Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
laten drinken bij mama?
Moderator: moderatorteam
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
laten drinken bij mama?
Naar aanleiding van dit topic:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=97526
vroeg ik mij iets af..
Laten jullie de puppies drinken bij de teef totdat ze weggaan? Of halen jullie ze eerder bij de teef weg zodat ze niet meer mogen/kunnen drinken en op vast voedsel moeten?
En waarom??
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=97526
vroeg ik mij iets af..
Laten jullie de puppies drinken bij de teef totdat ze weggaan? Of halen jullie ze eerder bij de teef weg zodat ze niet meer mogen/kunnen drinken en op vast voedsel moeten?
En waarom??
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ze gaan hier vanaf ong 4 weken op vast voedsel ( pens, kvv, brokjes) en ze mogen nog gewoon drinken, mams geeft zelf wel aan hoeveel, hoevaak enz, soms is dat idd nog totdat ze weggaan en soms ook niet. als ze nog drinken wanneer ze 8 weken zijn, dan is dat meer gewoonte en voor de lekker
, ze eten dan ook al volledig zelfstandig en geeft dus verder geen problemen oid
waarom? waarom niet? mijn teven geven zelf goed aan wat ze wel en niet meer willen, daar leren de pups veel van.
waarom? waarom niet? mijn teven geven zelf goed aan wat ze wel en niet meer willen, daar leren de pups veel van.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mama stond het hier niet meer toe na 5 weken dat ze nog bij haar dronken

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
na ong. 4.5 week vind mijn teef het genoeg, vanaf ong 3 wkn worden puppen bijgevoerd.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Vanaf een week of 3, 4 krijgen de pups vast voedsel en drinken ook nog bij mama, de teef geeft zelf aan wanneer ze er genoeg van heeft. Soms mogen ze nog drinken zolang ze hier in huis zijn, maar dan is het alleen maar 'lekker' want ze eten dan al lang zelfstandig.
Ik haal geen moeder bij haar pups weg, ze mag het zelf regelen
Ik haal geen moeder bij haar pups weg, ze mag het zelf regelen
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- starfleet
- Erelid
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Neeltje
Ik neem aan dat dat niet de fokkers zijn die wij onder fokkers verstaan. Heb dat nl. nog nooit gehoord dat dat gebeurd. Bij die 'andere fokkers' ja dat kan ik me voorstellen, maar goed, dat zijn voor mij ook geen 'fokkers'.Hutsje schreef:Je wilt de fokkers de kost niet geven die de moeder met 3 weken weghalenstarfleet schreef:Moeder regelt dat zelf. Ze eten toch al genoeg bij, ook al worden ze nog regelmatig gezoogd. De ene teef laat ze met 8 weken nog af en toe drinken en de andere snauwt ze met zes weken al weg.
Anne.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
dat zijn ook vaak fokkers die wij onder fokkers verstaan , en dat is om ze mooi te houden voor de shows .Neeltje schreef:Ik neem aan dat dat niet de fokkers zijn die wij onder fokkers verstaan. Heb dat nl. nog nooit gehoord dat dat gebeurd. Bij die 'andere fokkers' ja dat kan ik me voorstellen, maar goed, dat zijn voor mij ook geen 'fokkers'.Hutsje schreef:Je wilt de fokkers de kost niet geven die de moeder met 3 weken weghalenstarfleet schreef:Moeder regelt dat zelf. Ze eten toch al genoeg bij, ook al worden ze nog regelmatig gezoogd. De ene teef laat ze met 8 weken nog af en toe drinken en de andere snauwt ze met zes weken al weg.
Anne.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Contacteer:
Umi vond t met 4,5 wk wel welletjes t drinken en wilde ook niet veel meer bij de puppen zijn (sprong uit de puppyren en ging er voor liggen)
Delwyn heeft ze tot 8 wk gezoogd en toen was er nog wel een pup, maar aan de "melkfabriek" was duidelijk te zien dat ze hem niets meer toestond, die werd nl eerst ff een dag wat meer gespannen en daarna is alles af gaan nemen....
bijvoeren was met Umi dr nest rond de 3 wk (19 dagen) Umi begon nl eten op te geven voor de puppen
met Delwyn heb ik bijna gewacht tot 4 wk, die gaf hele volle, vette dikke melk en ze hadden t gewoon nog niet nodig....
Delwyn heeft ze tot 8 wk gezoogd en toen was er nog wel een pup, maar aan de "melkfabriek" was duidelijk te zien dat ze hem niets meer toestond, die werd nl eerst ff een dag wat meer gespannen en daarna is alles af gaan nemen....
bijvoeren was met Umi dr nest rond de 3 wk (19 dagen) Umi begon nl eten op te geven voor de puppen
met Delwyn heb ik bijna gewacht tot 4 wk, die gaf hele volle, vette dikke melk en ze hadden t gewoon nog niet nodig....
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Verschillend per teef. Ik heb dit jaar voor het eerst puppies bij de moeder weg moeten halen met 6,5 week. Moeders stopte teveel reserves in het melk waardoor ze er zelf ziek van werd.
Normaal mogen ze drinken tot op het laatste moment bij ons. Vorig jaar hadden we een pup die nog wel gedronken heeft tot ongeveer 14 weken.
Hij was de enigste pup van het nest en hij bleef ook.
We beginnen met bijvoeren met ongeveer 3 weekjes.
gr Maria.
Normaal mogen ze drinken tot op het laatste moment bij ons. Vorig jaar hadden we een pup die nog wel gedronken heeft tot ongeveer 14 weken.
Hij was de enigste pup van het nest en hij bleef ook.
We beginnen met bijvoeren met ongeveer 3 weekjes.
gr Maria.
-
Neeltje
Daar zou ik dan een pup van hoeven als ik daar achter kwam. Weet zelfs nog toen Tirsa bij mij kwam ze achter m'n oudste kat aan ging, tja had zelfde kleur als mams, Kiddy zag dat alleen niet zo zitten....jip007 schreef:dat zijn ook vaak fokkers die wij onder fokkers verstaan , en dat is om ze mooi te houden voor de shows .Neeltje schreef:Ik neem aan dat dat niet de fokkers zijn die wij onder fokkers verstaan. Heb dat nl. nog nooit gehoord dat dat gebeurd. Bij die 'andere fokkers' ja dat kan ik me voorstellen, maar goed, dat zijn voor mij ook geen 'fokkers'.Hutsje schreef:Je wilt de fokkers de kost niet geven die de moeder met 3 weken weghalenstarfleet schreef:Moeder regelt dat zelf. Ze eten toch al genoeg bij, ook al worden ze nog regelmatig gezoogd. De ene teef laat ze met 8 weken nog af en toe drinken en de andere snauwt ze met zes weken al weg.
Anne.
-
Essy
http://www.zippyvideos.com/1551430155828376/100_5728/
ik denk dat je het filmpje twee keer achter elkaar moet afspelen, anders hapert het.
Isis met drinkende puppies van een week of 6. Vanaf een week of 4 mochten ze minder vaak drinken. Uiteindelijk hebben ze tot 8 weken nog af en toe mogen drinken.
ik denk dat je het filmpje twee keer achter elkaar moet afspelen, anders hapert het.
Isis met drinkende puppies van een week of 6. Vanaf een week of 4 mochten ze minder vaak drinken. Uiteindelijk hebben ze tot 8 weken nog af en toe mogen drinken.
-
borderke
- Actief
- Contacteer: