goed, geld terug, uiteraard. Tis maar één dag en wettelijk gezien heeft een koper recht het gekochte zonder opgaaf van reden binnen één week te retourneren en zijn aanschafprijs terug te krijgen. Ik zou blij zijn dat ik 'm nu al meteen terug zou krijgen.
Het "erbij in schieten"....sorry...risico van het vak.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Inderdaad lekker makkelijk. Maar ik vind dat prima zo, want als iemand er achter komt dat hij/zij toch een foute aanschaf heeft gedaan dan is het handig dat je terug kan vallen op je fokker. Dat is ook een reden om bij ene goede fokker te kopen, dat je, als het fout gaat, terug kan vallen op die fokker. Kan dat niet dan zit er weer wat extra's in het asiel of de hond blijft nog ff en wordt na een half jaar onopgevoed gedumpt.Zoek stok! schreef:Hm, als mensen een pup een dag later komen terugbrengen, hebben ze het toch niet echt vol overtuiging geprobeerd, of ligt dat nou aan mij.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Toch ligt naar mijn mening ook een groot deel bij de fokker, blijkbaar is er niet goed genoeg gescreend. Ik neem aan dat als je een pup plaatst bij een gezin met een andere hond je dan van te voren bespreekt hoe de andere hond erop zal reageren en als het niet gaat wat de mensen dan gaan doen, etc.Zoek stok! schreef:Hm, als mensen een pup een dag later komen terugbrengen, hebben ze het toch niet echt vol overtuiging geprobeerd, of ligt dat nou aan mij.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ben ik het wel mee eens, naast dat iedereen gewoon wettelijk recht heeft van een aankoop af te zien binnen een bepaalde tijd.Hutsje schreef:Toch ligt naar mijn mening ook een groot deel bij de fokker, blijkbaar is er niet goed genoeg gescreend. Ik neem aan dat als je een pup plaatst bij een gezin met een andere hond je dan van te voren bespreekt hoe de andere hond erop zal reageren en als het niet gaat wat de mensen dan gaan doen, etc.
Verder vind ik het ook niet meer dan normaal dat de risico's allemaal bij de fokker liggen. Die fokt dus diegene krijgt geld en regelt adressen voor de pups. De hele plaatsing van pups gebeurd puur en alleen op basis van de beslissing van de fokker. Gaat daar iets mis dan is dat dus direct de verantwoordlijkheid van de fokker. Het hondje is net 1 dag weg geweest en dus nou niet direct 2e hands oid
Dat de markt voor doggen op het moment erg slecht is staat wat mij betreft buiten alles. Al blijven er 4 over, dat is dan jammer, dan maar 4 doggen erbij. Dat is helemaal de verantwoordelijkheid van degene die een nestje wil. Net als alle geld voor diegene is zijn dus ook alle bijbehorende risico's de verantwoordelijkheid van de fokker.
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat wij Kami kochten zijn wij met 7 weken daar geweest met Chika om op onbekend terrein kennis te maken om te kijken of het klikte. Ik vind dat dus een heel goed plan om het op die manier te doen.Essy schreef: Maar goed, heb er van geleerd en wil in het vervolg eerst de andere honden met de pup samen zien.
Chika vond het maar niks dat we zonder kami weggingen en was superblij dat we de week erop terug gingen (zij was weer mee) en dat hij mee naar huis mocht
Je kan zoiets ook heel leuk brengen tegenover je pupkopers en jij bent ook weer een stuk wijzer.
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Meteen vriendjes zijn hoeft ook niet. Maar je kan wel zien of de volwassen hond de pup aanvliegt of niet. Een volwassen hond die een pup maar vervelend vind en misschien een beetje bromt kan er wel aan wennen en dat heeft ff wat tijd nodig.Inge O schreef:hier heb ik toch ook weer mijn vraagtekens bij - in de zin van of het ergens toe leidt om het op zo'n manier aan te pakken. je zal de honden immers de kost moeten geven die de eerste dagen of zelfs weken helemaal niks van de nieuwkomer moeten weten - wat ga je dan als fokker zeggen : je krijgt je pup niet mee, want jouw hond is er niet meteen vriendjes mee**Tamara** schreef:Dat wij Kami kochten zijn wij met 7 weken daar geweest met Chika om op onbekend terrein kennis te maken om te kijken of het klikte. Ik vind dat dus een heel goed plan om het op die manier te doen.Essy schreef: Maar goed, heb er van geleerd en wil in het vervolg eerst de andere honden met de pup samen zien.
Chika vond het maar niks dat we zonder kami weggingen en was superblij dat we de week erop terug gingen (zij was weer mee) en dat hij mee naar huis mocht![]()
Je kan zoiets ook heel leuk brengen tegenover je pupkopers en jij bent ook weer een stuk wijzer.? ik zie zoiets niet echt als een haalbaar plan, want dan kan de meerderheid van de hondenbezitters zijn tweede of derde hond wel vergeten
.
Je weet op die manier dat er in ieder geval wel op de goede manier kennis word gemaakt.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
dan krijg ik nooit meer een pupInge O schreef:hier heb ik toch ook weer mijn vraagtekens bij - in de zin van of het ergens toe leidt om het op zo'n manier aan te pakken. je zal de honden immers de kost moeten geven die de eerste dagen of zelfs weken helemaal niks van de nieuwkomer moeten weten - wat ga je dan als fokker zeggen : je krijgt je pup niet mee, want jouw hond is er niet meteen vriendjes mee**Tamara** schreef:Dat wij Kami kochten zijn wij met 7 weken daar geweest met Chika om op onbekend terrein kennis te maken om te kijken of het klikte. Ik vind dat dus een heel goed plan om het op die manier te doen.Essy schreef: Maar goed, heb er van geleerd en wil in het vervolg eerst de andere honden met de pup samen zien.
Chika vond het maar niks dat we zonder kami weggingen en was superblij dat we de week erop terug gingen (zij was weer mee) en dat hij mee naar huis mocht![]()
Je kan zoiets ook heel leuk brengen tegenover je pupkopers en jij bent ook weer een stuk wijzer.? ik zie zoiets niet echt als een haalbaar plan, want dan kan de meerderheid van de hondenbezitters zijn tweede of derde hond wel vergeten
.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
jidde
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Ik verbaas me er eigenlijk over dat de pupkoper zijn eigen hond dus niet goed kent.
Dat de hond de pup niet accepteerd kun je volgens mij niet in 1 dag zeggen. Als de fokker van Harley van te voren een kennismaking wilde tuseen de honden dan had ik dus nu geen pup gehad. Pardoes vind pups namelijk niet leuk. In het begin en negeerde hem dus ook. Nu zijn het de beste maatjes.
Ik denk eerlijk gezegt dat je nog blij mag zijn dat hij na 1 dag al terug gekomen is. Heb het gevoel dat deze mensen er toch niet voor de volle 100% voor gingen. Succes met het zoeken van een geschikt baasje
Dat de hond de pup niet accepteerd kun je volgens mij niet in 1 dag zeggen. Als de fokker van Harley van te voren een kennismaking wilde tuseen de honden dan had ik dus nu geen pup gehad. Pardoes vind pups namelijk niet leuk. In het begin en negeerde hem dus ook. Nu zijn het de beste maatjes.
Ik denk eerlijk gezegt dat je nog blij mag zijn dat hij na 1 dag al terug gekomen is. Heb het gevoel dat deze mensen er toch niet voor de volle 100% voor gingen. Succes met het zoeken van een geschikt baasje
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
't Is natuurlijk helemaal niet leuk als er een pup retour komt, maar dat het al na één dag gebeurt, daar zou je eigenlijk - hoe gek het ook klinkt - blij mee moeten zijn. Voor de pup in kwestie, bedoel ik dan.
Op die ene dag heeft 'ie hoogstwaarschijnlijk geen blijvende 'schade' opgelopen (in de zin van slechte ervaringen).
Daarbij kan de pup beter op een adres zitten waar ze enorm blij met 'm zijn, waar 'ie echt gewenst is, toch?
Aankoopbedrag terug lijkt me ook logisch. Staat er niet iets in de wet dat je binnen acht dagen het volledige aankoopbedrag terug behoort te krijgen, als je afziet van een koop? Of zou dat niet gelden voor 'levende have'?
Mocht er zich weer een nieuwe baas aandienen, lijkt het me vrij normaal om je gewone prijs te handhaven.
Al zou je iets meer aan kosten kwijt zijn, lijkt me dat toch en 'risico' wat bij het fokken hoort.
Op die ene dag heeft 'ie hoogstwaarschijnlijk geen blijvende 'schade' opgelopen (in de zin van slechte ervaringen).
Daarbij kan de pup beter op een adres zitten waar ze enorm blij met 'm zijn, waar 'ie echt gewenst is, toch?
Aankoopbedrag terug lijkt me ook logisch. Staat er niet iets in de wet dat je binnen acht dagen het volledige aankoopbedrag terug behoort te krijgen, als je afziet van een koop? Of zou dat niet gelden voor 'levende have'?
Mocht er zich weer een nieuwe baas aandienen, lijkt het me vrij normaal om je gewone prijs te handhaven.
Al zou je iets meer aan kosten kwijt zijn, lijkt me dat toch en 'risico' wat bij het fokken hoort.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
In mijn ogen is dit een van de risico's van fokken...Essy schreef:Er zijn op dit moment erg veel doggenpups. Ik heb voor alle pups die nu weg zijn superbaasjes gevonden (inclusief deze). Deze mensen hadden hem geannuleerd wegens prive-omstandigheden maar belden vanmorgen dat ze hem toch kwamen halen. Vervelende was dat er op dat moment mensen onderweg waren die met name voor deze reu kwamen. Die zijn dus voor niks gekomen. Daarna nog iemand gemeld dat alle reuen verkocht waren. Ik heb echt geen idee hoe lang het gaat duren voor ik nieuwe goede baasjes heb gevonden. En hoe lang hij dan nog hier zal zijn en hoeveel mij dat kost en hoeveel iemand anders nog voor hem wil geven. Ik kan zijn naam in zijn paspoort gaan doorstrepen enz. ik vind het allemaal erg vervelend voor die mensen maar voor mij is het ook bijzonder lullig. Als de volgende hem voor hetzelfde bedrag wil hebben voor hij hier een tijd gezeten heeft en blijkt dat hij er niks aan over gehouden heeft wil ik die mensen best het volledige bedrag terug geven. Maar alle kosten die nu voor mijn rekening komen wil ik er toch vanaf halen.yamie schreef:maar goed, daarbij, als jij vind dat je het niet kan maken, dan vraag je er minder vooralleen snap ik dan je stukje dat je er zelf niet bij in wilt schieten niet
- starfleet
- Erelid
Dat vind ik vreemd. Je hebt een heel flink nest gekregen. Als er nou maar een of twee pupjes waren geweest, had je dan de prijs omhooggegooid of zo?Essy schreef: Ik heb echt geen idee hoe lang het gaat duren voor ik nieuwe goede baasjes heb gevonden. En hoe lang hij dan nog hier zal zijn en hoeveel mij dat kost en hoeveel iemand anders nog voor hem wil geven. Ik kan zijn naam in zijn paspoort gaan doorstrepen enz. ik vind het allemaal erg vervelend voor die mensen maar voor mij is het ook bijzonder lullig. Als de volgende hem voor hetzelfde bedrag wil hebben voor hij hier een tijd gezeten heeft en blijkt dat hij er niks aan over gehouden heeft wil ik die mensen best het volledige bedrag terug geven. Maar alle kosten die nu voor mijn rekening komen wil ik er toch vanaf halen
Anne
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Essy, hoe goed je gedurende het gehele traject ook je best hebt gedaan (en dat heb je volgens mij echt wel), ik krijg helaas de kriebels bij jouw vraag.
Want het is dus een vraag waarmee je juist weer fokkers (onbedoeld) neerzet als mensen die willen verdienen aan hun pups. Ik kan mij voorstellen dat je de kosten eruit wilt halen, maar niet kost wat kost. M.i. moet je zeker bij een eerste nest flink investeren. Alles is nieuw, alle spullen moeten worden aangeschaft, alles moet je nog leren. Als je heel veel geluk hebt speel je quite.
En soms heb je als fokker gewoon heel veel pech. Dan doe je heel erg veel en leg je er flink op toe. Voorbeelden daarvan zijn ook op dit forum te vinden.
Persoonlijk vind ik dat je met deze koper niet erg selectief bent geweest. Ik zou deze annulering nooit zo snel weer ongedaan laten maken. Het lijkt er n.l. een beetje op dat deze kopers de leiding hadden aangaande de koop/verkoop van deze pup en het lijkt mij dat je als fokker nog altijd bepaald waar jouw pups terecht komen.
Net als de anderen zou ik zeggen dat je de pup gewoon terug neemt en het gehele bedrag teruggeeft. Daarna rustig zoeken naar een ander baasje. Rustig zodat je hem niet overhaast plaatst bij iemand die mogelijk ook spijt krijgt.
En die extra kosten? Ach, wegen die op tegen het best mogelijke baasje?
Want het is dus een vraag waarmee je juist weer fokkers (onbedoeld) neerzet als mensen die willen verdienen aan hun pups. Ik kan mij voorstellen dat je de kosten eruit wilt halen, maar niet kost wat kost. M.i. moet je zeker bij een eerste nest flink investeren. Alles is nieuw, alle spullen moeten worden aangeschaft, alles moet je nog leren. Als je heel veel geluk hebt speel je quite.
En soms heb je als fokker gewoon heel veel pech. Dan doe je heel erg veel en leg je er flink op toe. Voorbeelden daarvan zijn ook op dit forum te vinden.
Persoonlijk vind ik dat je met deze koper niet erg selectief bent geweest. Ik zou deze annulering nooit zo snel weer ongedaan laten maken. Het lijkt er n.l. een beetje op dat deze kopers de leiding hadden aangaande de koop/verkoop van deze pup en het lijkt mij dat je als fokker nog altijd bepaald waar jouw pups terecht komen.
Net als de anderen zou ik zeggen dat je de pup gewoon terug neemt en het gehele bedrag teruggeeft. Daarna rustig zoeken naar een ander baasje. Rustig zodat je hem niet overhaast plaatst bij iemand die mogelijk ook spijt krijgt.
En die extra kosten? Ach, wegen die op tegen het best mogelijke baasje?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zou graag m'n hondje terugkrijgen en dan het zelfde bedrag terug betalen ipv dat hij overal en nergens terecht zou komen zonder mijn weten...Zoek stok! schreef:Hm, als mensen een pup een dag later komen terugbrengen, hebben ze het toch niet echt vol overtuiging geprobeerd, of ligt dat nou aan mij.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi