Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
even over zwemhonden
Moderator: moderatorteam
even over zwemhonden
Balou zwemt elke dag, maar daardoor loopt ze wel uren lang met een natte vacht. Niet drijfnat, maar toch ook niet lekker lijkt mij.
Hoe doen jullie dat, afdrogen helpt niet voldoende. Maar iedere dag droogfohnen lijkt me ook niet zo goed voor de huid. Wat zou ik het beste kunnen doen?
Ik wil wel graag dat ze elke dag blijft zwemmen omdat het me gezond lijkt voor de spieren en gewrichten enzo.
Hoe doen jullie dat, afdrogen helpt niet voldoende. Maar iedere dag droogfohnen lijkt me ook niet zo goed voor de huid. Wat zou ik het beste kunnen doen?
Ik wil wel graag dat ze elke dag blijft zwemmen omdat het me gezond lijkt voor de spieren en gewrichten enzo.
Heb je een pet-towel? Die drogen echt heel goed.
Hier zwemmen ze ook meerdere keren op een dag, maar ik droog ze nooit af. Het duurt hier ook geen uren eer ze droog zijn trouwens. Als ik 's avonds om 7 uur thuis kom zijn ze misschien op hun rug nog een beetje nat. Ze hebben dan om 5 uur voor het laatst gezwommen ofzo
Hier zwemmen ze ook meerdere keren op een dag, maar ik droog ze nooit af. Het duurt hier ook geen uren eer ze droog zijn trouwens. Als ik 's avonds om 7 uur thuis kom zijn ze misschien op hun rug nog een beetje nat. Ze hebben dan om 5 uur voor het laatst gezwommen ofzo

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Moet je wel de echt nemen, de dure. Deze dus. Misschien zijn er inmiddels ook goede vervangers, maar deze werkt in elk geval bewezen goed.Baily schreef:Ja zo'n pet towel is wel een goed idee. Balou heeft om 5 uur gezwommen en is nu nog overal klammig. Dus de vacht blijft lang vochtig.
Dank je........Marion. schreef:Moet je wel de echt nemen, de dure. Deze dus. Misschien zijn er inmiddels ook goede vervangers, maar deze werkt in elk geval bewezen goed.Baily schreef:Ja zo'n pet towel is wel een goed idee. Balou heeft om 5 uur gezwommen en is nu nog overal klammig. Dus de vacht blijft lang vochtig.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Drogen na zwemmen
Waarschijnlijk heeft Balou dan een nogal droge vacht die dus niet vet (waterafstotend) genoeg is. Misschien dat een toevoeging van olie bij het voer, ander voer of wassen met een puppyshampoo (neemt nog minder talg weg) of andere speciale hondenshampoo helpt
.

Laatst gewijzigd door Debby Speerstra op 12 sep 2006 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh, die pet-towel lijkt me wel wat, want Toby blijft ook zo lang nat, vooral nu de luchtvochtigheid zo hoog is. Ik laat hem dan zo lang mogelijk in de tuin om er frisse lucht bij te krijgen en zon waardoor het wat sneller gaat, maar hij neigt zelfs onfris te gaan ruiken omdat die vacht te lang nat blijft.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby