Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse dog reageert vreemd op gewijzigde gezinssituatie.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

eefje
Actief

Re: Duitse dog reageert vreemd op gewijzigde gezinssituatie.

Ongelezen bericht door eefje »

Gonny schreef:
bauke schreef:
Trouwens, hij is ietsje te groot voor bij kleine kindertjes.
Dus dat wordt 6 jaar oppassen geblazen, wat een tijd gaan jullie tegemoet.

:smile: :smile: :smile: :smile:
Sommige mensen weten alles, en anderen denken alles te weten! :roll:
AfbeeldingAfbeelding
CopyKid
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door CopyKid »

Hoi iedereen. Veel reacties en evenveel meningen... De ene al wat genuanceerder dan de andere.

Waar zal ik beginnen? Ik heb inderdaard weinig boodschap aan 'oordelen en veroordelen'. Meer aan mensen die meezoeken naar mogelijke verklaringen en tips, zonder onnodig te dramatiseren en een beetje theatraal gewag te maken van verwaarlozing en hoe sneu het wel niet moet zijn voor de hond. Ik wil iedereen die constructief meedenkt dus zeker eerst bedanken! :ok:

Onze hond krijgt in vergelijking met de doorsnee viervoeter voldoende aandacht. Daar ben ik van overtuigd. Er zijn honden die meer aandacht krijgen, zoveel is zeker, en er zijn er die het met minder moeten doen. Ter info: voor onze directe omgeving is onze hond zelfs te verwend... Geloof het of niet. Er zijn natuurlijk altijd mensen die het nodig vinden hun hond mee te tronen naar de slaapkamer, samen in bad te gaan, het dier te voeden met een lepeltje op schoot... Ieder kiest zelf hoe ver hij of zij wenst te gaan in die dierenliefde. Leven en laten leven, zeggen we hier. Elk zijn keuze. Ik respecteer dat en probeer niemand te veroordelen.

Het goede nieuws is: de laatste dagen gaat het plots beter. 's Nachts slaapt hij terug zonder problemen/gehuil op zijn matras in de garage. Twee zaken zijn er veranderd: er blijft een lampje branden in de garage zoals hij gewoon was in de keuken. En de voeding is terug dezelfde. Aangezien het een heel slechte eter is (behalve bij tafelresten en droog brood, waar hij verzot op is) durf ik af en toe eens te veranderen van brok. Ik heb er al heel wat gehad, van spotgoedkoop tot beestig duur. En op de laatste wat goedkopere brok reageerde hij blijkbaar minder goed. Onze dog heeft gevoelige darmen en produceert heel veel hoopjes per dag. Een beetje teveel zelfs naar hondennormen. Mogelijks had hij 's nachts dus extra moeite om zich op te houden. Wie zal het zeggen...

Dat van die dekens heeft hij altijd gedaan, ook toen er nog geen kindjes in de buurt waren. Soms doet hij het terwijl we er bij zijn. Dan sleept hij een deken naar de tuin en gaat er vervolgens op liggen. Rare jongens, die doggen...

Ik heb ons dogje laten ruiken aan pampers en gedragen kleertjes, het interesseerde hem helemaal niet.

Ik ben inderdaad nogal behoedzaam, wellicht té. Ik moet de combinatie DD-baby's ook vaak verdedigen t.g.o. dichte familie. Wat niet altijd helpt... maar we doen ons best, want ik geloof er nog steeds in.

Ik liet hem de afgelopen week de kindjes meermaals besnuffelen (tot grote schrik van mijn vrouw en wellicht ook mijn schoonfamilie, mochten ze het gezien hebben). En niet alleen van achter het hekje. Hij gaf hen de typische hondenzoentjes. Ik liet hem begaan. Alleen, wetende hoe hard zo'n snuit soms bij mij aankomt is dit eigenlijk best al risicovol. De hoofdjes zijn immers nog ontzettend kwestbaar.

En 'zachtjes' staat nog steeds niet in zijn woordenboek. Dat is heus niet iets dat we hem plots zijn beginnen aanleren. Ik heb training met hem gevolgd en train nog steeds thuis.

Voor wie het zich afvraagt: terug de keuken inlaten is geen optie. Wat voor zin heeft het immers elke dag 10 flesjes te steriliseren als je er daarna gewoon de hond laat aan likken.

Nog een element om rekening mee te houden. We krijgen van vrienden en familie veel babyspullen in bruikleen. En neen, die mensen worden daar niet vrolijk van als een DD eventjes zijn muil afveegt aan hun maxicosi. Evenmin zullen ze het fijn vinden om hondenhaar in hun kleertjes te zien hangen. Dat is een kwestie van respect voor andermans spullen.

In de woonkamer kwam onze DD sowieso niet. Dat is een bewuste keuze. Hondenhaar krijg je immers nooit voor de volle 100% uit je tapijt, bankstel en bezoekers... Voor mezelf zou dat niet zo'n probleem zijn, voor mijn vrouw en bezoekers is dat het wel. Da's dan weer een kwestie van afspraken maken en compromissen sluiten. En ook weer respect. Dat een hond zijn grenzen moet kennen, vind ik absoluut geen probleem.

Aan inge O.: wat bedoel je eigenlijk met je vraag? Dat we niet aan kinderen mochten denken, zolang we een DD hebben??? Of dat we geen DD in huis mochten halen als we ooit kinderen wilden??? Ter info: ik ben zelf opgegroeid met honden (Boxer, DD, Rottweiler, kruising DD en Brak). Ik weet dat honden zich soms heerlijk aanpassen aan die kleine wezentjes. Ik kon als kind zelfs met dominosteentjes spelen terwijl onze DD heel rustig langsliep. Nogmaals, de ene hond is de andere niet. :wink:

Voor wie het vroeg: hij heet Conan... en ik vond de reacties nog wel meevallen (er zijn er hier in het verleden al veel heftigere geweest). Ieder heeft recht op zijn mening.

CopyKid :zwaai

P.S. Als ik merk dat ons dogje blijft afzien, dan zal ik uiteraard een geschikt opvangadres voor hem zoeken. Maar dat is nu nog niet aan de orde.
Ditis nepis potentis negro te.
eefje
Actief

Ongelezen bericht door eefje »

Fijn om een reactie te zien en nog fijner dat het beter gaat.
Je vroeg tenslotte om hulp! Doen we iets grondig verkeerd? waren toch je woorden?

Ik hoop dat je wat aan de tips tot nu toe hebt gehad en mede daardoor er wat veranderingen zijn. Wie weet heb je nog wat aan de topic voeding!

Ik wens je veel succes met DD en baby's en denk dat als je wat minder voorzichtig word het goed komt met Conan.

groetjes Eefje :ok:
AfbeeldingAfbeelding
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

Gonny schreef:
bauke schreef:

waarom moet jij nou lachen? :denken:
Ik zou jouw honden helemaal niet bij kinderen vertrouwen :evil:
ik meen te herinneren, dat jouw honden de meeste aso's waren van die poll!
dat is zo gek toch niet, dan?
Laatst gewijzigd door bauke op 11 sep 2006 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

bauke schreef:
Gonny schreef:
bauke schreef:

Nee hoor is niet raar, ik zou de honden van Gonny ook niet bij kinderen vertrouwen :N:

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Intens triest :jank:
Ben je met je hele lijf gewoon blij of verdrietig en kunt er geen kant mee op. Tenslotte zit je alleen, kijk die tuin is wel lekker groot maar wat moet je als je in je eentje daar je tijd moet doorbrengen :denken:

En dan komen er nog veranderingen waar JIJ GEEN deel van uit mag maken....................... :jank:

Ik zou ook janken en wel met heel m'n lijf :jank:

Begin nu eerst eens om de hond de geur van de kinderen te laten herkennen en dit als iets leuks en prettigs te associeren. Kleding stuk of luier na 't wassen en afdrogen is nu voor hem, en dan ook nog met een lekkere kluif erbij. Als 't maar positief is.
En aan geluiden zal hij toch moeten wennen maar dat heeft tijd nodig.
Realizeer je dat jou eigen reactie op 't huilen van je kinderen heel perfect door de hond word opgevangen. Huilende baby's zijn slopend en ondermijnen je geduld en die reactie zal heel vlug worden opgepikt door je hond. Wala....... dan moet je als hond toch wel iets he tenslotte is er nogal een verandering gaande. Waar hij alleen op afstand naar mag kijken en zeker niet bij betrokken is.

Hier liepen en drie honden rond waaronder een ierse wolfshond van net 1 jaar. Deze werden overal bij betrokken, hadden zelfs voorrang op de vizite en niet anders.
Hier nooit enig probleem gehad met kinderen en honden.

Aan deze ier hebben trouwens al mijn kinderen leren lopen, met heel veel behoedzaamheid liep ze stapje voor stapje met aan haar vacht een klein wurm stapje voor stapje zettend.

Let op als je hier geen veranderingen in gaat aanbrengen kun je hem beter herplaatsen omdat je dan voor nog veel hetere vuren komt te staan als je kroost gaat kruipen en lopen.
Dan is 't pas echt gevaarlijk.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

bauke schreef:
Gonny schreef:
bauke schreef:

Je kent haar honden niet, hoe kun je dit nu zeggen. Zie mi8jn onderschrift en avatar, dit combineert ook goed in 1 huis (althans met 2 van de honden, de andere twee leven niet meer)
Het gaat niet om de grootte maar om het gedrag :19:
Francisca

Ongelezen bericht door Francisca »

bauke schreef:
Gonny schreef:
bauke schreef:

Welnee, dat is helemaal niet gek dat jij dat niet zou vertrouwen. :roll:
bauke

CopyKid schreef:Als ik merk dat ons dogje blijft afzien, dan zal ik uiteraard een geschikt opvangadres voor hem zoeken. Maar dat is nu nog niet aan de orde.
Ik meen mij te herinneren uit je eerste bericht ,
dat dit uitgesloten zou zijn? :neenee:
Het is maar een vraagje,. hoor :19:
bauke

Francisca schreef:
bauke schreef:
Gonny schreef:
bauke schreef:

bij de les blijven, dames, we zijn nu met die Belgen bezig !
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

CopyKid schreef:Hoi iedereen. Veel reacties en evenveel meningen... De ene al wat genuanceerder dan de andere.

Waar zal ik beginnen? Ik heb inderdaard weinig boodschap aan 'oordelen en veroordelen'. Meer aan mensen die meezoeken naar mogelijke verklaringen en tips, zonder onnodig te dramatiseren en een beetje theatraal gewag te maken van verwaarlozing en hoe sneu het wel niet moet zijn voor de hond. Ik wil iedereen die constructief meedenkt dus zeker eerst bedanken! :ok:

Onze hond krijgt in vergelijking met de doorsnee viervoeter voldoende aandacht. Daar ben ik van overtuigd. Er zijn honden die meer aandacht krijgen, zoveel is zeker, en er zijn er die het met minder moeten doen. Ter info: voor onze directe omgeving is onze hond zelfs te verwend... Geloof het of niet. Er zijn natuurlijk altijd mensen die het nodig vinden hun hond mee te tronen naar de slaapkamer, samen in bad te gaan, het dier te voeden met een lepeltje op schoot... Ieder kiest zelf hoe ver hij of zij wenst te gaan in die dierenliefde. Leven en laten leven, zeggen we hier. Elk zijn keuze. Ik respecteer dat en probeer niemand te veroordelen.

Het goede nieuws is: de laatste dagen gaat het plots beter. 's Nachts slaapt hij terug zonder problemen/gehuil op zijn matras in de garage. Twee zaken zijn er veranderd: er blijft een lampje branden in de garage zoals hij gewoon was in de keuken. En de voeding is terug dezelfde. Aangezien het een heel slechte eter is (behalve bij tafelresten en droog brood, waar hij verzot op is) durf ik af en toe eens te veranderen van brok. Ik heb er al heel wat gehad, van spotgoedkoop tot beestig duur. En op de laatste wat goedkopere brok reageerde hij blijkbaar minder goed. Onze dog heeft gevoelige darmen en produceert heel veel hoopjes per dag. Een beetje teveel zelfs naar hondennormen. Mogelijks had hij 's nachts dus extra moeite om zich op te houden. Wie zal het zeggen...

Dat van die dekens heeft hij altijd gedaan, ook toen er nog geen kindjes in de buurt waren. Soms doet hij het terwijl we er bij zijn. Dan sleept hij een deken naar de tuin en gaat er vervolgens op liggen. Rare jongens, die doggen...

Ik heb ons dogje laten ruiken aan pampers en gedragen kleertjes, het interesseerde hem helemaal niet.

Ik ben inderdaad nogal behoedzaam, wellicht té. Ik moet de combinatie DD-baby's ook vaak verdedigen t.g.o. dichte familie. Wat niet altijd helpt... maar we doen ons best, want ik geloof er nog steeds in.

Ik liet hem de afgelopen week de kindjes meermaals besnuffelen (tot grote schrik van mijn vrouw en wellicht ook mijn schoonfamilie, mochten ze het gezien hebben). En niet alleen van achter het hekje. Hij gaf hen de typische hondenzoentjes. Ik liet hem begaan. Alleen, wetende hoe hard zo'n snuit soms bij mij aankomt is dit eigenlijk best al risicovol. De hoofdjes zijn immers nog ontzettend kwestbaar.

En 'zachtjes' staat nog steeds niet in zijn woordenboek. Dat is heus niet iets dat we hem plots zijn beginnen aanleren. Ik heb training met hem gevolgd en train nog steeds thuis.

Voor wie het zich afvraagt: terug de keuken inlaten is geen optie. Wat voor zin heeft het immers elke dag 10 flesjes te steriliseren als je er daarna gewoon de hond laat aan likken.

Nog een element om rekening mee te houden. We krijgen van vrienden en familie veel babyspullen in bruikleen. En neen, die mensen worden daar niet vrolijk van als een DD eventjes zijn muil afveegt aan hun maxicosi. Evenmin zullen ze het fijn vinden om hondenhaar in hun kleertjes te zien hangen. Dat is een kwestie van respect voor andermans spullen.

In de woonkamer kwam onze DD sowieso niet. Dat is een bewuste keuze. Hondenhaar krijg je immers nooit voor de volle 100% uit je tapijt, bankstel en bezoekers... Voor mezelf zou dat niet zo'n probleem zijn, voor mijn vrouw en bezoekers is dat het wel. Da's dan weer een kwestie van afspraken maken en compromissen sluiten. En ook weer respect. Dat een hond zijn grenzen moet kennen, vind ik absoluut geen probleem.

Aan inge O.: wat bedoel je eigenlijk met je vraag? Dat we niet aan kinderen mochten denken, zolang we een DD hebben??? Of dat we geen DD in huis mochten halen als we ooit kinderen wilden??? Ter info: ik ben zelf opgegroeid met honden (Boxer, DD, Rottweiler, kruising DD en Brak). Ik weet dat honden zich soms heerlijk aanpassen aan die kleine wezentjes. Ik kon als kind zelfs met dominosteentjes spelen terwijl onze DD heel rustig langsliep. Nogmaals, de ene hond is de andere niet. :wink:

Voor wie het vroeg: hij heet Conan... en ik vond de reacties nog wel meevallen (er zijn er hier in het verleden al veel heftigere geweest). Ieder heeft recht op zijn mening.

CopyKid :zwaai

P.S. Als ik merk dat ons dogje blijft afzien, dan zal ik uiteraard een geschikt opvangadres voor hem zoeken. Maar dat is nu nog niet aan de orde.

Wat een trollen zet onze lieve heer soms op de wereld. Ik vond het zonde om iets weg te knippen in je verhaal.

Dit schreef je nog maar twee jaar geleden, maar nu geldt dat niet meer nu er kinderen zijn.

"Hij wil de godganse dag aan je voeten liggen. Gewoon deel uitmaken van het gezin en dan is hij dik tevreden!"
Arm beestje.

Anne :eek:
Laatst gewijzigd door starfleet op 11 sep 2006 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

CopyKid schreef:

.
\
Wil niet lullig zijn , maar volgens mij hadden jullie je beter geen of een naakthond kunnen aanschaffen :19: Een hond is een roedeldier en wil graag in de buurt zijn van zijn baasjes. Voor jullie mag het maar een kleine verandering zijn dat hij nu niet meer in de keuken mag , maar dat geldt denk ik niet voor jullie hond.
Het is goed dat jullie voorzichtig zijn , maar alles waar een te voor staat is niet goed. Het kan zelfs averechts werken. Jullie hond voelt zich eenzaam en verstoten.
Wandel je wel veel met hem ??
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
bianca83
Zeer actief

bauke schreef:
Francisca schreef:
bauke schreef:
Gonny schreef:

bij de les blijven, dames, we zijn nu met die Belgen bezig !
Nou blijf zelf ook even bij de les, je schrijft zelf dat je de honden van Gonny ook niet met kinderen zou vertrouwen :roll:
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

CopyKid, is het grootste probeem niet je vrouw? Ik denk dat zij degene is die niet wil dat Conan bij de kindjes komt, dat zij degene is die niet wil dat Conan in de huiskamer komt?

Misschien lees ik helemaal verkeerd tussen de regels door hoor, dan mijn excuses!

Maar het is nu hartstikke lekker weer, pak de kindjes lekker in, hup in de dubbele wandelwagen. Je vrouw de kinderen, jij Conan en lopen maar! Heerlijk toch? Op die manier krijgt iedereen (hopelijk) wat meer vertrouwen in elkaar.

Als dat geen optie is dan denk ik dat je jezelf af moet vragen of dit allemaal wel helemaal eerlijk is tov Conan? Kan hij het bij iemand anders niet fijner hebben, kan hij bij iemand anders gelukkiger zijn? Als dat het geval is, dan zou ik toch een andere plek gaan zoeken voor Conan. Een plek waar hij wel lekker aandacht krijgt en in huis bij "zijn roedel" mag verblijven. Want ik denk dat Conan op deze manier toch het idee heeft dat hij is verstoten uit de roedel en dat is toch triest voor hem?
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

bauke schreef:
Gonny schreef:
bauke schreef:

:smile: de meeste aso's waren???? :smile:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Gonny schreef:
bauke schreef:
Gonny schreef:
bauke schreef:

Ze zal vast zijn bedoelen :pffff: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

bianca83 schreef:
Gonny schreef:
bauke schreef:
Gonny schreef:

:jank: ik was al bang dat we niet meer op de 1e plaats stonden... :smile:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Sneu......
Ik hoop dat je er anders tegenaan gaat kijken.
tuurlijk zijn er grenzen in de dierenliefde, en moet je niet iedere avond in bed liggen met je hond en samen badderen.
maar op zen minst bij de baby's laten en gewoon bij je laten zijn....is toch wel het minste....
Mijn moeder had een drieling te voorduren, Ikke 1 daar van dus...en in die tijd hadden we ook een hond..en hebben er echt nooit problemen mee gehad...

Ik vind het vrij logisch dat Conan ook niet zachtjes is....
Hij vind het super spannend als hij opeens 1 keer in de maand door een traphekje een kind mag bekijken...logisch dat hij dan niet zachtjes is.
dat is hier hetzelfde met de konijnen en de honden...als ik ze maar 1 keer in de 2 maanden laat zien, is Ben helemaal gek van ze en is echt niet zachtjes..als ik het iedere dag doe word het iets normaals...en is het allemaal niet zo spannend meer....

Het niet eten als niemand er bij staat is ook weer te verklaren.
Hij vraagt op die manier om aandacht....een hulpeloze kreet van Blijf bij mij!.....
En ook het s'nachts janken....gewoon vragen naar aandacht....

Nog even een ander vraagje, was jij de enige die de DD wilde hebben? ik krijg namelijk wel die indruk...omdat je vrouw zo is met haren etc....
Tja een hond heeft nou eenmaal haren...
Ik heb echt nog nooit bezoek gehad die zich daar druk om maakt...
sterker nog, bezoek die zich er druk om maakt, staat bij ons gauw buiten...
en een baby gaat er ook niet aan dood....Ik heb me ooit laten aanpraten dat het goed is voor het afweersysteem van het kind....

maar goed.....
Blijf het sneu vinden voor Conan..

gr Aimee
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

CopyKid schreef:Er zijn natuurlijk altijd mensen die het nodig vinden hun hond mee te tronen naar de slaapkamer, samen in bad te gaan, het dier te voeden met een lepeltje op schoot... Ieder kiest zelf hoe ver hij of zij wenst te gaan in die dierenliefde. Leven en laten leven, zeggen we hier.
vind ik allemaal niet nodig, wel dat ze hier lekker in en uit kunnen lopen en nog belangrijker hun energie kwijt kunnen, hier rennen ze niet heen en weer of hebben ze geen tijd om te vervelen aangezien ze uitgeblust liggen van hun uitjes en trainingen.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bianca83
Zeer actief

Gonny schreef:
bianca83 schreef:
Gonny schreef:
bauke schreef: :smile: de meeste aso's waren???? :smile:
:jank: ik was al bang dat we niet meer op de 1e plaats stonden... :smile:
:N: Kijk eens naar je onderschrift Gonny! :N: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Weet je wat ik niet begrijp? Dat jullie kennelijk zo vies zijn van hondeharen en kwijl, terwijl jullie wel een dog hebben genomen. Jullie weten toch dat een hond haart en dat hij kan kwijlen? Dat kan het beestje niet helpen, daarom sluit je hem toch niet weg?

Wij hebben 4 honden en 3 kinderen. We hebben onder andere twee Dobermanns en dat zijn toch echt niet de rustigste honden en toch zijn ze allemaal, inclusief de kinderen, in 1 huis. Tuurlijk krijgt er wel eens een lebber in het gezicht en hondeharen? Die vind je bij ons bij de vleet. Maar de kinderen worden er niet ziek van en ze leven allemaal nog.
AfbeeldingAfbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

tbeast schreef:Weet je wat ik niet begrijp? Dat jullie kennelijk zo vies zijn van hondeharen en kwijl, terwijl jullie wel een dog hebben genomen. Jullie weten toch dat een hond haart en dat hij kan kwijlen? Dat kan het beestje niet helpen, daarom sluit je hem toch niet weg?
Als je even zoekt dan zie je dat TS het een jaar of drie geleden allemaal oh zo leuk vond, inclusief kwijl. Om 6 uur stond hij op, ging met de hond een eind lopen en dan om 8 uur naar zijn werk. Ik hoop dat de tweeling nooit diaree heeft of spuugt, dat kan wel eens een probleem opleveren met de geleende kleertjes en de Maxi cosi :roll:

De lol zal er wel af zijn van de hond.

Anne
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik sluit me helemaal bij Anne aan.. :roll:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kinderen krijgen er ook weerstand van hoor :smile: :smile: te schoon is ook niet goed :smile: :mrgreen: sorry ik ben flauw !!!!maar je kunt ze niet in een glazen kasje bewaren hoor :eek: :denken: :smile2:
C@rmen

loving bulls schreef:kinderen krijgen er ook weerstand van hoor :smile: :smile: te schoon is ook niet goed :smile: :mrgreen: sorry ik ben flauw !!!!maar je kunt ze niet in een glazen kasje bewaren hoor :eek: :denken: :smile2:
Niet???? :denken: :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Nee gaat niet lukken :mrgreen:
C@rmen

loving bulls schreef:Nee gaat niet lukken :mrgreen:
:boos: :boos: :boos:
S@ndr@
Zeer actief

janus-powerrr schreef:
loving bulls schreef:Nee gaat niet lukken :mrgreen:
:boos: :boos: :boos:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Gonny
Zeer actief

Gonny schreef:
bauke schreef:

Wat ook wel fijn is..Morgen word Daan 6, dus ik hoef niet meer op te passen!!! :cheer: :cheer:
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Arme Conan, ik heb medelijden met dat arme beest. Als je honden hebt, heb je haren, en als je duiven hebt, hebt je stront. Als de tweeling straks gaat lopen moet je ze ook maar niet in de kamer laten, want je zou eens chocola of kinder kwijl op je bankstel krijgen. Walgelijk gewoon, heb hier verder geen woorden voor. Bah :devil:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”