Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe je met een pup die dezelfde dag retour komt?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Essy

Ongelezen bericht door Essy »

malinois schreef:
MARC_S schreef:
Essy schreef:Waar ik het niet mee eens ben is dat de fokker tot in het oneindige verantwoordelijk blijft voor een pup terwijl de pupkoper zich aan elke verantwoordelijkheid kan onttrekken onder het mom van ja je hebt de pupkoper zelf geselecteerd.
Hier sla je door. Ten eerste zou je hart je moeten ingeven dat een pup van jouw hond niet aan zijn lot wordt overgelaten al is hij al 3 jaar daarvoor verkocht. Ik zou zelfs de broer/zus van Wuilus, Dapper of Cleo nooit laten stikken mocht ik die ooit tegenkomen :19: Die heb ik niet gefokt en toch voel ik dat zo.

En dat de pupkoper zich van elke verantwoordelijkheid kan onttrekken ontgaat me ook nogal aangezien die mensen elke dag voer geven en alle medische zorg verzorgen naast alle aandacht die ze dag in dag uit aan die hond gegeven hebben. Mochten die mensen onverhoopt de hond niet kunnen houden door omstandigheden dan kan je dat dus niet ontrekken aan elke verantwoordelijkheid noemen?

Wij nemen ieder door ons gefokt dier ten alle tijden terug. We krijgen bv een rat terug die we een jaar geleden gefokt hebben. Waarom? Omdat we dat zo willen en omdat dat voor ons de enige manier is om fokken uberhaubt te verantwoorden. Zolang er honderden ongewenste dieren op een baas wachten lijkt het mij niet meer dan normaal dat als je er een aantal van die soort bij gaat fokken je ook een bepaalde verantwoordelijkheid neemt. :denken: Dat wil je toch ook nadat je 10 weken met dat bolletje pup opgetrokken bent?

Of heb je zoiets van kan mij het bommen, mijn deel zit erop en wat er met die hond gebeurd boeit me niet? Kan ik me domweg niet voorstellen dus ik denk niet dat je het zo bedoeld.
ik heb dat ook zo, ik krijg zelfs nog mailtjes van de eigenaren van broers en zussen van mijn honden (o.a. vanuit amerika) en dat is niet eens eigen fok of iets dergelijks ik vind dat gewoon geweldig om te zien ...
Met eigen fok misschien nog veel meer... ik zou dat echt niet kunnen hoor mijn hondje in de steek laten want dat gevoel zou ik er toch bij krijgen ook al zou dat niet zo bedoeld zijn...
Ik heb die hondjes ter wereld laten komen dan ben ik er verantwoordelijk voor...ook na een paar jaar nog, maar goed, wie ben ik... :19:
Tjonge jonge wat wordt de boel weer uit zijn verband getrokken hier.
Ik heb er nog geen seconde over nagedacht om een door mij gefokte hond in de steek te laten. Ik wordt op de hoogte gehouden van elke geplaatste pup, ben bij elke pup uitgenodigd om te komen kijken wat ik ook ga doen, heb foto's gehad van de pups enz. We plannen zelfs een reunie als ze 1 jaar zijn.

ook een volwassen hond neem ik terug en laat ik niet in de steek.

Ik weet niet meer hoe ik het hier moet opschrijven zodat de boel niet uit zijn verband getrokken wordt.

Het enige dat ik hier vroeg was of je een compensatie vraagt aan mensen die je ontzettend tegemoet bent gekomen in het voor hun vasthouden van het pupje, waar je anderen voor hebt afgezegd, en die je uren later bellen met het voldongen feit dat het niet gaat en dat hun hond het pupje keer op keer pakt. Waarvan je niet weet of je een pup met een trauma van terug krijgt of die zelf fysiek iets heeft. Natuurlijk neem ik die terug daar hoef ik geen seconde over na te denken.
Essy

Scooby schreef:
Essy schreef:De fokker moet levenslang paraat staan voor als de pupkoper er geen zin meer in heeft en dan de hond voor het volle aankoopbedrag terugnemen.
Hoi Esther,

Volgens mij schrijven bijna alle fokkers hier dat ze een oudere herplaatser zeker niet voor het volle aankoopbedrag terug zullen nemen. Ik heb hier meerdere malen gelezen dat fokkers wel altijd de (oudere) herplaatsers terugnemen en herplaatsen of helpen in de bemiddeling.
Het feit dat jouw pupje nog geen 24 uur geplaatst is geweest, maakt denk ik dat men het geen 'herplaatser' vindt. (Vind ik ook niet in dat geval, trouwens.)
Nou, zou je je pupje nog net zo graag willen als hij verknipt terug komt van iemand die hem bij een andere hond heeft gezet die hem had gepakt. Het gaat hier niet om iemand die allergisch voor de hond blijkt te zijn.

Uiteindelijk blijkt het allemaal niet zo dramtisch te zijn maar dat wist ik niet toen ik de vraag stelde.
Essy

Scooby schreef:
Essy schreef:Ze hebben contact gehad met een deskundige die hun reu kent en die heeft ze geadviseerd de pup terug te geven.
Adviseert een deskundige zoiets aan mensen die de pup nog geen dag in huis hebben?
Het was een gedragsdeskundige die hun andere hond goed kent van cursus.
Maar nogmaals ik heb alleen aan de pup gedacht en hem gelijk teruggewild voor het echt fout ging en hij er echt iets aan over zou houden. Als mensen zelf aangeven er geen gat meer in te zien, dan wil ik gewoon zo snel mogelijk mijn pup terug. Wil niet dat ze eerst nog gaan lopen aanmodderen.
Essy

Scooby schreef:
Essy schreef:Ik heb mail gehad met daarin opmerkingen over hoe ik zo'n vreselijk nest heb kunnen fokken (m.a.w. hoe ik zo stom heb kunnen zijn de gele pups niet in te laten slapen omdat er geen geel in dit nest hoort).
Heb je die mail gehad van mensen van dit forum?
er stond geen afzender bij dus ik weet niet van wie

maar dit hoort dus ook bij fokken. Als je kiest voor het leven van een gezonde hond met een 'verkeerd' kleurtje dan kun je dit in je mailbox verwachten.
Essy

Hutsje schreef:
Zoek stok! schreef:Hm, als mensen een pup een dag later komen terugbrengen, hebben ze het toch niet echt vol overtuiging geprobeerd, of ligt dat nou aan mij.

Waarom moet altijd alles bij de fokker liggen? De fokker neemt een pup terug, vergoedt de aankoopprijs als er iets mis is (en neemt de pup desgewenst terug) en ga zo maar door. Ik mis enige verantwoordelijkheid bij de pupkopers. Je kunt dus gewoon een pup mee naar huis nemen, oh shit het werkt niet, nou hops weer terug naar de fokker en m'n geld terug aub. Lekker makkelijk.
Toch ligt naar mijn mening ook een groot deel bij de fokker, blijkbaar is er niet goed genoeg gescreend. Ik neem aan dat als je een pup plaatst bij een gezin met een andere hond je dan van te voren bespreekt hoe de andere hond erop zal reageren en als het niet gaat wat de mensen dan gaan doen, etc.
Ze hebben hiervoor een dog gehad bij dezelfde hond.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Essy schreef:
malinois schreef:
MARC_S schreef:
Essy schreef:Waar ik het niet mee eens ben is dat de fokker tot in het oneindige verantwoordelijk blijft voor een pup terwijl de pupkoper zich aan elke verantwoordelijkheid kan onttrekken onder het mom van ja je hebt de pupkoper zelf geselecteerd.
Hier sla je door. Ten eerste zou je hart je moeten ingeven dat een pup van jouw hond niet aan zijn lot wordt overgelaten al is hij al 3 jaar daarvoor verkocht. Ik zou zelfs de broer/zus van Wuilus, Dapper of Cleo nooit laten stikken mocht ik die ooit tegenkomen :19: Die heb ik niet gefokt en toch voel ik dat zo.

En dat de pupkoper zich van elke verantwoordelijkheid kan onttrekken ontgaat me ook nogal aangezien die mensen elke dag voer geven en alle medische zorg verzorgen naast alle aandacht die ze dag in dag uit aan die hond gegeven hebben. Mochten die mensen onverhoopt de hond niet kunnen houden door omstandigheden dan kan je dat dus niet ontrekken aan elke verantwoordelijkheid noemen?

Wij nemen ieder door ons gefokt dier ten alle tijden terug. We krijgen bv een rat terug die we een jaar geleden gefokt hebben. Waarom? Omdat we dat zo willen en omdat dat voor ons de enige manier is om fokken uberhaubt te verantwoorden. Zolang er honderden ongewenste dieren op een baas wachten lijkt het mij niet meer dan normaal dat als je er een aantal van die soort bij gaat fokken je ook een bepaalde verantwoordelijkheid neemt. :denken: Dat wil je toch ook nadat je 10 weken met dat bolletje pup opgetrokken bent?

Of heb je zoiets van kan mij het bommen, mijn deel zit erop en wat er met die hond gebeurd boeit me niet? Kan ik me domweg niet voorstellen dus ik denk niet dat je het zo bedoeld.
ik heb dat ook zo, ik krijg zelfs nog mailtjes van de eigenaren van broers en zussen van mijn honden (o.a. vanuit amerika) en dat is niet eens eigen fok of iets dergelijks ik vind dat gewoon geweldig om te zien ...
Met eigen fok misschien nog veel meer... ik zou dat echt niet kunnen hoor mijn hondje in de steek laten want dat gevoel zou ik er toch bij krijgen ook al zou dat niet zo bedoeld zijn...
Ik heb die hondjes ter wereld laten komen dan ben ik er verantwoordelijk voor...ook na een paar jaar nog, maar goed, wie ben ik... :19:
Tjonge jonge wat wordt de boel weer uit zijn verband getrokken hier.
Ik heb er nog geen seconde over nagedacht om een door mij gefokte hond in de steek te laten. Ik wordt op de hoogte gehouden van elke geplaatste pup, ben bij elke pup uitgenodigd om te komen kijken wat ik ook ga doen, heb foto's gehad van de pups enz. We plannen zelfs een reunie als ze 1 jaar zijn.

ook een volwassen hond neem ik terug en laat ik niet in de steek.

Ik weet niet meer hoe ik het hier moet opschrijven zodat de boel niet uit zijn verband getrokken wordt.

Het enige dat ik hier vroeg was of je een compensatie vraagt aan mensen die je ontzettend tegemoet bent gekomen in het voor hun vasthouden van het pupje, waar je anderen voor hebt afgezegd, en die je uren later bellen met het voldongen feit dat het niet gaat en dat hun hond het pupje keer op keer pakt. Waarvan je niet weet of je een pup met een trauma van terug krijgt of die zelf fysiek iets heeft. Natuurlijk neem ik die terug daar hoef ik geen seconde over na te denken.
Ik reageerde alleen op het feit dat je zegt niet eeuwig verantwoordelijk te willen zijn voor die pups :19: Nu zal je dat wel bedoeld hebben als tegenpool van de niet verantwoordelijke eigenaar, alleen dat las ik net niet zo. De toon in de berichten was gewoon gezet. "Kan ik geld houden want nu leidt ik verlies?". Dat geeft mij het gevoel dat je aan geld dacht ipv het welzijn van de pup. Eerlijk gezegd zou ik eerder een topic geopend hebben met "shit! Er is iets verkeerd gegaan met 1 pup. Wat kan ik het beste doen en hoe kan ik zien of er wat mee is gebeurd?" Daar stond niets over en dus kom je gewoon raar over wat dat aangaat. :19: Ik kan me voorstellen dat het ongelukkig geformuleerd was maar ik ken je verder niet persoonlijk dus zie dat dan ook niet direct. :denken:

Wat ik net als iedereen van de zotte vind is dat er mail gekomen is over inslapen van de gele pups :kotz: De harlekijnen en zwarte pups blijven genetisch precies dezelfde honden en persoonlijk ben ik erg tegen het splitsen van een ras op basis van kleuren. Ik weet niet waarom dat bij doggen gedaan is (ik hoop dat iemand hier dat weet? :idea: ), maar het is natuurlijk heel schadelijk. Pats Boem, alle fok ineens op kleur en weg was 2/3 van het bloed van je ras. :eek: Wat mij betreft gewoon weer door mekaar en wat mensen daar mee doen moeten ze zelf weten :ok:
Afbeelding
Essy

Anita v Poppel schreef:Ik verbaas me er eigenlijk over dat de pupkoper zijn eigen hond dus niet goed kent.
Dat de hond de pup niet accepteerd kun je volgens mij niet in 1 dag zeggen. Als de fokker van Harley van te voren een kennismaking wilde tuseen de honden dan had ik dus nu geen pup gehad. Pardoes vind pups namelijk niet leuk. In het begin en negeerde hem dus ook. Nu zijn het de beste maatjes.
Ik denk eerlijk gezegt dat je nog blij mag zijn dat hij na 1 dag al terug gekomen is. Heb het gevoel dat deze mensen er toch niet voor de volle 100% voor gingen. Succes met het zoeken van een geschikt baasje

Mijn eerste vraag aan hun was, negeert hij de pup of is hij agressief. Negeren is niet erg dat trekt wel bij. Een snauw naar een opdringerige of vrijpostige pup ook niet. Een hond die keer op keer de pup agressief te lijf wil gaan is voor mij genoeg om de pup gelijk terug te willen. Na erover gepraat te hebben toen de pup werd terug gebracht, blijkt het de laatste tijd vaker voor te zijn gekomen dat hij raar gedrag naar pups had. Die mensen zijn zich rotgeschrokken en hadden dat nooit verwacht. Ik heb voorgesteld de hond mee te brengen maar ze gaven aan daar geen problemen van te verwachten. De pup is een rustige volkomen normale niet opdringerige pup.

Overigens gaan de mensen de buldog wel laten onderzoeken om te zien of er misschien medisch iets aan de hand is omdat dit recent gedrag is.
Hij blijkt HD te hebben (wat ze niet verteld hadden) dus misschien is er ook pijn in het spel.
Essy

MARC_S schreef:
Essy schreef:

Wat ik net als iedereen van de zotte vind is dat er mail gekomen is over inslapen van de gele pups :kotz: De harlekijnen en zwarte pups blijven genetisch precies dezelfde honden en persoonlijk ben ik erg tegen het splitsen van een ras op basis van kleuren. Ik weet niet waarom dat bij doggen gedaan is (ik hoop dat iemand hier dat weet? :idea: ), maar het is natuurlijk heel schadelijk. Pats Boem, alle fok ineens op kleur en weg was 2/3 van het bloed van je ras. :eek: Wat mij betreft gewoon weer door mekaar en wat mensen daar mee doen moeten ze zelf weten :ok:
Het gaat om deze prachtige pupjes waar de kopers zielsgelukkig mee zijn.
Die 'horen' nl. niet uit twee harlekijn ouders te komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Essy schreef:
MARC_S schreef:
Essy schreef:

Het gaat om deze prachtige pupjes waar de kopers zielsgelukkig mee zijn.
Die 'horen' nl. niet uit twee harlekijn ouders te komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Prachtige hondjes hoor, die moeten niet ingeslapen worden!

Ik snap je punt trouwens wel. Je hebt een pup vastgehouden, terwijl ze hem eerder niet konden ophalen. Als je hem niet had vastgehouden, had hij nu misschien een ander baasje gehad. Nu is dat niet zo. Nu is hij weer bij jou en het is natuurlijk maar de vraag of je zo snel weer een adres voor hem vindt.

Wat ik me alleen afvraag, is er geen wachtlijst voor een doggenpup?
AfbeeldingAfbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Essy schreef:
gucci schreef:ik heb het meegemaakt met een kitten wat ik had gefokt, na drie dagen kwam hij terug omdat de mensen hem toch niet leuk vonden :roll: hij wilde niet met hun knuffelen,( heb me danig vergist in mijn mensen kennis) ik heb hem natuurlijk terug genomen en het geld terug gegeven minus de aanbetaling, heb hem een ruime week weer lekker in huis gehad zodat hij weer kon herstellen van het heen en weer gezeul met hem en toen leuke mensen voor hem gevonden, wel wat minder voor gevraagd.

jammer dat het niet ging met deze pup en hun andere hond, hoop dat hij snel weer een goed huisje zal vinden.

groetjes,
dat is precies wat ik bedoel. Ik vind dat ik de volgende niet de volle mep kan laten betalen voor een terug gekomen hond. Plus hij moet vrijdag de volgende enting, ontwormd worden en ik weet niet hoe lang hij hier nog zal zijn. In het ergste geval brengt hij iets mee terug waarvan de andere pups ziek worden.
Heb het nog niet meegemaakt maar goed het is en blijft een puppie dus ik zal hem zelf iets duurder verkopen omdat hij meerdere entingen krijgt. Ik heb dit jaar ook mensen afgezegd op het laatste moment en de pup gehouden tot 13 weken en hij is echt niet goedkoper erom weggegaan.

Je kan ze ook het geld terug geven onder aftrek van kosten.

Maar wat je ook kan doen pup terug nemen en zeggen dat ze het geld krijgen op het moment dat jij liefhebbers hebt voor de pup, en voor dat bedrag als de pup weggaat dat krijgen zij ook terug.
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

pffff
leuke site
laeken
Zeer actief

Maria schreef:Heb het nog niet meegemaakt maar goed het is en blijft een puppie dus ik zal hem zelf iets duurder verkopen omdat hij meerdere entingen krijgt. Ik heb dit jaar ook mensen afgezegd op het laatste moment en de pup gehouden tot 13 weken en hij is echt niet goedkoper erom weggegaan.

Maar wat je ook kan doen pup terug nemen en zeggen dat ze het geld krijgen op het moment dat jij liefhebbers hebt voor de pup, en voor dat bedrag als de pup weggaat dat krijgen zij ook terug.
En hoe verkoop je dat aan de mensen die dus nog geen dag die pup gehad hebben? Wettelijk gezien hebben ze gewoon recht om van de aankoop af te zien.
Ik zou het zeker niet pikken dat een fokker dan mijn geld (het is nogal wat) ging houden tot er een nieuw baasje was. Dat geld heeft de fokker toch ook pas die dag gekregen? Welke kosten? De kosten van 12 uur geen pup hebben? :19:

De pup kan dezelfde dag nog weg naar een ander voor dezelfde prijs. :19: Of dat lukt etc daar heb ik dan als koper niets mee te maken.

Ik denk dat wettelijk gezien gewoon geld teruggeven en balen het enige is dat je kan doen in zo'n geval :wink:
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

MARC_S schreef: En hoe verkoop je dat aan de mensen die dus nog geen dag die pup gehad hebben? Wettelijk gezien hebben ze gewoon recht om van de aankoop af te zien.
Ik zou het zeker niet pikken dat een fokker dan mijn geld (het is nogal wat) ging houden tot er een nieuw baasje was. Dat geld heeft de fokker toch ook pas die dag gekregen? Welke kosten? De kosten van 12 uur geen pup hebben? :19:

De pup kan dezelfde dag nog weg naar een ander voor dezelfde prijs. :19: Of dat lukt etc daar heb ik dan als koper niets mee te maken.

Ik denk dat wettelijk gezien gewoon geld teruggeven en balen het enige is dat je kan doen in zo'n geval :wink:
Ik zal gewoon het geld terug geven, daar doe ik niet moeilijk over. Maar ik gaf alleen opties die ze kon doen. Niet mijn mening.

Ik zal bij huishondjes er altijd zelf bij zijn om de introductie van een pup bij een volwassen hond in goede banen te leiden. Ik breng al mijn puppies zelf weg muv buitenlandse fokkers die mogen ze komen halen.

Gelukkig heb ik me tot nu toe nog niet vergist in onze puppie kopers en is het tot nu toe altijd goed gegaan als we een pup hadden verkocht.

Maar goed eens moet de eerste keer zijn en wij geven dan gewoon het geld terug en nemen de pup mee.

Bij een volwassen hond doen we het op de manier dat wij hem terug nemen en wij hem/haar gaan plaatsen en voor het bedrag dat wij de hond kunnen doorplaatsen onder aftrek van reiskosten krijgen ze dat bedrag, dus niet eerder geld dan dat de hond is doorgeplaatst. Zo staat het bij ons in het contract. Mochten ze daar ontzettend moeilijk over doen tja dan denk ik dat ik gewoon het geld geeft van de volledige aankoop en de hond daar weg haal.

Ik wil gewoon het beste voor al onze honden, die wij gefokt hebben of geplaatst hebben.

Gr Maria.
Essy

MARC_S schreef:
Maria schreef:Heb het nog niet meegemaakt maar goed het is en blijft een puppie dus ik zal hem zelf iets duurder verkopen omdat hij meerdere entingen krijgt. Ik heb dit jaar ook mensen afgezegd op het laatste moment en de pup gehouden tot 13 weken en hij is echt niet goedkoper erom weggegaan.

En hoe verkoop je dat aan de mensen die dus nog geen dag die pup gehad hebben? Wettelijk gezien hebben ze gewoon recht om van de aankoop af te zien.

even een vraagje: zou je zelf nog een pup willen van een fokker die net een zeer traumatische ervaring heeft opgedaan bij een andere pupkoper.
Die daar in een paar uur tijd door een andere hond meerdere keren gepakt is.

In dit geval is dat niet zo, maar de manier waarop deze mensen het in eerste instantie zeiden deden mij dat wel vermoeden. Het bleek dat de andere hond hem meerdere keren wou aanvallen maar dat ze op tijd tussen beide kwamen voor de andere hond hem daadwerkelijk gepakt zou hebben.
laeken
Zeer actief

Essy schreef:even een vraagje: zou je zelf nog een pup willen van een fokker die net een zeer traumatische ervaring heeft opgedaan bij een andere pupkoper.

In dit geval is dat niet zo, maar de manier waarop deze mensen het in eerste instantie zeiden deden mij dat wel vermoeden. Het bleek dat de andere hond hem meerdere keren wou aanvallen maar dat ze op tijd tussen beide kwamen voor de andere hond hem daadwerkelijk gepakt zou hebben.
Nee, zo'n pup zou ik niet 123 kopen inderdaad. Ik zou eerst willen weten of de pup er niks aan overgehouden had en dat is in dit geval gelukkig ook zo in dit geval. :wink: :ok:
Het was gewoon erg ongelukkig om over geld te beginnen zonder ook maar een zin over de pup zelf neer te zetten. Daar zou nl mijn prioriteit liggen. Al was de pup teruggekomen met wonden, dan nog zou ik zeggen "sukkels, wat hebben jullie gedaan! Hier is je geld en geef hier die kleine :devil: " Eventueel weer verkopen is iets waar ik me pas mee bezig ging houden als alles goed en wel duidelijk en geregeld was voor het puppy. Zo zal dat bij jou ook wel gaan alleen formuleerde je dat nogal ongelukkig en begon je direct over verminderde waarde van die pup ipv zijn welzijn. :19:
Afbeelding
Essy

MARC_S schreef:
Essy schreef:even een vraagje: zou je zelf nog een pup willen van een fokker die net een zeer traumatische ervaring heeft opgedaan bij een andere pupkoper.

Nee, zo'n pup zou ik niet 123 kopen inderdaad. Ik zou eerst willen weten of de pup er niks aan overgehouden had en dat is in dit geval gelukkig ook zo in dit geval. :wink: :ok:
Het was gewoon erg ongelukkig om over geld te beginnen zonder ook maar een zin over de pup zelf neer te zetten. Daar zou nl mijn prioriteit liggen. Al was de pup teruggekomen met wonden, dan nog zou ik zeggen "sukkels, wat hebben jullie gedaan! Hier is je geld en geef hier die kleine :devil: " Eventueel weer verkopen is iets waar ik me pas mee bezig ging houden als alles goed en wel duidelijk en geregeld was voor het puppy. Zo zal dat bij jou ook wel gaan alleen formuleerde je dat nogal ongelukkig en begon je direct over verminderde waarde van die pup ipv zijn welzijn. :19:
Ik vroeg dat zo omdat die mensen onderweg waren met een pupje waarvan het mij niet duidelijk was wat er precies met hem gebeurd was.
Als die mensen tegen je zeggen die ander blijft hem maar aanvallen dan dacht ik gelijk 'verdomme'. Ik wist toch niet wat ik terug kreeg maar moest wel op dat moment beslissen hoe ik het financieel zou afhandelen.
Ik kon wel gelijk alles teruggeven maar als die pup b.v. een beschadigd oog had of weet ik wat en een trauma waardoor ik hem bijna niet zou kunnen plaatsen en hij hier misschien nog weken zou zitten dan vind ik dat de koper daar ook een stuk verantwoording in heeft. Ze hebben mij niet gelijk gebeld en overlegd, anders had ik daar zelf kunnen gaan kijken.

Als iemand mij had gebeld na 3 dagen met de mededeling dat het kind onder de vlekken zat en niet tegen de pup kon had ik gelijk gezegd, kom maar brengen dan krijg je alles terug. Ik vond dit duidelijk een andere situatie waarin de pupkoper mijns inziens ook een stuk verantwoordelijkheid heeft. Al is het maar gelijk me mij contact opnemen.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Essy schreef:
Scooby schreef:
Essy schreef:De fokker moet levenslang paraat staan voor als de pupkoper er geen zin meer in heeft en dan de hond voor het volle aankoopbedrag terugnemen.
Hoi Esther,

Volgens mij schrijven bijna alle fokkers hier dat ze een oudere herplaatser zeker niet voor het volle aankoopbedrag terug zullen nemen. Ik heb hier meerdere malen gelezen dat fokkers wel altijd de (oudere) herplaatsers terugnemen en herplaatsen of helpen in de bemiddeling.
Het feit dat jouw pupje nog geen 24 uur geplaatst is geweest, maakt denk ik dat men het geen 'herplaatser' vindt. (Vind ik ook niet in dat geval, trouwens.)
Nou, zou je je pupje nog net zo graag willen als hij verknipt terug komt van iemand die hem bij een andere hond heeft gezet die hem had gepakt. Het gaat hier niet om iemand die allergisch voor de hond blijkt te zijn.

Uiteindelijk blijkt het allemaal niet zo dramtisch te zijn maar dat wist ik niet toen ik de vraag stelde.
Hoi Esther,

Als het pupje inderdaad verknipt bleek, is het natuurlijk een ander verhaal. Maar dit blijkt nu niet zo te zijn, toch? Dan zie ik op dit moment geen reden om hem voor minder dan de vraagprijs te verkopen, omdat hij een aantal uren 'verkocht' is geweest.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Als mensen zelf aangeven er geen gat meer in te zien, dan wil ik gewoon zo snel mogelijk mijn pup terug. Wil niet dat ze eerst nog gaan lopen aanmodderen.
Dat lijkt me ook de enige juiste en een hele goede beslissing! :ok:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik zou inderdaad de pup gewoon voor de volledige vraagprijs weer verkopen hoor.
Hij is feitelijk niet eens bij nieuwe bazen geweest, maar meer (voor zijn gevoel) even op visite.

Over die mail die je hebt gehad over de gele pups, daar heb ik geneens woorden voor. Het zijn verdorie prachtige pups!
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:maar dit hoort dus ook bij fokken. Als je kiest voor het leven van een gezonde hond met een 'verkeerd' kleurtje dan kun je dit in je mailbox verwachten.
Pfff...., vreselijk dit... :devil:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Afbeelding
Die is lief!! En al verkocht, is maar goed ook.. :wink:
Nee hoor, grapje, zo snel beslis ik ook weer niet.. :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

tbeast schreef:Wat ik me alleen afvraag, is er geen wachtlijst voor een doggenpup?
Nee, helaas. Sterker nog; er is een overschot aan doggenpups. Typ voor de grap eens 'duitse dog' of 'duitse doggen' in op Marktplaats en het huilen staat je nader dan het lachen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

borderke schreef:pffff
:denken:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jinx schreef:Over die mail die je hebt gehad over de gele pups, daar heb ik geneens woorden voor. Het zijn verdorie prachtige pups!
helemaal mee eens :ok: hoe halen mensen dat in hun botte kop om te doen... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nanna schreef:
tbeast schreef:

Nee, helaas. Sterker nog; er is een overschot aan doggenpups. Typ voor de grap eens 'duitse dog' of 'duitse doggen' in op Marktplaats en het huilen staat je nader dan het lachen.
Zulke kleine nestjes krijgen ze niet en zie er maar een geschikte baas voor te vinden...
Ja, voor mij ook, en het verbaasde me dan ook deze opmerking te lezen toen ze drachtig bleek middels de echo (buiten het feit dat het gewoon heel zwaar is, zoveel pups):
Essy schreef: maar het is toch fijn om te weten dat er nu een hoop in zitten :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hutsje schreef:
Nanna schreef:
tbeast schreef:

Zulke kleine nestjes krijgen ze niet en zie er maar een geschikte baas voor te vinden...
Ja, voor mij ook, en het verbaasde me dan ook deze opmerking te lezen toen ze drachtig bleek middels de echo (buiten het feit dat het gewoon heel zwaar is, zoveel pups):
Essy schreef: maar het is toch fijn om te weten dat er nu een hoop in zitten :mrgreen:
Ik ben eerlijk gezegd ook benieuwd in welke context die laatste opmerking geplaatst is.
Het komt mij voor of de verdiensten met een groot nest wel lekker uitkomen, maar misschien zat er wel een hele andere gedachte achter die opmerking.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dit is de hele quote:
Essy schreef:
Scooby schreef:
Essy schreef:Jaaaaaaaaa mijn lieve meisje is drachtig. We hebben vanmorgen een echo laten maken en we hebben er 8 of 9 gezien :cheer: :cheer:
Er zaten er 4 in de linker baarmoederhoorn een in het midden en 3 of 4 in de rechter baarmoederhoorn. En er kunnen er nog meer zitten als ze verstopt zaten. Wij zijn zo blij :cheer: :cheer:
Hoi Esther,

Gefeliciteerd!
Nu nog maar afwachten hoeveel er ook daadwerkelijk uit gaan komen, want in dat opzicht kun je niet altijd blind varen op een echo, hè? Helemaal niet bij zwart/wit.
Nee daar ben ik me ook van bewust, maar het is toch fijn om te weten dat er nu een hoop in zitten :mrgreen:
Een andere gedachte dan wat? Ik kan me niet voorstellen dat iemand op een nest van meer dan 10 pups zit te wachten, met alle risico's vandien, weeenzwakte, keizersnee, te weinig melk, overzicht, etc. etc. Ik weet niet vanuit welek optiek de opmerking is geplaatst, maar ik vond het iig vreemd en heb destijds ook gezegd dat ik hoopte voor haar dat het niet een al te groot nest zou worden. Maar daar denkt iedereen misschien weer anders over.
Afbeelding
Essy

LongFields schreef:
Hutsje schreef:
Nanna schreef:
tbeast schreef:

Ik ben eerlijk gezegd ook benieuwd in welke context die laatste opmerking geplaatst is.
Het komt mij voor of de verdiensten met een groot nest wel lekker uitkomen, maar misschien zat er wel een hele andere gedachte achter die opmerking.
Tjonge jonge kun je hier nou werkelijk niks neerzetten zonder dat je werkelijk alles moet verantwoorden.
Ik had nu de gelegenheid qua tijd en planning om nu een nest te fokken na 2 jaar voorbereiding met de in mijn ogen perfecte reu. Op het moment dat Isis gedekt werd waren er bijna geen pups en al helemaal geen zorgvuldig gekozen combinaties. Ik ben er in mijn eentje voor naar frankrijk geweest, voor een dekreu van 7,5 jaar oud omdat dat in mijn ogen de ideale combinatie was. Of hij als de dekking zou mislukken nog voor een tweede dekking zou kunnen zorgen was nog maar de vraag omdat ik dan qua planning minstens 1,5 jaar zou moeten wachten (en dan zou ik Isis te oud hebben gevonden om dan voor het eerst een nest te krijgen). Daarnaast is er een grote kans dat er bij harlekijn x harlekijn een aantal pups wordt geresorbeerd. Natuurlijk ben je dan blij als de dekking gelukt is en je ziet een aantal pups op de echo waarvan je weet dat er nog geboren zouden moeten worden als er een reële kans op resorberen aanwezig is.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

malinois schreef: ik kan mijn honden nu ala minuut terugbrengen naar de fokker dan krijg ik de prijs weer terug wat ik er als pupprijs voor betaald heb :19:
Ik denk dat je een mechelaar uit werklijnen niet helemaal kan vergelijken met andere rassen. Laten we eerlijk zijn, een mechelaar die zoekt en apporteert brengt zowiezo al meer op in de handel als de pupprijs :19: Als ie ook nog eens bijt stijgt de prijs ook weer.
Ik hoorde het gisteren nog. Een x-MH, 8 maanden oud, waar niks mee gedaan is (alleen de laatste 2 weken, omdat ie nu tijdelijk ergens zit waar de hond de beginselen van het apporteren wordt bijgebracht). Bijt wel op een lap. Heeft 200 euro gekost, vraagprijs nu ligt tussen de 750 en 1000 euro. :roll: Ik vind het een belachelijk hoge vraagprijs, maar het wordt gewoon betaald. :wink:
**Tamara** schreef:
Essy schreef: Maar goed, heb er van geleerd en wil in het vervolg eerst de andere honden met de pup samen zien.
Dat wij Kami kochten zijn wij met 7 weken daar geweest met Chika om op onbekend terrein kennis te maken om te kijken of het klikte. Ik vind dat dus een heel goed plan om het op die manier te doen.
Hmmm.....dan had ik Marouck al niet gehad.
Nika heeft niks met pups. Pups zijn eng. Pups moeten weg! :boos: Zeker op vreemd terrein. :wink: Maar in huis heeft ze maar te accepteren wat ik binnen laat, ik bepaal of er hier een andere hond binnenkomt, of een pup....niet zij. :pffff: En dat doet ze dus ook, binnen accepteert ze andere honden. Het is wat gespannen de eerste dagen, maar als ze eenmaal doorheeft dat een hond niet meer weggaat en ze de tijd heeft gehad eraan te wennen gaat het prima. Met Marouck duurde dat een paar dagen, bij Biène ging het sneller. :wink:

Mijn mening over de oorspronkelijke vraag. Bij een pup die al zo snel weer terugkomt (binnen een dag notabene) moet je niet moeilijk doen maar gewoon de aankoopprijs teruggeven. Risico van het fokken in mijn ogen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

waarschijnlijk krijg ik ook een pup terug...(schapendoes)
ze is afgelopen zondag met het nieuwe baasje mee gegaan...
gisteren belde ik op... de nieuwe eigenaar klonk verkouden maar zat te huilen...
haar moeder onverwachts ziek geworden en donderdag weten ze meer,
als het ernstig is dat haar moeder verzorgd moet worden,komt het pupje terug...
ik geef gewoon het volledige bedrag terug,en zoek weer een nieuwe ,goede eigenaar voor de pup... :wink: [/b]
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”