Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boeken over opvoeding/training/gedrag
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Boeken over opvoeding/training/gedrag
Ik ben me maar eens wat meer aan het inlezen over gedrag en opvoeding enzo. Maar ik ben nu al boek tegengekomen waarmee ik het toch niet helemaal kon vinden (honden trainen voor dummies) en ik ben dus benieuwd wat jullie me aan kunnen raden. Ik leen de boeken van de bieb dus kans is er dat ze er niet zijn, maar het lijkt me nuttiger om een beetje gericht boeken te lenen, dan om zomaar boeken te pakken en er dan steeds weer achter te komen dat er niets boeiends instaat.
Welke boeken zijn goed om te lezen betreffend de opvoeding, training en gedrag van honden? En welke zijn dan meer voor de 'beginner' en welke wat meer gevorderd?
Welke boeken zijn goed om te lezen betreffend de opvoeding, training en gedrag van honden? En welke zijn dan meer voor de 'beginner' en welke wat meer gevorderd?

You'll be in my heart... Always...
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Inderdaad; hondentrainen voor dummies is het niet helemaal hè
Hadden ze bij ons ook op de bieb; toen dacht ik nog bij mezelf waarom geven ze geen geld uit aan een fatsoenlijk boek
Ik vrees dat je afhankelijk bent van de inkoper van de bieb. Bij ons zijn ze bezig om de nieuwe serie van Martin Gaus aan te schaffen; zijn m.i. goede boekjes. Verder hebben ze twee titels van John Fisher; 'Denken als een hond' en 'Waarom doet mijn hond zo'. En wat titels van Stanley Corey, maar die vind ik persoonlijk wat minder, maar niettemin ook lezenswaard.
En dat was het zo'n beetje, het merendeel (die ik overigens wel gelezen heb, kan het niet laten
) vond ik niet de moeite waard.
Maar bij jouw bieb kunnen heel andere boeken staan hoor; ik zou het gewoon proberen, als je maar veel genoeg leest kun je het kaf wel van het koren scheiden
De echt goede boeken (vind ik dan) heb ik gekocht. En niet bij de boekwinkel maar via internet.
Lees ze!
Gr. Marijke

Ik vrees dat je afhankelijk bent van de inkoper van de bieb. Bij ons zijn ze bezig om de nieuwe serie van Martin Gaus aan te schaffen; zijn m.i. goede boekjes. Verder hebben ze twee titels van John Fisher; 'Denken als een hond' en 'Waarom doet mijn hond zo'. En wat titels van Stanley Corey, maar die vind ik persoonlijk wat minder, maar niettemin ook lezenswaard.
En dat was het zo'n beetje, het merendeel (die ik overigens wel gelezen heb, kan het niet laten

Maar bij jouw bieb kunnen heel andere boeken staan hoor; ik zou het gewoon proberen, als je maar veel genoeg leest kun je het kaf wel van het koren scheiden

De echt goede boeken (vind ik dan) heb ik gekocht. En niet bij de boekwinkel maar via internet.
Lees ze!
Gr. Marijke
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- FlevoFluffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
-
- geregistreerd lid
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Wanneer spreken we af, kunnen de honden ook gelijk kennismakenmarye83 schreef:Hondencultuur en de twee genoemde fisher boeken vind ik super.
De eerste hebben ze zoiezo niet in de bieb die van fisher misschien wel.
Als je een van de boeken wilt lezen, maar liever niet koopt dan mag je ze ook wel lenen hoor mits ik ze terug krijg

You'll be in my heart... Always...