???
Op de stamboom lees ik namen. Eventueel ga ik die opzoeken op internet. De combi die gemaakt wordt, laat ik helemaal over aan de fokker (want die heeft ervoor geleerd

). Over uiterlijk-dingen en karakter-dingen kan ik nog wel iets zeggen, maar qua gezondheidsrisico's laat ik het helemaal aan de fokker over.
Ik zoek eerst een fokker, waarvan ik denk dat die het goed voor heeft. Dan een teef bij haar in huis die me het meest aanstaat (qua uiterlijk en karakter). En die reu die ze er dan bij uitzoekt, laat ik geheel aan haar over.
Van mama Saar wilde ik nog een pup. De reu die de fokker toen erbij uitgezocht had, vond ik erg mooi. Ik kende hem ook, ook in levende lijve. Qua karakter wist ik eigenlijk niet veel van hem, omdat hij in heel andere omstandigheden 'gehouden' werd dan mijn honden of de honden bij de fokker. Qua gezondheid, en reu en teef die elkaar aanvullen/versterken.... dat is toch echt iets wat ik volledig aan de fokker toe vertrouw.
Nadeel van deze reu vond ik zijn kleur. Net zo licht als mama Saar (mama Saar is dus de moeder van Saar, Jos). Er kwamen dus ook alleen maar lichte pupjes uit. Maar goed. Kleur vind ik dan nog ongeveer het aller onbelangrijkst. Ons witte wijffie is een schot in de roos geweest.