Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe je met een pup die dezelfde dag retour komt?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:
malinois schreef: ik kan mijn honden nu ala minuut terugbrengen naar de fokker dan krijg ik de prijs weer terug wat ik er als pupprijs voor betaald heb :19:
Ik denk dat je een mechelaar uit werklijnen niet helemaal kan vergelijken met andere rassen. Laten we eerlijk zijn, een mechelaar die zoekt en apporteert brengt zowiezo al meer op in de handel als de pupprijs :19: Als ie ook nog eens bijt stijgt de prijs ook weer.
Ik hoorde het gisteren nog. Een x-MH, 8 maanden oud, waar niks mee gedaan is (alleen de laatste 2 weken, omdat ie nu tijdelijk ergens zit waar de hond de beginselen van het apporteren wordt bijgebracht). Bijt wel op een lap. Heeft 200 euro gekost, vraagprijs nu ligt tussen de 750 en 1000 euro. :roll: Ik vind het een belachelijk hoge vraagprijs, maar het wordt gewoon betaald. :wink:
ja da's waar maar de vraagprijs is natuurlijk niet de prijs die diegene krijgt die hem terug komt brengen... aan training wordt weer even tijd een aandacht aan besteed door de fokker dus dan stijgt de prijs ook weer...

maar je hebt gelijk dat het niet te vergelijken is met andere rassen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

malinois schreef:
Inge schreef:
malinois schreef: ik kan mijn honden nu ala minuut terugbrengen naar de fokker dan krijg ik de prijs weer terug wat ik er als pupprijs voor betaald heb :19:
Ik denk dat je een mechelaar uit werklijnen niet helemaal kan vergelijken met andere rassen. Laten we eerlijk zijn, een mechelaar die zoekt en apporteert brengt zowiezo al meer op in de handel als de pupprijs :19: Als ie ook nog eens bijt stijgt de prijs ook weer.
Ik hoorde het gisteren nog. Een x-MH, 8 maanden oud, waar niks mee gedaan is (alleen de laatste 2 weken, omdat ie nu tijdelijk ergens zit waar de hond de beginselen van het apporteren wordt bijgebracht). Bijt wel op een lap. Heeft 200 euro gekost, vraagprijs nu ligt tussen de 750 en 1000 euro. :roll: Ik vind het een belachelijk hoge vraagprijs, maar het wordt gewoon betaald. :wink:
ja da's waar maar de vraagprijs is natuurlijk niet de prijs die diegene krijgt die hem terug komt brengen... aan training wordt weer even tijd een aandacht aan besteed door de fokker dus dan stijgt de prijs ook weer...

maar je hebt gelijk dat het niet te vergelijken is met andere rassen
Dat bedoel ik dus ook :wink:
De pupkoper krijgt de pupprijs terug, ook bij een wat oudere hond, maar de fokker traint er even mee, zet de puntjes op de i qua bijtwerk en/of apporteerwerk en de hond brengt hem vervolgens al weer een stuk meer op als ie hem verkoopt naar bv. het buitenland :wink:
Ik denk dat het bij een heleboel werkhonden (zowel de rashonden als de kruisingen) nu eenmaal zo werkt :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

Nadat ik de hele discussie doorgelezen heb kan ik me nog steeds niet ontrekken aan het feit sorry Essy dat het wel erg draait om het geld. Ik persoonlijk zou als dit mij overkomen was mij absoluut niet druk maken om het geld. (en het dus zonder problemen te maken teruggeven blij dat ze in ieder geval bij jou terugkomen) Met een goed koopkontrakt was het trouwens voor beide partijen duidelijk geweest en had je deze vraag niet meer hoeven stellen. Misschien iets voor de volgende keer.
Je weet dat hobby's geld kosten en (meestal) geen geld opleveren. Jij bent allereerst verantwoordelijk voor deze pup omdat JIJ het besluit hebt genomen om een nest te fokken. OK pech dat het met deze mis is gegaan (risico van het fokken-kun je van te voren te weten) hopenlijk gaat het met de rest goed, maar nu moet jij ervoor zorgen dat deze pup op een goede plaats komt. Dat zou voor mij veel belangrijker zijn dan geld. Succes met de pup!
groetjes,
Carolina
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Essy schreef:
Hutsje schreef:
Essy schreef:
Parisgirl schreef: Bijzonder lullig, maar wel het risico van fokken denk ik. Misschien een goede les voor een eventueel volgende keer. Reservelijst opbouwen voor eventuele onverwachte dingen :wink:
waarom zou dat voor rekening van de fokker moeten. Ik heb een gezonde normale hond verkocht aan mensen die mij niet verteld hebben dat hun reu niet tegen alle puppies even aardig is. Ik neem hem terug maar vind persoonlijk niet dat ik nu voor alle eventuele kosten die hieruit voortkomen hoef op te draaien.
Wat doe je eigenlijk als eigenaren van een volwassen reu de hond willen terugbrengen? Tja, er zijn erg veel doggenpups momenteel maar dat is toch al een hele tijd zo? Ik snap het erbij inschieten ook niet zo. Ik weet niet wat je voor een pup vraagt maar er waren er nogal wat toch? Bedoel je met erbij inschieten dat je er geld op toe moet leggen of dat je minder winst maakt?

Verder heb ik hem eerst heel lang gereserveerd, toen werd hij geannuleerd en terwijl nieuwe mensen voor hem onderweg waren wilden ze hem toch graag. Wat ik er mee wil zeggen is dat ik mensen heb moeten afwijzen terwijl het momenteel niet makkelijk is om goede baasjes te vinden. .
Ik had de mensen die al onderweg waren niet afgebelt , maar de mensen die de pup ineens niet meer wilden. :19:
Erg lullig ook voor de mensen die al onderweg waren. :19:
Ik denk niet dat de mensen die je hebt afgebelt de pup nog willen.
Ik zou in ieder geval de pup niet meer willen kopen van een fokker die mij in principe heeft blijgemaakt met een dooie vis. :19:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

De pup heeft inmiddels fijne nieuwe baasjes gevonden. Zelf ga ik bij de mensen waar het fout is gegaan op bezoek om te kijken waarom het fout is gegaan. Het is een geweldig gezin en ik vind het nog steeds vreselijk jammer dat het niet is gelukt. Dat hondje had daar anders een gouden mandje gehad.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Essy schreef:De pup heeft inmiddels fijne nieuwe baasjes gevonden.
Nou, dat is al snel! Hopelijk gaat het bij zijn nieuwe baasjes allemaal naar wens! :ok:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

En welke pup heb je zelf aangehouden? :mrgreen:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Essy schreef:De pup heeft inmiddels fijne nieuwe baasjes gevonden.
Hartstikke fijn, Esther... :ok:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Tr1sh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tr1sh »

Wat vervelend zeg,hoe dat allemaal verlopen is.
Gelukkig heeft de pup nu wel een fijn thuis

Gr Puck en haar Baasjes
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Nanna schreef:
Ik zou zelf wel een pup terugnemen en het volledige bedrag terug betalen... een volwassen hond, weet ik nog niet, dat vind ik erg moeilijk...
Altans, dat ze terug kunnen is niet moeilijk... maar of ik het volledige bedrag zou geven ,dat weet ik nog niet..
Nee, voor een volwassen hond geef ik natuurlijk geen pupbedrag terug. Dat zal effe lekker wezen, ik hoef toch ook niet bij de garage aan te komen dat ik een nieuwwaarde voor mijn tweedehandsje wil?
Ik zou het laten afhangen van de reden van terugbrengen en hoe oud de hond is.
Ben ik dan dom :roll: ik heb twee pups teruggekocht op de leeftijd van 1,5 jaar en heb daar 50% meer voor betaald dan dat ik ze verkocht had..... :denken: je wilt je honden weer op een goede plek hebben of niet als fokker zijnde.....en anders moet je niet gaan fokken..... :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tura schreef:
Nanna schreef:
Ik zou zelf wel een pup terugnemen en het volledige bedrag terug betalen... een volwassen hond, weet ik nog niet, dat vind ik erg moeilijk...
Altans, dat ze terug kunnen is niet moeilijk... maar of ik het volledige bedrag zou geven ,dat weet ik nog niet..
Nee, voor een volwassen hond geef ik natuurlijk geen pupbedrag terug. Dat zal effe lekker wezen, ik hoef toch ook niet bij de garage aan te komen dat ik een nieuwwaarde voor mijn tweedehandsje wil?
Ben ik dan dom :roll: ik heb twee pups teruggekocht op de leeftijd van 1,5 jaar en heb daar 50% meer voor betaald dan dat ik ze verkocht had..... :denken: je wilt je honden weer op een goede plek hebben of niet als fokker zijnde.....en anders moet je niet gaan fokken..... :19:
waren het werkhonden? Dat noemde ik dus ook ik weet dat als ik mijn volwassen honden nu terug breng naar de fokker, dat ik minimaal het pupbedrag terugkrijg en waarschijnlijk nog wel meer. :19: Overigens zou ik dat ook doen hoor als het mijn pup betrof...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik ga voor een pup die ik voor bijvoorbeeld 600 euro verkocht heb, niet 800 euro betalen als ik hem met 3 jaar terugkrijg.
Ik denk ook niet dat er een zinnig mens is die dat van je verlangt.
bij werkhonden is dit dus anders daar is dit dus wel het geval. Ik zou dit dus ook doen als het een van mijn pups zou betreffen.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:
Nanna schreef:Ik ga voor een pup die ik voor bijvoorbeeld 600 euro verkocht heb, niet 800 euro betalen als ik hem met 3 jaar terugkrijg.
bij werkhonden is dit dus anders daar is dit dus wel het geval. Ik zou dit dus ook doen als het een van mijn pups zou betreffen.
Misschien leeft Nanna ook wel in een beperkt wereldje, als ze zegt dat geen 'zinnig' mens dit zal doen :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:
Misschien leeft Nanna ook wel in een beperkt wereldje, als ze zegt dat geen 'zinnig' mens dit zal doen :19:
lijkt er wel op, ach ja.. dan ben ik ook geen zinnig mens en de fokker van mijn honden ook niet :19:
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:lijkt er wel op, ach ja.. dan ben ik ook geen zinnig mens en de fokker van mijn honden ook niet :19:
Ik had het altijd wel gedacht ja :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:lijkt er wel op, ach ja.. dan ben ik ook geen zinnig mens en de fokker van mijn honden ook niet :19:
:lekkerpuh: je denkt maar... (niet te veel doen, dan gaat het pijn doen!) :pffff:
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:
Marion. schreef:
:lekkerpuh: je denkt maar... (niet te veel doen, dan gaat het pijn doen!) :pffff:
Het is zondagavond hoor. Ik vind het wel mooi geweest nu :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:
Marion. schreef:
Het is zondagavond hoor. Ik vind het wel mooi geweest nu :mrgreen:
dacht al... 't wordt rustig nu... geen gekraak meer :smile:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Effe een vraagje uit pure interesse. Waarom koopt een fokker een " afgedankte " werkhond terug?
(met dank aan Desi)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:
malinois schreef:
Effe een vraagje uit pure interesse. Waarom koopt een fokker een " afgedankte " werkhond terug?
een half-afgerichte hond zou ik niet als gezinshondje herplaatst zien worden (zeker niet zonder hem eerst gezien en een tijdje gehad te hebben), daarnaast zou ik 'mijn naam' niet in een asiel willen zien zitten of op marktplaats... Er zijn diverse redenen waarom een hond als niet geschikt wordt bevonden, de combi baas hond klikt niet, wil dus nog niet zeggen dat de hond niet goed is, deze hond kan bij een andere baas kampioen worden bij wijze van spreken terwijl die bij de vorige baas niks wil doen, daarnaast zijn er mensen die alleen top met een hond willen draaien, een hondje die dus wel leuk meedraait maar (net) geen top draait zal bij zo iemand dus teruggaan wat dat kost tijd en geld die hij beter in een nieuwe hond kan besteden want hij kan niet waarvoor hij hem aangeschaft heeft. Een hond die gecertificeerd is dus die een IPO certificaat heeft hoeft dat niet meer te halen, de fokker kan hem dus als gecertificeerde hond verkopen terwijl hij er 'niets' voor hoeft te doen... en er zijn nog wel 101 redenen denk ik... maar dit is wat mij als eerste te binnen schoot.
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

malinois schreef:
tura schreef:
Nanna schreef:
waren het werkhonden? Dat noemde ik dus ook ik weet dat als ik mijn volwassen honden nu terug breng naar de fokker, dat ik minimaal het pupbedrag terugkrijg en waarschijnlijk nog wel meer. :19: Overigens zou ik dat ook doen hoor als het mijn pup betrof...
Ja, in die zin, ik had ze verkocht aan een hondensporter in de IPO en die verwachte met 1,5 jaar minstens IPO 1 op het teefje te hebben zitten :smile: dat gaat over het algemeen niet altijd met een Rottweiler en 1 verkocht aan een man die er KNPV meedeed, deze deed haar overigens weg omdat ze niet waakte :eek: Ik ga niet onderhandelen over de prijs van mijn pups, heb ze liever terug dan dat ze de handel in gaan......
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tura schreef:
malinois schreef:
tura schreef:
Nanna schreef: Nee, voor een volwassen hond geef ik natuurlijk geen pupbedrag terug. Dat zal effe lekker wezen, ik hoef toch ook niet bij de garage aan te komen dat ik een nieuwwaarde voor mijn tweedehandsje wil?
Ja, in die zin, ik had ze verkocht aan een hondensporter in de IPO en die verwachte met 1,5 jaar minstens IPO 1 op het teefje te hebben zitten :smile: dat gaat over het algemeen niet altijd met een Rottweiler en 1 verkocht aan een man die er KNPV meedeed, deze deed haar overigens weg omdat ze niet waakte :eek: Ik ga niet onderhandelen over de prijs van mijn pups, heb ze liever terug dan dat ze de handel in gaan......
Precies! :ok: Mijn idee!!
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
MonaToetje schreef:
malinois schreef:
een half-afgerichte hond zou ik niet als gezinshondje herplaatst zien worden (zeker niet zonder hem eerst gezien en een tijdje gehad te hebben), daarnaast zou ik 'mijn naam' niet in een asiel willen zien zitten of op marktplaats... Er zijn diverse redenen waarom een hond als niet geschikt wordt bevonden, de combi baas hond klikt niet, wil dus nog niet zeggen dat de hond niet goed is, deze hond kan bij een andere baas kampioen worden bij wijze van spreken terwijl die bij de vorige baas niks wil doen, daarnaast zijn er mensen die alleen top met een hond willen draaien, een hondje die dus wel leuk meedraait maar (net) geen top draait zal bij zo iemand dus teruggaan wat dat kost tijd en geld die hij beter in een nieuwe hond kan besteden want hij kan niet waarvoor hij hem aangeschaft heeft. Een hond die gecertificeerd is dus die een IPO certificaat heeft hoeft dat niet meer te halen, de fokker kan hem dus als gecertificeerde hond verkopen terwijl hij er 'niets' voor hoeft te doen... en er zijn nog wel 101 redenen denk ik... maar dit is wat mij als eerste te binnen schoot.
Okay , op die manier :ok:
(met dank aan Desi)
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

dit is precies de reden dat ik voordat ik hier ooit een pup erbij zou kopen eerst een paar keer met mn eigen hond naar het nest toe zou gaan kijken of het klikt tussen de pup en selian

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

Ik zou hier geen wildvreemde hond bij mijn nest en bij mijn roedel willen hebben, de hond is dan sowieso op andermans terrein en een indringer en reageert heel anders dan als hij op eigen terrein is, Ik zou sowieso de eigen hond en de nieuwe pup op vreemd terrrein kennis laten maken en de pup als er geen toezicht is in de bench doen of in een andere ruimte. verder niet te veel mee bemoeien , want bescherm je de pup teveel heb je juist kans dat de andere hond de pup juist eens goed te grazen neemt. groetjes Annemieke
Selian
Actief
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

moeli schreef:Ik zou hier geen wildvreemde hond bij mijn nest en bij mijn roedel willen hebben, de hond is dan sowieso op andermans terrein en een indringer en reageert heel anders dan als hij op eigen terrein is, Ik zou sowieso de eigen hond en de nieuwe pup op vreemd terrrein kennis laten maken en de pup als er geen toezicht is in de bench doen of in een andere ruimte. verder niet te veel mee bemoeien , want bescherm je de pup teveel heb je juist kans dat de andere hond de pup juist eens goed te grazen neemt. groetjes Annemieke
nu is mijn hond heel tollerant wat betreft anders honden op zijn terrein.. maar ik zou niet eerder een pup meenemen totdat ik zeker wist dat het klickt..

Maar goed als ik een pup erbij koop, komt hij toch bij dezelfde fokker weg als waar Selian nu ook weg komt, dus dat is geen probleem verder qua kennis maken..
of het zou een pup zijn die ik zelf gefokt heb maar dat duurt nog heel wat jaar en heel wat kennis en testen ed.!

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Essy

Selian schreef:dit is precies de reden dat ik voordat ik hier ooit een pup erbij zou kopen eerst een paar keer met mn eigen hond naar het nest toe zou gaan kijken of het klikt tussen de pup en selian

xxx
Ik heb contact met de mensen gehouden waar mijn pupje niet door de daar aanwezige hond werd geaccepteerd. Zowel deze mensen als ikzelf begepen niet waarom dit was gebeurd. Ik zou naar hun toe gaan met een andere pup om te kijken wat die hond zou doen. Afgelopen week hebben ze echter hun hond dood gevonden in de tuin. Hij was 4 jaar. Hoogstwaarschijnlijk was hij dus al niet goed meer toen de pup kwam en heeft daarom zo gereageerd.
Selian
Actief
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Essy schreef:
Selian schreef:dit is precies de reden dat ik voordat ik hier ooit een pup erbij zou kopen eerst een paar keer met mn eigen hond naar het nest toe zou gaan kijken of het klikt tussen de pup en selian

xxx
Ik heb contact met de mensen gehouden waar mijn pupje niet door de daar aanwezige hond werd geaccepteerd. Zowel deze mensen als ikzelf begepen niet waarom dit was gebeurd. Ik zou naar hun toe gaan met een andere pup om te kijken wat die hond zou doen. Afgelopen week hebben ze echter hun hond dood gevonden in de tuin. Hij was 4 jaar. Hoogstwaarschijnlijk was hij dus al niet goed meer toen de pup kwam en heeft daarom zo gereageerd.
ooh wat sneu!!!
Misschien een voorbarige conclusie van mij, maar wat je dan wel eens hoort is dat het hondje een hersentumor had, en daardoor in de war was..
je hebt het ook met mensen die als ze een hersentumor hebben heel anders reageren..

Misschien een rare vraag, maar nemen demensen de pup nu alsnog?

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Essy

Selian schreef:
Essy schreef:

xxx

ooh wat sneu!!!
Misschien een voorbarige conclusie van mij, maar wat je dan wel eens hoort is dat het hondje een hersentumor had, en daardoor in de war was..
je hebt het ook met mensen die als ze een hersentumor hebben heel anders reageren..

Misschien een rare vraag, maar nemen demensen de pup nu alsnog?

xxx
De pup heb ik buiten verwachting heel snel bij andere fijne baasjes kunnen plaatsen. Dat is eigenlijk ook wrang anders hadden ze hem alsnog kunnen hebben, ze waren er helemaal gek van. Ze hebben nu besloten voorlopig geen nieuwe hond te nemen vanwege andere omstandigheden en omdat ze nog verdriet hebben van het hondje dat dood is.
Selian
Actief
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

fijn dat de pup alsnog snel een nieuw huisje heeft..

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”