Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Start nieuw cursus seizoen

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Reini, jij zou eens met Vegas een wedstrijd dog dance moeten lopen. Dat zou een hele goede 'reclame' zijn voor het ras, als ik dat zo mag zeggen.

Ik vind dog dance geweldig, doe het met mijn beide hondjes.
Afbeelding

Neem een kijkje op mijn site http://www.dogdance.nl.
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door schumie »

Ik wil ook doggydance doen :jank: :mrgreen: Heb Fellow vandaag zelf maar een rondje leren draaien.Vond hij erg leuk!
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zoek stok! schreef:Vegas en Sita zijn ver-lie-hiefd :cheer:
Sita vindt Vegas :I:

Het is echt zo leuk om te zien. Ze waren beide helemaal happy :cheer:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

chanti schreef:Reini, jij zou eens met Vegas een wedstrijd dog dance moeten lopen. Dat zou een hele goede 'reclame' zijn voor het ras, als ik dat zo mag zeggen.

Brigitte wil met de cursus bereiken dat we op een niveau komen dat we ons in kunnen schrijven voor een wedstrijd. Mocht ik dat niveau halen dan schrijf ik me zeker ergens in :wink: :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Reini schreef:
chanti schreef:Reini, jij zou eens met Vegas een wedstrijd dog dance moeten lopen. Dat zou een hele goede 'reclame' zijn voor het ras, als ik dat zo mag zeggen.

Brigitte wil met de cursus bereiken dat we op een niveau komen dat we ons in kunnen schrijven voor een wedstrijd. Mocht ik dat niveau halen dan schrijf ik me zeker ergens in :wink: :ok:
Nou dat zou zeker een goede reclame voor het ras zijn als je een demonstratie doet op de Crufts (over een paar jaar dan hè :pffff: :mrgreen:). Ik vind doggy-dance ook heel leuk. Heb Dante (vanuit boeken) wat 'kunstjes' geleerd. Kostte wel moeite (vanwege zijn grootte :mrgreen:) om de 'weave' op een elegante manier te laten verlopen.

Ik heb een vraagje (of zal ik een ander topic openen?). Ik heb ooit gelezen dat je Vegas zwaaien hebt aangeleerd. Ik ben daar al een paar keer mee bezig geweest maar op de een of andere manier doe ik iets fout, het lukt dus niet best. Hoe heb jij dit aangeleerd?
Nogmaals, het is off topic, dus zeg maar als ik een andere topic moet openen?

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moon schreef: Nou dat zou zeker een goede reclame voor het ras zijn als je een demonstratie doet op de Crufts (over een paar jaar dan hè :pffff: :mrgreen:). Ik vind doggy-dance ook heel leuk. Heb Dante (vanuit boeken) wat 'kunstjes' geleerd. Kostte wel moeite (vanwege zijn grootte :mrgreen:) om de 'weave' op een elegante manier te laten verlopen.
Het zou toch wat zijn als ik de sterren van de hemel dans met een 'gevaarlijke vechthond' :mrgreen: :pffff:
Ik heb een vraagje (of zal ik een ander topic openen?). Ik heb ooit gelezen dat je Vegas zwaaien hebt aangeleerd. Ik ben daar al een paar keer mee bezig geweest maar op de een of andere manier doe ik iets fout, het lukt dus niet best. Hoe heb jij dit aangeleerd?
Nogmaals, het is off topic, dus zeg maar als ik een andere topic moet openen?

Gr. Marijke
Geen ander topic nodig hoor :wink:

Ik heb Vegas de high five aangeleerd toen hij een paar maanden was en van daar uit heb ik het zwaaien aangeleerd.

De high five deed ik door mijn linkerhand iets boven zijn hoofd te houden, dan zwaaide ik met mijn handen en als zijn rechterpoot mijn hand raakte kreeg hij een beloning. Uiteindelijk kon hij dat op commando. Toen hij dat goed beheersde stak ik mijn rechterhand op en als hij met zijn linkerpoot mijn hand aantikte kreeg hij weer een beloning. Zo heb ik het verschil tussen rechts en links aangeleerd.

Het zwaaien was daarna heel makkelijk aan te leren want ik liet Vegas zitten en ging dan op een meter afstand met mijn linkerhand naar hem zwaaien. Vanuit de high five wilde hij dan mijn hand aanraken maar dat lukt niet op afstand dus tilde hij zijn rechterpoot alleen op. Meteen belonen en zo weer uitbouwen naar links en rechts. Ik heb het commando zwaaien erbij gegeven en nu reageert hij op 'zwaaien' en op welke hand ik dan opsteek. Ik maak wel een overdreven hand/zwaai beweging zodat voor hem duidelijk is welke poot hij op moet steken :wink:

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, succes :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Wat bij ons een beetje het probleem is (als je van probleem kunt spreken bij het aanleren van een kunstje :mrgreen: ) is dat Dante de high-five zo goed beheerst :pffff: :wink: dat hij als ik afstand neem om te zwaaien, op zijn kont naar me toe hobbelt om tóch mijn hand maar aan te kunnen raken. Hij reageert dus eigenlijk meer op het handgebaar dan op het gesproken commando bij de high-five. Ik heb het met de clicker geprobeert maar als ik een tijdje niet click (omdat hij niet doet wat ik bedoel) dan haakt hij af. Ik vind dat dan zo frustrerend voor hem; doe dit dus liever niet.
Dus; hoe heb je het voor elkaar gekregen om afstand te nemen? Zelfs als ik 'blijf' zeg, wil hij toch mijn hand aanraken, het is echt verwarrend voor hem omdat hij dan niet weet welk commando hij moet uitvoeren; 'blijf' of 'high-five' daarom ben ik er mee gestopt op een gegeven moment. En het is natuurlijk niet belangrijk dat hij dat kunstje leert maar dit is een van de dingen die we nu kunnen oefenen zonder dat hij zijn achterpoot belast.
Gr. Marijke
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Misschien minder afstand nemen? Zodat hij zijn poot optilt, er vanuitgaande dat hij je hand aan gaat raken, maar dan net je hand niet aanraakt en dan van daaruit steeds meer afstand nemen?

Vegas bleef gewoon op zijn kont zitten terwijl hij zijn poot optilde dus ik kon meteen al een redelijk grote afstand aanhouden. Misschien dat je het bij Dante vanaf dichterbij kan proberen.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Reini schreef:Misschien minder afstand nemen? Zodat hij zijn poot optilt, er vanuitgaande dat hij je hand aan gaat raken, maar dan net je hand niet aanraakt en dan van daaruit steeds meer afstand nemen?

Vegas bleef gewoon op zijn kont zitten terwijl hij zijn poot optilde dus ik kon meteen al een redelijk grote afstand aanhouden. Misschien dat je het bij Dante vanaf dichterbij kan proberen.
Ik geloof dat ik nu door heb hoe ik het aan ga pakken. Ten eerste niet meer mijn hand opsteken maar een zwaaiende beweging maken (voor het duidelijke onderscheid) en dichtbij beginnen en heel alert zijn met de clicker. Een click voordat hij (toch weer) mijn hand aanraakt. Leuk we hebben weer een 'projectje' :wink: . Bedankt!

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moon schreef:Ik geloof dat ik nu door heb hoe ik het aan ga pakken. Ten eerste niet meer mijn hand opsteken maar een zwaaiende beweging maken (voor het duidelijke onderscheid) en dichtbij beginnen en heel alert zijn met de clicker. Een click voordat hij (toch weer) mijn hand aanraakt. Leuk we hebben weer een 'projectje' :wink: . Bedankt!

Gr. Marijke
Succes :ok: Ik vind het een leuk oefeningetje en je krijgt mensen snel aan het lachen als ze zien dat je hond kan zwaaien, heel aandoenlijk :mrgreen:
Afbeelding
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Reini schreef:

Leuk! Dan zie ik je vast verschijnen, want zoveel wedstrijden dog dance zijn er niet en dus doe ik bijna altijd mee.
Afbeelding

Neem een kijkje op mijn site http://www.dogdance.nl.
Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Ik begin volgende week. Met Paco ga ik de A doen en met Joep sport en spel voor 'bejaarde'hondjes' Het lijkt me super leuk die sport en spel. Hindernisjes, zoek spelletjes parcourtujes voor hond en baas, lekker samen bezig zijn zonder dwang. Hondjes die een onderdeel niet durven hoeven niet mee te doen en doen gewoon het volgende spelletje weer mee. Ik kijk er al naar uit! Joep was gister op zijn oude hondenschool even op bezoek (we zijn verhuist) en hij wou niets liever dan het veld op. Dus ik denk dat het volgende week wel helemaal goed gaat komen!
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”