Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verharing

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ingev
geregistreerd lid

Verharing

Ongelezen bericht door Ingev »

Hee allemaal!
Ik heb een duitse herder van 1.5 jaar oud
Hij is al een hele tijd aan het verharen en ben er al mee naar de dierenarts geweest, hij zei mij dat ik hem elke dag moet borstelen.
Maar dit doe ik al, verder wist hij het zo 1,2,3 ook niet.
De borstel die wij hebben is goed, en als we hem hebben geborsteld komen er echt heel erg veel 'bossen' haren af.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Kan het met de voeding te maken hebben?
Wij hebben eukanuba, en dit is een goed merk dus ik denk zelf dat het daar niet aan zal liggen.

Alvast bedankt voor de reacties.. want we worden samen gek van de haren.. :wink:

Liefs Inge
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Hoe lang verhaart hij al precies? (de rui in de zomer kan wel even duren namelijk). Heeft hij ook jeuk?
En wat betreft de voeding, ik vind Eukanuba juist géen goede voeding (wordt ook wel Jeukanuba genoemd :wink:) . Misschien overstappen naar een 'betere' brok zoals FarmFood, of naar kvv (kompleet vers vlees)? Elke dag een capsule visolie of zalmolie geven wil ook vaak helpen bij slechtere vachten.

Voor nu zou je kunnen proberen met hem een keer wassen. Hierdoor komen er veel haren af die al los zitten, meer dan met borstelen, wie weet heb je dan het ergste een beetje gehad.
Overigens vind ik elke dag borstelen een beetje veel.
Afbeelding
Ingev
geregistreerd lid

Natas. schreef:Hoe lang verhaart hij al precies? (de rui in de zomer kan wel even duren namelijk). Heeft hij ook jeuk?
En wat betreft de voeding, ik vind Eukanuba juist géen goede voeding (wordt ook wel Jeukanuba genoemd :wink:) . Misschien overstappen naar een 'betere' brok zoals FarmFood, of naar kvv (kompleet vers vlees)? Elke dag een capsule visolie of zalmolie geven wil ook vaak helpen bij slechtere vachten.

Voor nu zou je kunnen proberen met hem een keer wassen. Hierdoor komen er veel haren af die al los zitten, meer dan met borstelen, wie weet heb je dan het ergste een beetje gehad.
Overigens vind ik elke dag borstelen een beetje veel.

Het verharen duurt al maanden.. ik denk al zeker een half jaar.
We hebben wel wat van visolie geprobeerd.. heeft niets gedaan..
Wat betreft de voeding, hij heeft Eukanuba vanaf zijn geboorte (hebben we van de fokker meegekregen) en de dierenarts zei dat dit goede voeding was..

Wat betreft wassen, de hond is niet bang voor water hij houdt er zelfs van dus het zou best kunnen maar wat voor shampoo dan?
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Veel DA's weten niet bijster veel over goede voeding :wink:
De visolie zou ik langer blijven geven, niet voor maar even.

Een hond kun je het beste wassen met een speciale hondenshampoo, verkrijgbaar bij dierenwinkels.
Afbeelding
Ingev
geregistreerd lid

Natas. schreef:Veel DA's weten niet bijster veel over goede voeding :wink:
De visolie zou ik langer blijven geven, niet voor maar even.

Een hond kun je het beste wassen met een speciale hondenshampoo, verkrijgbaar bij dierenwinkels.
Met die olie hebben we zeker 2/3 maanden geprobeerd.. :)

Ik zal van de shampoo eens informatie opzoeken.. :)
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Tico had ook een zeer slechte vacht.
Hij is enorm opgeknapt van Trias Omega.
http://www.degroeneos.nl/index.php/prod ... ga_3_6_91/
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Mijn dierenarts raadde mij sardines met olie aan van de aldi,zou beter werken dan visolie capsules.Ik vind eukanuba ook niet geweldig.
Afbeelding
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

scooby is ook al ruim een half jaar aan het verharen
het lijkt wel of ze niet door haar rui heen komt
spike heeft nergens last van dus het ligt echt aan het stokhaar
ik geef scooby al vi-to maar het helpt nog niet echt vind ik en de bus is bijna leeg
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Niet elke hond reageert goed op een bepaald soort voeder, ook al zeggen de dierenarts èn de fokker dat dit een goede voeding is. In de lessen die wij over voeding hebben gehad, kwam Eukaneba (ondanks de prijs) als een middenmoot voedsel uit de bus. Farmfood en andere natuurlijk voeders schijnen beter te zijn. Mijn stagebiedster verkoopt ook natuurvoeder en veel honden met huid- en vachtproblemen doen het hier uitermate goed op. Visolie of plantaardige olie en eventueel een vitamine B-complex zijn goed voor huid en haar, dus dat zou ik er zeker bij gaan proberen.

Elke dag borstelen is juist niét goed, hiermee stimuleer je juist het verharen. Je zou je herder twee keer per jaar kunnen laten ontwollen tijdens de rui (voor- en najaar). Dan heb je meestal nog een paar dagen last van naharen en meestal is het daarna afgelopen.
MissPapillon
Vaste gebruiker

Zeewier

Ongelezen bericht door MissPapillon »

Ik gaf mijn Dobers altijd gedroogde Zeewier en schapenvet, dit helpt uitstekend tegen huidproblemen en overmatig verharen.
Even lekker door wat verse pens of zo roeren en ze vinden het heerlijk hoor.
Zeker niet borstelen, laat de vacht juist even met rust.
En Ja Eukanuba lopen de meningen erg over uiteen, het heeft de naam en de prijs, ook ik zou jou aanraden op de website te kijken van Farmfood en dan wordt je veel wijzer, het is beter voer en goed geprijst hoor.

Succes Anna
Mecheltje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mecheltje »

Geef eens wat omega 3 en 6 hier helpt het.
2 liter voor ongeveer €17,50 bij Dursydog ook verkrijgbaar 1/2 liter en 1liter
www.durdydog.nl zoeken naar omea olie hond

suc6
Groet,
Gerard.

Geef mij maar een hond, betrouwbaarder dan de mens.
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Verharing

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Ik ben ook geen voorstander van Eukanuba. Het lijkt meer op meel/granenvoer dan iets anders daarbij is het ook nog eens prijzig. Het belangrijkste is dat je eerst de voeding neutraliseert. Gebruik diepvriesvlees van Prins dit reinigt de ingewanden (darmen etc.) en neutraliseert van hieruit kun je verder gaan proberen wat voor een voer beter bij je hond past. Let wel dat je 6 tot 8 weken een voer moet aanhouden eer je resultaten ziet :eek:. Oh en aangezien jou hond zo op Eukanuba reageert hoef je ook geen Prins brokken te proberen. Ik denk dat je voer moet hebben waar minder granen inzitten.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”